Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Søren og, klokka var jo bare 23.58! :sur:

For og rette opp og få det ordentlig: NÅ er det 1 mnd til vi gifter oss!! :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte organisten i gaar. Han var jammen meg en mann med meninger!

Jeg nevnte at vi skulle ha Purpose inn ("flott"), og Mendelssohn ut ("er dere sikre paa det? Vil ikke odelegge deres glede, men den er saa utbrukt. Den er dessuten skrevet av en tysk joede...siden din tilkommende er engelsk, hvorfor ikke ha Trumpet Voluntary eller Purcell?") Saa naa skal vi hoere gjennom en kassett jeg har med orgelmusikk...han mente det var bedre aa velge "skreddersoem" enn "konfeksjon" - er jo egentlig enig, og min kjaere synes ikke det gjoer noe aa velge noe annet, saa da blir det en tur i tenkeboksen.

Salmevalget synes han var veldig bra - "Deg lysets Fader lover vi" og "Deilig er jorden". Den tredje salmen kom jeg ikke paa saa jeg skal maile ham. Solostykket vaart, "Dwell in the House", har han ikke hoert paa ennaa (vi har sendt ham en kassett og noter). Blir spennende hva han synes om den (tror ikke han er redd for aa si sin mening, hvertfall!).

Det viktigste er at han er flink, og det tror jeg han er - voksen mann med mye erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med laatvalg! Maa innroemme at jeg er litt groenn naar det gjelder de laatene. Burde kanskje stikke innom LaatLaan og se om jeg kan faa hoert paa dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa sitter jeg og hoerer paa laatene paa LaatLaan...

1. Purpose. Den er saa nydelig at jeg faar taarer i oeynene! Helt sant! Vakkert!

2. Trumpet Voluntary fant jeg ikke paa LaatLaan. :(

3. Purcell fant jeg heller ikke.

Aesj! Vil hoere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Popelkavennen! :klem:

Leste innlegget ditt på bryllupsforumet, men jeg svarer deg her.

Det er veldig synd at du føler det sånn, med tanke på bryllypet. Men jeg tror egentlig ikke det er selve bryllupet og ekteskapet du tviler på. Dette er jo mannen du elsker, ikke sant? Jeg skjønner at det ikke er lett å tilpasse seg der og at det ikke alltid er like lett å være borte fra de aller nærmeste. Nå har du ikke bodd borte så lenge, så vi kan jo håpe det ordner seg etterhvert! Ellers hadde det kanskje vært fint å hatt en liten back-up plan: hva gjør vi hvis jeg ikke trives her? Har dere tenkt på det?

Det er ikke noe gøy å føle sånn, like før bryllupet. Det vet jeg alt om! Jeg har også hatt lyst til å avlyse hele greiene..Men det som har fått meg videre, er tanken på at jeg skal gifte meg med mannen jeg elsker og han vil dele livet sitt med meg! Det er til slutt det som teller! Synes det er en herlig motivasjon. Håper du også kan finne den, vennen! Og at du etterhvert finner deg noen nye venner, ellers har du alltids meg-din nettvenn! Jeg vil aldri svikte deg uansett hvor du bor :kose:

En riktig god mandagsklem til deg :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten rort til taerer, jeg Juni!! Tusen millioner takk for koselig innlegg!

Tror ting skal gaa seg til. Foles bare litt overveldende akkurat naa....men jeg tror jeg skal finne motivasjonen igjen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror klemmer og gode raad hjalp jeg! For naa har jeg snakket med min kjaere, vi har kommet frem til at saa lenge han har den jobben han har naa (veldig bra betalt) saa skal vi vaere her, hvis han en gang mister den saa vi han prove aa finne noe i Norge. Han sa at vi faar ta det som det kommer, ting kan endre seg og vi kan flytte paa oss etterhvert dersom noe skjer. Litt deilig aa vite at vi har en "plan B"!

Saa naa er heldigvis bryllupslysten tilbake - har forresten vaert utrolig premenstruell, mensen er over en uke forsinket men jeg tok en test og den var (heldigvis) negativ. Foler meg som en oppblaast hval og er sliten og trott - gleder meg til mensen er over! Det at jeg faar mensen naa er jo bra, da slipper jeg aa trikse med p-piller under bryllupet!

