Tabris Skrevet 1. november 2010 #261 Skrevet 1. november 2010 Jeg ser ingen grunn til å være sur. Nå var vi bortreist i går kveld, så vi hadde ingen på døren . (Det betyr mer Halloween-snop på meg. ) Men det bør vel være såpass enkelt at om man ikke ønsker å delta, så skrur man av utelyset den kvelden. Så må alle foreldre lære barna sine at man ikke ringer på der hvor lyset er av. Men jeg er jo klar over at verden som regel aldri er så enkel.
Fluffe Skrevet 1. november 2010 #262 Skrevet 1. november 2010 Tror dere som har fått egg på døren må ha provosert dette fram. Er jo rart at vi "normale" som ikke hater barn ikke har opplevd dette?Er man heksen i gata, må man kanskje regne med litt pøbelstreker... Ja det såååå proveserende å slå av lys og ikke lukke opp 1
Gjest Iah Skrevet 1. november 2010 #263 Skrevet 1. november 2010 Jeg ser at det stadig refereres til grinebitere her. Men hvem er grinebiterne? Er man automatisk grinebiter hvis man ikke er med på feiringen? Altså hvis man ikke kjøper inn godis og ikke åpner døren? 1
Karmosin Skrevet 1. november 2010 #264 Skrevet 1. november 2010 Jeg ser ingen grunn til å være sur. Nå var vi bortreist i går kveld, så vi hadde ingen på døren . (Det betyr mer Halloween-snop på meg. ) Men det bør vel være såpass enkelt at om man ikke ønsker å delta, så skrur man av utelyset den kvelden. Så må alle foreldre lære barna sine at man ikke ringer på der hvor lyset er av. Men jeg er jo klar over at verden som regel aldri er så enkel. Når man bor i blokk eller lavblokk og ikke har utelys man rår over er det ikke så enkelt, nei. Ikke at ungene her noensinne har gjort noe så lavmåls som å grise ned dører i oppgangene. Jeg skulle ønske vi kunne komme til et nasjonalt konsensus om at de som feirer og har snop å gi bort setter opp noe Halloweenpynt på døra eller i innkjørselen, så kan ungene styre unne de nakne dørene. 4
Gjest Iah Skrevet 1. november 2010 #265 Skrevet 1. november 2010 Jeg skulle ønske vi kunne komme til et nasjonalt konsensus om at de som feirer og har snop å gi bort setter opp noe Halloweenpynt på døra eller i innkjørselen, så kan ungene styre unne de nakne dørene. Dette hadde vært en glimrende løsning!
Kråkesaks Skrevet 1. november 2010 #266 Skrevet 1. november 2010 Jeg skulle ønske vi kunne komme til et nasjonalt konsensus om at de som feirer og har snop å gi bort setter opp noe Halloweenpynt på døra eller i innkjørselen, så kan ungene styre unne de nakne dørene. Det hadde vært det beste for alle parter.Da er det kanskje morsommere også for de som er med på leken?
Brunhilde Skrevet 1. november 2010 #267 Skrevet 1. november 2010 Jeg ser at det stadig refereres til grinebitere her. Men hvem er grinebiterne? Er man automatisk grinebiter hvis man ikke er med på feiringen? Altså hvis man ikke kjøper inn godis og ikke åpner døren? Nei, ikke i det hele tatt. Det er lov å ikke være med, men jeg syns det er greit å la være å kalle de som ønsker noe annet for idioter og tullinger. Ungene som ringer på døra er ikke jævleunger selv om de kler seg ut og gjerne vil ha godteri, det er derfor ingen grunn til å sparke dem av gårde som enkelte i tråden ytrer ønske om å gjøre. Det er forskjell på å ikke delta og på det som gjest-rr gjør, nemlig å idiotifisere alle som tenker annerledes enn h*n selv gjør. 2
Gjest rr Skrevet 1. november 2010 #268 Skrevet 1. november 2010 Jeg skulle ønske vi kunne komme til et nasjonalt konsensus om at de som feirer og har snop å gi bort setter opp noe Halloweenpynt på døra eller i innkjørselen, så kan ungene styre unne de nakne dørene. Helt enig, som jeg også foreslo tidligere. Det skal ikke være de som ikke vil være med som må vise dette, men de som er med. Dessverre så det ikke ut til at noen av disse Halloween er for barna og bare kos og alle skal tvinges med er med på noe slikt. Da mister en jo hele opplegget deres for det er strengt tatt ikke nok mennesker som ønsker å delta til at en kan slutte å tvinge folk til å delta.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2010 #269 Skrevet 1. november 2010 Jeg HATER den der tåpelige importerte drittskikken Akkurat. Det har ikke noe i Norge å gjøre!!!
Stefan Skrevet 1. november 2010 #270 Skrevet 1. november 2010 Du så at jeg svarte dette til hun som mente vi som ikke feirer dette fortjener egg på vinduene? Hvis man har en sånn holdning så fortjener man ikke godteri, da fortjener man pepper. Så hvordan vet du hvem som du skal gi pepper eller ikke? jeg regner vel med at du ikke vil gi peppergodteri til uskyldige barn...?
