Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ha en kjempe fint utrikingslag i helga, vennen! Håper du får et flott og minneverdig et!

Kos deg :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Juni! Som du har lest hadde jeg et kjempekoselig "utdrikninglsag" (lag og lag, vi var jo bare to!).

I dag har jeg vaert i moete paa jobben....de var visst litt bekymret for arbeidstempoet mitt :-? Men jeg er visst veldig noyaktig, og skriver kjempebra moetereferater...vel vel. Det er jo bare en jobb, ikke det viktigste i livet...

Naa skal jeg hjem og lage middag - noen gode poelser og soetpotetmos (skal bare ta litt mos, jeg da :wink: ).

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa har vi bestemt oss angaaende musik: solostykker blir "Dwell in the House" og "Amazing Grace", salmer blir "Deilig er jorden" og "Deg Lysets Fader lover vi". Inngangsmarsj: Purpose, utgangsmarsj: Mendelssohn.

Naa skal jeg sende en kassett pluss noter til organisten, og en forklarende mail!

Men forst er det lunsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkvalget høres kjempebra ut! Bra med alt som er gjort!

Vi har ikke bestemt oss for salmer i det hele tatt, vi må vel begynne å tenke på det snart...

Vi skal også ha Purpose som inngangsmarsj. Det var noe av det første vi bestemte. Jeg synes den er så fin og så hadde svigerforeldrene mine den, fortalte de, så da gikk vi for den.

God lunsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk paa etterskudd, 9na! Jeg insisterte paa Purposefordi jeg fikk notene av min kjaere mormor for noen aar siden, og kan spille den paa piano. Har alltid synes den er saa positiv og feststemt!

I kveld blir siste kveld paa John Lewis for aa plukke ut ting til onskelisten vaar. Saa langt har vi satt opp div. vinglass, Nature fra Wedgwood, stoffservietter og matter til aa ha under tallerkenene i rodlillla monster, fotoalbum, juice-maskin, en non-stick stekepanne, salatbolle i tre og digitalt kamera. Vi faar selvsagt ikke alt dette, men det er sikkert lurt aa gi gjestene litt aa velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp hatt tre-retters lunsj paa en koselig italiensk restaurant med min tilkommende. Vi hadde en liten krangel i gaar men det restaurantbesoket var akkurat det vi trengte for aa bli venner igjen (den vinen kjenner jeg naa... :oops: ).

Vi faar visst en vikar som organist, saa naa maa vi snakke med ham...haaper han er flink!

Ellers gleder jeg meg til helgen - forlovelsesseskap hos svigers, og hele familien min kommer :P

Ellers synes jeg litt synd paa min kjaere. Foreldrene hans kan vaere litt snaale - naa er visst faren hans kjempefornaermet fordi min kjaere ikke sendte et takkebrev for noen uker siden da han fikk en sjekk med forskudd paa arv. Han har takket flere ganger paa telefonen, men det var visst ikke nok :o Glad jeg slipper aa takke skriftlig for gaver fra mine foreldre...vi vet vi er glade i hverandre og takknemlige overfor hverandre uten aa maatte skrive brev om det. Merker kulturforskjellene noen ganger....

Nei, jeg faar vel jobbe litt i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En middag ute kan gjøre underverker av og til. :wink:

Jeg også syntes det er litt rart å måtte sende takkebrev til foreldrene, men det er vel som du sier, kulturforskjell. Ikke lett å skjønne seg på det for det. Det er jo litt rart å måtte få et takk skriftlig. Det skal jo ikke vises frem til alle naboene heller. Men, men. De blir nok blide igjen.

Du får kose deg så utrolig masse i helgen. selv sitter jeg og forbereder meg til eksamen om to dager. Mamma kommer på besøk samme dag også. Gruer meg til eksamen, men mamma skal det bli koselig å hilse på igjen. Er en stund siden sist.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du faar ha lykke til paa eksamen paa fredag! Gaar nok kjempebra!

Pappa fortalte at naboen har vaert og vist frem Rolls Royce'n han skal kjoere oss i paa bryllupsdagen. Gleder meg til aa sitte i den med min kjaere! Den er visst brun, 58-modell.

Apropos bil - min kjaere skal kanskje ned til Newcastle i dag for aa kjoepe en bruktbil! Ikke akkurat noen Rolls Royce, men! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Popelka.

Er litt spent. Det er jo en del som må huskes, så jeg sitter og pugger.

