Gå til innhold

Forbanna halloweenunger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han fikk ikke noe, for å si det sånn. Kun en kommentar om at "nei vel, synd for deg", imens jeg delte ut til resten av følget. Ikke mitt problem at han ikke spiser fox! :)

Kanskje pepperkarameller skal vurderes neste år? :lur:

Nei, han fortjente ikke noe heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må vi som ikke feirer Halloween skru av utelyset? Kan ikke de som feirer Halloween markere det ved å skrive "idioti velkommen" på døren eller noe slikt. Hvorfor må resten av samfunnet bry seg om dette i det hele tatt?

Skal en virkelig måtte ta hensyn til at andre på død og liv skal gjennomføre dette tullet i det hele tatt?

Dere som gjennomfører dette bør heller henge opp noe teit som gjør at dere forstår at dere kan gå til hverandre.

Resten av oss bør være skånet for dere.

Skrevet

Her har det ringt på to ganger i kveld. Første gangen var jeg ute på verandaen og støvsugde, så da orket jeg ikke gå og åpne. Andre gangen var det lillebroren min på 13 og vennegjengen hans, som bare lo når jeg sa at jeg hadde greid å spise opp godteriet selv :ler: Regner med at det kommer noen fler, når klokka er blitt åtte.

Men syntes det var såå koselig å sitte på verandaen og se på barna som løp rundt blokka i alskens kostymer med ivrige, glade stemmer :rødme:

Skrevet

Hahahahaha tror alle de som er så grinete her i tråden, var på Halloweenfest sjøl i går, og er skikkelig møkkahangover i dag, og dermed ikke orker barnestemmer eller tanken på godteri :skratte: Grinebitere, as!!!!

Gjest Marting
Skrevet

Hahahahaha tror alle de som er så grinete her i tråden, var på Halloweenfest sjøl i går, og er skikkelig møkkahangover i dag, og dermed ikke orker barnestemmer eller tanken på godteri :skratte: Grinebitere, as!!!!

Var på ingen halloweenfest. Var ikke hjemme da noen kastet egg på vinduet mitt. Er jeg grinebiter hvis jeg klager over deT?

Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Skrevet

Var på ingen halloweenfest. Var ikke hjemme da noen kastet egg på vinduet mitt. Er jeg grinebiter hvis jeg klager over deT?

Ja dette er din feil for at du ikke forstår andres behov for å feire denne dagen. Du er et ondt menneske!

Skrevet

Synd med de som gjør hærverk. Håper likevel at folk er såpass voksne at de ikke lar dette gå utover unger som er høflige og greie og tar nei for et nei, selv om de har tatt i bruk en tradisjon som dere ikke liker!

Skrevet

I morgen, kan jeg komme på døra hos deg og kreve snop av deg i en pose fordi jeg er utkledd med finlandshette? Om du ikke gir meg noe, greit det. Da skal jeg selvfølgelig ha lov til å smøre postkassa di inn med avføring, tette igjen løsen din med dritt så du må bytte den. Hive egg på alle vinduene dine, tette igjen takrennene dine, pisse på frontdøren din og til slutt hive dasspapir i trærne, buskene og generelt over hele eiendommen din.

Eller vil du heller at jeg kommer på besøk i romjulen og synger sanger med nisselue på og forlanger ingenting men er glad for en mandarin eller noen nøtter?

Hvilken tradisjon foretrekker du?

Hvor i helvete bor du da???? Reegner også med at det er de samme ungene som går både julebukk og Halloween, rart at de forandrer oppførsel så innmari...

Skrevet

Neinei, det er de som ikke ble invitert på noen halloweenfest i går :fnise:

Skrevet

Da har vi hatt 5 grupper med utkledde barn. Jeg ba de inn i gangen, og spurte om de visste reglene. Noen svarte "tørke av på bena" og andre høflige ting, men de visste altså ikke det med utelyset. Jeg tullet litt med de, og spurte om lyset her var av eller på (det var på). Jeg forklarte de reglene, og at de ikke burde ringe på der utelyset var avslått, for der finnes folk som er sure og ikke liker at de kommer. Da takket de meg, for at jeg fortalte det. Så om ikke foreldrene hadde lært de det, fikk de som var innom meg vite reglene.

Ene gutten min var ute ilag med kompisene. Jeg spurte hvordan de hadde blitt mottatt. Det var ikke alle som hadde hatt godteri, og da hadde de bare svart "ok" og gått. Noen av husene hadde avslått utelys, og der ringte de ikke på. En familie hadde hengt ut en lapp der det stod "ikke ring på - bank, vi har baby som sover". Og da banket de på.

• Liker 1
Skrevet

Synd med de som gjør hærverk. Håper likevel at folk er såpass voksne at de ikke lar dette gå utover unger som er høflige og greie og tar nei for et nei, selv om de har tatt i bruk en tradisjon som dere ikke liker!

Kloke ord som vanlig Jade. :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Herregud, nå har den snørrete nabogutten irritert meg nok engang...! Hadde bare rosinesker å dele ut som de fleste virket fornøyde med, også utbryter en guttunge "Det er ikke sånn man deler ut på halloween!"

"Neivel," sa jeg, og ga til alle ungene unntatt han. Han ble så forskrekket at han begynte å grine, men gadd ikke så mye som å ofre han et blikk før jeg smelte igjen døra.

Gah... Blir irritert bare jeg tenker på det! Synes synd på foreldrene som må leve med en slik utakknemlig drolt! Ikke nok med at han plager katten min hver gang han får sjansen, men han er i tillegg for god for rosiner... :kjefte:

Skrevet

Herregud, nå har den snørrete nabogutten irritert meg nok engang...! Hadde bare rosinesker å dele ut som de fleste virket fornøyde med, også utbryter en guttunge "Det er ikke sånn man deler ut på halloween!"

"Neivel," sa jeg, og ga til alle ungene unntatt han. Han ble så forskrekket at han begynte å grine, men gadd ikke så mye som å ofre han et blikk før jeg smelte igjen døra.

Gah... Blir irritert bare jeg tenker på det! Synes synd på foreldrene som må leve med en slik utakknemlig drolt! Ikke nok med at han plager katten min hver gang han får sjansen, men han er i tillegg for god for rosiner... :kjefte:

Nå kommer vel han og foreldrene tilbake senere for å lære deg hvordan en skal feire Halloween etterpå med egg, tolattpapir og annet tull.

Mor sitter på KG og klager over grinebiterne!

Skrevet

Eg engasjerar meg ikkje noko særleg i dette. Gidder ikkje "feire" denne tåpelege skikken, men kjem det ungar på døra får dei godteri viss eg har, men eg kjøper ikkje inn. I kveld har det vore tre grupper her, den eine med foreldre. Ein liten drittunge (ein av 4-5 åringane som gjekk med foreldra) begynte å grine fordi ho "likar ikkje sånn!" og då kjente eg at eg hadde lyst til å seie drittungen og mora eit par sannheitens ord, men elles har det vore greit. Dei fleste takka og oppførte seg skikkeleg.

Så lenge dei ikkje gjer hærverk og oppførar seg pent, syns eg ikkje det er noko problem, men eg likar ikkje skikken.

Skrevet

Jeg synes det er to hovedproblemer med denne tradisjonen. Nummer en at mange barn her ikke er klar over slikt som at når utelyset er av, betyr det at man ikke er med på feiringen.

Nummer to er at jeg synes det er for mange ungdommer som reker rundt på dørene til folk, og min erfaring er at det er også disse som står for hærverket. Ungdomsskole-elver er for gamle til å gå "knask eller knep", etter mitt syn.

Skrevet

Vi har hatt rundt 30 grupper med x-antall unger i hver gruppe på døra i dag. De har fått fruktdrops og twist.. Jeg tok bider av de som hadde gjort seg ekstra flid med kostymen. Etterhvert skal jeg lage egen scrappeside fra halloween. Kjekt å gjøre litt ut av det.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Her kan det faktisk hende at du misforstod guttungen skikkelig! For selv om du oppfatta det som "jeg vil ha sjokolade!" oppfatta jeg det som "det er vanlig å gi sjokolade, så du har nok misforstått litt. Jeg vil gjerne ha rosiner, men forventet å få sjokolade"

Skrevet

I dag har jeg blitt fly forbannet. Var masse unger og foreldre som TERRORISERTE oss forde vi ikke åpnet. vi hadde skrudd av alle lys ute og inne.Enda stod FORELDRENE!!og dundra i dørene at vi måtte åpne :nei:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...