Gå til innhold

Popelkas bryllupsdagbok


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg er fortsatt ganske skuffet over at jeg ikke faar utdrikningslag. Hadde gledet meg masse til aa ta i mot venninnene mine her borte, men saann blir det altsaa ikke....Men vi skal ha en venninnemiddag uken foer bryllupet, det blir sikkert koselig.

Fant nettopp ut at to av venninnene mine heller ikke kan komme i forlovelsesselskapet i slutten av ai (de bor i London og festen er rett utenfor London). Den ene er i Norge og den andre er i Kina(!) akkurat da! Gleder meg ikke saa veldig til dette selskapet, det blir aa vaere paa utstilling overfor Ts slektninger og venner. Mine foreldre og broedre kommer sannsynligvis, men egentlig har jeg mest lyst til aa bare vaere sammen med dem naar jeg ser dem (det er jo ikke saa ofte). Ja ja. Faar proeve aa vaere litt mer positiv!

Men mens jeg er inne paa negative ting...jobben er mildt sagt kjip. Utrolig mye aa gjoere og i tillegg er det baade vanskelig og kjedelig. Naar det oppstaar et problem maa jeg ofte vente en halv dag eller mer paa aa faa hjep av den rette personen, saa jeg maa hoppe fra en oppgave til en annen hele tiden, og foeler jeg ikke har kontroll. Egentlig kan jeg ikke vaere her paa kg naa, men jeg venter paa en treg fax...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Popelka.

Jeg skjønner godt at du er skuffet over at venninnene dine ikke kommer i utdrikkingslaget ditt; det har du all rett til!

Håper du og forloveren din får det fint sammen i alle fall.

Det gjør dere sikkert!

Klem, 9na. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Skjønner alt om hvordan du har det og livet er faktiskt litt kjipt innimellom! Det vet jeg alt om..

Jeg håper du får et utdrikningslag og at de bare bløffer deg!! Jeg ville gjerne blitt overrasket med et utdrikningslag, men det er hele tiden noen som sier noe om det :roll: Jeg vet ikke hva som skal skje da! Men jeg sa til forloveren min at jeg heller ville ha bridal shower i stedet, det høres veldig koselig ut synes jeg! Så hun sa greit for meg..Hm, dette blir spennende! Håper hvertfall ikke de satser på utdritning for der er jeg sær og da blir jeg heller hjemme!!! Hvis du ikke skulle få noe utdrikningslag, så håper jeg hvertfall at du får det fint sammen med forloveren din..Og at forlovelsespartyet også blir bra :klem:

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertlig takk for koselige hilsener! Det er saa hyggelig aa faa et par internett-klem naar man trenger det

Naa begynner jeg aa virkelig glede meg til bryllupet! Har bestilt billett hjem en uke foer dagen, saa faar jeg noen dager med familien. Det kommer til aa bli et maraton, men finpuss av programmet, bordkortlaginf, bordplan, blomsterarrangering osv. Og ikke minst siste proeving av kjolen!

Ellers er jeg blitt treningsfantom - har bestemt meg for aa virkelig komme I form til bryllupet! Jeg sykler til og fra jobb ca. 4 dager I uken (I dag regnet det saa da tok jeg bussen) - det er 40 minutter hver dag. I tillegg begynte jeg aa spille tennis paa lordag, og planen er aa fortsette hver lordag fremover. T syntes jeg var veldig flink! Jeg har ikke saa mye trening, men han skal laere meg mer teknikk etter hvert. Tre dager I uken skal jeg ogsaa trene aerobic/styrke (50% aerobic og 50% styrke) I en halvtime. Jeg bruker en bok som heter Curves, og trener med en saakalt "exercise tube". Gjorde det for forste gang I gaar, og merker I dag at det var effektivt! Gleder meg til aa gaa opp midtgangen naa! Og til aa sprade rundt paa stranden I Jamaica….

Og jeg tror jeg det ordner seg med utdrikningslag likvel - skal ha en jentekveld torsdag 1. juli I Oslo. Blir enten spa, baattur og/eller restaurant!

Naa maa jeg jobbe litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er en exercise tube, og hvor får man tak i sånn? :o

:klem:

Hvordan skal jeg forklare det? Hmmm...altsaa, den er 1,2 meter lang, elastisk, med et haandtak i hver ende. Saa fester man den rundt et dorhaandtak, traakker paa den etc. og drar med ben eller armer. Det blir som aa lofte vekter eller bruke treningsapparater paa treningssenter (men myyyye billigere!). Kjopte det paa Next for 5.99 pund. Skal ta meg en okt i dag ogsaa! Hvis du er interessert kan jeg sikkert skaffe en til deg - men da boer du ha en video eller treningsbok for aa vite hva du skal gjoere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Får en kjøpt video der hvor du kjøpte tuben?

Hvis jeg får meg en sommerjobb hadde det kanskje vært en ide å prøve noe sånt?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med sommerjobb? Hmm..litt treg i dag jeg! *prover aa se for meg Saeria som trimmer paa jobben* :ler:

Nei, det var dessverre ikke noen video som man kunne faa kjopt paa Next (er egentlig en klesbutikk). Men det gaar kanskje an aa fa tak i en paa Amazon?

