Gå til innhold

Forbanna halloweenunger

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes Halloween er super herlig, alle filmene på TV, fester med kostymer og hjemme laget godis etc etc.

Men det at barn i Norge skal gå Trick or Treat er bullshit. I USA og England går det trick or treat, men de har ikke julebukk. Vi har det, og vi kan pokker meg holde oss til det også. Jeg syntes foreldrene har all annsvar der, hvis de vil at ungene skal feire halloween kan de helder stelle i stand en liten fest hjemme. Noe blod rødt punsj, halloween pynt og en skummel barne film hadde jo vært kjempe koselig ! Også er det så mange festlige halloween aktiviteter for de små at jeg syntes virkelig at det burde bli tatt vell imot i norge, for det er kjekke gode opplevelser.

Men jeg hadde no kjøpt inn godteri til små trollene som kom på døren i går. Det er ikke ungene som gjør noe galt, det er de dumme foreldrene som gjør..

Skrevet

Herregud, folk har det litt for godt her i landet når feiring av Halloween kan irritere så inni granskauen. "det kommer unger på døra mi og spør om snop uhuhu, enda jeg ikke har bedt om det". Get over it! Har dere ikke verre ting å sippe for eller?

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener bestemt at mennesker som på død og liv skal tvinge andre med på å feire deres hylling av kjøpestanden ved å tvinge seg på hos dem og kreve snop uten at de noen gang har gitt indikasjon på at det er greit er idioter og tullinger ja.

Om det innbærer deg selv er det vel bare du som vet.

Ok da er alle som går julebukk idioter også, for det er da virkelig det samme konseptet. Eller er det greit, siden vi har hatt den tradisjonen i mange år? Og skal vi bare holde på gamle tradisjoner, og aldri fornye oss? Og hva er greit å innføre, og hva er ikek greit? Og hvem skal bestemme hva som er greit og ikke greit?

Halloween er kommet for å bli, og neste generasjon vil nok feire den mer enn det vi gjør, og neste genereasjon der igjen vil øke igjen osv, på lik linje med julebukken, der det var de fattige barna som gikk rundt til å begynne med, og til slutt gikk de fleste barna.

Alle tradisjoner vi ahr i Norge har ikke alltid vært her, og hadde de hatt forum der de kunne diskutere julebukk ol før i gamle dager, ville det sikkert vært samme gnålingen. Om man rett og slett ikke var høfligere, og fant ut at det var koselig når barna kom på døren.

Og de som slenger de små barna full av dritt, og ber de pelle seg vekk,er og blir idioter.

Det er ikke kjøpestanden som har innført halloween, men menneskene som feirer det og som ønsker produkter til halloween. På lik linje som julebukk, der det er mulig å kjøpe masker og kostymer i ulike varianter, og det er fordi de færreste lager sine egne kostymer.

• Liker 1
Skrevet

Ok da er alle som går julebukk idioter også, for det er da virkelig det samme konseptet. Eller er det greit, siden vi har hatt den tradisjonen i mange år? Og skal vi bare holde på gamle tradisjoner, og aldri fornye oss? Og hva er greit å innføre, og hva er ikek greit? Og hvem skal bestemme hva som er greit og ikke greit?

Halloween er kommet for å bli, og neste generasjon vil nok feire den mer enn det vi gjør, og neste genereasjon der igjen vil øke igjen osv, på lik linje med julebukken, der det var de fattige barna som gikk rundt til å begynne med, og til slutt gikk de fleste barna.

Alle tradisjoner vi ahr i Norge har ikke alltid vært her, og hadde de hatt forum der de kunne diskutere julebukk ol før i gamle dager, ville det sikkert vært samme gnålingen. Om man rett og slett ikke var høfligere, og fant ut at det var koselig når barna kom på døren.

Og de som slenger de små barna full av dritt, og ber de pelle seg vekk,er og blir idioter.

Det er ikke kjøpestanden som har innført halloween, men menneskene som feirer det og som ønsker produkter til halloween. På lik linje som julebukk, der det er mulig å kjøpe masker og kostymer i ulike varianter, og det er fordi de færreste lager sine egne kostymer.

