Gå til innhold

Forbanna halloweenunger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi fikk besøk av barn med plastikkpose til å oppbevare godisen, utover dette: ingen kostyme, bare joggedress! De gikk rett og slett bare rundt å sanket godis.

Må være stolte foreldre som ventet hjemme.

Ga du dem noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til dere som synst at Halloween er så fælt. Nå har jeg ikke giddet å lese alle innleggene her, men...

HAR DERE ALDRI VÆRT BARN SELV!!!!

Jeg blir så utrlog trist når jeg leser om voksne mennesker som er så i mot Halloween. Da jeg var barn ønsket jeg av hele mitt hjerte av Halloween skulle være stort i Norge også, men på slutten av 90-tallet og litt senere var heller ikke barn så veldig interessert i denne tradisjonen.

Men tenkt dere litt om. Du er et barn og det er en dag hvor du får ta på det et skummelt kostyme og gå fra dør til dør og be etter snop. Det er skikkelig fin stemning fordi folk har dekorert med gresskar slik at det skal se skummelt ut.

For et barn (følg godt med nå voksne) FOR et BARN er dette sikkert noe veldig spennende og gøy å få oppleve. Hvorfor må mange voksne se negativt på ting som gjør barn lykkelige.

DET HANDLER IKKE OM DERE, DET HANDLER OM BARNA!!! :kjefte:

Når jeg får barn. Skal jeg hver eneste år gjøre ett eller annet for at de skal få en hyggelig Halloween aften. Enten om det er en feste eller hva det måtte være. Jeg håper at når den tid kommer at flere er åpne for denne tradisjonen.

Tenk på de som kan se tilbake på sin barndom og huske hvor gøy de hadde det på Halloween. Men NEI dere må være skikkelig PARTY POOPERS og være bitter og sure. I så fall fortener dere egg på huset deres og toalettpapir også.

Jeg har vært barn, og jeg var (tro det eller ei) mot Halloween den gangen og. Jeg syntes da som nå at det var en latterlig importert tradisjon som tok over for julebukkene.

Skrevet

Til dere som synst at Halloween er så fælt. Nå har jeg ikke giddet å lese alle innleggene her, men...

HAR DERE ALDRI VÆRT BARN SELV!!!!

Jeg har vært barn. Som barn hadde vi horrorparty med skumle effekter og kostymer uten å true folk til å gi oss godteri.

Men tenkt dere litt om. Du er et barn og det er en dag hvor du får ta på det et skummelt kostyme og gå fra dør til dør og be etter snop. Det er skikkelig fin stemning fordi folk har dekorert med gresskar slik at det skal se skummelt ut.

Det er helt ok at ungene ringer på hos de som har dekorert med gresskar og er med på feiringen. Jeg hørte om en jente som ble skuffet for at det ikke kom så mange på døra. Selvsagt er det ok at de som feirer feirer.

DET HANDLER IKKE OM DERE, DET HANDLER OM BARNA!!! :kjefte:

Vel, da må barna lære seg til at folk er forskjellige. Ikke alle feirer Halloween.

Men NEI dere må være skikkelig PARTY POOPERS og være bitter og sure. I så fall fortener dere egg på huset deres og toalettpapir også.

Og dine fremtidige barn fortjener å få pepperkarameller når de ringer på.

Skrevet

Da var det slutt på nok en koselig Halloween. Masse unger på døra, masse smil og jubel. Kostet meg ikke mye heller, med godterier og litt artig pynt. Ungenes smil er selvsagt verdt det. Og merkelig nok. Ingen rapporter om hærverk i år heller. Leser man denne tråden skulle man tro det var Taliban som var ute på tiggertokt. Det man derimot hørte om var unger som møtte slike grinebitre enkelte i denne tråden har fremstilt seg som. Ikke koselig for dem i det hele tatt. Er man i mot denne feiringen, behøver man i allefall ikke la det gå ut over barna, det er ikke så vanskelig å slå av utelyset EN dag i året...

