Gjest rr Skrevet 31. oktober 2010 #201 Skrevet 31. oktober 2010 Vi har hatt rundt 30 grupper med x-antall unger i hver gruppe på døra i dag. De har fått fruktdrops og twist.. Jeg tok bider av de som hadde gjort seg ekstra flid med kostymen. Etterhvert skal jeg lage egen scrappeside fra halloween. Kjekt å gjøre litt ut av det. Det er ulovlig å drive å legge ut bilder av barn på Internett uten foreldrenes samtykke.
Gjest *smak* Skrevet 31. oktober 2010 #202 Skrevet 31. oktober 2010 Det er ulovlig å drive å legge ut bilder av barn på Internett uten foreldrenes samtykke. Ingen fare. Jeg scrapper bare til privat bruk.. Skal ikke publiserers på internet..
Gjest rr Skrevet 31. oktober 2010 #203 Skrevet 31. oktober 2010 I dag har jeg blitt fly forbannet. Var masse unger og foreldre som TERRORISERTE oss forde vi ikke åpnet. vi hadde skrudd av alle lys ute og inne.Enda stod FORELDRENE!!og dundra i dørene at vi måtte åpne Du misforstår. De ønsker å inkludere deg i deres feiring og gjøre deg en del av denne gledens dag ved å tømme matskapene dine. Foreldrene ønsker også å bare oppdra ungene sine til å ikke gjøre hærverk eller være storforlangende og vise dem hva Halloween er for noe.
Gjest BabyBlue Skrevet 31. oktober 2010 #204 Skrevet 31. oktober 2010 Du misforstår. De ønsker å inkludere deg i deres feiring og gjøre deg en del av denne gledens dag ved å tømme matskapene dine. Foreldrene ønsker også å bare oppdra ungene sine til å ikke gjøre hærverk eller være storforlangende og vise dem hva Halloween er for noe.
Gjest BabyBlue Skrevet 31. oktober 2010 #205 Skrevet 31. oktober 2010 Her kan det faktisk hende at du misforstod guttungen skikkelig! For selv om du oppfatta det som "jeg vil ha sjokolade!" oppfatta jeg det som "det er vanlig å gi sjokolade, så du har nok misforstått litt. Jeg vil gjerne ha rosiner, men forventet å få sjokolade" Jeg misforsto ikke en eneste ting; Du skulle ha hørt toneleiet han brukte mot meg "Det er ikke sånn man gir på halloween!" Også er han en rimelig frekk og arrogant unge, noe som er litt forståelig med de foreldrene han har... Hadde han sagt "Nei takk, jeg liker ikke rosiner" Hadde jeg selvfølgelig tatt det med et smil, men slik var altså ikke saken... Dx
Gjest rr Skrevet 31. oktober 2010 #206 Skrevet 31. oktober 2010 Her kan en jo se at ungdommen virkelig forstår hva dette handler om: http://www.vg.no/protokoll/?pid=813&fylke=00&start=0 Her har jentene lært fra amerikanske filmer at det er bare å kle seg som en hore, for det er det Halloween handler om i collegefilmene og slikt som de ser på tv. Virkelig en berikelse dette tullet folk på død og liv vil innføre! 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #207 Skrevet 31. oktober 2010 Vi har hatt rundt 30 grupper med x-antall unger i hver gruppe på døra i dag. De har fått fruktdrops og twist.. Jeg tok bider av de som hadde gjort seg ekstra flid med kostymen. Etterhvert skal jeg lage egen scrappeside fra halloween. Kjekt å gjøre litt ut av det. Å fy faen! Jeg blir litt redd av tanken på at en fremmed dame har bilder av barna mine i en scrapbook uten at jeg som forelder vet om det!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2010 #208 Skrevet 31. oktober 2010 Å fy faen! Jeg blir litt redd av tanken på at en fremmed dame har bilder av barna mine i en scrapbook uten at jeg som forelder vet om det! Da burde du heller ikke la barna banke på fremmede folks dører 3
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 31. oktober 2010 #209 Skrevet 31. oktober 2010 Jeg misforsto ikke en eneste ting; Du skulle ha hørt toneleiet han brukte mot meg "Det er ikke sånn man gir på halloween!" Også er han en rimelig frekk og arrogant unge, noe som er litt forståelig med de foreldrene han har... Hadde han sagt "Nei takk, jeg liker ikke rosiner" Hadde jeg selvfølgelig tatt det med et smil, men slik var altså ikke saken... Dx Ja, toneleie har mye å si. Og hvis han er kjent for å være arrogant og frekk fra før så skjønner jeg det. Men unger har jo ikke like lett for å ordlegge seg som oss voksne, så det kan jo hende at du tar feil likvel..?
Gjest BabyBlue Skrevet 31. oktober 2010 #210 Skrevet 31. oktober 2010 Å fy faen! Jeg blir litt redd av tanken på at en fremmed dame har bilder av barna mine i en scrapbook uten at jeg som forelder vet om det! Slapp av. Som om de er noe særlig lette å kjenne igjen med kostyme og sminke på seg? Det er litt uskyldig scrapbooking. Hun skal som nevnt ikke publiser det på nett eller noe.