Halloween= kjøpe inn alt slags rask og styre og stelle på med ting som koster ei formue og som blir pushet av handelstanden, deretter gå rundt til mennesker som ikke forstår hvorfor noen kommer på døren til dem og be dem om snop. Legg til litt gledelig hærverk rundt om så har du det hele.

Julebukk=samme nisselue og nissemaska år etter år, synge sanger og få snop.

Dessuten går nesten ingen julebukk lenger fordi de i stedet går Halloween.

• Liker 1
Skrevet

Halloween= kjøpe inn alt slags rask og styre og stelle på med ting som koster ei formue og som blir pushet av handelstanden, deretter gå rundt til mennesker som ikke forstår hvorfor noen kommer på døren til dem og be dem om snop. Legg til litt gledelig hærverk rundt om så har du det hele.

Julebukk=samme nisselue og nissemaska år etter år, synge sanger og få snop.

Dessuten går nesten ingen julebukk lenger fordi de i stedet går Halloween.

Er det virkelig samme nisselue år etter år? Hvorfor tror du butikkene selger massekostymer år etterår til julebukkene? Fordi alle bruker samme nisselue år etter år? Det var nok mange år siden det var tilfelle.

Og ønsker barna å gå halloween i stedet for julebukk, er det vel deres valg? Og om nå det skulle ta over julebukken, spiller det da noen rolle om de kommer i oktober eller i desember? Vi er vokst opp med våre tradisjoner, men vi må akseptere at den nye generasjonen velger andre ting enn det vi gjorde.

Og hærverk er det alltid noen som driver med, og det har ikke noe med feiring av halloween å gjøre. Barn og unge som driver med det, ville funnet et eller annet påskudd til å drive med hærverk enten det var halloween eller ikke.

Men kanskje skolene skal ta det inn i sitt pensum, lære barna hva halloween er, og hvorfor vi feirer halloween. Kanskje vi kunen fjernet noe av myten som ligger rundt halloween. For hadde vi kalrt å få til en skikkelig halloweenfeiring, ville kanskje flere akseptert den og respektert den.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke opplevd julebukker på flere år, og har jeg sett noen har de kun gått i en enkel nisselue og ikke noe mer.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger.

Phaedra,mod

Gjest Helene_Mari
Skrevet

Herregud, folk har det litt for godt her i landet når feiring av Halloween kan irritere så inni granskauen. "det kommer unger på døra mi og spør om snop uhuhu, enda jeg ikke har bedt om det". Get over it! Har dere ikke verre ting å sippe for eller?

Det er ikke det at de spør om snop som er problemet. Det er det atmange av dem ikke tar nei for et nei og får de ikke snop så river de opp plantene dine og kaster egg på deg

• Liker 1
Skrevet

Ga du dem noe?

Nei, sa pent og rolig i fra om at når de ikke har kledd seg ut blir det ingen godis heller.

Det var måpende barn som begynte å si: men, men.. til de innså realiteten og tusket til neste dør.

Skrevet

Vi har det for godt forde vi ikke vil ha egg og dritt på huset...LOGISK???

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så de av oss som ikke ønsker å være med på denne feiringen fortjener å få boligene nedgriset med egg og dopapir? Jøss, det må jeg virkelig si...

Det var ikke det jeg mente. Jeg mener de som er så sinnsykt forbanna på småunger fordi de har lyst å feire Halloween.

Tror folk misforstår meg litt. Det er helt greit å IKKE ville feire Halloween, men ikke vær så sinnsykt negativ til de som vil. Jeg syns det er koselig jeg når småbarn kommer utkledd som et gressakr eller hva det måtte være. Jeg ser at de koser seg og det gjør meg glad.

Kan jeg bare understreke at selv om jeg skrev: dere fortjener å få egg kastet på huset deres. SÅ MENTE JEG IKKE DET!! Ikke ta alt så sinnsykt bokstavelig.

Er så dritt lei av alle som skal lissom pirke på hver eneste innlegg. Hvis jeg sier OMG du fotjener å bli skutt. Skal du lissom ta det som en drapstrussel?!