• Liker 2
Skrevet

Og dine fremtidige barn fortjener å få pepperkarameller når de ringer på.

Søtt... Håper dine fremtidige barn arver gangsynet til far sin.

Skrevet

Da var det slutt på nok en koselig Halloween. Masse unger på døra, masse smil og jubel. Kostet meg ikke mye heller, med godterier og litt artig pynt. Ungenes smil er selvsagt verdt det. Og merkelig nok. Ingen rapporter om hærverk i år heller. Leser man denne tråden skulle man tro det var Taliban som var ute på tiggertokt. Det man derimot hørte om var unger som møtte slike grinebitre enkelte i denne tråden har fremstilt seg som. Ikke koselig for dem i det hele tatt. Er man i mot denne feiringen, behøver man i allefall ikke la det gå ut over barna, det er ikke så vanskelig å slå av utelyset EN dag i året...

Synd at de som går ikke har vett til å respektere at LYSET ER AV da..

• Liker 1
Gjest Mann på 45
Skrevet

Som barn?! Dette er jo en importert innkjøpt og pushet skikk som ikke er mer enn få år gammel. Går en fem år tilbake i tid var det bare en gjeng spesielt interesserte tullinger som ikke forstod at virkeligheten ikke er som på amerikanske serier som holdt på med dette.

Vedkommende trenger jo ikke være så gammel da.

Ellers er nok tradisjonen eldre enn fem år og det var ikke bare en gjeng spesielt interesserte tullinger som drev på med det.

Selv hadde vi masse Halloweenfester for en 10-15 år siden, men er sikkert en tulling:-)

Skrevet

Er ein del som i staden for Halloween feirer Hallo Venn, som t.d. her i Telemark.

Må da vere mykje kjekkere enn å gå på dørene sidan det er fleire aktiviteter og i grunn eit betre bodskap. Dei som vil vere prinsesser og cowboyer kan vere det om dei vil.

Grøss, ikke prakk på resten av oss stakkars Telemarkinger at vi er del av det greiene der.

Skrevet (endret)

AMEN :jepp:

Amen?? :skratte: Tror det må være det dummeste innlegget jeg har lest på lenge faktisk.

Er det rart man er imot halloween når det er så mange mennesker som ødelegger og så mange barn som ikke har forstått hele greia med halloween?

Og jeg tviler Halloween ble funet på for at barn skulle gå rundt og tigge godteri!

Endret av mirandaa
Skrevet

Synd at de som går ikke har vett til å respektere at LYSET ER AV da..

Har ikke vært noe problem her i området i det hele tatt. Men da er det selvsagt foreldre som må skoleres uten at det går ut over barna. Når barn blir møtt av grinete og krakilske voksne, blir det rett og slett pinlig.

Skrevet

jeg er helt sjokkert over at det finnes så mange sure grinebitre her på KG????!!!Dere kan umulig ikke ha barn, og er det derfor dere er så bitre?Ærlig talt, skjerp dere, vi snakker her om små barn. Min lille gutt på 5,5 år tok igår på seg sitt skjelett kostyme og trasket avgårde sammen med sin bestevenn og hans mor. Han var sååååå lykkelig og glad og søt. Og alle de koselige barna som var på døren hos oss. Vår yngste hadde det sååå gøy med å åpne å ta dem imot og se kostymene deres.

Nei, get a life, ærlig talt, dere er patetiske og burde skamme dere.

• Liker 2
Skrevet

Tenk på de som kan se tilbake på sin barndom og huske hvor gøy de hadde det på Halloween. Men NEI dere må være skikkelig PARTY POOPERS og være bitter og sure. I så fall fortener dere egg på huset deres og toalettpapir også.

Så de av oss som ikke ønsker å være med på denne feiringen fortjener å få boligene nedgriset med egg og dopapir? Jøss, det må jeg virkelig si...