Ellers kunne jeg jo kopiere opp sidene med instruksjoner for treningsprogrammet - veldig lett aa folge! Etter et par ganger gaar det lekende lett, og man tar i akkurat saa mye man onsker. Bare si ifra hvis du er interessert! Og det tar bare 30 mintter, 3 ganger i uken. Programmet kommer fra en bok som heter Curves, jeg folger matplanen ogsaa.

Tilbake til bryllupsplanlegging: mamma og pappa har virkelig gaatt litt langt med utgiftene, synes jeg. Naa blir kuvertprisen 1500-1600 - dvs totalt kommer festen paa ca 80.000 :o Synes det er mye, jeg :-? Men jeg er kjempetakknemlig, selvsagt. Vi kunne aldri tatt oss raad til et like flott bryllup hvis jeg og T betalte. Vi skal ha fri bar ogsaa (medregnet i prisen). Da slipper vi hvertfall bonge-styret (husker livlig debatt paa bryllupsfroumet for en tid tilbake :ler: ).

Gjestelisten begynner aa bli klar. Vi sendte ut invitasjoner tidlig, saa naa har alle svart. Ingen nei fra min side bortsett fra farfaren min og hans samboer. Han begynner aa bli skropelig, men kan jo reise paa cruise og Madeira-ferier :-? Det er nok bare saann han er....Kom ikke i pappas bryllup, en gang (han er rimelig spesiell og super-gnien - det motsatte av alle sine barn!).

Dessverre blir det bare 16 fra Ts side. Men det blir noen ekstra briter fra min side - kjaerester til noen norske venninner. Pluss at to tyskere kommer fra min side, og en colombianer som er samboeren til en annen venninne. Saa det blir multinasjonalt bryllup :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det ikke bare er vårt bryllup som kommer til å koste :wink: Nå er kuvertprisen vårt på "bare" 650kr da..Men jammen meg kommer vi opp i ca. 100 000kr uten bryllupsreisen!! Og det er langt over hva jeg hadde regna med...

Flott og se at så mange kommer! Vi har ikke fått svar fra alle ennå, svarfrist 15. mai!! Svigers har ikke svart engang, så jeg vet ikke om de kommer jeg :ler::ler:

Ha en fin dag, vennen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Beklager min heller dårlige formulering. :oops: Det jeg egentlig mente var at hvis jeg får sommerjobb, så kan jeg ta meg råd til en tube. Akkurat nå går pengene til mat og husleie.

Det er kjempesnilt av deg å tilby deg å skaffe både tube, og kopi av instruksjonen. :blomst_opp: Hvis jeg får jobbe litt, tror jeg jammen jeg kommer til å takke ja til tilbudet ditt. :wink: Det skader ikke å gjøre en ekstra innsats for å bli litt fastere i fisken. :-)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si ifra, du! Koster under 100 kr, saa du slipper aa jobbe hele sommeren for aa faa raad, hvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Popelka!Jeg er her hvertfall 1 gang i mnd med en hilsen, og nå kan jeg si at idag er det 2 mnd til vi blir fruer! :o :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag er det enda kortere..... :P

Begynner aa glede meg skikkelig naa!

Vi har booket hotell for bryllupsnatten - endelig! Vi skal overnatte paa Comfort Hotell Boersparken, i bruderommet deres, HELT GRATIS! Pappa fikk det gratis og gir det til oss i gave, han er gullkunde eller noe slikt saa han hadde masse poeng aa bruke opp.

Ellers er det ikke noe nytt...men jeg synes fortsatt at jobben er kjip :-? . Kommer aldri ajour, liksom.

Ogsaa trener jeg og staar i, merker at jeg begynner aa stramme opp figuren baade er og der :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Flott at dere har ordnet med hotell!

Børsparken er et koselig hotell, med gooode senger. Jeg har bare vært i et vanlig dobbeltrom, så da må brudesuiten være utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saa bra! Har aldri vaert der, jeg. Det er kanskje ikke kjent som noe hyper-romantisk sted (?!) men naar vi faar det gratis saa er det like greit aa vaere der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på beliggenhet, så har du nok rett i det. Alikevel er atmosfæren der bra. Den var hvertfall det når jeg var der den 9. og 10. oktober i fjor. Matsalen er ok, og lobbyen har gode stoler og sofaer. Her er baren også. men hvis dere kommer sent fra feiringen, er det vel rommet som er viktigst. Jeg hadde det hvertfall fint der, og jeg håper du og din kjære får et fint opphold der etter feiringen av at dere er blitt mann og kone. :D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Så heldig dere er som får så fint rom! Det høres deilig ut..

Flott at treningen hjelper! Blir gøy når du skal sprade rundt på Jamaica :wink:

Vi mailes :-) Håper det er litt bedre på jobb i dag!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jobben er litt bedre i dag. Dvs...paa et moete i dag diskuterte vi arbeidsmengden min, de sa jeg burde kommunisere bedre hvis det var noe viktig jeg ikke fikk tid til. Ikke direkte kritikk, men litt pinlig. Lurer paa om alle jobber er saann at man depper over at det er mandag paa mandag og resten av uken gaar man og gleder seg til helgen...? :roll: Jeg har saa lyst til aa undervise i norsk for voksne studenter i stedet for aa vaere kontorslave, men jeg vet ikke om jeg har de rette kvalifikasjonene....det maa jeg finne ut av!

Har ikke noe bryllupsnytt....det meste er liksom gjort, foeler jeg. Maa hvertfall vente med aa gjoere en del ting, som lage bordkort etc. til jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...