Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

:hoppe:Jeg har ei snuppe på 9 måneder :hoppe:

...og i morgen har jeg bursdag :sjenert:

Så nå i kveld skal jeg lage oreo-kake for første gang - håper jeg har klart å kjøpe inn alle ingrediensene som trengs. Etter det er det rydding og litt vasking som står for tur. Mamma kommer en tur i morgen, så da må det bli kake :)

Jeg lurer på hva slags vintersko/støvler dere jenter har, og/eller om dere kan anbefale meg noen. Jeg trenger noen som er varme på bena, gjerne går litt opp på leggen (men ikke for høyt, da jeg er ganske lav...), også må det gå an å bøye foten så jeg kan kjøre bil (ja, stive sko klarer ikke jeg å kjøre med i alle fall).

Jeg lurer også på om dere kan anbefale meg en dunjakke? Jeg fryser lett, og vil gjerne ha noe varmt og godt å gå med :)

Håper alle får en super helg!

:smilyblomst:

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for 9 måneders-snuppe :strix: Og gratulerer med dagen på forskudd :blomst:

Jeg har disse vinterskoene, og anbefaler de på det varmeste! :jepp: De er skikkelig gode, og tåler både søleføre og sprengkulde veldig godt! Men de blir kanskje litt for høye for deg?

Lykke til med Oreokake-baking! Det er så utrolig godt! :sikle: (Og veldig lett! Det tar bare litt tid med alle lagene som skal stivne ;) )

Håper du får en fin helg :klemmer:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Jesse :klemmer:

Vettu? Jeg prøvde faktisk de skoene der i dag, og synes de var veldig behagelige :) Men de var små i størrelsene synes jeg... Vurderer dem faktisk :)Så de tåler søleføre, altså? Synes de var bittelitt dyre, da men... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Jesse :klemmer:

Vettu? Jeg prøvde faktisk de skoene der i dag, og synes de var veldig behagelige :) Men de var små i størrelsene synes jeg... Vurderer dem faktisk :)Så de tåler søleføre, altså? Synes de var bittelitt dyre, da men... :(

Ja, de er små i str, jeg måtte kjøpe en størrelse større enn jeg pleier :) Ja, jeg har ihvertfall aldri blitt våt på beina i de, og jeg gikk en del med de i sørpa ifjor. Og jeg har ikke impregnert de noe heller (litt usikker på om jeg egentlig burde det :klo: ) De er dyre ja, men jeg så de på tilbud på senteret før jul, kanskje de har det fortsatt? :)

Har hørt om mange som er fornøyde med disse også, men de går nok enda høyere opp på leggen enn Sorel-skoene..

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på noen som likner på Muklikene, nemlig disse: http://heppo.no/barnesko/stovler/mukluk-8-inch-lace-up-107358-0067

Har ikke prøvd dem, men de virker litt stive. Muklukene er nok alt for høye for meg, ja :( Jeg har Ilse Jacobsen-støvler, og de har jeg prøvd å kjøre bil med en' gang - aldri mer sier jeg bare" De satte seg fast i bilstolen når jeg skulle kløtche/bremse (altså flytte på foten). Det var helt jævlig. Så...ja...så lav er jeg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag alle sammen!

Oreokaka jeg lgde i går står og frister meg i kjøleskapet, mamma er her om et par timer, julepynten er endelig pakket helt vekk, og nå gjenstår det bare å få i seg litt mat før jeg skal rydde litt her.

I går var jeg hos frisøren og hos fysioterpeut, og mine svigerforeldre passet snuppa over lengre tid for første gang (ca 5 timer). Jeg var veldig spent på hvordan dette skulle gå, men gjett hvem som bare så vidt tittet på meg når vi skulle hente henne? Hun smilte litt, og fortsatte å se i boken hun hadde på fanget til sin bestefar. Jeg ble både glad og litt skuffet. Det er jo kjempebra at hun faller såpass til ro hos andre (nå har jeg vært nøye på å la min mor og mine svigerforeldre passe henne myyye), men jeg må nok innrømme at jeg skulle ønske hun ville til meg med en' gang.

Fra mandag av skal jeg som nevnt begynne å jobbe igjen - en' gng i uken i januar, og to ganger i uken i februar. Jeg begynner å jobbe fullt fra mars av. Så nå skal mine svigerforeldre passe snuppa den ene dagen i uka, og har kjøpt inn bilstol, lekegrind og trappegrind. Hun storkoste seg hos dem i går. Mamma skal passe snuppa en' dag i uka i februar, men skal passe henne hjemme hos oss (note to self: pass på å ha det ryddig til enhver tid :tunge1:)

---

Pakkene jeg har fått så langt er for øvrig åpnet, og jeg har fått en del penger. Sikler veldig ette rå bruke dem på en dunjakke :)

Ha en fin dag, jenter :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen

:klemmer:

:danser: :danser: :danser:

Jeg har i morgen :fnise: Og holder på å lage en litt annerledes Oreokake, enn den jeg pleier å lage - men jeg tror den blir god.

Håper du har en flott bursdag, og at du får masse fint :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, småkjekset :klemmer:

Hvordan går det forresten med deg? Ikke så alt for lenge igjen nå - tida går jammen fort :)

--

Jeg sitter i grunnen her og grugleder meg til i morgen. Første dag i ny jobb er jo spennende. Jeg har badet både meg slev og snuppa i kveld, så vi slipper å tenke på det i morgen tidlig. Jeg må huske å legge frem alt jeg trenger til jobben (uteklær, sko, inneklær mm.) + hva snuppa må ha med seg av saker og ting til bestemoren og bestefaren sin. Dette blir virkelig en ny hverdan for meg, bra jeg får en myk start (jf. jobbe en' dag i uken).

Jeg har egentlig planer om å ta bussen til jobb i morgen, men jeg har ikke blitt helt enig med meg selv enda... Det er mye jeg må ha med meg første dagen + at snuppa skal jo være med (skal møte svigers utenfor jobb). Men så var det dette med kø, masse mennesker, tilnærmet null kollektivfelt... Men det er jo så dyrt å stå parkert i byen en hel dag også.

Hm, må i tenkeboksen :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen på jobb gikk ikke så bra som jeg hadde håpet...

For å komme til jobb måtte jeg ta en buss (tar vanligvis 10 min å kjøre), som tok 45 minutter. Når jeg da hadde med Lille Lo i tillegg, synes jeg det var veldig lenge. Hun oppførte seg eksemplarisk, og sovnet til og med rett før vi var fremme, men jeg ble bilsyk - trodde jeg.

Men neida, krampene i magen, og trangen til å kaste opp fortsatte utover dagen, og jeg kan love at det ikke var mye gøy å ha sin første dag på jobb da. Jeg kom meg allikevel gjennom, men la meg til å sove rett etter middag. Jeg fikk sove i en' time, før snuppa skulle ha mat og legges (huff, skal dette bli min nye hverdag? :tristbla:). Heldigvis la hun seg greit, og mannen dro avgårde på curling. Jeg følte meg enda verre, tok to paracet, og la meg. Paraceten hjalp ingenting på magesmertene, men tok litt av på verken jeg hadde i resten av kroppen. Jeg sov til kl 7.30 dagen etter, og følte meg litt bedre, men langt fra frisk.

Jeg skulle til legen for noe annet denne dagen, og tok opp dette med at jeg følte meg så dårlig (jeg hadde samme magesmerter for ca. 3 år siden, som vedvarte i to måneder, og jeg måtte gjennomgå gastroskopi, som ikke førte til noe resultat). Det ble i hvertfall tatt blodprøver nå, og jeg hadde forhøyet CRP. Legen mente det var omgangssyken, og ba meg se det an noen dager.

Jeg føler meg enda litt bedre i dag, og håper at det bare var noe forbigående. Jeg tenker med skrekk på det jeg gjennomgikk for 3 år siden, da jeg gikk ned 10 kg pga. sykdom - vil ikke gjennom det igjen!

Så, ja... første dag på jobb gikk ikke så bra, jeg følte ikke at jeg klarte å få til så mye annet enn det mest nødvendigste, men håper at det blir mye bedre neste gang. Lille Lo hadde hatt det fantastisk med sine besteforeldre, og hadde spist massevis! :) Men hun var veldig kosete og lysten på pupp da vi kom hjem :) Det rørte et mammahjerte, det :rodmer:

I morgen skal snuppa og jeg gå tur med Tusle og lille store T - vi gleder oss :)

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hm...

er dette den glemte dagbok, tro? :gjeiper:

Jeg har nå jobbet en' dag i uken i januar, og det har gått veldig greit (med unntak av den første dagen). Det er mye nytt for meg å sette meg inn i, som jeg ikke er vant til fra den gamle jobben. Jeg har også fått en del mer ansvar (allerede!), som jeg aldri hadde før. Jeg har endelig sett og fått oppleve hvordan en ordentlig barnehage skal være, og jeg håper Lille Lo får plass der fra høsten :) Nå i februar har jeg begynt å jobbe to dager i uken; svigerforeldrene mine passer snuppa hjemme hos seg den ene dagen, mens mamma kommer hit og passer snuppa hos oss den andre dagen. Sånn sett har jeg det perfekt :) Jeg er sjeleglad for at jeg slipper å ha snuppa i barnehage nå, og gruer meg fælt til den dagen kommer - men da er hun heldigvis blitt litt eldre. I mars skal mannen begynne på pappa-permen sin, og har klart å trikse det til slik at den varer helt til sommeren (jobber 1 dag hjemmefra, og 1 dag på jobb). Jeg skal da jobbe fullt, noe jeg er spent på.

--

Jeg kan jo fortelle at jeg har kjøpt meg dunjakke og nye vintersko :) Det ble en Salomon dunjakke fra G Max til kr. 799 (hadde kostet 2399,-), og sorte Timberland Mount Holly (fikk disse også på tilbud, og de er skikkelig varme og gode).

--

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hva skjer a? :hallo:

...ikke mye i denne dagboka i hvertfall.

Litt oppdatering herfra:

Jeg har da er snuppe som snart er 11 måneder gammel. Hun kan si mange ord nå, bl.a. bade, fisk, fot, mamma, pappa, pupp m.m. Hun reiser seg og går rundt overalt hvor hun har noe å støtte seg til. Hun trives veldig godt hos svigermor og svigerfar når de passer henne, og har hatt det supert nå i februar når min mor har passet henne her hjemme.

Jobbingen går det bedre og bedre med. Har kommet mer inn i nye rutiner nå, og begynner å jobbe fullt fra mandag av. Mannen hadde sin første hjemmedag i går, hvorpå snuppa oppførte seg eksemplarisk, og sov nesten tre timer i strekk...! Noen som har det... Men jeg merker at jeg er missunnelig på at han skal være hjemme med henne, skulle ønske det var meg. Hvorfor kan jeg ikke bare vinne en haug med penger i lotto, og være lengre hjemme med snuppa? Hadde passet meg fint.

Snuppa og jeg har dessverre hatt vår tørn med sykdom i det siste: først fikk jeg influensa for 3 uker siden. Da jeg begynte å bli bedre, var det snuppas tur med høy feber, ørebetennelse, halsbetennelse og øyebetennelse, samt en stygg hoste. Hun er fremdeles syk, vi har vært hos legen to ganger, og legevakten tre ganger, pga høy feber over 40, og allergisk reaksjon på penicillinen. Nå håper vi hun blir frisk snart, og i mellomtiden har jeg blitt syk igjen, så da snuppa var hos legen i dag, fikk jeg beskjed om å ta blodprøve, slik at de kan finne ut om jeg har lungebetennelse. Det får jeg vite til uka...

Men nå er det helg, og vi skal prøve å slappe av og kose oss så mye som mulig.

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Innom med en stoor :klemmer:

Håper det går bra på jobb, og med lillesnupp :hjerte:

Så stas at hun har begynt å si noen ord! :jepp:

Finfin uke til dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hipp Hurra for lille LO :strix: :strix: Hvor blir tiden av? Syns akkurat jeg sladret for deg! :daane:

Håper dere får en strålende bursdagsfeiring!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, i dag er Lille LO 1 år gammel! :bursdag:

Vi har feiret med egen bløtekake til snuppa, som hun fikk klasse og styre med som hun ville. Etterpå ble det badings, hehe. Etter det fikk hun på seg en nydelig Kina-inspirert babyrosa kjole, og ble selvfølgelig festens prinsesse :)

Hun fikk masse nydelig tøy, og fine nye leker. Det har vært en kjempefin dag, med masse mimring tilbake fra min side. Husker det meste som om det skulle ha skjedd i går...

Tenk at det har gått ett år allerede! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Voldsomt så vanskelig det skulle være å finne igjen denne dagboka, da :fnise:

I dag har jeg og snuppa vært i Lekeland med Tusle og lille T, da Tusle spurte om jeg hadde kuttet ut Kvinneguiden helt. Vel, jeg har jo på en måte det. Helt siden jeg ble mamma har jeg hatt hendene fulle, uten så mye tid til å sitte på et forum og oppdatere meg... Det har skjedd en del det siste året, samt at Lille Lo har vært mye syk.

Min mann ble akutt syk i mars i fjor, noe som gjorde at jeg måtte overta hans permisjon. Jeg hadde akkurat begynt i ny jobb - et 100% vikariat. Det er ikke lett å gå til sjefen og si at man må ut i permisjon 2-3 uker etter at man har begynt i jobben. Svigermor hjalp til så mye hun kunne, slik at jeg kunne jobbe 1-2 dager i uka. Men svigermor ble også syk, og jeg holdt på å gå på veggen. Det er ikke lett å ha en syk mann + en ettåring. Mannen var syk i 6 mnd., og jeg følte meg som en tobarnsmor i denne tiden.

