Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

..tenk at LIlleLo er blitt så stor og flink allerede!! Som tiden har flydd.. er jo som om det var i går vi fulgte deg i innspurten mot fødsel :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God formiddag, jenter :)

Dagene flyr, og snuppa blir større og større :hjerte:

Hun pludrer og prater, kjefter og smeller :)

I går fikk hun smake banan, og det var hylgrining hvis hun ikke fikk det fort nok - skikkelig tårer og greier. Til slutt ga mannen henne hele bananen så hun kunne sutte på den, og hun var helt i ekstase. Utrolig gøy å se på. Hun fikk ikke så mye, bare bittelitt på 2-3 teskjeer, men det er gøy å se henne smake.

Hun har nå mer eller mindre vokst fra str. 62. Jeg må si at bodyer i stretch-stoff irriterer meg grønn - det må jo brukes i en' str. større enn alle de andre klærne. De er så ufattelig amå...! *småirritert*

Jeg liker disse omslags-bomullsbodyene fra Cubus med masse knepping, men etter str. 68 tror jeg det kun finnes bodyer til å dra over hodet. Mannen er ikke så begeistret for det.

Jeg husker ikke om jeg har nevnt det i tiligere innlegg, men jeg har fått stoffene jeg bestilte fra Lykkedragen allerede. Fikk dem på lørdag - utrolig rask levering. Jeg vasket dem i går, og skal se om ikke jeg får sydd noen ammeinnlegg i dag. Spennende :)

Nå er snuppa lei av lekematta si, så da får jeg sosialisere henne litt :hjerte: Hun er så skjønn.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

da har jeg sydd meg ammeinnlegg. Fytti fela, det var noe dritt å sy med det PUL-stoffet. Mennå har jeg gjort det - aldri mer...! Jeg har bare kommet halvveis, da, så jeg skal sy ferdig de jeg har klippet til.

Er skikkelig sliten i dag av en eller annen grunn, så nå skal jeg slenge meg på sofaen og slappe av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle sammen :)

Jeg leste på et annet forum om ei som hadde problemer med at selene på Emmaljunga-sportsvogn-delen var for høyt oppe til at hun kunne bruke dem (babyen hennes er på alder med Lille Lo). Jeg hadde samme problemet, og dro til byen for å finne nye seler (sånne gode, gammeldagse som går tvers over brystet). Snuppa er jo bare 4.5 mnd., men hun er så nysgjerrig, og vil så gjerne opp og se, så jeg har begynt å bruke sportsvogn-delen av og til. Da jeg forklarte mitt problem med selene som ikke kunne justeres, og ville kjøpe noen andre, fant damen i butikken frem en tilleggspute med hull til vognen, som gjorde slik at jeg kunne få selene lengre ned, og med det ble problemet løst :)

For de som er interessert, heter puten Minimizer sittepute, og ser slik ut: http://www.emmaljunga.com/no/Tilbehor/Varme_kjoreposer/Minimizer_sittepute-592.html Koster 450 kr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste på et annet forum om ei som hadde problemer med at selene på Emmaljunga-sportsvogn-delen var for høyt oppe til at hun kunne bruke dem (babyen hennes er på alder med Lille Lo).

For de som er interessert, heter puten Minimizer sittepute, og ser slik ut: http://www.emmaljunga.com/no/Tilbehor/Varme_kjoreposer/Minimizer_sittepute-592.html Koster 450 kr. :)

Takk for tipset! Nå er det jo en stund til vi skal over på sportsdelen, men kjekt å vite at slikt finnes som vi skulle få bruk for det! Stor klem til deg og LilleLo :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars lillegullet mitt :tristbla:

I 3 dager har hun hatt skikkelig diare' - enten gult eller skikkelig grønt vann :( Allmenntilstanden hennes har vært helt fin, og hun har ikke hatt feber før nå i ettermiddag (37.8 grader). Men nå begynner hun å bli såpass sår, at hun har skreket voldsomt i kveld :tristbla: Det var vondt i mammahjertet, det :cry:

Hun får egentlig bare morsmelk enda, men vi har gitt henne smaksprøver på banan. Men jeg tror hun har fått for mye på en' gang... Vi skal i hvertfall ikke gi henne mer på en stund, hverken det eller noe annet, så får vi se. Hvis hun ikke er bedre i morgen formiddag, drar vi opp på legevakten for å be om at de tar en prøve. For alt jeg vet, kan det jo være et virus hun har fått :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har fremdeles diare', men det begynner å gå riktig vei nå. Var på legevakten med henne på lørdag, og hun er ikke dehydrert eller har nevneverdig feber. Om natten ligger hun nakenfis (dvs. uten bleie), og vi lufter så mye vi kan om dagen også. Hun har blitt så sår, stakkar. Litt spesielt å ikke ha på henne bleie om natten, men med tisselaken og masse håndklær, samt en vaskemaskin som går så krampa tar'n, så går det greit :)

Nå sover snuppemor, forhåpentligvis får hun sove en stund. Hun sover vanligvis ikke så mye på dagtid - kun 1 time i hele går. Hvis jeg sover sammen med henne, derimot, kan hun sove opptil 3 timer i strekk.

---

Stille her inne om dagen, synes jeg... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakar Lille Lo som har diare :tristblå: Håper det går over om ikke så lenge, for det er ikke noe godt for hverken henne eller dere :(

Tenk, nå er hun straks 5 måneder alt! :strix: Hvor har tiden blitt av?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg har skikkelig skrivesperre for tiden, og er bare kjempelei... :tristbla:

--

Stakkars snuppa hadde diare' lenge. Det har nå gått over til mer eller mindre vanlig avføring, men hun har 5-8 bæsjebleier om dagen. Jeg var på helsestasjonen med henne på torsdag, og helsesøster sa at hvis dette fortsetter de neste dagene, skal jeg komme inn til onsdag slik at legen der kan se på henne. Helsesøster synes det var litt i meste laget med så mange bleier.

Det rare er at allmenntilstanden til snuppa er helt fin, og hun er ikke slapp eller har feber. Jeg er så redd for at hun skal være syk uten at jeg merker det :tristbla: Det er jo ikke alle som får feber...

--

Jeg er så stolt av min lille datter :rodmer: Hun ruller rundt, drar av seg sokkene, suger seg fast i tærne sine, strekker armene sine mot oss når vi spør "skal du komme?", sier "pa-pa, pa-pa", samt sitter i kort-korte perioder selv. Når vi skal sette henne på fanget, vil hun ikke sitte; hun vil stå. Skikkelig sterk i beina er hun :)

--

Fra i går til i dag har Lille Lo og jeg vært hjemme hos mamma en tur. Det var kjempekoselig :) Mamma skal hjelpe meg å male rommet til snuppa (hvis noen har tips til farge, sier jeg takk:)), for hun må inn på eget rom nå snart. Hun våkner flere ganger om natten, mest sannsynlig fordi vi snorker, dynene våre lager lyd når vi snur oss etc. Men det blir nok en nøytral farge på rommet hennes, i og med at vi driver og ser oss om etter hus (spennende :popcorn:)

--

Jeg har forresten sagt opp jobben min, og skal gjøre det jeg kan for at snuppa skal slippe å begynne i barnehage før august neste år. Jeg skal prøve å finne meg en 50% stilling, og at mannen tar 2 dager permisjon + at svigermor har snuppa 1 dag i uka. Hvis ikke dette går, håper jeg vi får til at jeg kan være hjemme på fulltid med snuppa frem til august -12.

--

Det er ikke mye jeg skriver her for tiden, og det er rett og slett fordi jeg er utrolig sliten, både fysisk og psykisk. Det tar på å ikke ha jobb, eller vite om man finner seg jobb... Samtidig ville jeg ikke hatt det på noen annen måte, for den jobben jeg hadde gjorde meg rett og slett syk. Sliten av å ha barn er vel noe alle blir, men jeg koser meg 100% med min nydelige datter, og ville ikke hatt det på noen annen måte. Jeg sover sammen med henne på dagtid hver dag, og prøver så godt jeg kan å slappe av, samtidig som jeg har noe som av og til føles som en hel haug å gjøre av husarbeid. Ja, jeg går hjemme, og ja, jeg er kvinne (og da er det vel mer eller mindre forventet at man skal gjøre det meste av husarbeid), men jeg er først og fremst mamma:hjerte:, og det er det som betyr mest i verden for meg, og det jeg konsentrerer meg mest om. Alt annet kommer i andre rekke

--

ha en fin kveld alle sammen

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg går hjemme, og ja, jeg er kvinne (og da er det vel mer eller mindre forventet at man skal gjøre det meste av husarbeid), men jeg er først og fremst mamma:hjerte:, og det er det som betyr mest i verden for meg, og det jeg konsentrerer meg mest om. Alt annet kommer i andre rekke

:rodmer:

Ikke noe kjekt å gå rundt å være bekymra, så godt at du kan komme på helsestasjonen slik at de kan titte på henne :troest:

Er lov å være sliten Lillefot. Håper mannen tar godt vare på sine to jenter!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bleiene kommer fremdeles på løpende bånd her. Vi skal på helsestasjonen til legen i morgen, og jeg håper at han/hun beroliger meg med at dette bare er tenner som er på vei...

Jeg er klar for å finne på noe når som helst med både Tusle-mor og Jesse-mor :)

MonThe: :klemmer: takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne trille snart med deg og Tusle, må bare blir ferdig med alt av oppussing her først! :jepp: Vi har som mål og bli ferdig i løpet av september, så hvis det går etter planen er jeg med etter det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fullamming over for denne gang: i går fikk snuppa risgrøt for første gang + raspet eple for å hardne magen litt. Jeg var spent på hvordan hun kom til å sove i natt, men vi måtte opp 3-4 ganger allikevel. Grunnen til at jeg ikke fullammer lengre, er som dere kanskje har skjønt at snuppa er oppe flere ganger om natten, og vil ha mat. Hun legger greit på seg, men ikke for mye, så legen i går sa at vi kunne begynne å gi henne grøt.

I dag skal vi møte barselgruppa på helsestasjonen + ta vaksine :( Jeg gruer meg, for denne gangen skal ikke mannen være med :tristbla: Men vi skal gå til og fra, så jeg håper snuppa får en god dupp i vognen sin etterpå.

Nå ligger hun og titter på alle lekene som er utenfor rekkevidde. Hun kan snu seg, men gidder ikke. Faren hennes var akkurat likedan da han var baby, sier svigermor; det han ikke fikk tak i der han satt, det gadd han ikke å leke med før noen gav det til ham.

Ha en fin dag, jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...