Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Må være godt å ha fått en forklaring på ting. Og også godt å vite ift en evt. ny graviditetet, fint at du får valget mellom KS og vanlig fødsel, slik at du skal slippe å gå gjennom det samme en gang til :)

Håper dere koste dere med grillmat i går! :sikle: Her er det absolutt ikke grillvær, lurer på hvor sommeren holder hus henn jeg.. :lete:

Håper dere har en fin torsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at du kan få velge ved neste fødsel, da slipper du å gå og grue deg for det ihvertfall :)

Håper de finner ut av noe med ryggen din også!

Hvordan går det med snuppa idag? Syns det er utrolig hvor fort tiden har gått, og at hun snart er 2 mnd! :)

Ha en fortsatt fin torsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra de tar stilling til det og du får valget. Da slipper du å tenke særlig mer på det og heller se det an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesse:

Det går veldig bra med snuppa :) Hun smiler og ler, og er bare ei helt fantastisk jente :rodmer: Det er helt utrolig hvor stor hun er blitt på disse knappe to månedene - hun har fått sin egen personlighet, og jeg føler jeg kjenner henne veldig godt, og hva hun vil hvis noe er galt. Hun tuller også av og til; lager tulle-sutrelyder, for så å smile/le etterpå - ei utspekulert lita tulle :fnise:

I begynnelsen sov hun lite på dagtid - max 2 timer i løpet av en hel dag, men det skjønner vi jo nå at var pga. vond nakke/rygg. Nå kan hun sove i opptil 3.5 timer i strekk (men vanligvis "bare" 2-2.5 timer), og hvis vi er avgårde på tur/til byen, sover hun mer eller mindre hele tiden. På natten er hun kun våken og ber om mat en' gang, og det er gjerne i 3.30-tiden (legger henne rundt kl 20 hver kveld).

__

Det er deilig å vite at ved en ny graviditet (ja, jeg vil ha et søsken til snuppa :jepp:) kan jeg velge å få keisersnitt, og det tror jeg nok at jeg kommer til å gjøre. Det er ikke bare meg det går ut over hvis fødselen skulle stagnere, og jeg vil selvfølgelig ikke påføre babyen vondt unødig. Kiropraktoren vi hadde snuppa hos, sa det var dårlig av sykehuset å ikke informere om at snuppa kunne ha nakke/ryggproblemer etter den tøffe fødselen, og anbefale meg å få en kiropraktor til å se på henne. Mannen og jeg vurderer å sende klage til sykehuset, ikke bare pga. det, men også pga den unødvendig tøffe opplevelsen jeg fikk. De påstod også at snuppa ikke kom til å få noen problemer som følge av fødselen, men der tok de jo feil (selv om dette heldigvis ble rettet greit opp i).

På kontrollen på sykehuset i går fikk jeg tilbud om innvendig UL for å sjekke livmoren, noe jeg takket ja til. Kirurgen sjekket samtidig eggstokkene, og sa det var bra jeg hadde begynt på Cerazette nå, for hun kunne allerede se aktivitet i eggstokkene mine. (Jeg må forresten innrømme at det var kjedelig å se på UL-skjermen når det ikke var noen baby inni der... :sjenert:)

Jeg må bare spørre dere, jenter: når har dere planer om å få nr. 2? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at hun er så flink til å sove! Mat kun èn gang om natta ja.. Det hadde vært noe :roll: Tror jeg skal sende J på kurs til lille Lo :fnise:

Når det gjelder nr 2., vi har tenkt til å vente litt.. Sånn som planen er nå kommer vi til å begynne prøvinga i løpet av høsten 2013, sånn at det forhåpentligvis blir mellom 3 1/2 og 4 år mellom de. Det er hovedsaklig sånn at jeg skal komme godt igang med utdannelsen, samt at jeg syns det er en veldig fin aldersforskjell.. :) Da kan vi kose oss lenge som bare oss tre, også forstår J da mye av det å skulle få søsken og det blir lettere for henne og bli en del av det når det kommer en ny baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får ny jobb som jeg trives i og alt er greit økonomisk og vi fungerer som en liten familie på tre, så kommer vi nok til å begynne prøvingen neste sommer tenker jeg.. Det kommer selvsagt an på om Lilletassen er frisk og rask og at vi faktisk takler å være foreldre samtidig som vi begge er i jobb. Har lyst på maks 3 år mellom de to, men man vet jo aldri hvor lang tid det tar. Med Lilletassen hadde jeg faktisk bare 1 måned med prøving. Vi prøvde noen måneder før jeg faktisk hadde fått EL tilbake, så det var jo ikke akkurat noen vits :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Nr 2 ja.. si det du ;)

Tar et litt som det kommer, kanskje blir det prøving fra neste sommer, vi får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som begynner å få tenner...?

De siste 2 ukene har snuppa produsert mye spytt, og for halvannen uke siden så jeg en hvit prikk i munnen hennes. Hun har siden da blitt veldig bevisst på hendene sine; tar neven i munnen og suger i vei. Her for noen dager siden så jeg at det begynner å skimtes en tann til...De har ikke begynt å komme gjennom tannkjøttet enda - heldigvis - for jeg gruer meg til hun da skal ammes.

I dag er det skikkelig inne-vær: det plasker ned her.

Får vel begynne å gjøre noe fornuftig, selv om det virkelig ikke frister...

:husarbeid:

PS: Snuppa er 2 måneder gammel i dag :duskedame:

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder allerede! :rodmer: Så for tiden går! :jepp:

Er det vanlig å få tenner så tidlig, eller er hun tidlig ute?

Og ang. nummer to, så må jeg vel først få nummer en (fnise), men ser for meg det blir om ca. fire år. :) Hvis alt går etter planen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Her har veslemor siklet masse og tygd på hendene sine siden hun var seks uker, men ingen antydning til bisser enda ;)

Ja, fy fader for et drittvær, så varmt som det var i går kveld/natt og så våkne opp til det møkkaværet da! Steike :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki: det er ganske tidlig. Jeg fikk tenner da jeg var 4 mnd., men jeg var i tillegg født en' mnd. for tidlig, så jeg var ganske tidlig ute selv også. Men de har ikke kommet ut på henne enda, men de hvite områdene blir større og større, så her er det bare å følge med :)

Tusle: lyst til å være med på åpen helsestasjon på torsdag? Tenkte å veie snuppa... Men jeg må rett videre etterpå i grunnen - har full rulle fremover nå (men kan godt gå tur i morgen - tirsdag - hvis du har tid/lyst) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har snuppa og jeg gått tur i finværet.

Det er jammen vanskelig å kle på henne nå, synes jeg. Er redd for å ta på for mye/lite. Hun har fått et utslett nå, men jeg er usikker på om det er varmeutslett eller hormonutslett. Har deres små dette? Hun er små-flammete, rød, i ansiktet, hodebunnen og halsen. Det pleier å gå over i løpet av et døgn, men akkurat i dag synes jeg det var litt vel mye. Men så klorer hun seg, og gnir seg i ansiktet også, så det kan vel forverre litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

I dag har snuppa og jeg gått tur i finværet.

Det er jammen vanskelig å kle på henne nå, synes jeg. Er redd for å ta på for mye/lite. Hun har fått et utslett nå, men jeg er usikker på om det er varmeutslett eller hormonutslett. Har deres små dette? Hun er små-flammete, rød, i ansiktet, hodebunnen og halsen. Det pleier å gå over i løpet av et døgn, men akkurat i dag synes jeg det var litt vel mye. Men så klorer hun seg, og gnir seg i ansiktet også, så det kan vel forverre litt...

Lillegutt kan få det utslettet spesielt i bakhodet dersom han har vært for varm.

Syns selv det er vanskelig, men har erfart at det er bedre med få plagg og heller ha teppe/dyne over som man kan ta av :)

Har fått et tips som jeg bruker ofte: tenk på hva du selv tar på deg og kle de små deretter...som i dag da vi var på tur her og det var ganske lummert...jeg gikk i linbukse og t-skjorte og lillegutt lå i kun body og strømpebukse. Ikke var det vind heller så lua kastet vi med en gang den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God formiddag, jenter.

Snuppa mi har blitt hes, og det kan virke som hun har vondt i halsen :( Huff, stakkars liten. Hun er småvarm/kald om hverandre, men allmenntilstanden er normal. Tror ikke hun har feber, men skal kjøpe sånn digitalt termometer til å ta tempen i ørene.

I går kveld la jeg snuppa i en kortarmet body, med dyne på, men i natt tok jeg på henne langarmet pysj i stedet. Hersens vær (prøver å la vær å klage, men); det er umulig å kle nå, synes jeg. Det er så lumert/klamt at det er helt pyton.

Nå er det overskyet og passe kjølig her, men tør vedde på at det blir varmt utover dagen. Jeg skal til byen, og må kjøpe flere kortarmede bodyer (har bare 2).

Ha en fin dag alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke lett med bekledning nå nei.. Utrolig irriterende det været! Varmt og kaldt om hverandre.. Grrrr

Håper hun blir bedre snart hvertfall :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øretemp blir ikke nøye for de små, de har for små ører og kan vise opp til to grader feil. Anbefalles ikke før de er over et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter,

det går bra med snuppa - hesheten varte bare den natten, og snuppa virket bedre utover den neste dagen :) Jeg har ikke kjøpt termometer, venter og ser litt... Har jo sånn vanlig som vi bruker.

I dag har min bror og svigerinne vært her med sine barn, og fått se snuppa for første gang :) Det var stas. Vi var i byen og spiste sommermat: reker. Jeg har nemlig lest en artikkel der Gro Nylander mener man kan spise/drikke det meste, bare man spiser/drikker variert. Snuppa har i hvertfall ikke reagert på det enda, og dette var tidlig i ettermiddag. Hun sovnet også greit, så vi får se hva natten bringer. Jeg spiste ikke så kjempemye heller, men tror nok at det var nok til at hun skulle ha reagert på det til nå.

Vi har også kjøpt bitering med kjøling i til snuppa i dag. Hun spytter ut sutten og suger instendig på hendene sine, og vi er overbevist om at det er pga. tennene som er på vei.

Jeg har forresten vært ganske dum i kveld: Jeg gikk inn på en blogg som er skrevet av en mor som mistet babyen sin; han sluttet å puste. Jeg gråt i strie strømmer da jeg leste dette, men samtidig angrer jeg ikke på at jeg gjorde det. Jeg gikk rett inn til snuppa (som sover søtt i sengen sin) og gav henne et nuss på kinne og sa at jeg er glad i henne. Tror nok morskjærligheten bare ble enda sterkere :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekespisingen gikk bra - snuppa reagerte ikke i det hele tatt, hverken den samme dagen eller påfølgende natt :)

Hun har imidlertid hatt ganske vondt i magen de 2 siste dagene, med smertehyl uten like. Har prøvd å tenke gjennom hva jeg kan ha spist, men det kan jo være så mangt. Hun har også blitt ekstremt var på lyder disse dagene. Stakkars snuppa; håper det går bedre snart.

--

Forresten: hvordan flytter jeg dagboken min over til generelle dagbøker, og hvordan forandrer jeg tittel på dagboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...