Det kommer nok til å bli stas å kjøre i RR på bryllupsdagen. Og det blir sikkert litt stas å kjøre i en ny bruktbil, selv om det ikke er det samme som en RR. :ler:

Du får ha en fortsatt fin dag, vennen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt sliten Popelka titter innom....hadde en fantastisk helg, men naa er baade jeg og T slitne....

Vi skal forresten kjoere Jaguar, ikke Rolls Royce. For meg er det ett fett, har ikke peiling paa biler - men det blir sikkert stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vennen!

Tusen takk for gratulasjon og hilsen i boka mi. Det var utrolig hyggelig å komme på KG etter noen dager, og se at du og mange andre hadde avlagt en liten hilsen. Det var utrolig hyggelig å lese at festen i helgen gikk bra. :D

Kjøre Jaguar blir nok veldig bra, Popelka. Jaguar lager mange stilige biler. Biler er vel generelt en manneting, men jeg har sett Mark Evans bygge en del "kit cars", og jaguaren han bygde var kjempetøff. Liker Mark Evans også. :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig hyggelig selskapet svigerforeldrene dine hadde for dere hørtes ut! En slags mini-generalprøve på den store dagen.

Som forresten ikke er så lenge til nå!

Sånn omtrent fem uker, hvis jeg regner kjapt i hodet? Det kommer til å gå så fort!!! :hoppe:

Når ankommer du Norge før bryllupet? Får du god tid her hjemme først?

Du har jo en kjole å prøve også, har du ikke? Eller er den ferdig?

Ikke så lett å følge med på alt... :oops:

Lykke til i de siste ukene!

(Jaguar høres forresten utrolig stilig ut!)

Klem, 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du har hatt en fin helg! Koselig med sånne snille svigerforeldre. Nå går det fort frem til bryllup! Jeg har bare 11 dager igjen og det er helt uvirkelig!!

Har du mye igjen som skal ordnes? Jeg skulle aller helst vært hjemme og ordnet det siste, jeg er livredd for å glemme noe!! Men vi blir nok gift uansett..

Kos deg med forbredelsene!

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 9na og Juni!

Tusen takk for lykkeonskninger - jeg baade gruer og gleder meg naa! Gruer meg litt til selve vielsen, jeg haaper ikke jeg faar helt hetta saann som jeg leste Tex hadde faatt! Vi skal fremsi loftene til hverandre, er ikke sikker paa at det er en saa god ide, egentlig....men men. Vi faar legge oss i hardtrening! Min kjaere, som er amatoermusiker, skal ta en liten dose betablokker som han pleier aa ta foer en stor konsert. Det hjelper visst paa nervene. Jeg har aldri proevd det foer saa jeg tror ikke jeg gjoer det - men kan sikkert trenge noe beroligende... :roll:

Det er nok en del som staar igjen - kirkeprogrammet maa gjoeres ferdig og printes og brettes, bordkort maa ordnes, sanghefte, meny - you name it! Jeg kommer hjem loerdag 26. juni, saa da har jeg en turbouke med mye "last minute"-ting og tang som skal unna da.

Kjolen, ja - har ikke sett den ferdig, gleder meg veldig! Haaper den passer perfekt - skal proeve den noen dager foer bryllupet saa sydamen min har tid til aa gjoere endringer hvis noedvendig.

Naa skal jeg snart moete min kjaere og broedrene mine til lunsj i hagene utenfor slottet. Fint vaer i dag, blir deilig med litt frisk luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Hei Popelka!

Lykke til med bryllupet.

Nervene kommer nok, men stort sett går ting bra. Jeg hadde slv veldig med nerver, men da prøvde jeg bare å tenker på det som skulle skje del for del og roet meg litt ned. For min del gikk ting bedre enn jeg noen gang hadde drømt om.

Håper du får en kjempedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk Optimist, det beroliger litt! Tusen takk for svaret inne paa Religion og livssyn ogsaa - interessant aa hoere om andres erfaringer!

Ha en fin dag!

Stor :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært snikeleser igjen, det er spennende å følge med på planleggingen din Popelka. Hørtes kjempe hyggelig ut med det selskapet i helgen.

Er bare litt nysgjerrig, hvilken kirke er det dere skal vies i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit det, hyggelig med "sniklesere" :ler:

Vi skal gifte oss i Haslum kirke. En nydelig kirke, synes jeg, og den jeg har naerest forhold til. Er ogsaa konfirmert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da, kjære Popelka, har vi da 1 mnd igjen til vi står hvit brud!! :o

Fy søren, så fort tiden har gått siste tiden!!

Ønsker deg lykke til med siste forberedelser!

Jeg kommer innom og hilser på før den store dagen vår! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...