Skrevet

jeg er helt sjokkert over at det finnes så mange sure grinebitre her på KG????!!!Dere kan umulig ikke ha barn, og er det derfor dere er så bitre?Ærlig talt, skjerp dere, vi snakker her om små barn. Min lille gutt på 5,5 år tok igår på seg sitt skjelett kostyme og trasket avgårde sammen med sin bestevenn og hans mor. Han var sååååå lykkelig og glad og søt. Og alle de koselige barna som var på døren hos oss. Vår yngste hadde det sååå gøy med å åpne å ta dem imot og se kostymene deres.

Tror nok det er du som må skjerpe deg. Eller liker du å bli terrorisert på døra av folk uten kostyme, sure grinette foreldre og egg klint utover hele døra di? Men i din harmoniske verden skjer sikkert ikke dette. Men det er faktisk andre som opplever det.

• Liker 2
Skrevet

Tror dere som har fått egg på døren må ha provosert dette fram. Er jo rart at vi "normale" som ikke hater barn ikke har opplevd dette?Er man heksen i gata, må man kanskje regne med litt pøbelstreker...

• Liker 2
Skrevet

Er det galt av folk å forvente at om noen begynner å leke så kan de leke med dem som vil leke, og ikke drive å ringe på dørene og kreve snop og at andre skal måtte forholde seg til tullet deres?

Mener du alvorlig at om andre innfører egne tradisjoner så skal de som ikke er en del av den enklaven med idioter som henger seg på denne også måtte tvinges til å delta og gi vekk eiendeler og oppleve at dørene blir rent ned av folk fra denne "tradisjonen" som tullingene står for?

Skrevet

Jeg tror dere som mener dere hater de forbanna halloweenungene, sliter med mye mer enn selve halloweenfeiringen.

• Liker 2
Skrevet

Er det galt av folk å forvente at om noen begynner å leke så kan de leke med dem som vil leke, og ikke drive å ringe på dørene og kreve snop og at andre skal måtte forholde seg til tullet deres?

Mener du alvorlig at om andre innfører egne tradisjoner så skal de som ikke er en del av den enklaven med idioter som henger seg på denne også måtte tvinges til å delta og gi vekk eiendeler og oppleve at dørene blir rent ned av folk fra denne "tradisjonen" som tullingene står for?

Du har et sjarmerende språk. Liker spesielt godt din evne til å se på alle som mener noe annet enn deg sonm idioter og tullinger. Det må være mye enklere enn å reflektere, stemmer det?

Ellers er jeg faktisk enig med Jens, det er jævlig mange grinebitere i denne tråden. De ungene som kom på døra mi i går var høflige og takket pent, de gjorde heller ingen pøbelstreker der ingen åpnet døra. Men dette er vel, ihvertfall hvis vi skal høre på enkelte i denne tråden, unntaket og ikke regelen. :roll:

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror dere som mener dere hater de forbanna halloweenungene, sliter med mye mer enn selve halloweenfeiringen.

Og jeg tror at en person som oppdrar sine barn til å dynke hus i egg o.l pøbelstreker fordi "heksen i gaten" fortjener det har mer å slite med enn noen som syntes det er irriterende med mennesker som på død og liv skal tvinge seg på og kreve ting av dem fordi de har bestemt seg for å innføre noe greier de har sett på tv...

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater ingen unger, og jeg skjønner også at de synes det er moro med Halloween. Men jeg feier ikke, og åpner dermed heller ikke døren når de kommer. Synes du jeg fortjener å få egget ned døren min av den grunn?

Skrevet

Søtt... Håper dine fremtidige barn arver gangsynet til far sin.

Du så at jeg svarte dette til hun som mente vi som ikke feirer dette fortjener egg på vinduene? Hvis man har en sånn holdning så fortjener man ikke godteri, da fortjener man pepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...