Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

God morgen MonThe og Jesse - og alle dere andre :klemmer:

Ja, tenk at snuppa snart er 7 måneder, tiden går så alt for fort.

Nattavvenningen har gått så utrolig bra; nå har det gått halvannen uke uten pupp på natten. Det varierer hvor mange ganger hun er våken i løpet av natten: Natt til i går våknet hun hele 7 ganger før vi selv gikk og la oss (mareritt + veldig tissevåt), mens i natt har vi kun vært inne hos henne en' gang, og det var før mannen gikk og la seg. Hun ble lagt 18.30 i går (må ta det litt gradvis med denne klokkestillingen, hun legger seg vanligvis kl 19), og våknet kl 6.20 i dag.

--

Jeg er veldig spent på om ting går i orden med gamlejobben nå, det tror jeg at det gjør, med tanke på at jeg har droppet å gå videre med en del ting (ting jeg vet jeg har hatt rett på, men jeg orker bare ikke mer kaos). Jeg grugleder meg også til torsdag, for da skal jeg ringe og høre ang. den nye jobben. Håper virkelig at jeg får den.

Permisjonen min går ut i desember, men denne nye jobben har ikke oppstart før ca. 1 mars, så det hadde vært helt perfekt om jeg fikk den :) *krysser fingrene*

--

Har dere fått pusset opp ferdig, Jesse? Klar for trilletur snart? ;)

--

Ha en superfin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen, jenter :)

Nå ligger min lille solstråle i grinda si og leker, mens mamma inntar en deilig frokost bestående av grovt brød med ørret, varm te og et glass melk. MMmmmmm :)

I går var mamma her, og vi jentene dro selvfølgelig til byen på shopping. Endelig fant vi ordentlig regntøy til meg; vanntett oljeregntøy med ordentlig snøring i hetta: http://www.aalesund-oljeklede.no/index.php?page=7&cat=7

Det koster skjorta, men hvis man har en jobb der man er mye ute, er det jammen verd det. Så nå vet jeg hva jeg får i julegave fra mamma i år :) Regntøyet er pent pakket inn, og hun tok pakken med seg hjem.

Snuppa fikk også mye fin tøy i går, bl.a årets julekjole. Den er i rød fløyel, og ble kjøpt på Cubus. Så nå kan julebildene snart knipses :)

--

Ha en god helg alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som er flott og godt regntøy!

Lurer på om ikke jeg må ønske meg noe regntøy til jul jeg også, slik at jeg er klar for tur i all slags vær når lillesnuppa kommer. Men får vel gjerne vente med å finne ut størrelsen, for er ikke godt å si hvilken størrelse jeg trenger etter fødsel :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jenter :)

Jeg begynner ikke før ca. 1 mars, så jeg får enda noen herlige måneder hjemme med snuppa :) Permisjonen min er over i midten av desember, så det er godt å vite at jeg får ekstra tid hjemme med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk,Trekkoppfuglen :klemmer:

Vi har ikke søkt barnehageplass enda,men mannen har 8 uker igjen av permisjonen sin + ferie + at sjefen hans (som selv skal bli pappa i disse dager) har sagt at dette skal vi ordne (at mannen kan jobbe mer hjemmefra o.l). Dessuten har både svigermor og mamma sagt seg villige til passe snuppa av og til,så hun skal ikke i bhg. før i august (hvilket minner meg på at vi må søke bhg.plass snart :gjeiper: ).

Vi kommer til å søke henne inn i den barnehagen jeg skal jobbe i, og håper hun kommer inn der.

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lille Lo er 8 mnd. gammel i dag :rodmer:

Dette kan hun:

- Åle seg rundt over alt på gulvet; ingenting får være i fred. Måtte til og med sette knute på gardinene, for hun elsker å dra i dem :)

- Sier tydelig mamma og pappa, og roper på meg hele tiden.

- Klapper

- Spiller på slurva

- Sitter helt selv (kan ikke sette seg opp selv enda)

- Sier "tei tei" (titt tei)

- Vinker "ha det"

- Spiser tre faste måltider om dagen

Tiden har gått så alt for fort, men jammen er jeg glad for at det går fremover også :)

Håper det står bra til med dere alle sammen, her har vi det bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heiii :vinke:

Håper alt er bra med deg, og LilleLo :hjerte:

Ønsker deg og dine ei fredelig og god jul, med alt det deilige som julen har å by på :gullengel:

Kos dere med familien og hverandre, tenk at i år har småttisene hos oss for første gang :rodmer:

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, jenter.

Hjertelig god jul til dere også :tree:

Her har jeg akkuarat tatt meg ett glass vin (ganske fullt), og det gikk rett i fletta... :laugh: Har ikke drukket på halvannet år - ammer fremdeles, så det blir bare dette ene glasset.

Snuppa fikk masse fint til jul:

-hjemmestrikket ulldress, lue og votter (setesdalsmønster)

-dobbel fleecedress

-ulldress

-bunad med sølje

-sølvsmykke

-div. leker

-masse tøy i str. 80 +

-den store eventyrboken

-mine første sangkort

-smykkeskrin

Selv er jeg veldig fornøyd med julegavene i år: nevnte regntøy, koffert, frisørshampoo mm :)

Ha en fortreffelig kveld, jenter :nisselue:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

God morgen, jenter :klemmer:

Nå sitter jeg med en :kaffekopp: te, og ser på snuppa som har blitt så stor. Hun åler seg rundt i alle rom, og knekker snart krabbekoden helt :) I forrige uke satt hun seg opp for første gang, og lot det være med det - frem til i går. Da satte hun seg opp 5-6 ganger, og jeg fikk filmet det. Utrolig artig å se på. Hun blir kjempestolt hver gang hun får det til. Hun har også så smått begynt å prøve å reise seg nå, da helst når hun bader. Hun danser også, hver gang hun hører musikk :danse:

Vi har hatt en fin jul; julaften feiret vi tre alene - jeg synes det var best, i og med at dette er snuppas første jul, og den skal handle om henne, og ingen andre (barn). Dessuten synes jeg det var best at hun la seg til vanlig tid, og sovnet og våknet i sin egen seng.

Lille Lo fikk masse fint tøy til jul, og noen få leker. Vi var veldig fornøyd med alt hun fikk. Mamma hadde strikket dress til henne i Setesdalsmønster; den var knallfin! Hun fikk også bunad :hakeslepp:

Til mandag skal jeg begynne i den nye jobben. Hun jeg skal vikariere for er blitt sykemeldt, så de trengte meg litt før tida. Jeg skal jobbe en' dag i uka i januar, to i februar og fullt fra mars. Jeg gruer meg til å være borte fra snuppa så lenge... Det er svigermor som skal passe henne i januar, mens mamma tar en' dag i uka i februar.

Vi har også søkt bhg. plass til snuppa nå. Har søkt førsteplass i den barnehagen jeg selv skal jobbe, og håper hun får den.

Da skal jeg våkne litt til, så får vi se hva dagen bringer av :husarbeid:

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg og lille Lo et godt nyttår :klemmer: Så fint å høre at dere har hatt en fin jul :jepp:

Masse lykke til i den nye jobben, det blir sikkert kjempespennende! :)

Jeg søkte også barnehageplass nå isted, syns det er så vanskelig, for jeg vet ikke så mye om barnehagene her og jeg er litt kresen kjenner jeg :sjenert: Men de jeg har på første og andre plass har jeg hørt veldig mye bra om, så får håpe hun får plass i en av de :jepp:

Ha en fortsatt fin onsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...