Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Hei jenter :goodbye:

Nå har jeg funnet ut at Clas Ohlson har gallesåpe :) Så da skal jeg kjøpe det neste gang jeg er der. Har også funnet ut at det finnes i flytende form, så da skal jeg prøve å finne det også :)

Her er en "hjemmetest" av gallesåpe, for de som er interessert (fant den på nettet): http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=91290

Jeg har flere spørsmål til dere KG-mammaer, jeg :):

Hva gjør dere med det tøyet som har blitt for smått for sjarmtrollene..? Jeg la dem først i en plastikkboks med lokk, men det blir sånn lukt av klærne da - hva gjør dere andre?

Snuppa kaller!

Have a nice day :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei snupper :)

I dag har Tusle og jeg hatt en real bysleng med småtassene våre :) Været viste seg fra sin beste side, og vi koset oss med shopping og lunch-spising. Lille T fikk en ny vognleke av mamman sin, og mens hun sov, fikk Lille Lo låne den - gjett hvem som måtte gå og kjøpe samme leke til snuppa si? Jepp; det var meg :fnise: Snuppa var kjempefascinert av den nye leken sin, med masse fine farger og lyd :)

Jeg fikk også tak i gallesåpe, både flytende og såpestykke, på Clas Ohlson. Er veldig spent på å prøve, og se om det har noen effekt.

Vi mammaene spiste nydelig lunch, men dessverre for meg, så var det pesto i det jeg spiste (det var ikke oppgitt i spisekartet :kjefte:), så snuppa har hatt kjempevondt i magen sin i kveld, og skreket for full guffe :( Stakkars liten.

I forrige uke fikk snuppa dette leketeppet av svigermor: http://babykul.se/no/leka/babygym-mm/babygym-fisher-price-rainforest/

Snuppa elsker å ligge under det, og følger veldig med. Det anbefales på det sterkeste :) Lyden har til og med to innstillinger :) Den heter Rainforest, og er fra Fisher Price.

I morgen skal jeg på shopping med svigermor - hun sier hun skal lære meg å shoppe. Jeg er ganske sikker på at jeg er tålig god på det fra før av, men sier aldri nei takk til en shoppingtur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: dere skulle sett snuppa i stad...!

Hun har ikke hatt bæsjebleier på over 3 dager (vel, hadde en mini-bleie i går, men vi visste at det var mer), så i hele natt har hun drevet å presset og presset for å prøve å få noe ut. Stakkars liten var våken hele 5 ganger i natt pga. det styret. I stad satt hun på fanget til pappan og så på Tour de France - innspurten. Plutselig bare eksploderer det i bleien hennes, og gjett hvem som har bæsj helt opp til brystet...? Vi måtte rett og slett bare bade hele ungen; men først måtte vi jo få av henne klærne og bleia uten at det kom bæsj over alt. Lettere sagt enn gjort... Jeg holdt jenta fast i armene (var helt nødt, for hun veivet dem i bæsjen, og ville ha dem inn i munnen etterpå), mens mannen prøvde å

få av henne klærne. Utrolig morsomt hele greia i grunnen :fnise:

--

Dagene flyr her, og jeg har dessverre liten tid til å skrive i bøkene deres. Jeg er innom og leser med jevne mellomrom, og holder meg oppdatert :)

--

Til torsdag skal snuppa få 3.mnd.-vaksinen, og jeg gruer meg: mannen og hans lillebror er ikke fullvaksinert, fordi de rett og slett ikke tålte vaksinene. De fikk akutt feber over 40, og feberkramper mm., og dette varte over flere dager. Håper virkelig snuppa har mine gener der.

Ellers har jeg ei snuppe som tar på sine egne føtter, spreller med dem høyt i været, legger seg over på siden, og åler seg avgårde på ryggen. Fantastisk morsomt å se :) Hun ligger også på magen med hodet høyt hevet - hun er blitt veldig sterk i nakken :)

Stolt mamma?

Oh yes...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere for meg :fnise:

Er så koselig å lese om deres dager, føler jeg får et lite innblikk i hva jeg har å se frem til :rodmer:

..har det litt som deg, er ofte innom deg og leser, men ikke alltid tid/ork til å legge igjen en hilsen! Men, vit at jeg er og titter til deg ofte :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har snuppa fått sin første vaksine. Jeg gruet meg selvfølgelig litt til det (og spesielt siden mannen og svogeren min ikke er fullvaksinerte pga. kraftig allergisk reaksjon), men det har så langt gått kjempebra. Hun gråt selvfølgelig, men ikke mer enn man må forvente. Tok et par-tre minutter, så var alt greit igjen, og smilet kom frem :) Før vaksinen satt hun på fanget til pappan sin, mens helsesøster snakket med oss (hun hadde en leke i hånden). Plutselig begynner snuppa å skrattle, og helsesøster blir nærmest forbauset. Kan hun det, liksom...! Det var litt gøy :) Hun tok også snuppa ned på gulvet, både på ryggen og magen, og sa at hun er veldig sterk :)

I går snudde hun seg forresten fra mage til rygg for første gang. Andre veien er hun på god gli, men den ene armen er litt i veien for at hun skal komme seg helt rundt.

Vitale mål i dag:

lengde: 61.5

hodeomkrets: 40.5

vekt:6000 gr.

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars prinsesse-mor våknet og illskrek tidligere i kveld, og hadde tydelig veldig vondt. Etter en stund med byssing og kos, bestemte vi oss for å gi henne en paracet. Hun var ganske varm, så vi la henne i bare bleien etterpå. Jeg ammet henne lenge etterpå, helt til hun sovnet. Nå er jeg spent på om/når hun våkner med et hylskrik igjen, eller om paraceten har gjort slik at hun får sovet av seg de verste smertene.

Stakkars lille jenta mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, dette høres kjent ut i forhold til vaksiner. Det blir nok bra nå når hun fikk paracet, men følg med å ta det med helsesøster på neste kontroll. Feber er ikke uvanlig etter en vaksine altså, men hvis hun har masse vondt ville jeg ha tatt det opp. Min lillesøster reagerte på en type av disse vaksinene og fikk så vondt i kroppen at hun trakk føttene i fosterstilling og gråt bare noen kom nær henne, så hun fikk andre vaksiner i stedet for den hun reagerte på, og siden det er en historie i familien ville jeg ha fulgt litt ekstra med i kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter,

lenge siden jeg har skrevet her nå. Dagene går i ett, og i og med at mannen har ferie/pappaperm, så blir det lite tid på KG.

Mannen og jeg hadde forresten 2 års brylupsdag her om dagen - som tiden flyr! Svigermor og svigerfar passet snuppa, mens mannen og jeg var ute og spiste og gikk på kino. Vi så horrible bosses - den var artig! :)

Vi leker med tanken om å kjøpe oss hus, og sitter på finn.no og titter. Jeg regner ikke med at det skjer noe på den fronten på en lang stund, men det er i hvertfall gøy å ha begynt å se seg om. Vi har funnet ett i nærheten her, men det er mye oppussing som skal til, og jeg vet ikke helt om det er så veldig realistisk for oss...

Snuppa forbauser oss for hver dag som går - det er utrolig gøy å se læringskurven hennes :) Hun klarer ikke helt å komme seg fra rygg til mage enda, den ene armen er fremdeles litt i veien, men tror ikke det er lenge igjen nå. Hun forstår så mye mer enn vi tror, og har virkelig utviklet en egen vilje. Hun er tydeligvis datter av både sin mor og sin far, for denne jenta vet hva hun vil...! Det er ikke lenge før vi må begynne å bruke sportsdelen på vogna, for snuppa vil bare opp og titte - å ligge i vogna er kjedelig, noe hun sier klart ifra om. Vi har kjøpt bæresele til henne, denne:

http://www.babybjorn.co.uk/products/baby-carriers/comfort-carrier/comfort-carrier/

Jeg vet at det er mange som skjeller ut Baby Björn, men denne bæreselen har både hoftebelte til bæreren, samt at man kan velge mellom bred eller smal benstilling. Den er også genial til snuppa vår, som liker å få med seg det meste, siden hun kan bli bært vendt utover. Ikke at jeg er ute etter noen diskusjon her, men jeg har kun sett ett menneske med annet bæretøy enn Baby Björn når jeg er ute og går (enten i byen eller bare på tur), mens jeg har sett mange med Baby Björn...