Kråkesaks Skrevet 1. november 2010 #271 Skrevet 1. november 2010 Så hvordan vet du hvem som du skal gi pepper eller ikke? jeg regner vel med at du ikke vil gi peppergodteri til uskyldige barn...? Jeg sa at de som mener man fortjener eggkasting fortjener pepper. så om jeg så en unge kaste egg i går ville jeg vel gitt han pepper neste år.
Stefan Skrevet 1. november 2010 #272 Skrevet 1. november 2010 Jeg sa at de som mener man fortjener eggkasting fortjener pepper. så om jeg så en unge kaste egg i går ville jeg vel gitt han pepper neste år. Nei, du sa at avkommet til en debattant som ikke mente det samme som deg fortjente pepper.... Mener du også at alle som har foreldre som har gjort noe du ikke liker bør få straff?
Kråkesaks Skrevet 1. november 2010 #273 Skrevet 1. november 2010 Nei, du sa at avkommet til en debattant som ikke mente det samme som deg fortjente pepper.... Mener du også at alle som har foreldre som har gjort noe du ikke liker bør få straff? Jeg mener at de som mener at folk som ikke har gjort noenting fortjener eggkasting fortjener pepper.
Gjest rr Skrevet 1. november 2010 #274 Skrevet 1. november 2010 Nei, du sa at avkommet til en debattant som ikke mente det samme som deg fortjente pepper.... Mener du også at alle som har foreldre som har gjort noe du ikke liker bør få straff? Vil påstå at Kråkesaks har minst like stor rett til å gi bort pepper til de som kommer på døren hennes om hun ikke har invitert dem dit som de som de som mener seg beretiget til å egge huset til "grinebitere" og "hekser". Til Kråkesakss forsvar kan en si at hun deler ikke ut noe annet enn det hun har for hånden. Tiggere må ta til takke med hva de får.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2010 #275 Skrevet 1. november 2010 Jeg sjønner ikke hvorfor man skal kle ungene sine ut i skummle kostymer og la de være med på den ekle feiringen. Opprinnelig er det jo en feiring av de døde og dødsguden. Jeg vil ikke la barna være med på det! Det finnes mye annet de kan være med på istedet
Stefan Skrevet 1. november 2010 #276 Skrevet 1. november 2010 Jeg mener at de som mener at folk som ikke har gjort noenting fortjener eggkasting fortjener pepper. Men du skrev noe annet, og det var det som provoserte meg. Det er foreldrene man bør gå på og ikke barna. Reglene er klare, og bør respekteres av alle. Og som sagt, i området her har det aldri vært noe problem med eggkasting eller hærverk. Problemet har heller vært grinete voksne som har gjort sitt beste for å ødelegge gleden for barna. Dessuten vil jeg tro at de fleste som går til det skritt å gjøre hærverk og kaste egg på Halloween, også vil være tilbøyelige til å gjøre hærverk ellers også.
Stefan Skrevet 1. november 2010 #277 Skrevet 1. november 2010 Vil påstå at Kråkesaks har minst like stor rett til å gi bort pepper til de som kommer på døren hennes om hun ikke har invitert dem dit som de som de som mener seg beretiget til å egge huset til "grinebitere" og "hekser". Til Kråkesakss forsvar kan en si at hun deler ikke ut noe annet enn det hun har for hånden. Tiggere må ta til takke med hva de får. Så fordi noen er idioter, skal man være en idiot selv? Hva slags sauesamfunn lever du i, mann? Her jeg kommer fra har jeg iallefall lært meg å tenke litt selv. Og problemet mitt med henne var dessuten at hun/han snakket om et uskyldig barn, og ikke den som mente noe annet enn det han/hun selv gjorde. Tiggere, ja. Du legger lista lavt her inne... 1
Gjest Iah Skrevet 1. november 2010 #278 Skrevet 1. november 2010 Nei, ikke i det hele tatt. Det er lov å ikke være med, men jeg syns det er greit å la være å kalle de som ønsker noe annet for idioter og tullinger. Ungene som ringer på døra er ikke jævleunger selv om de kler seg ut og gjerne vil ha godteri, det er derfor ingen grunn til å sparke dem av gårde som enkelte i tråden ytrer ønske om å gjøre. Det er forskjell på å ikke delta og på det som gjest-rr gjør, nemlig å idiotifisere alle som tenker annerledes enn h*n selv gjør. Takk for oppklaringen!
Gjest Linda sofie Skrevet 1. november 2010 #279 Skrevet 1. november 2010 Jeg har ikke noe imot halloween,Heldigvis hadde vi kun snille og høflige unger på døren i går og som takket pent for det de fikk. Men jeg liker ikke dritunger som blir sure og frekke når de ikke får noe godteri og gjør herværk. Det er ikke alle som ferier halloween og kjøper inn godteri. Det må folk kunne respektere. At noen kaster egg og andre ting på husene til folk hvis de ikke får noe er jo bare helt sykt. Men heldigvis så er naboungene her kun greie unger som ikke gjør sånt. Takk gud for det.
Gjest Helene_Mari Skrevet 1. november 2010 #280 Skrevet 1. november 2010 http://www.noblad.no/nyheter/tidenes-verste-halloween-kveld-1.5767002
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå