Gå til innhold

Forbanna halloweenunger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har hatt rundt 30 grupper med x-antall unger i hver gruppe på døra i dag. De har fått fruktdrops og twist.. Jeg tok bider av de som hadde gjort seg ekstra flid med kostymen. Etterhvert skal jeg lage egen scrappeside fra halloween. Kjekt å gjøre litt ut av det.

Det er ulovlig å drive å legge ut bilder av barn på Internett uten foreldrenes samtykke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ulovlig å drive å legge ut bilder av barn på Internett uten foreldrenes samtykke.

Ingen fare. Jeg scrapper bare til privat bruk.. Skal ikke publiserers på internet..

Skrevet

I dag har jeg blitt fly forbannet. Var masse unger og foreldre som TERRORISERTE oss forde vi ikke åpnet. vi hadde skrudd av alle lys ute og inne.Enda stod FORELDRENE!!og dundra i dørene at vi måtte åpne :nei:

Du misforstår. De ønsker å inkludere deg i deres feiring og gjøre deg en del av denne gledens dag ved å tømme matskapene dine.

Foreldrene ønsker også å bare oppdra ungene sine til å ikke gjøre hærverk eller være storforlangende og vise dem hva Halloween er for noe.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Du misforstår. De ønsker å inkludere deg i deres feiring og gjøre deg en del av denne gledens dag ved å tømme matskapene dine.

Foreldrene ønsker også å bare oppdra ungene sine til å ikke gjøre hærverk eller være storforlangende og vise dem hva Halloween er for noe.

:ler:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Her kan det faktisk hende at du misforstod guttungen skikkelig! For selv om du oppfatta det som "jeg vil ha sjokolade!" oppfatta jeg det som "det er vanlig å gi sjokolade, så du har nok misforstått litt. Jeg vil gjerne ha rosiner, men forventet å få sjokolade"

Jeg misforsto ikke en eneste ting; Du skulle ha hørt toneleiet han brukte mot meg :hakeslepp: "Det er ikke sånn man gir på halloween!" :regler:

Også er han en rimelig frekk og arrogant unge, noe som er litt forståelig med de foreldrene han har...

Hadde han sagt "Nei takk, jeg liker ikke rosiner" :) Hadde jeg selvfølgelig tatt det med et smil, men slik var altså ikke saken... Dx

Skrevet

Her kan en jo se at ungdommen virkelig forstår hva dette handler om: http://www.vg.no/protokoll/?pid=813&fylke=00&start=0

Her har jentene lært fra amerikanske filmer at det er bare å kle seg som en hore, for det er det Halloween handler om i collegefilmene og slikt som de ser på tv.

Virkelig en berikelse dette tullet folk på død og liv vil innføre!

• Liker 1
Skrevet

Vi har hatt rundt 30 grupper med x-antall unger i hver gruppe på døra i dag. De har fått fruktdrops og twist.. Jeg tok bider av de som hadde gjort seg ekstra flid med kostymen. Etterhvert skal jeg lage egen scrappeside fra halloween. Kjekt å gjøre litt ut av det.

Å fy faen! Jeg blir litt redd av tanken på at en fremmed dame har bilder av barna mine i en scrapbook uten at jeg som forelder vet om det!

Skrevet

Å fy faen! Jeg blir litt redd av tanken på at en fremmed dame har bilder av barna mine i en scrapbook uten at jeg som forelder vet om det!

Da burde du heller ikke la barna banke på fremmede folks dører :nei:

• Liker 3
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg misforsto ikke en eneste ting; Du skulle ha hørt toneleiet han brukte mot meg :hakeslepp: "Det er ikke sånn man gir på halloween!" :regler:

Også er han en rimelig frekk og arrogant unge, noe som er litt forståelig med de foreldrene han har...

Hadde han sagt "Nei takk, jeg liker ikke rosiner" :) Hadde jeg selvfølgelig tatt det med et smil, men slik var altså ikke saken... Dx

Ja, toneleie har mye å si. Og hvis han er kjent for å være arrogant og frekk fra før så skjønner jeg det.

