Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MonThe:

vi kjente ikke hverandre fra før. Vi fikk begge en mistanke om at vi bodde på samme plass etter å ha lest i hverandres dagbok, åsså fant vi ut at vi var på samme "kurs" på helsestasjonen :) (begge hadde da mistanke om hvem den andre var, men vi var ikke sikre). Vi traff hverandre for første gang i dag, faktisk :)

Milla:

skal sende PM, jeg ;)

--

Ryggen er forøvrig helt knekt etter en lang dag, men det var verd det - jeg fikk kommet meg ut, og når man først får gjort noe, drar man gjerne strikken litt for langt.

Snuppa halvsover i vogna si nå, og mannen jobber overtid, så jeg sitter og ser NCIS.

Ha en fin kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at du har blitt kjent med noen fra KG, da! :) Jeg tror ikke det er så veldig mange fra Bodø her jeg altså. Kanskje noen, men ikke så mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille prinsessa mi :(

Vi har vært hos kiropraktoren i dag, og han fant ut at snuppa har såkalt KISS (kinematic imbalance due to suboccipital strain) - kraftig nakkelåsning. Selv om hun kan bevege hodet til begge sider, sa han at det var vanskeligere for henne å bevege det mot høyre. I tillegg hadde hun noen muskelknuter i nakken. Kiropraktoren "trigget" disse punktene, og snuppa skreik og skreik. Men etterhvert gikk det over, heldigvis. Han "knakk" henne også et sted øverst på ryggen, og da var det rett før det kom noen tårer fra min side. Helt forferdelige hyl, var det :( Svigermor var med, og hun fikk tårer i øynene, stakkars.

Snuppa virket mye bedre i nakken med en' gang etterpå, og vi skal tilbake dit til torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går, kjempetrivelig var det :klem:

Huff, jeg kan tenke meg at det var tøft å se på, men nå får hun hjelp! :troest: Skal se at ting blir mye bedre nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmel hadde også KISS, han ble bra etter én behandling. Vet det er grusomt å se på når de behandles, men det fører heldigvis noe godt med seg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så bra at dere fant ut av det med nakken og at dere har fått startet behandling! Her var det bare et par behandlinger som skulle til :) Hun hadde ikke KISS, men låsning i rygg og nakke. Håper dere merker forskjell! Vi fikk ei mye blidere og mer fornøyd snuppe uten noe vondt ihvertfall :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iril og Jesse:

Tusen takk for at dere forteller meg dette :) Jeg håper jo at det skal hjelpe; at snuppa ikke må gå igjennom dette uten at det hjelper.

I ettermiddag/kveld har jeg koset masse med snuppa, og fortalt henne flere ganger hvor glad jeg er i henne. Det var skikkelig vondt for mammahjertet å se på at kiropraktoren "knakk" på henne, og ikke gå bort til henne og hjelpe henne. Men jeg vet at for at snuppa skal få det bedre, så må hun gjennom dette.

Under ammingen kavet hun en del enda, men hun ble ikke like sint som hun pleier. Hun har også smilet kjempemasse i kveld, både til meg og mannen. Tror nesten det var rett før vi hørte latter, for hun hikstet på en måte litt. Når begynte deres små å le?

Nå har både svigermor og mamma passet snuppa allerede, mens jeg og mannen har gjort andre ting, men i kveld var første gangen jeg dro på butikken alene, mens mannen var hjemme med snuppa. Jeg følte meg nesten litt tom, akkurat som om noe manglet... Selv om jeg visste at hun ikke var med, måtte jeg dobbeltsjekke bilen etter at jeg hadde parkert, for å forsikre meg om at hun ikke satt baki der. Helt merkelig følelse, men samtidig godt.

I morgen har snuppa og jeg avtalt at vi skal bade på morgenen, så kommer ei venninne av meg på besøk på ettermiddagen.

Åh, glemte nesten: jeg ble tante igjen i formiddag: mannens søster fikk en liten gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært hos kiropraktoren igjen, og han trykket litt et par steder i ryggen, samt i nakken på snuppa. Hun var mye bedre denne gangen, og gråt nesten ingenting (virket heller som om hun var irritert for at han vekket henne fra skjønnhetssøvnen sin). Så nå skal vi tilbake på kontroll om 2 uker, og kiropraktoren mente at alt da kom til å være i orden :)

