Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Så godt å høre at det har blitt bedre etter behandlingene :klemmer: Håper du blir bedre i ryggen snart også!

Jeg går på Cerazette (gjorde det før fødsel også), og er veldig fornøyd! Etter en litt lang blødning i begynnelsen (2 uker eller noe), har jeg nå mistet mensen helt, og det gjorde jeg sist gang også! :nigo:

Jeg tror det med gratis behandling kun gjelder hos fysioterapeut, men er ikke helt sikker..

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, var det jeg var redd for...

Men jeg gikk til fysioterapeut for en del år siden, og det hjalp ingenting. Kiropraktor har hjulpet meg før. Dessuten finner de sikkert raskt ut om det har med bekkenet å gjøre eller ikke, og hvis det ikke er det, så spiller det jo ingen rolle hvem jeg går til.

Kjipt at det skal være så dyrt, men jeg klarer ikke å gå sånn her lengre. Klarer ikke å løfte bilstolen med snuppa i ut av bilen engang.

:goodbye: velkommen til Marmot, selv om jeg tror jeg vet hvem du er :klemmer:

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLITEN ! :husarbeid:

I dag har det jammen gått i ett siden jeg stod opp: vi skal nemlig ut og reise i morgen, og da må jo alt være klappet og klart. Har vasket 3 maskiner med klær, en oppvaskmaskin, samt ryddet og vasket på kjøkkenet (det var seriøst bomba). Så var Tusle-mor og jeg hos ei som hadde masse sjal og bæretøy som vi prøvde/hun demonstrerte. Jeg fikk prøvd Manducaen, men fant vel ut at den ble en smule innviklet. Nå er det sikkert lettere når man har "teken" på det; men ja: innviklet!

Tusle-mor overtalte meg til å prøve en slynge, og gjett hvem som sovnet med en' gang hun kom oppi den? :) Vi fikk tilbud om å låne den, men jeg takket nei (er så flaut hvis man glemmer å gi den tilbake, eller enda verre: vister den). Da sa hun at vi kunne få den istedet. Så nå har jeg fått meg slynge :)

I morgen blir det pakking og atter pakking på meg - veldig vanskelig å vite hva jeg skal ta med til snuppa. Jaja, finnes vel butikker der vi skal om ho mor har pakket alt feil..

Ha noen supre dager, jenter, så prates vi neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite dikt til våre søte små:

LIVETS HØYESTE LYKKE

Den vesle varme ungen min

Gjør rare lyder med tungen sin

Han lager merkelige ord

Til glede for sin stolte mor

Min egen lille deilighet

Jeg har slik gunstig leilighet

Til gransking av den hvite rand

Av undrerkjevens første tann

En bitteliten snehvit spiss

Av verdens minste tannebiss

Du vesle fugleungen min

Den lubne skjønne kroppen din

Med de små rare klærne på

Og foten din med tærne på

Og hånden din og armen din

Og lukten din og varmen din

Er som et kjempemesseig hav

Din mor kan øse lykke av

Men uten kamp og uten slag

Skal jeg gi slipp på deg en dag

Hvor min du er -allikevel

Skal du bli stor og bli deg selv

Nå kan jeg bare pleie deg

Og elske deg og eie deg

Og leke med deg og ta i deg

Og være bunnløst glad i deg

Men når du selv om litt blir stor

Så vil du si: "Nei, æsj da mor! "

Og selvsagt har du rett i det

Det finnes ikke vett i det

Og så en dag om femten år

Skal denne bylten uten hår

Som sutter sine egne tær

Si: "Mor, så gammeldags du er"!

Og ser du mitt fotografi

Så vil du le av det og si:

"Tenk dette her er mor og far

Å, gid så rare dere var! "

Hva sorger det vil volde meg

I strid for å beholde deg

Hva kamp det enn vil skape meg

Så vil jeg sikker tape deg...

Vi snakker sammen uten ord

For selvsagt sjønner jeg, din mor

Allverdens rare gurglelyd

Jeg legger munnen form av fryd

Mot nakkegropens myke skinn...

Å, vesle fugleungen min!

---

Fikk helt tårer i øynene da jeg leste det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter,

da er vi hjemme igjen :)

Det gikk veldig greit å fly med snuppa; ingen ørevondt (jeg ammet henne ved take off, men ved landing sov hun alle gangene). For det meste var hun våken mens vi var i lufta - stirret rundt seg og pratet i vei. Hun har begynt å prate og le mye mer nå, det er en fryd å høre på. Hun kan ligge og titte rundt seg og skravle i en halvtime i strekk :rodmer:

Tremenningen til snuppa, som er en' uke eldre, var ikke like våken og pratsom som snuppa. Men det er fordi hun ble tatt før tiden, og fordi snuppa er overtidig. Det var litt gøy å se på utviklingen deres.

Da vi kom hjem i natt var snuppa helt utkjørt, stakkars, så hun hylgråt mer eller mindre fra flyplassen og hjem. Vi stoppet et par ganger for å ta henne ut og strekke på henne, men det var fælt å høre på. Vi har fått den rutinen at vi legger henne rundt kl. 20 hver kveld, og dette er hun vant til, så å skulle være oppe helt til midnatt flere netter på rad tar på en liten kropp. Hun sov jo når hun var trøtt, men det er ikke helt det samme å sove på et fang når man er borte hos folk, som det å ligge i sin egen seng og vite at nå er det nattan.

Så i dag har snuppa og jeg sovet helt til kl 11. Jeg lot henne styre morgenen helt selv i dag, for det tror jeg hun trengte. Jeg tok henne ikke opp før jeg var sikker på at hun hadde fått sovet ut. Deretter badet vi, og nå ligger hun i lekegrinda si og sover søtt :rodmer:

Jeg skulle egentlig vært hos kiropraktoren i formiddag, men jeg avbestilte den i går. Jeg trengte - både for snuppa sin del og min egen - å ha en rolig morgen uten stress og mas. Enten bestiller jeg ny time igjen, ellers får jeg en time hos en fysioterapeut i stedet (har jo litt å si at man får det gratis hvis det viser seg at bekkenet er roten til alt ondt).

I morgen skal jeg på sykehuset igjen for samtale med kirurgen som foretok keisersnittet. Regner med at hun har svaret på CT-scanningen. Spent på hva som venter meg...

Ha en fin dag alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

manuellterapauter kan også knekke litt om det trengs, og det er gratis et halvt år etter fødsel om en har hatt bekkenløsning med gangsperre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på sykehuset og snakket med kirurgen som foretok keisersnittet på meg, og det viser seg at bekkenet mitt er såpass skjevt og i grenseland på målingene at neste gang vi får barn kan jeg velge selv om jeg vil prøve å føde normalt, eller bare ta keisersnitt med en' gang. Jeg ble rådet til det siste, for å si det sånn...

Jeg snakket også med en anestesi-lege som skal videresende meg til en nevrolog (ang. ryggen) - så får vi se om jeg må i røntgen på nytt. Det kan hende det er noen blødninger som er årsaken til ryggvondtene.

Men nå er det grillmat på gang her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...