Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Heisann, takk for hilsen i dagboken min.. :-) Alltid koselig å se at noen har tatt seg tid til å skrive ned noen ord.

I dag har jeg nesten ikke tid til å skrive en hilsen til noen. Min egen dagbok får også bare vike. Det er nemlig pent vær ute, så jeg har kokt meg kaffe, tatt på "fillene" mine, og er klar til å bykse ut i hagen, parat til å bekjempe årets løvetannskudd og andre uhumskheter!! Jepp, det er definitivt vår... :ler: (som du sikkert forstår er jeg en stor hageentusiast.. :sjarmor: )

Jeg får satse på en dag med regn, slik at jeg får tatt igjen alt jeg skulle ha skrevet til dere i bøkene deres, og min, osv osv..

Ha en kjempefin helg Popelka :-)

Klemzzz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fortsatt vondt i hodet. Det gjoer meg tverr og sur. jeg skal til osteopat paa torsdag, haaper det gaar over av seg selv men i fjor hadde jeg det ille i en maaned...

Ellers er det ikke noe nytt med bryllupet. jeg fikk de tingene jeg bestilte fra Confetti paa lordag, de var fine.

det var deilig aa faa prinsen min tilbake, han hadde hatt det kjempefint i sor Afrika men hadde tenkt masse paa meg...Han var saa kjekk da han kom hjem, med brun hud og litt lengde paa haaret (neida, ikke langt i det hele tatt - bare litt lengre enn vanlig!)

Naa tar jeg meg lunsjpause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Popelka!

Trist å høre at du sliter med vondt i hodet. Derfor tenkte jeg at jeg skulle legge igjen en liten hilsen, med ønske om god bedring, og en liten :blomst: som du kan trøste deg med. :D

:klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den, Saeria! Her har du en :klem2: du ogsaa!

Hodet er bedre i dag - det hjelper aa drikke masse vann og bruke kalde omslag.

Faar ikke tid til saa mye kg om dagen -det er litt strengt paa jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg så veldig til å se kjolen din!

Hvor lang tid tok det før du fikk det du bestillte fra confetti. Har bestilt endel derfra selv.

*god bedring*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, vennen!

Ville bare ønske deg god bedring..

Er egentlig greit med en jobb man ikke får sitte så mye på KG, jeg er her allllltfor mye :roll:

Går det greit ellers? Håper det..

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Popelka :D

Nå har jeg tatt igjen litt lesing i dagboka di siden sist.

Synd å høre at du sliter med hodepine,- håper du finner noen som kan gjøre noe med det. Lønner seg jo å prøve litt forskjellige behandlingsformer ?

Synes bamsen og gjesteboka du skal kjøpe ( har kjøpt ? ) var kjempefine :)

Gratulerer så mye med jobb forresten! Det var kjempegøy å høre :D Dette fortjente du!!! : )

Håper du trives godt :)

Er så spennende å følge bryllupsprat og planlegging her i dagboka di. Virker som om det blir et spesielt og multinasjonalt bryllup med norsk vri :)

Ønsker deg en riktig hyggelig dag.

Du skal ikke se bort fra at jeg smyger meg inn i Haslum kirke bryllupsdagen ( om jeg tør og om dere ikke har lukket vielse da ) ;-)

Stor klem fra Diva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa mange koselige hilsener! Blir helt rort her jeg sitter! hodet er fortsatt ikke bra, men om to timer er jeg hos osteopaten. Haaper det blir bedre etterpaa...

Ellers har denne uken vaert saa rar. Paa sondag, da min kjaere kom hjem, var alt helt topp. mandag ogsaa. tirsdag dro vi til Ikea...og da vi kom tilbake (klokken 10.45 om kvelden) var vi ganske slitne og begynte aa krangle. Vi kranglet i gaar ogsaa. Bare om bagateller, men det er saa dumt. Saa klarte han aa si ting som " lurer paa om vi hadde vaert lykkeligere uten hverandre" og "foer hadde jeg mye mer frihet..". I dag sa han at han ikke mente det, men det er saa ekkelt aa hoere slikt. Det er ikke bare-bare aa gaa fra et langdistanseforhold til aa gjoere alt sammen. vi var jo mest vant til aa ha det goy sammen - ferier, restaurantbesok etc. Virkeligheten kan vaere hard noen ganger...Men det gaar nok bra!

Det er bare aa komme innom kirken 3. juli, Diva! Ingen lukket vielse, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen: Jeg fikk tingene jeg bestilte fem dager senere. Men jeg bor jo her borte, da. De var veldig fine i virkeligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka!

Hvordan trives du i Edinburgh naa? Saa utrolig bra at du fikk jobb saa lett! Det er imponerende.

Jeg er ikke saa kjent rundt der du bor, men jeg har vaert i naerheten og husker det som helt nydelig.

Jeg bodde forresten i New Town.. Heldiggris som bor i Edinburgh. Jeg savner veldig.

