Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk, Milla :)

--

Snuppa hadde sin første latter i midten/slutten av mai, men i dag kom to skikkelige latterkuler fra henne, der hun lo i ca 20 sekunder i strekk begge gangene. Jeg hadde henne på stellebordet for å skifte bleie, og hun pratet i vei. Så kom mannen inn, og lo av henne, og da satte hun i å le sammen med ham. Det var utrolig gøy å høre :)

Hun har fremdeles magevondt, men det går veldig i perioder. Får skikkelig vondt av henne når det står på, men så går det heldigvis ganske fort over. Håper bare det gir seg helt snart, for jeg kan ikke skjønne hva det er jeg kan ha spist (med mindre det er ettervirkninger av rekene jeg spiste på lørdag...vet ikke helt hvor lenge det sitter i kroppen, jeg..?)

Nå er det Taco-tid her: *nam nam*

Jeg har forresten bedt om å få flyttet dagboken til "generelle dagbøker L-M", så vi får se om den havner der snart :)

Klem til dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Magevondt, usj.. snuppa her har det innimellom, luften kommer ut, men hun snes tydeligvis det er ubehagelig når den kommer ut, og setter i noen skrik...

Jeg følger deg videre i felles dagboknabolag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekene henger nok ikke igjen så lenge :) Men ikke noe godt med magevondt, håper det blir bedre snart!

Babylatter er den fineste lyden som finnes :rodmer:

Hvordan går det med ryggen din forresten?

Ha en fin torsdag Lillefot :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa hadde sin første latter i midten/slutten av mai, men i dag kom to skikkelige latterkuler fra henne, der hun lo i ca 20 sekunder i strekk begge gangene. Jeg hadde henne på stellebordet for å skifte bleie, og hun pratet i vei. Så kom mannen inn, og lo av henne, og da satte hun i å le sammen med ham. Det var utrolig gøy å høre :)

Nååw, så koselig :rodmer: Babylatter er det fineste! :hjerte:

Velkommen til nabolaget foresten! Liker den nye tittelen din på boka veldig godt! :jepp:

Håper dere har en fin torsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det var litt uvant å skulle gå inn hit for å skrive: gikk rett inn i graviditetsdagbøkene, jeg :gjeiper:

Jesse: jeg skal på sykehuset til nevrolog til mandag, der det er meningen at jeg skal i MR. Som anestesilegen sa: bedøvelsene av meg under keisersnittet var kompliserte, og det kan hende de har bommet litt slik at det har oppstått blødninger som igjen trykker på nervene. Hvis dette er tilfellet (noe som ikke er sikkert, for det skjer visstnok veldig skjelden), så er det ikke mye de kan gjøre med det - det er visst sjelden at de opererer. Uansett håper jeg de finner ut av noe, for dette er ikke noe godt.

Nå ligger snuppa på magen ved siden av meg i sofaen og fiser i vei :gjeiper: Hun har fremdeles magevondt, men gråter lite. Jeg merker det på at hun krøker seg sammen av og til. Det virker som om hun synes det er deilig å ligge litt på magen i alle fall. (Bare så det er sagt: jeg går aldri fra henne når hun ligger på magen).

Jeg merker forresten forskjell ang. bæsjebleiene nå: før hadde hun flere i løpet av en' dag, mens i det siste har hun kun hatt 1-2 bleier i døgnet. Nå har hun ikke bæsjet siden kl. 1 i natt.

--

I går og i dag har jeg vært flink pike: Jeg har gått gjennom alle klærne mine, ryddet i alt av suffer og skap på soverommet, og ommøblert inni dem for å få litt bedre plass :) *klapp på skulderen*

Om MonThe: heia heia! :hoppe: Nå er det jammen ikke lenge igjen :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om MonThe: heia heia! :hoppe: Nå er det jammen ikke lenge igjen :omg:

Nååw, søta :rodmer::kose:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :goodbye:

Jeg er kjempespent på morgendagen - om nevrologen finner ut av noe som helst med ryggen min. Mamma skal møte meg på sykehuset og passe på Lille Lo, mens jeg - mest sannsynlig- skal i MR. Har aldri vært i noe sånt, så jeg gruer meg litt. Jeg vet ikke 100% sikkert om jeg skal, men anestesilegen jeg snakket med sist jeg var på sykehuset snakket noe om det i hvertfall.

På tirsdag skal jeg til mamma (hun bor ca 1 time unna), og skal bli der til torsdag. Det gleder jeg meg til. Jeg skal møte ei venninne jeg gikk på videregående med, som har en sønn på 5 måneder.

Jeg trenger litt tips fra dere damer: vi skal ha nytt garderobeskap på soverommet (som dekker hele den ene veggen); jeg vil ha skyvedører, mens mannen vil ha åpning på midten slik at vi kan ha TV der. Vet dere om noen garderobesystem som ikke er så veldig dyre?

Klem til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Lykke til imorgen :klemmer:

Angående garderobeskap kan jeg anbefale pax på Ikea, vi kjøpte det tidligere iår og er superfornøyde. Skikkelig solide greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er jo mulig med skyvedør og åpning i midten ;) Kanskje sette en litt kul tapet bak tv'n eller noe som macher dørene som en kan trekke over på andre siden.

