Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

For en uke!

På mandag kveld var mannen på curling, og jeg hadde lagt snuppa. Det tok litt tid før hun sovnet, så jeg gikk inn til henne for å få henne til å legge seg til å sove; hun hadde kastet opp over hele senga! Hun var i fin form, og sa selv at hun hadde hostet, så jeg var usikker på hva jeg skulle tro.

Tok av pysj og sengetøy, og heiv dette, samt bamser o.l. i vaskemaskinen. Vi gikk så på kjøkkenet for å finne vann, og da vi entret stua, kom runde nr.2! Da skjønte jeg at dette ikke bare var ei snuppe som hadde hostet litt, men at det sannsynligvis var spysyken som hadde kommet inn over oss. Jippi...

Hun kastet opp 3-4 ganger til, før mannen kom hjem, og jeg fikk vasket stuegulvet. Hun holdt på hele natten, og frem til kl. 9 neste dag. Vaskemaskinen gikk for fullt hele tirsdagen, og snuppa sluttet å spy, men gikk over til å få diare'. Jeg var hjemme fra jobb, mens mannen jobbet hjemmefra. Onsdag morgen stod jeg opp med snuppa, og klarte å holde det gående i ca. 2 timer; da var det bare å kaste inn håndkleet og finne frem spybøtta. Heldigvis skulle mannen jobbe hjemmefra denne dagen også, så han var hjemme og kunne ta over ganske raskt. Jeg fant senga, og ble liggende hele dagen.

Mannen la snuppa kl. 19 på onsdagen, og kl. 19.30 begynte han også å spy. Oh joy!

Hvordan skulle dette gå? Vi hadde ingen til å hjelpe oss med å passe snuppa, og lå på hver vår side av senga og spøy...?

Heldigvis sluttet jeg å kaste opp i løpet av natten, så jeg klarte å ta meg av snuppa på torsdagen. Det ble ikke en veldig aktiv mor - jeg lå for det meste på gulvet og så på at snuppa lekte - men vi kom oss gjennom dagen. P.g.a. smittefaren ble jeg og snuppa hjemme fra barnehagen på fredag også, men jeg fant i løpet av dagen ut at det var like greit: jeg var ikke i så god form som jeg først antok. Jeg hadde ikke klart å jobbe i den tilstanden jeg var i - kroppen var helt utslitt.

I dag hadde jeg tenkt å ut å lufte hodet litt, etter så mange dager med sykdom og innestengelse. Men jeg kunne bare gi opp den tanken i dag også: kroppen er helt utkjørt, og trenger å slappe av.

Satser på at både jeg, snuppa og mannen er fit for fight på mandagen, og at dere alle har en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heiii :vinke:

Så gøy at du er innom og oppdaterer!! :hoppe: Kjipt med spysjuka, hadde en runde med det også her, i jula :kvalm: Da hadde jeg mer eller mindre vassa i oppkast på jobb hele desember (jobber også i bhg), men klarte å holde meg frisk, helt til jeg tok juleferie :wink:

Høres ut som om dere har hatt en tøft, og begivenhetsrikt år, med både opp og nedturer! Og grattis med hus!! :hoppe::blomst:

Tenk at snuppa di blir 2 år om noen måneder :daane: ...er jo snart gamle kjente her inne nå :fnise::klem:

Håper dere får en fin lørdagskveld :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med kjente fjes i dagboka mi igjen :danse:

Natt til i går begynte det å snø her, og det har holdt tett helt til nå i kveld. Det har vel kommet ca. en halv meter, og nå er mannen ute med freseren vi låner av svigermor og svigerfar. Vet ikke om jeg nevnte det i innlegget jeg skrev tidligere, men vi bor nå 400 meter fra svigermor og svigerfar. Jeg synes (foreløpig i alle fall) at dette går veldig greit, særlig med tanke på pass av Lille Lo. Nå på vinterstid er det ekstra greit, i og med at de har snøfreser :fnise:

Neida, vi har planer om å kjøpe vår egen freser, og hvis resten av vinteren blir like full av snø som den har vært til nå, får vi virkelig bruk for den. Vi skal kjøpe oss 4hjuls-trekker også, men venter til mars/april for å sjekke ut den nye Rav 4 som kommer.

Nå burde jeg rydde på kontoret mitt (har ikke fått flyttet helt inn her enda), men det blir vel surfing på nettet i stedet tenker jeg. Vet ikke om Milla er her inne lengre, men bloggen hennes villagreve.com er skikkelig fin. Skulle ønske jeg hadde det slik hjemme, men det går ikke her i huset. Husker dere når vi skulle kjøpe tripp trapp-stol? Jeg måtte levere tilbake stolen jeg hadde kjøpt, for mannen ville absolutt ikke ha hvit... :glare: Så hvite stoler, bord og møbler generelt, er ikke så veldig velkomment hos oss. Og i tillegg vil mannen ha norske flagg på juletreet neste år! :bond: HVORDAN får dere de vanvittig fine "interiør-juletrærne" og interiør-hjemmene; jeg fatter det ikke!

Snakkes :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner mannen din godt ang. hvit Tripp Trapp jeg da, men det er fordi det blir så utrolig grisete og det er vanskelig å holde hvitt rent. Skal jeg ha noe hvitt, skal det holde seg pent også. :fnise: Ang. norske flagg er jeg på linje med deg, uten at jeg har noe interiørtre. Jeg har ikke glitter engang på juletreet mitt, og foreløpig veldig lite juletrepynt fordi all juletrepynt skal ha mening. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, kjip dag på jobb :dry:

Eller, egentlig ikke...bare ei som klarer å tvinne meg rundt lillefingeren, og det liker jeg ikke. Skulle ønske jeg var flink til å si det jeg mente, uten å være frekk. Jeg lar heller være å si noe, i stedet for å si noe som kan oppfattes som ufint. Det er så typisk meg - heller bli såra enn å såre. Når skal jeg lære i si ifra? Blir litt sint på meg selv :bond:

Jaja, i morgen trenger jeg å lufte hodet litt etter jobb, så planen er en bysleng for å kjøpe noe fint til meg selv (klær, sminke, undertøy - ett eller annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en herlig dag på torsdag :duskedame:

Jeg gikk tidligere fra jobb, været var herlig, og jeg følte meg 10 kg lettere idet jeg gikk ut av døra på jobb; for første gang på lenge skulle jeg sette av halvannen time bare til meg selv, til shopping og egenpleie! :strix:

Det første jeg gjorde, var å kjøpe meg noe nytt tøy: en genser, en topp og en cardigan. Så bar det avsted for å vokse brynene, kjøpe litt sminke, og helt til slutt: unne meg selv en snickers-smoothie :skya: Tror ikke jeg har hatt en slik siden jeg gikk på universitetet *minner*

Etterpå hentet jeg Lille Lo, og vi gikk og skravlet og så på bygningsarbeidere, traktorer, gravemaskiner og lifter (veldig interessant, skjønner dere :Nikke: ). Snuppa fikk lov til å gå fritt et stykke, og vi fant frem restene fra matboksen og matet endene før vi plukket opp pappan på jobb.

På lørdag var vi på shopping med mamma, og da fikk jeg kjøpt meg litt nytt, fresht undertøy, samt litt mer sminke :handle: -Utrolig hvor mye litt egenpleie hjelper på humøret! Nå kan våren bare komme :Nikke:

Nå må jeg jobbe litt - ha en super kveld alle flotte damer :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo: Lillefot! :klemmer:

Veldig koselig at det er liv i boka di igjen! :)

Hørtes ut som en deilig torsdag du hadde, egenpleie er viktig!! :jepp:

Veldig nysgjerrig på hvor dere har kjøpt hus hen jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Går det an? :vetikke:

Jeg klarer altså ikke å huske passordet mitt her inne, så jeg kommer meg ikke på KG på mobilen. Gjett hvor mange ganger jeg har glemt det, og gått inn på KG via mobilen for å skrive litt. Jaja, jeg finner vel ut av passordet til slutt, håper jeg.

Det er mye sykdom ute og går både på jobb og på hjemmebane. Mannen har fått lungebetennelse og bronkitt (for sikkerhetsskyld), mens det er under halv gruppe på alle avdelingene på jobb for tiden. Utrolig kjedelig med så mye sykdom.

Jeg finner ikke ut av hvor man sender private meldinger (ja, det er en stund siden jeg var aktiv her inne), men Jesse: ja, barnehagen jeg jobber i tar imot studenter :Nikke:

___

Kan noen av dere gi meg energi til å rydde i stand kontoret mitt og gjesterommet? De har aldri kommet i orden i grunnen, og nå har vi bodd her siden 1.august...

Forresten: har dere noen gode tips til hvordan man holder seg unna sjokolade? Jeg klarer ikke å leve sunt, og det merkes godt på energien min, og overskuddet - det er ikke-eksisterende :frown:

--

Da skal jeg jobbe litt, vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, når man bare gidder å søke litt, så finner man ut av ting. Da har jeg endelig KG på mobilen:-) Skal dermed prøve å holde dere mer oppdatert om hva som skjer fremover :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med supermat for å få mer energi. Spirulina, chorella og gojibær tar jeg, samt at jeg prøver å trene litt intervall på tredemølle 2x i uka. Også har jeg blitt med på håndball. Jeg har mer energi og mindre lyst på søtt. Krom og magnesium kan også hjelpe å holde søstsuget nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa! Jeg syns vi snart skal ta en jenekveld uten barn, du og jeg og T (ikke min T, men du skjønner jo hva jeg mener :ler: ) Middag og kino, vad tycks?

Hva søtsug angår så er jeg den rette å spørre! For min del hjelper det veldig med supermat, iherb.com har mye bra, til en brøkdel av prisen av det man finner på norsk helsekost. Jeg er en typisk kveldsspiser og da kjenner jeg også søtsuget komme sigende, liker/tåler du nøtter? Eller er det du som er allergisk? Uansett, så har Den Lille Nøttefabrikken en supergod nøttemiks, med usaltede nøtter og tørket frukt, en liten neve av den jager søtsuget på dør for min del. Men, pass på, nøtter er veldig energitett, sunt ja,men veldig kaloriholdig.

Jeg starter veldig ofte dagen med en supersmoothie, full av supermat, god og søt på smak og uten sukker og unyttig drit. Bare spør om du vil ha tips :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusle! :) Så koselig å se deg her inne igjen :) Jeg tar imot ALT av tips, så bare kom med det:)

Ja, vi må ta en tur ut snart :)

--

Jeg må bare fortelle hva jeg har gjort i det siste:

her for et par-tre uker siden, fikk vi beskjed på jobb at vi ikke trengte å ta med oss lunch, for noen hadde bakt brød til oss. Det var kjempegodt! jeg har bakt det to ganger allerede - det smaker masse, og er ganske grovt. Oppskriften ligger dessverre nede i 1.etg., men jeg skal få skrevet den ned til dere. Den er kjempeenkel å lage :)

Så har vi kjøpt oss denne: http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/stovsuger/BBHMOVE8/bosch-move-stovsuger-bbhmove8

har ikke prøvd den enda, men jeg innbiller meg at rengjøring av gulv blir lettere med en stilig støvsuger som kan stå fremme og lett tilgjengelig :) Gleder meg til vi får den.

Så må jeg tipse dere om etsy.com: MASSE fine, håndlagede smykker mm. Jeg har kjøpt meg dette, og er kjempefornøyd! Billig var det også :)

http://www.etsy.com/listing/100728177/crown-princess-personalized-necklace?ref=cat_gallery_16

--

Jeg er KJEMPESLITEN i dag...har vel egentlig vært det en stund. Burde egentlig bare gå og legge meg, men det var det her med å ha litt tid for seg selv på kveldstid, da, og ikke bare jobbe og være sammen med verdens herligste lille jente.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Koselig å lese om dagene dine! :klemmer:

Jeg har ingen god kur for søtsuget, dessverre. Søtsuget er min store last her også. Ikke spesifikt sjokolade da (utrolig nok, var sjokoholiker før), men alt annet. Er veldig, veldig glad i boller, muffins, kaker osv. osv. :sjenert: Sånn som i dag hvor jeg har vært relativt sunn, så er det nesten som om søtsuget er større, huff...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Teriyaki - velkommen hit :hallo:

Denne uken har jeg vært skikkelig dårlig på å stoppe meg selv - sjokolade og snop hver dag - ikke bra! Det verste er at jeg ikke har lyst på det en gang, jeg bare stapper i meg :sukk: Lurte på om jeg skulle stikke innom H&M i helgen og kjøpe en treningsbukse + topp, slik at jeg har noe fint treningstøy (av en eller annen grunn har det noe å si for motivasjonen min), så jeg kan begynne å trene litt her hjemme. Men kommer jeg til å gjøre det...? :forvirra:

Fra i morgen til lørdag, skal mamma ha snuppa. Jeg er ferdig tidlig på jobb i morgen, og lurte på om jeg skulle dra rett hjem og sove litt. Har vært så sliten og tiltaksløs i flere dager nå, og bare ventet på en mulighet til å få slappet av, så dette skal bli godt. På lørdag formiddag skal jeg til frisøren og stripe håret, og treffe ei venninne på cafe' etterpå. Etter det kommer verdens beste snuppe hjem igjen :)

--

Jeg har ikke skrevet ned alle ordene Lille Lo kan nå, og grunnen er ganske enkel: hun snakker i fulle setninger, så den jobben gidder jeg rett og slett ikke å si. Hun sier f.eks:

"Væ fosikti, pappa, hæ e glatt" (vær forsiktig, pappa, her er glatt)

"(navnet sitt) vil itte kjøe bil, (navnet sitt) vil te bestemo"

"itte sitte dæ,mamma, kom å sitte hæ"

Hun har god språkforståelse, og det er relativt lett å forklare henne hvordan/hvorfor ting er som de er.

Hun er også veldig flink motorisk, og kan reise seg opp fra sittende stilling uten å støtte seg med hendene. Hun vil helst gå selv, og farter opp og ned trapper, klatrer og løper.

Det var dagens skryt av snuppemor :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en herlig forrige helg! :)

Snuppa ble hentet av Besta på fredagen, og ettermiddagen gikk med til å vaske bil (det trengtes! Og nei; det var ikke jeg som gjorde det, jeg betalte noen for å gjøre det :Nikke: - både innvendig, utvendig og under)

Mens jeg ventet på at bilen skulle bli ferdig, så rakk jeg akkurat en cafe'tur med ei venninne. Kvelden ble intatt i godstolen, med taco og TV-titting :)

Lørdagen dro jeg en etterlengtet tur til frisøren. Det var deilig! Jeg klippet bittelitt lugg, og så stripet jeg håret. Mens jeg satt der, koste jeg meg med varm kakao og godt interiør-lesestoff :)

Etterpå traff jeg ei venninne jeg ikke har sett siden lenge før jul, så vi hadde masse å prate om. På ettermiddagen kom mamma hjem igjen med snuppemor, og hun var helt i hundre! Skulle tro mamma hadde proppet henne med sjokolade, men det hadde hun ikke. Snuppa hylte av fryd, og løp som en turbo helt til hun skulle legge seg for kvelden.

Men, tilbake til frisørtimen: jeg er ikke fornøyd :sur:

Det går ikke an å se at jeg har stripet håret (hvis jeg legger godviljen til, så kan jeg muligens skimte det). Nå har jeg spurt flere kollegaer og venninner, og ingen kan se det. Så derfor tok jeg en liten klage-telefon i dag (hater sånt), og de skal fikse det til mandag. Dessverre må jeg gå til lærling, men han jeg snakket med bedyret at hun var flink, og at hun er ferdig utdannet i juni. Jeg sa at jeg kunne gå til henne (ingen andre dager eller tidspkt. passet) hvis noen sjekket arbeidet hennes. Jeg må innrømme at jeg er litt nervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere hjelpe meg, jener, har visst glemt mye siden sist jeg var aktiv på KG:

er det en måte jeg kan samle alle de jeg følger dagbøkene til, slik at jeg slipper å lete etter dem hver gang?

--

I dag ble en kollega av meg bestemor - det var stas. Vi gikk og holdt pusten i hele dag begge to, og hver gang hun fikk en melding hoppet vi nesten i taket begge to (sønnen hennes var veldig flink til å oppdatere sin mor). Haha, i den ene meldingen hadde han skrevet at kona hadde fått "pustegass" - holdt på å le meg skakk. Han var nok litt på en tust, ja :fnise:

Ellers, så har jeg idag fått beskjed om at hun jeg er vikar for kommer tilbake i noen få prosent etter påske (jeg skal allikevel fortsette i 100%) - så det blir spennende å skulle jobbe med henne :Nikke:

Så var jeg hos frisøren igjen i dag...jeg var jo ikke fornøyd sist, for det synes ikke at jeg hadde tatt striper. Men synes det, altså! Jeg føler som om hele håret mitt lyser! Det er nok ikke så ille, altså, men det er så mange år siden jeg hadde lyst hår, at dette er uvant for meg..Forresten så var det ingen som sjekket arbeidet til hun lærlingen (ser jeg har skrevet at jeg var litt nervøs for det i forrige innlegg), jeg var faktisk helt alene med henne og en annen lærling på slutten...

--

Jeg har funnet en ny yndlingssang: Christina Aguilera - Just a fool

...tenk å kunne synge som henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marmot

Om du trykker på Mine innlegg i listen som ligger på tvers øverst, får du opp alle tråder du har skrevet noe i.

Men er du fornøyd med håret nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg er fornøyd med håret denne gangen - men det er i tilfellet ingen andre enn min egen skyld. Frisøren spurte om jeg ville ha håret lysere, eller om jeg ville ha tydelige striper. Jeg misforstod henne, for jeg var livredd hun skulle lage sånne tykke striper, så jeg svarte at jeg ville ha håret lysere. Men det var jo ikke det jeg ville egentlig...jeg ville at håret mitt skulle få litt "liv" i seg, med tynne striper striper. Jeg ba spesifikt om at det ble brukt hette og tynn nål, men hun tok ut så mye hår at det ser mer farget enn stripet ut. Men jeg blir nok vant til det. Synes bare det er alt for lyst akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for hjelpen, Marmot :hug:

--

I dag har jeg laget kake til mannen som har bursdag i morgen. Fyllet ble skikkelig mislykka utseendemessig, men ellers ble alt kjempegodt :) Har kjøpt ham ny bukse, som han fikk her om dagen - jeg lovet nemlig å bytte den hvis den ikke passet (han misliker klesbutikker sterkt!)

Snuppemor var med å laget kaken, selvsagt, og det var stas. Jeg må øve meg i kakebaking, i og med at snuppis har bursdag snart.

Jeg har ønsket meg trehjulssykkel til henne, men de jeg ahr funnet er typisk plastikk-fantastic... Har dere noen å anbefale? Hun er jo ikke så høy av seg, så hun rekker kanskje ikke ned på en vanlig trehjuls..?

--

Nå sitter jeg og koser meg med sanger fra 50-(tidlig)60-tall på spotify :) Kommer i skikkelig godt humør av de gamle hitsene.

Mannen har satt opp en ny pult til meg i kveld, så nå har jeg endelig plass til å sy på :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har DBS bamboo trehjulsykkel med platting på til 299,- tror jeg det var. Lillemor klarte fint å sykle på en slik da hun var 2 år :)

Kan også regulere sete og styret mener jeg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...