Men unger har jo ikke like lett for å ordlegge seg som oss voksne, så det kan jo hende at du tar feil likvel..?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Slapp av. Som om de er noe særlig lette å kjenne igjen med kostyme og sminke på seg? Det er litt uskyldig scrapbooking. Hun skal som nevnt ikke publiser det på nett eller noe.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ja, toneleie har mye å si. Og hvis han er kjent for å være arrogant og frekk fra før så skjønner jeg det.

Men unger har jo ikke like lett for å ordlegge seg som oss voksne, så det kan jo hende at du tar feil likvel..?

Jeg tok definitivt ikke feil :gjeiper: Hadde du truffet på den gutten et par ganger hadde du forstått hvorfor jeg ble så irritert :sjenert: Også er han 6-7 år gammel... da er kommunikasjonssvikt ikke en særlig god unnskyldning lenger.

Skrevet

Her kan en jo se at ungdommen virkelig forstår hva dette handler om: http://www.vg.no/protokoll/?pid=813&fylke=00&start=0

Her har jentene lært fra amerikanske filmer at det er bare å kle seg som en hore, for det er det Halloween handler om i collegefilmene og slikt som de ser på tv.

Hva snakker du om? Synes det er flott at de prostituerte vil være med og feire dagen, jeg :fnise:

Skrevet

Å ja, det var to jenter der som var utfordrende kledd, KRISE! :rolleyes: For de går sikkert ikke i samme stilen til vanlig... Eller er alle som viser antydning til kløft eller har skjørt kortere enn til kneet horer?

Skrevet

I dag har jeg blitt fly forbannet. Var masse unger og foreldre som TERRORISERTE oss forde vi ikke åpnet. vi hadde skrudd av alle lys ute og inne.Enda stod FORELDRENE!!og dundra i dørene at vi måtte åpne :nei:

Herregud åpner ikke noen døren så går man videre til neste hus. Hva er galt med disse foreldrene egentlig som holder på sånn??

Skrevet

Herregud åpner ikke noen døren så går man videre til neste hus. Hva er galt med disse foreldrene egentlig som holder på sånn??

Er ikke noe galt med dem. De gjør jo bare det alle andre her mener er opplegget. Innføre en skikk som går ut på å gå og kreve noe fra andre mennesker som ikke har bedt om få utkledde tiggende mennesker på døren, de opprettholder jo tradisjonene og hjelper andre å forstå at de også må gjøre det!

Gjest Consensio
Skrevet

Her har det kommet små og søte monstre, vampyrer, hekser både i dag og i går.

Vi åpner ikke, og da har de bare gått videre til neste hus.

Eneste vi opplevde var når vi var ute i hagen med bikkja, og de "boffet" til henne og ertet henne opp, så da sa jeg klart i fra at om de fortsatte så kom jeg til å slippe bikkja.

Da ble det helt tyst og de forsvant fort. (har i tillegg en ganske "skummel" rase da)

Ikke noe hærverk som har skjedd i denne byen. Da hadde jeg lest om det i lokalavisa, for de aller fleste er "flinke" til å melde i fra om slikt, og avisen har likevel ikke noe bedre å skrive om :fnise:

Skrevet

Er ikke noe galt med dem. De gjør jo bare det alle andre her mener er opplegget. Innføre en skikk som går ut på å gå og kreve noe fra andre mennesker som ikke har bedt om få utkledde tiggende mennesker på døren, de opprettholder jo tradisjonene og hjelper andre å forstå at de også må gjøre det!

Skal de følge en skikk får de ta med hele skikken. En av reglene er å ikke forstyrre mennesker som har slått av lys

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Nå har alle naboungene gjort seg ferdige her, og heldigvis fikk vi bare besøk av de høflige i år. :) Kanskje foreldrene til pøbelbarna har nektet dem å gå eller noe :popcorn:

Skrevet

Skal de følge en skikk får de ta med hele skikken. En av reglene er å ikke forstyrre mennesker som har slått av lys

Enig. At barn kan finne på å dundre i dørene til de som ikke åpner er jo en ting men at voksne mennesker kan holde på sånn er litt sjokkerendes. Er lysene skrudd av og ingen åpner så får dere gå til neste hus istedenfor å plage de som vil være i fred.

Skrevet

Det her hadde jeg virkelig tatt opp med dem. Det går ikke an å oppføre seg sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...