Lykke til på sykehuset og god tur hjem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter :)

Jeg sitter her og gruer meg nå - ikke fordi jeg skal på sykehuset, men jeg gruer meg til å kjøre dit og skulle parkere. Jeg er så pysete på det der... Men det parkeringssystemet de har fått der er bare helt pyton, liker det ikke i det hele tatt. Det er sånn at man må stappe inn en billett for å komme seg ut av parkeringsplassen (mens man sitter i bilen) - og bittelille meg må stå inni bilen og lene meg halvveis ut av bilen for å rekke bort til automaten (og ja; jeg parkerer så nærme automaten jeg kan). Blir stressa av hele greia :(

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er mye bedre til å kjøre bil enne du tror. Hvem av oss klønet når vi skulle rygge hver vår bil ned den bakken? Det var ikke du ;)

Håper alt er bra med dere :klemmer:

Tur mandag eller onsdag til uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hillu alle sammen :)

Tusle: så vittig; sendte deg akkurat en melding ang. det samme: mandag passer fint :)

Ang. den ryggingen: det var ikke akkurat lett for deg da det kom biler susende forbi hele tiden. Nå har jeg kjørt tur/retur mamma to ganger, hvilket tar meg 45 min.-1 t., og det har gått greit. Men jeg liker ikke å kjøre så fort - går i 110-120 hele veien omtrent *grøss* Men jeg orker ikke å ligge bak disse lastebilene i 80 km/t heller... Du/dere skulle hørt meg der jeg sitter: kjefter i vei så fort noen er litt under fartsgrensa (jeg liker ikke å kjøre så fort, men jeg kjører alltid litt over fartsgrensa allikevel - forstå det den som kan...)

Det gikk greit på sykehuset her om dagen: de har kommet frem til at dette med ryggen er noe som rammer mange gravide: det er rett og slett "bare" musklene som over en periode på 9 mnd. har blitt gradvis vant til å bære annerledes, mens plutselig så må den tilbake i normal modus igjen ganske fort. Hadde jeg ikke ammet, skulle jeg fått smertestillende. Nevrologen sa også at siden jeg nå har en baby som krever sitt (løfting o.l.), så kommer dette til å ta lengre tid enn det ville i andre tilfeller. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet, og bite i seg tårene (for de kommer av og til; dette er ganske vondt til tider).

Snuppa har hatt litt av og på med vondt i magen i det siste, og det er to ting jeg har funnet ut av at hun 100% sikkert reagerer på: jordbær og pesto. Jg eprøver å ikke drikke så mye brus heller, men unner meg et glass nå og da.

Om en' uke har mannen ferie og pappaperm, og blir hjemme hele juli :) jippi! Vi skal ikke noe spesielt, og jeg gleder meg til bare å kunne slappe av som en familie. Allikevel håper jeg at vi kan få gjort om kontoret til barnerom, og få kjøpt nytt garderobeskap på vårt soverom.

Da gjenstår det å ønske riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe ryggen går seg til fort da, jeg syns alltid det er kjipt å få sånne beskjeder om at "man må bare være tålmodig så går det over". Mye bedre hvis det er noe som kan fikses opp i med en gang :fnise:

Håper du slipper å gå med disse vondtene så mye lenger!

Så deilig at mannen din snart har permisjon, her får vi kun èn uke sammen i sommer :( Men det gjelder å bare nyte ettermiddagene og kveldene desto mer da :)

Ha en fortsatt god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom med en liten anbefaling:

ser at brandos.no reklamerer på sidene her, og må bare si at dere bør ta en titt der :) I forfjor kjøpte jeg mine vintersko der, og det var bare helt genialt :) Skoene koster det samme som i skobutikken, og du slipper å betale frakt. Hvis de ikke skulle passe, er det gratis retur på skoene også :) Jeg skal kjøpe meg Toms sko fra dem, hvis de får inn de jeg vil ha i min størrelse.

Bare dagens tips fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dere andre her inne er så flinke til å skrive i dagbøkene når babyene deres lærer/gjør nye ting. Kanskje jeg skulle skrive ned litt også...

6.april: løftet hodet selv (mye pga. låsninger i nakken, men selv etter at dette ble ordnet opp i av kiropraktor, har hun holdt hodet lenge selv)

9. april: første smil

25.mai: første latter

26.mai: første hvite prikken etter en tann skimtes i munnen

30.mai: forsøkte å gripe etter ting for første gang

15.juni: første trillende megalatter

18.juni: studerte hendene sine nøye for første gang (type: "hva er disse til, tro?" selv om hun har brukt dem bevisst før)

22.juni: rullet seg over på siden for første gang (har gjort det i sengen tidligere, men da har jeg ligget ved siden av - nå lå hun på hardt underlag)

25.juni: "kjefter/klager" for første gang (ligger lenge i grinda si og klager sin nød til uroen sin. Utrolig morsomt å høre på - hun var tydeligvis misfornøyd med ett eller annet, og trengte noen å fortelle det til)

Nydelige lille snuppa mi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...