Jeg kjørte forresten bilen på verksted i dag (for de av dere som har lest her en stund, så har dere kanskje fått med dere at jeg ikke er noe glad i å kjøre bil). Først kjørte jeg snuppa til mannens jobb, så han kunne passe henne den lille timen jeg ble borte, så dro snuppa og jeg på shopping når jeg kom tilbake (hun sov hele tiden - ammet henne til og med uten at hun fikk det med seg, tror jeg :P). Etterpå var vi som nevnt hos kiropraktoren, så dro vi hjem sammen alle 3 (mannen dro tidligere fra jobb). Selvfølgelig ringte de fra verkstedet og sa at bilen var ferdig (det kunne hende den ble stående til i morgen), og vi bor på motsatt side av byen... Da var det bare å dra hjem å amme snuppa, for så å dra og hente bilen igjen. Jeg tok meg imidlertid den frihet å glane litt på et senter, og må fortelle om et kupp jeg gjorde:

Jeg trenger nye joggesko, og har funnet et par på Eurosko som jeg liker godt. Disse kostet 1100,-. Jeg hadde vært på (sko)Mani og sjekket også, og der kostet de samme skoene 899,- - i tillegg var det 20% rabatt. (Dette var i byen). Da jeg var på senteret, stakk jeg innom (sko)Mani-butikken der, og der kostet de samme skoene 599,-! Er det mulig, tenkte jeg (det var 20% rabatt her også). Så da måtte jeg jo bare slå til, og endte opp med å betale 479 kr i stedet for 1100 kr :) For å være helt sikker på at jeg ikke var blitt ko-ko i hodet, gikk jeg på DNA for å sjekke prisen på skoene der, og ganske riktig; de kostet |1100,-! Ganske fornøyd, ja :)

Jeg var også innom et par steder for å se på bæresele, og det står nå mellom disse to:

Ergo bæresele: http://www.vidunderbarn.no/kategori.php?kategori=12

Manduca bæresele: http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258

Etter å ha lest litt på nettet, er det flere som mener Manduca er best, men den fant jeg ikke på de butikkene jeg var innom. Barnas Hus hadde Ergo-selen, så vi får se hva vi gjør.

Ha en fin kveld, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både formydd og annet bæresjal og foretrekker elastisk sjal, ala moby wrap så lenge de bæres på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle velge mellom Ergo og Manduca, fikk vi høre at Manduca er best for de som er litt lange, mens Ergo er best om man er litt kort. Vi gikk for Ergo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iril:

Takk for tilbakemeldingen - veldig greit å vite sånt. Jeg er veldig lav (1.56m) mens mannen er ganske høy... men det blir vel kanskje jeg som kommer til å bruke den mest, så da vurderer jeg Ergoen. Åsså er det jo ganske greit at de har den på Barnas Hus så jeg får prøvd den med snuppa oppi før jeg kjøper den. Manducaen fant jeg som sagt ingen plass.

Liv:

Vi tenkte først på å kjøpe sjal, men pga ryggen min, tør jeg ikke å bruke det :(

Klem til alle KG-jentene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ergoen trenger du spebarnsinnlegg som kjøpes separat da, husker ikke hva vi betalte for det. Lurt å prøve, ja.

Hvorfor ikke sjal pga. ryggen? Min erfaring er at så lenge ungen er for liten til å bæres på rygg, er sjal en milliard ganger bedre for din rygg enn bæreseler altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg så at man måtte kjøpe spedbarnsinnlegg i tillegg til Ergoen. Tror det kostet 299,- hvis jeg ikke husker helt feil. Selve Ergoen kostet 999,-.

Har du noen sjal å anbefale, Iril, som helst ikke må knyttes og styres så mye med, for det orker jeg ikke. Er så usikker på det her, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig i at sjal er nok det beste for ryggen, det er supergodt å bære i! Men jeg merker at selv om det ikke er noe vanskelig å knyte det på, så tar det litt lengre tid enn å bare klipse på seg noe, så jeg er glad vi nå har byttet til noe annet (vi har Angel Pack, men der får du ikke noe spedbarnsinnlegg så vidt jeg vet). Men det er jo forskjellig hva man syns og prioriterer :)

Hva med mei tai? Jeg er ikke helt sikker på om man kan bære i den når de er så små da :klo:

Det er jo en verden av bæretøy der ute, så er ikke så lett å velge.. Synd det ikke finnes noe sted der du kan prøve de forskjellige..Hvis du vil, kan du få låne sjalet mitt og prøve? :) Kan bare sende det til deg :) Det er Sleepy Wrap, er vel helt identisk med mobywrap.

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at jeg ikke orket masse knytegreier, men når jeg først prøvde ble jeg jo helt frelst. Synes ikke det tok noe særlig tid heller, føler jeg bruker mer tid på å få Murmel ordentlig på plass i Ergoen, og med den orker jeg ikke bære på magen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leste denne her tidligere i dag, og må si at det frister å prøve Moby Wrapen

http://shoppemamma.com/2010/12/test-b%C3%A6reseler-og-b%C3%A6resjal/

så kan vi jo kanskje kjøpe en MAnduca senere...