Gjest BabyBlue Skrevet 31. oktober 2010 #211 Skrevet 31. oktober 2010 Ja, toneleie har mye å si. Og hvis han er kjent for å være arrogant og frekk fra før så skjønner jeg det. Men unger har jo ikke like lett for å ordlegge seg som oss voksne, så det kan jo hende at du tar feil likvel..? Jeg tok definitivt ikke feil :gjeiper: Hadde du truffet på den gutten et par ganger hadde du forstått hvorfor jeg ble så irritert Også er han 6-7 år gammel... da er kommunikasjonssvikt ikke en særlig god unnskyldning lenger.
Antlers Skrevet 31. oktober 2010 #212 Skrevet 31. oktober 2010 Her kan en jo se at ungdommen virkelig forstår hva dette handler om: http://www.vg.no/protokoll/?pid=813&fylke=00&start=0 Her har jentene lært fra amerikanske filmer at det er bare å kle seg som en hore, for det er det Halloween handler om i collegefilmene og slikt som de ser på tv. Virkelig en berikelse dette tullet folk på død og liv vil innføre! Hva snakker du om? Synes det er flott at de prostituerte vil være med og feire dagen, jeg
Auri Skrevet 31. oktober 2010 #213 Skrevet 31. oktober 2010 Her kan en jo se at ungdommen virkelig forstår hva dette handler om: http://www.vg.no/protokoll/?pid=813&fylke=00&start=0 Her har jentene lært fra amerikanske filmer at det er bare å kle seg som en hore, for det er det Halloween handler om i collegefilmene og slikt som de ser på tv. Virkelig en berikelse dette tullet folk på død og liv vil innføre! Å ja, det var to jenter der som var utfordrende kledd, KRISE! For de går sikkert ikke i samme stilen til vanlig... Eller er alle som viser antydning til kløft eller har skjørt kortere enn til kneet horer?
smalls Skrevet 31. oktober 2010 #214 Skrevet 31. oktober 2010 I dag har jeg blitt fly forbannet. Var masse unger og foreldre som TERRORISERTE oss forde vi ikke åpnet. vi hadde skrudd av alle lys ute og inne.Enda stod FORELDRENE!!og dundra i dørene at vi måtte åpne Herregud åpner ikke noen døren så går man videre til neste hus. Hva er galt med disse foreldrene egentlig som holder på sånn??
Gjest rr Skrevet 31. oktober 2010 #215 Skrevet 31. oktober 2010 Herregud åpner ikke noen døren så går man videre til neste hus. Hva er galt med disse foreldrene egentlig som holder på sånn?? Er ikke noe galt med dem. De gjør jo bare det alle andre her mener er opplegget. Innføre en skikk som går ut på å gå og kreve noe fra andre mennesker som ikke har bedt om få utkledde tiggende mennesker på døren, de opprettholder jo tradisjonene og hjelper andre å forstå at de også må gjøre det!
Gjest Consensio Skrevet 31. oktober 2010 #216 Skrevet 31. oktober 2010 Her har det kommet små og søte monstre, vampyrer, hekser både i dag og i går. Vi åpner ikke, og da har de bare gått videre til neste hus. Eneste vi opplevde var når vi var ute i hagen med bikkja, og de "boffet" til henne og ertet henne opp, så da sa jeg klart i fra at om de fortsatte så kom jeg til å slippe bikkja. Da ble det helt tyst og de forsvant fort. (har i tillegg en ganske "skummel" rase da) Ikke noe hærverk som har skjedd i denne byen. Da hadde jeg lest om det i lokalavisa, for de aller fleste er "flinke" til å melde i fra om slikt, og avisen har likevel ikke noe bedre å skrive om
Fluffe Skrevet 31. oktober 2010 #217 Skrevet 31. oktober 2010 Er ikke noe galt med dem. De gjør jo bare det alle andre her mener er opplegget. Innføre en skikk som går ut på å gå og kreve noe fra andre mennesker som ikke har bedt om få utkledde tiggende mennesker på døren, de opprettholder jo tradisjonene og hjelper andre å forstå at de også må gjøre det! Skal de følge en skikk får de ta med hele skikken. En av reglene er å ikke forstyrre mennesker som har slått av lys
Gjest Helene_Mari Skrevet 31. oktober 2010 #218 Skrevet 31. oktober 2010 Nå har alle naboungene gjort seg ferdige her, og heldigvis fikk vi bare besøk av de høflige i år. Kanskje foreldrene til pøbelbarna har nektet dem å gå eller noe
smalls Skrevet 31. oktober 2010 #219 Skrevet 31. oktober 2010 Skal de følge en skikk får de ta med hele skikken. En av reglene er å ikke forstyrre mennesker som har slått av lys Enig. At barn kan finne på å dundre i dørene til de som ikke åpner er jo en ting men at voksne mennesker kan holde på sånn er litt sjokkerendes. Er lysene skrudd av og ingen åpner så får dere gå til neste hus istedenfor å plage de som vil være i fred.
Gjesten Skrevet 31. oktober 2010 #220 Skrevet 31. oktober 2010 I dag har jeg blitt fly forbannet. Var masse unger og foreldre som TERRORISERTE oss forde vi ikke åpnet. vi hadde skrudd av alle lys ute og inne.Enda stod FORELDRENE!!og dundra i dørene at vi måtte åpne Det her hadde jeg virkelig tatt opp med dem. Det går ikke an å oppføre seg sånn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå