Meridian Skrevet 31. oktober 2010 #161 Skrevet 31. oktober 2010 Hadde nettopp besøk av noen Halloween-unger på døra. De var kjempesøte (bak de skumle maskene), og vi ga de noe godt (hadde kun epler og glutenfri pepperkaker). De ble kjempeglade og takket. Tror de som har dårlige opplevelser med Halloween har væt uheldige
Gjest rr Skrevet 31. oktober 2010 #162 Skrevet 31. oktober 2010 Om du har ute-lyset av så skal dem ikke komme til deg. Reglene er slik at om utelyset er av, så skal man ikke gå på denne døren. Virker her hos meg:) Regler? Tror du mennesker som ikke har vett nok til å si nei til en høytid innført av handelstanden kun for å få en støvsuger inn i lommebøkene deres har vett nok til å forstå regler? Dessuten, hvorfor skal de som ikke er med på Halloween følge regler, mens de som feirer Halloween ikke gjør det? Kan ikke de som feirer dette og tilber den o'store støvsugeren til handelstanden ned i lommebøkene deres heller gå sammen og henge ut symboler og annet møkk som de sikkert kan få kjøpt på nille som sier "Hei, jeg er også en tulling så her kan du ringe på!" i stedet for at resten av oss skal måtte drive å tenke over at utelyset skal være av og annet tull fordi at tullingene mener seg berettiget til å gå rundt og plage alle fordi det passer dem? 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 31. oktober 2010 #163 Skrevet 31. oktober 2010 http://www.dagbladet.no/2010/10/31/nyheter/innenriks/halloween/14076328/ Sjarmerende... Herregud. Hvor fjern går det an å bli.
smalls Skrevet 31. oktober 2010 #164 Skrevet 31. oktober 2010 http://www.dagbladet.no/2010/10/31/nyheter/innenriks/halloween/14076328/ Sjarmerende... Ja virkelig
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #165 Skrevet 31. oktober 2010 Her jammen mye sinne og aggresjon!! Har kosa meg sammen med minstemann og gått og banket på hos alle naboene...Har hatt masse unger på døra, alle er snille og høflige og sier Tusen takk! Er ikke sånn overbegeistret for å "impotere" skikker fra det store utland..men er nå artig for barna å få kle seg ut og løpe rundt i nabolaget og "tigge" godter en gang i året...eller to..julebukk og, men mye færre som går det her eg bor.
Gjest Lille-pus Skrevet 31. oktober 2010 #166 Skrevet 31. oktober 2010 Første Halloween på nytt sted gav verdens koseligste overraskelse Tre veloppdragne, godt og skremmende utkledd, de måtte nødes til å ta mer enn bare en twist-bit per unge. De er hjertelig velkomne i romjulen, alle tre Det var en vedlig hyggelig opplevelse 1
Snart Frue Skrevet 31. oktober 2010 #167 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg vil heller at flere skal gå julebukk. Det er en norsk tradisjon som det burde blåses mer liv i. 2
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2010 #168 Skrevet 31. oktober 2010 Vil heller ha julebukken tilbake, synes det var MYE korseligere. Da blir det sang og smil. Her får de kun epler i sekken av oss... nok mange år med det så gidder de kanskje ikke troppe opp på trappa vår. Og blir det ødeleggelser rundt her,,,, så vet vi nok hvem foreldrene er til de fleste rundt her... da blir det virkelig månelyst Men kommer de julebukk er byr vi både på julegodt og kaker i rikt mon.. 1
SmallTalk Skrevet 31. oktober 2010 #169 Skrevet 31. oktober 2010 Nå tror jeg at jeg har hatt 10 runder med "knask eller knep" og det var mer enn beregnet, for nå er det tomt for Fox! Visste ikke at det var så mange unger i nabolaget her, jeg... :gjeiper: Nå er ihvertfall utelyset slått av, så får vi håpe at det ikke kommer flere på døra. Men en ting skal de ha, de barna i nabolaget, de er veldig høflige og takker pent.
Kråkesaks Skrevet 31. oktober 2010 #170 Skrevet 31. oktober 2010 Nå tror jeg at jeg har hatt 10 runder med "knask eller knep" og det var mer enn beregnet, for nå er det tomt for Fox! Visste ikke at det var så mange unger i nabolaget her, jeg... :gjeiper: Nå er ihvertfall utelyset slått av, så får vi håpe at det ikke kommer flere på døra. Men en ting skal de ha, de barna i nabolaget, de er veldig høflige og takker pent. Det har bare vært fire barn her. Og de har vært høflige og tatt et nei for et nei. Hun ene så litt oppgitt ut, så jeg er vel ikke den første som har sagt at vi ikke har godteri.