--

Snuppa har forresten fått øyebetennelse igjen :( Stakkars liten.

Hun har begynt å få tran på kveldene nå, og det fungerer fint. Jeg er også mindre sår på brystene, etter å ha begynt med Farris og Canesten. Det er derimot ikke så lett å pensle tungen til snuppa med Farris... Men nå er det jo ikke sikkert det er sopp som var grunnen til at jeg var så sår. Såret på den ene brystvorten begynner også å lukke seg, heldigvis.

Jeg har den siste tiden, i ca halvannen uke, hatt utrolig vondt i hendene, da spesielt håndleddene (men jeg kjenner det også i skuldrene). Det er utrolig vondt, men jeg får ikke gjort noe med det. De er ikke hovne på noen måte, og jeg merker det godt når jeg holder snuppa (eller andre tunge ting); av og til klarer jeg nesten ikke å holde henne, det er så vondt. Det kjennes nesten ut som om jeg har betennelse i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste denne her tidligere i dag, og må si at det frister å prøve Moby Wrapen

http://shoppemamma.com/2010/12/test-b%C3%A6reseler-og-b%C3%A6resjal/

så kan vi jo kanskje kjøpe en MAnduca senere...

--

Snuppa har forresten fått øyebetennelse igjen :( Stakkars liten.

Hun har begynt å få tran på kveldene nå, og det fungerer fint. Jeg er også mindre sår på brystene, etter å ha begynt med Farris og Canesten. Det er derimot ikke så lett å pensle tungen til snuppa med Farris... Men nå er det jo ikke sikkert det er sopp som var grunnen til at jeg var så sår. Såret på den ene brystvorten begynner også å lukke seg, heldigvis.

Jeg har den siste tiden, i ca halvannen uke, hatt utrolig vondt i hendene, da spesielt håndleddene (men jeg kjenner det også i skuldrene). Det er utrolig vondt, men jeg får ikke gjort noe med det. De er ikke hovne på noen måte, og jeg merker det godt når jeg holder snuppa (eller andre tunge ting); av og til klarer jeg nesten ikke å holde henne, det er så vondt. Det kjennes nesten ut som om jeg har betennelse i dem.

Det var en veldig grei test :jepp: Ser ut som at AngelPacken min er ganske lik Manducaen :)

Høres ut som mine hender/armer det.. Jeg har så vidt klart å bære J i armene de siste dagene, så jeg er glad jeg har bæreselen.. Føler meg helt handicapet..Har du hatt problemer med det før?

Håper det blir bedre snart :klemmer: Hvil armene så mye som mulig, (lettere sagt en gjort med en liten baby i hus..), tøy ut skuldre og armer med jevne mellomrom..Og ta det alvorlig, jeg angrer bittert nå på at jeg ikke gjorde det når jeg fikk betennelse første gangen..

Ha en god helg Lillefot! håper snuppa di blir kvitt øyebetennelsen sin snart!

:kose:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin artikkel, men det hun skriver om at selene på Ergoen ikke kan krysses på ryggen, stemmer ikke. Jeg gjør alltid det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MonThe:

vi kjente ikke hverandre fra før. Vi fikk begge en mistanke om at vi bodde på samme plass etter å ha lest i hverandres dagbok, åsså fant vi ut at vi var på samme "kurs" på helsestasjonen :) (begge hadde da mistanke om hvem den andre var, men vi var ikke sikre). Vi traff hverandre for første gang i dag, faktisk :)

Så koselig at dere har blitt kjent gjennom KG da! :jepp:

Vi har vært hos kiropraktoren i dag, og han fant ut at snuppa har såkalt KISS (kinematic imbalance due to suboccipital strain) - kraftig nakkelåsning.

Snuppa virket mye bedre i nakken med en' gang etterpå, og vi skal tilbake dit til torsdag.

Så bra at dere fant ut hva som plaget LilleLo, og at behandlingen ser ut til å fungere! :hoppe:

I kveld var første gangen jeg dro på butikken alene, mens mannen var hjemme med snuppa. Jeg følte meg nesten litt tom, akkurat som om noe manglet... Selv om jeg visste at hun ikke var med, måtte jeg dobbeltsjekke bilen etter at jeg hadde parkert, for å forsikre meg om at hun ikke satt baki der. Helt merkelig følelse, men samtidig godt.

:rodmer:

Er selv redd for at jeg skal glemme at jeg har baby, og gå fra ham på butikken, i bilen, hjemme, etc :ler:

Ønsker dere en kjempefin helg :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...