Musikkvalget er naa gjort - salmer er "Deg lysets Fader lover vi", "Lovsyng vaar Herre" og "Deilig er jorden". Purpose er inngangsmarsj (som jeg alltid har planlagt), men vi skal ikke ha Mendelssohn likevel til utgangen - isteden skal vi ha Trumpet Voluntary (paa orgel) av Jeremiah Clarke. Den er lystig og veldig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa bra at alt ordner seg! Selv trives jeg kjempegodt her borte, og det foeles trist aa dra tilbake til Norge om to uker... Skulle saa gjerne ha bodd her borte fast. Men, men, hva gjoer man ikke for kjaerligheten?

Saa du forresten PMen jeg sendte i gaar, Popelka?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for melding i boka mi! Håper du har det fint og at bryllupsnervene ikke blir for påtrengende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint at det går bedre med deg, vennen!

Vi skal ha Trumpet Voluntary som inngangsmarsj vi da, den er jo så fin! Skal gjøre mitt beste for å komme i kirka når du skal gifte deg!! Det hadde vært så koselig!!

Jeg skal stikke innom igjen før lørdag!

Lover deg referat og bilder etterhvert :-)

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt bryllups-/flyttenervene er gått over. Jeg skjønner godt at det ikke er lett å skulle tilpasse seg et nytt land, en ny kultur når en savner sine egne nære venner og familie. Selv om U.K og Norge er nær hverandre, er det jo kulturforskjeller. Jeg synes du er kjempetøff som tør følge hjertet ditt, og flytte til et annet land for å dele livet med din kjære. :D

Nå er det ikke lenge til dere skal gi hverandre deres ja. Du er vel spent? Mest av alt håper jeg at du gleder deg som en liten unge på julaften. :ler: Tenk. Om ikke så alt for lenge er du fru. :hjerte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Saeria! Ja, det er litt rart aa tenke paa at jeg snart blir en Mrs og ikke en Miss!!

Begynner aa foele adrenalinet naa - har sommerfugler i magen naar jeg tenker paa bryllupet! Mest av det vennlige slaget, heldigvis!

Ha en fin dag - klems fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godsommerfugler i magen er bra. Det opplever nok de fleste bruder. Det kommer sikkert jeg også til å gjøre en gang. :wink:

Det kommer sikkert til å bli fantastisk å ha bryllupet her i Norge, sammen med alle du er glad i. Det kommer sikkert til å bli minst like fantastisk for gjestene fra Storbrittannia som får seg en kjempeopplevelse innen norsk kulturhistorie m.m. Bjørnsgård legger jo en ideell ramme for kulturhistorie.

Men mest av alt er dere heldige som får hverandre, og som kan feire kjæligheten på en sånn fin måte.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wheeeee! Hvis du har behov for aa prate bryllup paa mandag, feel free! :) *gleder seg til aa moete Popelka*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer, folkens! :P

Jeg har bestemt meg for aa haa gullring, lik som min kjaere. Fant ut at hvitt gull blir fort stygt, og platina er veldig dyrt. Min kjaere har brukt utrolig mye penger i det siste, han spanderer jo hele bryllupsreisen ogsaa (og har kjopt leilighet etc) saa jeg synes ikke det er riktig aa tyne ham for enda mer penger akkurat naa! Dessuten tror jeg det blir fint med gull!

Brudepikene og brudesvenn skal gaa bak meg og pappa i kirken, ikke sant?! Ble plutselig i tvil! Hvis de skal gaa foran maa vi jo finne en marsj for dem aa gaa til!

Noen som vet?

Min kjaere er i London naa og til helgen skal han ha utdrikningslag. Snakket med forloveren hans i gaar. Han hadde kjoept haandjern(?Han spoker faelt, saa man vet aldri!), bastskjoert og diverse andre morosaker (glad jeg ikke er der!). Faar haape min tilkommende kommer fra det uten varige men!

Tok forresten en graviditetstest i dag og leverte den paa legesenteret. Jeg faar svaret paa lordag. Det er utrolig smaa sjanser for at den er positiv, men jeg er likevel litt nervos....

Naa maa jeg jobbe litt til - har ti brev aa skrive, kjempekjedelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Popelka! Fy søren, nå er de ikke lenge til..... :o

Jeg har begynt og få skikkelig sommerfugler i magen nå. Har du det meste i boks? Når kommer du til norge da før bryllupet?

Så du valgte gull til ringene, det gjør vi og, jeg synes det er kjempefint! :-)

Har og valgt meg ut morgengave idag, 5 mm perler i smykke, armbånd og øredobber, de var kjempefine!

Skal dere gi hverandre morgengaver?

Ha en fin dag og helg!

Klem fra ¤Tiili¤ (tidligere Heidi25, ville ha et litt mer anonymt nick)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...