Midt oppi det hele klarte vi å kjøpe oss hus, og det ble jeg som mer eller mindre pakket ned hele leiligheten. Vi fikk mye hjelp (måtte bl.a. pusse opp et soverom før vi la ut leiligheten for salg), men jeg var totalt utslitt. Det var flere ganger jeg holdt på å gi opp alt og bare gi opp, så hvor jeg fikk energien fra, det vet jeg ikke. Da vi endelig var flyttet inn i nytt hus, gikk jeg på en real smell, og orket ikke å gjøre noe annet enn å gå på jobb og å passe på Lille Lo. Å rydde etter meg selv etter at jeg hadde spist, var f.eks et ork som jeg bare lot være. Dette pågikk i noen uker/måneder, før jeg klarte å ta meg selv i nakken og komme meg opp av søla. Når jeg ser tilbake, skjønner jeg virkelig ikke hvordan jeg klarte alt sammen.

Nå om dagene er det travelt på jobb. Jeg er i et vikariat der, hvis jeg er heldig, jeg kan ha mulighet for å få videre jobb. Jeg jobber det jeg kan for å vise hva jeg kan, og har fått beskjed om at de gjerne vil ha meg der videre, hvis det bare er en stilling å oppdrive. Jeg stortrives på denne arbeidsplassen, og håper med alt jeg har at jeg kan få fortsette der. Det jeg jobbet før slet veldig på meg, både fysisk og psykisk, og jeg tenker litt med gru på hvordan det ville være å skulle søke ny jobb igjen.

Huset vårt er fra 2005, og jeg stortrives i det! :biggrin: Vi har 4 soverom, 1 bad (egentlig to, men det andre er ikke ferdig), et vaskerom, stue og kjøkken + mulighet for utleieleilighet (denne er heller ikke ferdig). Det er masse potensiale her, og jeg gleder meg til våren kommer så jeg kan få begynt på noen prosjekter. Det er ett minus med huset (mannen synes riktignok ikke det): bakken opp til garasjen. Nå på vinterstid er det vanskelig å komme opp, og hadde vi vunnet i lotto, hadde jeg jevnet hele shiten med jorden, og smekket opp en ny garasje. Men det billigste er vel å kjøpe en 4 hjuls-trekker...

Lille Lo går i samme barnehage som jeg jobber i, og hun stortrives! Hun begynte i en barnehage som lå der vi bodde før (andre siden av byen), men jeg var heldig og fikk flyttet henne etter bare en' måned. Det er veldig deilig å ha henne i samme barnehage, mtp. henting og bringing. Det eneste som er litt tungvindt, er at mannen ikke har lappen (enda!), så vi parkerer på hans arbeidsplass, så må snuppa og jeg gå til bhg. derfra. Det går greit nok - tar 12-15 min. på vinterstid, men det hadde vært deilig hvis mannen kunne ha sluppet oss av i bhg. for så å ha kjørt seg selv til jobb!

Som nevn har Lille Lo vært mye syk - egentlig helt siden hun ble født. Hun var mye plaget med ørebetennelser, og i oktober i fjor fikk vi satt inn dren i begge ørene hennes. Dessverre fikk hun infeksjon i begge ørene, og vi fikk en type penicillin som skulle dryppes rett i ørene (Antakeligvis) tålte hun ikke dette, for hun ble apatisk, og det virket ikke som hun hverken så eller hørte noe. Det bar rett på legevakten, og vi måtte krangle for å bli prioritert og få henne inn. Det endte med at vi ringte akutten, som igjen ringte legevakten og gav dem streng beskjed om å ta henne inn med en' gang! Heldigvis gikk dette bra, det er egentlig en episode jeg ikke vil tenke for mye på, for da begynner bare tårene å trille. Det har vært mange andre sykdommer, mye nattevåk og lite søvn.

Derfor har vi enda ikke begynt å prøve på nr.2, samtidig som vi vil planlegge en eventuell graviditet mtp. barnehagestart. Jeg håper på å få med mannen på å starte prøvinga til sommeren, men vi får se.

Dette var en liten oppdatering herfra. Jeg håper på å klare å være litt mer aktiv her fra nå av, men jeg tør ikke å love noe.

Hvordan står det til med dere da, damer? Flere som har fått/begynt å prøve på nr. 2?

Klem fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...