Ha en fin dag, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mon tro om vi er gift på samme dag :ler:

Høres ut som dere koser dere om dagen, hustitting er alltid gøy - og det er jo en fin tanke at dere nå har begynt å se etter drømmehuset :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Må vel få til noe igjen snart vel? :)

Vi vindusshopper på Finn vi også, hvor leter dere? Blir dere i bydelen? ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

I dag har jeg kvittet meg med 20 cm av håret mitt :hakeslepp: Det var deilig, det! Jeg klippet såkalt "lang bob", ogble kjempefornøyd :) Veldig uvant å ha såpass kort hår, for jeg har så og si alltid hatt langt. Nå følte jeg at jeg så ut som en liten drittunge, blandet med at det er i veien når jeg skal amme/bære på Lille Lo, samt at jeg har begynt å røyte masse. Svigermor passet snuppa mens jeg var hos frisøren, og da jeg kom hjem, sa hun: "Så fin du ble, du ser ut som du er 17 år!" :biggrin: Ikke akkurat det jeg ville oppnå med ny frisyre :gjeiper: Jeg har nemlig slitt med at jeg ser ut som jeg er langt under 18 i "alle år", i tillegg til at jeg er på størrelse med en halv pils, så jeg hadde håpet at hvis jeg kvittet meg med det lange, "barnslige" håret, så ville jeg se eldre ut. Den gang ei... Jaja, er i hvertfall fornøyd :)

Lille Lo fikk tærne inn i munnen på tirsdag, og på onsdag rullet hun fra rygg til mage for første gang. Hun har egentlig gjort det to ganger før også, men det var på lekematta, med et teppe under, så da fikk hun litt nedoverbakke som hjalp henne. I dag snudde hun seg over på magen to ganger etter hverandre :) Hun sliter litt med at den ene armen blir liggende litt vondt, men det går seg til :)

Jeg gikk også til og fra helsestasjonen i går (ca 1 times gange hver vei), og snuppa er 4 mnd. og 6 dager, veier 6405 gr.,41 cm rundt hodet og er 64.5 cm lang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener med at dagene går fort!

Når det gjelder oppbevaring av tøy er jeg som deg på jakt etter gode tips - foreløpig har jeg lagt de i en pose fra IKEA - den er jo ikke lufttett men det er heller ikke noen ideel løsning over tid. Lurer litt på pappesker - ala flyttekassene til Ikea så kan jeg skrive utenpå hva det er som er oppi eskene.

Om vi får flere barn som skal bruke tøyet så må det jo vaskes før bruk igjen når har vært lagret en stund.

Kunne tenkt meg en babybjørn jeg og faktisk for E elsker å følge med på hva som skjer - og i manducaen som vi har så ser han jo ikke noe... Håper dere blir fornøyde med babybjørn-sælen!

Stor klem til deg og lille LO :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg på grillings hos naboen, og mannen skal legge snuppa alene for første gang. Jeg skal gå herfra i 19-tida, og snuppa er alltid i seng til 20. Jeg har pumpet ut 100 ml i dag, pluss tatt opp en med 100 ml fra fryseren. Håper det holder. Hvis ikke er jeg jo rett i nærheten. Hun pleier å sove til midnatt, eller faktisk av og til helt til kl 04 før hun ber om mat igjen. Jeg har også kokt opp vann, i tilfelle rottefelle.

Nå skal jeg snart på butikken for å finne ut hva jeg skal grille. Aner ikke hva jeg har lyst på.

Ha en fin helg alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Må vel få til noe igjen snart vel? :)

Vi vindusshopper på Finn vi også, hvor leter dere? Blir dere i bydelen? ;)

:klemmer:

Jeg er klar som et egg :D

Vi har siklet litt på et hus i enden av gata her, faktisk, og det er i tillegg blitt satt ned i prisantydning, men i og med at jeg nå skal finne meg ny jobb (håper på 50%), så vil vi vente til vi er økonomisk sikret igjen. Men ja, vi blir i bydelen :) Dere, da?

__

Jeg må bare anbefale Google+ til dere alle sammen:) For de som ikke har hørt om det, så er det veldig likt facebook, men (og dette er et stort men, særlig for oss med barn): man har rettighetene til sine egne bilder. Altså: ingen kan ta dem og bruke dem til hva de vil, slik som på facebook. Man får også app på mobilen, slik at mannen og jeg nå sender gratis meldinger til hverandre (så fremt vi har tilgang på internett seff) ;)

--

I går lagde jeg foccacia, kyllingfilet, salat og naturris - det var veldig godt:) <av og til glimter jeg jammen til på kjøkkenet, jeg også (vanligvis er det mannen somlager middag, han er veldig flink).

Denne uken har jeg ogsåbakt brød, og til fredag kommer pappa og farfar på besøk for å se sitt lille barnebarn/oldebarn for andre gang, så da får jeg vel mekke noe i stand da også. Noen forslag?

På mandag hadde jeg fotoshoot med Lille Lo, og de bildene ble bare knallbra! Mannen (egentlig vi, men det er jo bare mannen som bruker det) har et skikkelig profft kamera, så jeg måtte jo prøve meg. Alt stod selvfølgelig innstilt på "automatikk", så jeg knipset i vei. Lille Lo lå på et naturhvitt deilig teppe, naken, og med englevinger på seg. Kanskje jeg skulle bytte yrke...? :P

I morgen skal jeg på barselgruppe med snuppa for første gang - gleder meg :) Etter det skal jeg på møte med Utdanningsforbundet: jobben skal sies opp, og jeg skal finne meg en ny. Er kjempenervøs for reaksjonene på jobb, selv om jeg vet at de ikke vil ha meg der...

Ha en flott ettermiddag/kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker også Google+, spesielt fordi det er så enkelt å velge hvem man skal dele hva med. Det er et mareritt på FB, noe som gjør at jeg deler mye mindre enn jeg kunne tenke meg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmot: helt enig! Jeg har ikke lagt ut et eneste bilde av snuppa på fb, men legger ut nesten hver dag på google+ :)

By the way: Himmel! Har lille Murmel blitt 8.5 mnd. alt?! Hvor blir det av tiden...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har snuppa og jeg vært på barselgruppe for første gang. Både hun og jeg synes det var artig :) Vi var bare tre; to jenter og en' gutt. Gutten er født en' dag etter Lille Lo, mens jenta ble født i midten av mars. Vi bor nesten i samme nabolag alle tre, og vi holdt på å knekke sammen av latter da vi fant ut at det var foreldrene til gutten vi var i budkrig med for 2.5 år siden for å få den leiligheten vi bor i i dag. Samtidig som de endte opp med å kjøpe den leiligheten vi hadde vært på visning på først :fnise: Verden er ikke stor...

I går kjøpte jeg inn stoff på Lykkedragen.no - jeg skal sy ammeinnlegg selv. Kjøpte to forskjellige bambusstoff og hvit PUL. Spent på om jeg får det til. Nå må jeg bare få kjøpt FOE (elastisk kantebånd), så er alt i boks :)

Snuppa er lagt, og tacorestene ligger på tallerkenen, så da sier jeg bare; god kveld i stua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere koste dere på barselstreff!:) Vi skal treffe barselsgruppa for første gang den 5 september. Kjenner ikke noen av de andre på gruppa, men blir forhåpentligvis fort kjent, og håper vi kommer overns, hadde vært kjekt å bli kjent med noen med barn på samme alder :)

Kos deg med tacorester, her er det straks klart for mannens tacobaguetter :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...