Endret av Chiyo
Skrevet

Vi har det for godt forde vi ikke vil ha egg og dritt på huset...LOGISK???

Dette er et lite mindretall som gjør. Det er ikke akseptabelt, nei, men det er jo de som ødelegger feiringen (altså de som gjør hærverk) som bør klandres, ikke de som feirer!

Skrevet (endret)

Det er ikke en norsk tradisjon, vi tigger godteri nyttårsaften, og jeg tror folk plages nok mest av ungene som driver hærverk. Noe av det dummeste jeg hører er folk som kommer og sier "du har ikke lov å føle og mene noen ting om en små plage når det er sult og nød i verden/viktigere ting !!"

Og hva i all verden er gale med konseptet til halloween ? Skal barna vernes og leve så skjermet liv at de aldri skal høre en spøkelses histori ? Haha, ler meg i hel.

Jeg foretrekker halloween godt over julebukk, jeg er ikke interessert i å stå og fryse og høre "på låven sitter nissen" for 50'ende gang sunget av foreldre for små barna er for sjenerte.

Men det er ikke tradisjonen her, og jeg ser pokker meg heller ikke hvorfor vi skal gjøre dette to ganger i året heller.

Tror folk misforstår meg litt. Det er helt greit å IKKE ville feire Halloween, men ikke vær så sinnsykt negativ til de som vil. Jeg syns det er koselig jeg når småbarn kommer utkledd som et gressakr eller hva det måtte være. Jeg ser at de koser seg og det gjør meg glad.

Finnes mange måter å feire halloween på. Tror norge skal holde seg til kostyme fest og kanskje halloween aktiviteter for de minste i nabolaget etc.

Særlig når jeg leser i avisen alle bolig skadene etc fordi det er så mange amøber der ute som innbiller seg at man egger hus/knuser vinduer til folk som ikke er hjemme/har godteri.

Endret av Nyxe
Skrevet

Det er ikke det at de spør om snop som er problemet. Det er det atmange av dem ikke tar nei for et nei og får de ikke snop så river de opp plantene dine og kaster egg på deg

At det er mange som opplever slik er nok i beste fall å ta veeeeldig godt i...

Skrevet (endret)

Vi var på Halloweenfest i går og det var superkoselig. Vi gikk også rundt i nabolaget til dem som holdt festen. Det var vel noe av det artigste barnet mitt har vært med på i det siste. Vi gikk bare til hus med lykter og gresskar ute på trappa og dem var det MANGE av. Jeg var helt imponert over hvor fint mange hadde pyntet ute på trappa si. Etterpå var det selskap for store og små.

Ja, jeg har vært skeptiker, men det var moro :)

Endret av Caramba
  • Liker 1
Skrevet

Hehe i følge lillebroren min så hadde det koselige eldre paret oppi gata en lapp på døra hvor det stod "fuck off, vi vil ha snopet for oss selv"

:skratte:

• Liker 3
Skrevet

Det er fryktelig synd at det som ellers kunne vært en artig tradisjon er blitt adoptert på en sådan måte. Nordmenn i et nøtteskall, og da snakker jeg både om gjerrigknarkene som ikke kan spandere en hundrings på å kjøpe inn et par godteposer (i verdens rikeste land) OG om idiotpøblene i tenårene som ikke forstår omfanget av det skadeverket de gjør.

Dessuten, noen som har tenkt over all denne eggkastingen? Det er faktisk MAT som blir kastet rundt (både av de unge pøblene og av hevnlystne voksne). Er folk klar over at det finnes ufatterlig mange mennesker her i verden som faktisk sulter?

Vi har det altfor godt når vi har råd til å drive slik et forferdelig sløseri av mat! FY SKAM! :nei:

Skrevet

Jeg har amerikanske slektninger, og syntes Halloween var utrolig moro! Dessverre var det ikke spesielt vanlig da jeg var yngre, så jeg fikk aldri noen med meg.

Synes det er for ille at det finnes så mange sure mennesker her som ikke kan la ungene ha det gøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...