Men saa er jo vaeret bedre her da, selvom byen ikke er like vakker.

Morsomt at vi begge er bruder i utlendighet. Haslum er kirken jeg har mest lyst til aa gifte meg i. Baade fordi den er saa koselig og fordi mamma og pappa giftet seg der.

Og du, jeg lurer litt.. hvor mange kan man vaere paa Bjoernsgaard?

Ha god bedring, haaper du foler deg bedre naa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Golosa!

Tusen takk for dagbokbesok! Enig, Haslum er en fin kirke! Hvis du ikke hoerer til der boer du soke saa fort som mulig, det er visst veldig populaert aa gifte seg der. Bare et lite tips :-)

Ang. Bjornsgard (http:www.bjornsgard.no - finere i virkeligheten!) saa kan man vaere maks. 50. De sie offisielt 44, men de kan presse inn noen flere. Vu valgte Bjornsgard nettopp fordi det er saa "norsk" - goy aa vise utlendingene og veldig koselig og intimt. De skal ogsaa ha kjempegod mat der!

Edinburgh er en nydelig by, ja. Men Milano er jo flott ogsaa! Hvertfall sentrum! Var der for noen aar siden og handlet paa La Rinascente (sikkert feilstavet!). Kjopte et lyseblaatt silkeslips som min kjaere ble kjempeglad for - han bruker det ofte og ville tilmed bruke det naar i gifter oss (men han skal ha solvaktig slips saa han matcher meg :sjarmor: )

Jeg er kjempeglad for at jeg fikk jobb saa raskt. Men lonnen er daarlig...Heldigvis tjener min kjaere mye bedre. Det er kun et 6 mnd. engasjement, men det er leenge i min verden - som student var jeg vant til korte jobber i feriene. Det som er saa rart her er alderen paa kollegene mine - tror 90% er under 30! Tre gutter og resten jenter.

Vi tenker fortsatt paa bryllupsreisen. Tror naa det blir 1 uke paa sorlandet, helgen i London (skal i bryllup), saa to uker eller ti dager paa den farnske riviera og/eller Cinqueterre i Italia. Eller Portugal.

Gode nyheter: hodet mitt er i bedre form! Kjempeflink osteopat, skal dit paa mandag ogsaa for aa sjekke at det ikke er flere spenninger igejn i nakken.

Nei, naa maa jeg jobbe litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni!

Takk i like maate - ha en kjempefin helg!

Jeg er alene hjemme fra i morgen til mandag, og da skal jeg slappe av 8) T er paa konferanse i London da, og jeg skal se paa video og kanskje treffe to franske jenter jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen Popelka!

Takk for gode tips! Vi maa skynde oss aa sette dato, saa jeg kan skynde meg aa soeke.. eller kanskje det blir omvendt, at vi ser an nar kirken "har tid."

Jeg sogner til Jar, og det er ikke akkurat droemmekirken aa gifte seg i.

Saa morsomt at du har vaert paa Rinascente (husker ikke hvordan det staves selv) og kjopt slips som han ble saa glad for. Milano er kjempeflott midt i sentrum og i gamlebyen, men ellers er den saa moerk og lukket (og litt skitten).

Jeg synes det hoeres ut som dere faar kjempe fin bryllupsreise. Skjoenner at du syntes det var litt dumt at den ble hakket opp, men saa er det utrolig deilig med en uke paa soerlandet. Naar man bor i utlandet setter man ekstra pris paa Norge

Jeg vil uansett anbefale dere aa reise til Cinqueterre. Jeg har ikke vaert der selv, men alle jeg snakker med sier det er saa nydelig der (og fortsatt litt uoppdaget for charterturister).. Men Portugal er ogsaa nyydelig.

Gleder meg til jeg kommer like langt i planleggingen som deg.

Jeg var forresten innom sidene til Bjoernsgaard. Det ser akkurat ut som jeg onsker og ha det, men kanskje litt for lite, dessverre. Bare med familien min er vi 35.. (ulempen med stor familie).. Men jeg klarer ikke helt aa legge det fra meg.. saa vi faar se.

Ha en kjempe fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjoernsgard er litt lite for oss ogsaa - men da vi var der og saa paa stedet, baade inni og utenpaa, falt vi pladask! Det 20 minutter fra sentrum (og ca. 15 fra Haslum), men foeles mer som hoeyt oppaa fjellet! Vi tenkte aa ankomme i robaat...noen synes kanskje det er litt vel bonderomantisk, men vi synes det er goey aa gjoere litt ekstra ut av det!

Andre steder jeg kan anbefale er Ringiaasen ( http://www.ringiasen.no - kjempefin utsikt over Oslofjorden) og Skytterkollen (kjempekoselig, god mat men ltt bortgjemt inni skogen). Vi tenkte ogsaa litt paa Hvalstrand Bad, men det var ikke saa koselig inne...Eller Holmenkollen Park Hotell, men det syntes vi ble litt stort for oss (ogsaa luktet det klor fra bassenget rett ved spisesalen :-? ). Haaper dere finner ut av det :P

Ha en god helg du ogsaa!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en deilig helg! Vaeret er mildt, det blomstrer overalt og solen skinner! Har slappet av og ikke hatt hodepine! VAr hos osteopaten torsdag og skal igjen paa mandag. Det hjalp skikkelig aa loese opp i stive nakkemuskler. Osteopaten er en av de merkeligste mennesker jeg har moett. Alderen hans var veldig ubestemmelig, han var veldig pen (saa litt ut som en alv, men brune oyne og morklt haar og alveoerer!), men han oppfoerte seg som han gikk paa noe veldig stimulerende :roll: Men han var veldig artig, og snakket i ett sett om ting og tang. Han ville gjerne se ringen min, og syntes at den kledde meg godt! Lurer paa om han var homofil...han var saa ubestemmelig - akkurat som han var gammel inni og ung utenpaa!

Nei, nok om han, det er sikkert ikke saa interessant. Over til bryllupsplanleggingen: Mamma og pappa har ordnet med musikere (Baerum Spillemannslags junioravdeling) til Bjoernsgard, og skaffet barnevakt til de smaa! Og brudepikekjolene er vel kjoept naa, regner jeg med. Min kjaere og svigermor ser igjennom gamle kirkeprogrammer for aa finne solosang til vielsen. Han er nede paa besok i helgen og skal paa konferanse i London i morgen. Han er jo aldri hjemme, jo :sjokkert: Blir deilig aa faa litt tid sammen i paasken. Jeg har 1000 ting aa ordne med, men han kan vaere med paa noe av det, ellers kan han hjelpe mamma og pappa med oppussingen (de skal pusse opp tre fjerdedeler av huset pg.a bryllupet! :o ) eller gaa tur med den lille tjafsehunden vaar (aa, som jeg savner den herlige pelsbekledde skapningen!).

I paasken maa vi/jeg ordne:

Kjoepe sko (har tilgodelapp paa Brudekjolen)

Ha proevetime hos frisoeren (huske aa ta med tiaraen!)

Gaa innom blomsterbutikken og avtale bukett samt dekorasjoner, knapphullsblomster etc.

Proeve kjolen (og ta bilde av den!)

Snakke med broren min ang. musikk (han spiller bass i bandet som skal spille for oss)

Gaa innom bibler'n og laane masse musikk, og deretter finne en sang i tillegg til Amazing Grace.

Snakke med presten

Dra innom Bjoernsgard og avtale ting naermere.

Tror det var det....Vi skal heldigvis faa litt ferie ogsaa, regner med vi drar til Valdres og besoeker tanten og onkelen min som har hytte der. Kjempekoselig hytte uten stroem(!) i to etasjer med nydelig utsikt og flotte skimuligheter....sukk.

Naa skal jeg en tur i kirken. Litt goey aa gaa i baptistkirken her, den er stappfull med masse musikk og glede.

Ha en god sondag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en trang til å løpe innom. Ikke minst for at jeg kan få takke for koselig hilsen hos meg, og for å få oppdatering om hva som skjer hos deg.

Drømmen min var kjemperomantisk, stikk motsatt av hvordan han fridde på forlovelsesdagen vår. For det første satt vi dato for forlovelsen sammen, og valgte ringer sammen, så det kom ikke som noen overraskelse at han gikk på kne den 17.05.00. :wink: Det eneste jeg ikke visste var tidspunktet. (Det ble formiddagen)

Osteopaten din virket å være litt av en skrue. :wink: Selv har jeg litt sansen for litt annerledes mennesker, så lenge de ikke blir så annerledes at de skremmer meg. :ler: Det viktigste er at du føler deg bedre.

Ha en fortsatt fin kveld.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, unnskyld meg, visste ikke at du var forlovet! Da er jo bryllupet bare et sporsmaal om tid, da! Gratulerer paa etterskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, unnskyld meg, visste ikke at du var forlovet! Da er jo bryllupet bare et sporsmaal om tid, da! Gratulerer paa etterskudd!

Det er da ingenting å unnskylde. :D

Takker i hvert fall så mye for gratulasjonen, og du har helt rett... det er bare et spørsmål om tid (og penger da) før det blir bryllup. :wink: Vi visste begge to når vi forlovet oss, at den kom til å gå en del år før vi kunne begynne å planlegge bryllup. Det kommer nok til å ta et par år til, men vi fikk hvertfall gitt en offisiell beskjed til familiene våre, og hverandre, at vi ønsket å leve sammen resten av livet.

Så får bryllupet komme, når det kommer. I mellomtiden kan jeg drømme meg bort i de vordende KG brudenes bryllupsplanlegginger, og ideer. :wink:

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...