SmallTalk Skrevet 31. oktober 2010 #171 Skrevet 31. oktober 2010 Det har bare vært fire barn her. Og de har vært høflige og tatt et nei for et nei. Hun ene så litt oppgitt ut, så jeg er vel ikke den første som har sagt at vi ikke har godteri. Jeg slo av utelyset, og håper jeg slipper å si at det er tomt for Fox. Hadde forresten en uoppdragen unge på døra. En av ungene som kom på døra bråsnudde og sa "nei takk, det liker jeg ikke" når jeg kom med fox'en. For så å hyle ut følgende til mamma'n sin: "Mamma! Hu der hadde bare vonde ting!". Jadda! De han gikk sammen med tok ihvertfall imot og takket pent.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 31. oktober 2010 #172 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg er i utgangspunktet imot høytider hvor butikkene håver inn mens familieøkonomien blir trangere. Halloween, mor/farsdag, valentines osv er dager jeg mener vi kunne klart oss fint uten. Jeg trenger ikke en fastsatt dag til å vise mor/far/kjærste at jeg er glad i dem, og jeg trenger ikke en unnskyldning for å kle meg ut (og kle ut mine framtidige barn) Derfor kjøper jeg aldri kort, gaver eller kostymer - men lager egne kort og kostymer. Det synes jeg er en grei løsning på problemet som blir debattert her. Selv om jeg er imot halloween, betyr det ikke at jeg har ikke noe imot halloweenbarna, for de er tross alt barn. Jeg tror det er veldig mange som glemmer den uskyldige moroa de aller fleste barn har i løpet av halloweenkvelden. Jeg sier uskyldig fordi jeg selv aldri har fått huset mitt ramponert av rampunger. Jeg har kun opplevd høflige barn som sier "ok, ha en fin kveld" når jeg sier at jeg ikke har godteri. Hvis dere skal være sinna på halloween, synes jeg faktisk det er foreldrene til rampungene dere skal være sinna på. Halloweenforeldrene som har kjøpt masse unødvendige greier på Nille og som ikke forteller barna sine reglene om slukte utelys osv - det er de som bør få kjeft! 1
SmallTalk Skrevet 31. oktober 2010 #173 Skrevet 31. oktober 2010 Hvis dere skal være sinna på halloween, synes jeg faktisk det er foreldrene til rampungene dere skal være sinna på. Halloweenforeldrene som har kjøpt masse unødvendige greier på Nille og som ikke forteller barna sine reglene om slukte utelys osv - det er de som bør få kjeft! Signeres! 1
Coronas Skrevet 31. oktober 2010 #174 Skrevet 31. oktober 2010 Poster som AB nå. Jeg er helt enig! Derfor har jeg skrudd av alle lys i huset, dratt ned samtlige persienner og tatt ut batteriene i dørklokken. Jeg ser mye mer frem til julebukk. Da skal de søte små nisseungene få så mye godteri de bare hæler og orker! :rødme: Du skal bare skru av lyset ute. Man skal jo ikke stoppe å leve denne kvelden heller. Men tydligvis er ikke dette reglene for Norge. Det ringte nettopp på.... igjen
Kråkesaks Skrevet 31. oktober 2010 #175 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg slo av utelyset, og håper jeg slipper å si at det er tomt for Fox. Hadde forresten en uoppdragen unge på døra. En av ungene som kom på døra bråsnudde og sa "nei takk, det liker jeg ikke" når jeg kom med fox'en. For så å hyle ut følgende til mamma'n sin: "Mamma! Hu der hadde bare vonde ting!". Jadda! De han gikk sammen med tok ihvertfall imot og takket pent. Vi har utelys som slår seg på av seg selv når det kommer folk, så det ser i utgangspunktet mørkt ut. To av ungene kom opp på terassen og banket på vinduet. Om de ikke var skummelt kledd(det vet jeg ikke. Umulig å se når det er så mørkt ute), så skvatt jeg veldig. Det er en uting at de holder på sånn som han du fortalte om. Hvis han ikke liker lar han være å ta og ferdig med det. Du får kjøpe pepperkarameller til han neste år så kan han få det mens vennene får fox.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #176 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg slo av utelyset, og håper jeg slipper å si at det er tomt for Fox. Hadde forresten en uoppdragen unge på døra. En av ungene som kom på døra bråsnudde og sa "nei takk, det liker jeg ikke" når jeg kom med fox'en. For så å hyle ut følgende til mamma'n sin: "Mamma! Hu der hadde bare vonde ting!". Jadda! De han gikk sammen med tok ihvertfall imot og takket pent. Han burde være glad for at han i det hele tatt fikk noe.
SmallTalk Skrevet 31. oktober 2010 #177 Skrevet 31. oktober 2010 Han burde være glad for at han i det hele tatt fikk noe. Jepp! Men takket være seg selv, så fikk han ikke noe.
Coronas Skrevet 31. oktober 2010 #178 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg vil heller at flere skal gå julebukk. Det er en norsk tradisjon som det burde blåses mer liv i. Enig
SmallTalk Skrevet 31. oktober 2010 #179 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Vi har utelys som slår seg på av seg selv når det kommer folk, så det ser i utgangspunktet mørkt ut. To av ungene kom opp på terassen og banket på vinduet. Om de ikke var skummelt kledd(det vet jeg ikke. Umulig å se når det er så mørkt ute), så skvatt jeg veldig. Det er en uting at de holder på sånn som han du fortalte om. Hvis han ikke liker lar han være å ta og ferdig med det. Du får kjøpe pepperkarameller til han neste år så kan han få det mens vennene får fox. Han fikk ikke noe, for å si det sånn. Kun en kommentar om at "nei vel, synd for deg", imens jeg delte ut til resten av følget. Ikke mitt problem at han ikke spiser fox! Kanskje pepperkarameller skal vurderes neste år? Endret 31. oktober 2010 av SmallTalk
seilice Skrevet 31. oktober 2010 #180 Skrevet 31. oktober 2010 Da ville du ikke likt meg som barn, for jeg og venninner pleide å plukke blomster som vi ga til naboene for å få godteri. Og fikk vi ikke godteri så spurte vi. Siden ingen av oss turte å spørre selv sa vi annet hvert ord hver Haha det gjorde jeg og ei venninne også! Vi plukka blomster, lagte sanger og sang, lagte tegninger og andre hjemmelaga ting med perler og glitter som vi gikk rundt til naboene og gav, i håp om å få en liten sjokolade Hehe ei nabo sa faktisk lattermildt til oss når vi kom for sikkert den 10ende gangen den våren at "nå må dere vente litt med å gi oss mer blomster, vi har ikke mer vaser!"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå