Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Hei hei,

jeg har fått tak i, og begynt å bruke, Canesten, men har glemt å kjøpe Farris :( Jeg pumper det brystet med sår på, og gir snuppa på flaske, men jeg merker allerede at dette ikke er noe jeg vil fortsette med mange dagene. Snuppa får en helt annen sugeteknikk, og jeg føler at jeg på en måte svikter henne og frarøver henne den fine ammestunden. Håper såret gror fort, så jeg kan amme som vanlig igjen.

Til tirsdag skal vi til kiropraktor med snuppa, glad vi fikk time så fort. Lurer på hva dette blir å koste - glemte å spørre om det...

Nå må jeg ringe NAV, for jeg har selvfølgelig ikke fått penger for april. Er MØKK lei av å måtte ringe dem hver j*vla måned fordi de ikke klarer å gjøre jobben sin! *frustrert*

Ha en fin dag, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg både ammer og gir tillegg på flaske da ene puppen er litt vrang med melkeproduksjonen. Det som plager meg mest med det er kokingen av flaskene...

Håper du blir kvitt såret fort! Høres ikke noe godt ut!

Også skulle jeg gjerne gitt noen NAV ansatte der du bor en skikkelig omgang :balltre: - de kan jo neppe oppdatere fra hver gang du ringer de heller - sånn at de unngår at det gjentar seg. Makan til sløve folk! Håper det ordner seg med en telefon nå iallfall!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Høres ikke godt ut det såret ditt :( Jeg vil bare tipse om at det er fullt mulig å håndmelke litt av og til i stede for å pumpe for å skåne brystvorta. Det ser jo ikke helt smart ut, men det funker det også. Da håndmelker du bare rett i flaska eller en beholder. Det er faktisk ofte mer effektivt enn pumpe og så er du ikke borti eller drar i brystvorta. Jeg syntes i alle fall pumpa (vakumet) vår litt hard for mine bryst. Men det var før melka kom ordentlig så det er kanskje ikke så ille som jeg husker det. ;)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på en ting (egentlig flere :P):

Dere som har prøvd bæresjal e.l.; har dere ett dere kan anbefale? Vi skal ut og fly i slutten av måneden, og jeg har fått tips om at sjal skal være lurt å ha med på flyet. Men jeg har null peiling på dette, så trenger tips. Eneste kriteriet er at det ikke er knytting alle veier, og lett å ta på:)

Åsså har jeg skrevet ned fødselshistorien min, men den ble på over 3 A4-sider, så tror jeg må fikse litt på den før jeg kan legge den ut:P

Siebaeo: jeg merker at pumpa kan være litt for hard for meg også, for i går fikk jeg blåmerke av den:P Valgte derfor å amme som vanlig i natt. Skal prøve å håndmelke :)

Hegejenta: NAV er kontaktet, de skulle sjekke saken min, og enten sette over penger i løpet av dagen, eller ringe meg opp igjen.

Nå har snuppa sovet i 3.5 timer, og jeg har melkespreng. Men vil helst ikke vekke henne heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Angelpack (bæresele) og er superfornøyde! Kjempeenkel å ta av og på hvorsomhelst og god å bære. Hvis du går inn i dagboka mi så har jeg faktisk akkurat skrevet noen tips i forhold til flyreiser.. ;) Vi har rest noen turer nå, både jeg alene med baby og med min kjære.

http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&cPath=84_1_297&products_id=453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen bruker ringslynge også på reise. Det har jeg ikke prøvd men kan tenke meg det er enkelt og greit med de minste. :jepp: Men jeg ville ikke hatt det til langvarig bæring.. for min egen del altså. Man blir vist skeiv av å gjøre det for lenge :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siebaeo: den Angelpacken skal vel ikke brukes før babyen er 2 mnd. gammel - så da blir hun litt for liten...eller? Mange bra tips ang. flyreiser i boken din :)

I kveld har snuppa fått tran for første gang. Hun brakk seg, men tror det helst var fordi hun fikk en sprøyte inn i munnen. Mannen kjøpte tran med sitronsmak, så håper dette går bedre enn forventet.

Jeg prøvde også å pensle tungen til snuppa med Farris, men det var jammen ikke så lett. Hun brakk seg, og nektet å åpne munnen helt. Vanskelige greier...

I dag har snuppa sovet en hel masse, det har nesten vært merkelig å ha såpass mye frihet. I morgen tenkte jeg å bade henne; synes det er så koselig. Prøver å få det til hver 3. dag. Jeg så forresten på bildene fra sykehuset i dag: ble helt satt ut over hvor liten snuppa var - tenk at hun allerede er så stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så forresten på bildene fra sykehuset i dag: ble helt satt ut over hvor liten snuppa var - tenk at hun allerede er så stor :)

Tenk så fort tiden går! Ta godt vare på alle de små øyeblikkene med LilleLo! :yvonne:

..gleder meg sånn til det er min tur til å bade lisjegull, og prøve ut tran og diverse! :hoppe::rodmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir kanskje akkurat gammel nok..? Men det er jo individuelt hvor sterke/store de er sikkert. Jeg ville gått innom en butikk med bæretøy ( som Bæreglede i Oslo om du bor i nærheten..). Da kan du få masse hjelp! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, i dag er snuppa allerede 1 måned gammel! Jeg kan ikke fatte det.

Snuppa og jeg stod opp ca 8.30 i dag, og til nå kl 14.30 har hun kun sovet i 1/2-time. Hun ligger i grinda og halvsover nå, men regner med at hun våkner igjen snart. Hun har enten veldig vondt i magen i dag, eller så er det disse låsningene i nakken som plager henne. Hun har skreket en del i dag, og når hun har det som værst, høres det ut som hun sier "nei,nei,nei". Huff, gleder meg til å komme meg til kiropraktor med henne, så vi kan finne ut av hva som plager henne. Liker ikke at hun har det sånn :(

og der var snuppa lys våken igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned :daane: Tiden går så forferdelig, grusomt fort! :haar:

Det er ikke noe gøy når babyene har vondt. Håper dere finner ut noe hos kiropraktoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Mulig jeg ikke har fått det med meg... får skylde på ammetåken... men hvorfor skal dere til kiropraktor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla:

snuppa har siden fødselen vært veldig sterk i hele kroppen - løftet hodet selv, og stått på alle fire nå vi har skullet legge henne på magen. Jeg ba derfor fysioterapeuten på helsestasjonen om å ta en titt på henne, for jeg har hørt at dette kan skyldes låsninger i nakke/rygg. Fysioterapeuten mente absolutt at det var noe å jobbe med her, og gav oss nummeret til den eneste kiropraktoren i byen som tar imot barn (manuellterapeut er jo gratis, men ingen i denne byen "kan" barn). Jeg ringte derfor denne kiropraktoren, og han ba meg komme med henne på tirsdag, så skulle han se på henne :) Håper han finner ut av vondtene hennes fort, og får orden på dem. Snuppa kaver også veldig når jeg ammer henne (man skal jo helst ha dem mage mot mage når man ammer, eller liggende på siden, men da skriker hun bare. Hun vil helst ligge på ryggen, og bare bøye hodet til den ene eller den andre siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, kan da ikke være behagelig for lille snuppa. Håper de får hjulpet henne på tirsdag!

Er det forresten veldig vanlig at babyer har låsninger? Synes jeg hører om så mange som sliter med det. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt vanlig med låsninger, og flere enn de som vet om det, har det :) Det oppstår gjerne under fødsel, eller når de ligger så sammentrykt inne i magen under riene ;) Derfor er det egentlig lurt å dra til kiropraktor og manuellterapaut med babyen uansett om man merker noe eller ikke - bedre føre var. Og manuellterapaut er jo gratis óg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki: Tusen takk, jeg håper også at han får hjulpet henne.

Japp, helt rett som GUNS sier. Jeg har i hvertfall fått høre at man bør sjekke babyen uansett om man har mistanker eller ikke. Skulle ønske det var manuellterapeuter som spesialiserte seg på barn her i byen (for manuellterapeuter har vi nok av).

I dag har jeg sovet samtidig som snuppa. Mannen var snill og tok henne da hun våknet, og la henne i vogna ute på verandaen etterpå, slik at jeg kunne sove mer. Det var deilig :)

Ammet henne da hun våknet for en' time siden, så la jeg henne i vogna igjen, for hun sovnet ved brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Tusle-mor og jeg gått tur :) Det var skikkelig koselig, og skal gjentas neste uke! :) Mannen hennes var snill og hjalp meg ned trappene med vogna, så jeg slapp å slite meg helt ut. Vi gikk først tur gjennom Lysløypa her, før vi dro på butikken og kjøpte oss is :)

Nå er snuppa i våkninga, og vil nok snart ha mat. Ha en super dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes herlig ut, med trilletur i finværet! :)

..bare av ren nysgjerrighet, kjente du og Tusle hverandre frafør, sånn utenom KG, eller ble dere kjent her inne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...