Gå til innhold

Lillefots hverdagsliv


~lillefot~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ei snuppe som har byttet ut gråtinga med babyprat! :rodmer:

Akkurat i dag er hun sinna som en tyrker, og hyler i fistel når hun er på det sinteste; dette har hun aldri gjort før. Hun høres ut som hun er i baby-trassalderen, for hun kjefter og smeller. Hun begynte med "pratinga" for 4-5 dager siden, men har aldri skreket så høyt som hun har gjort i dag.

Der ble hun litt mer fornøyd igjen, og prater, ler og hikster om hverandre. Er det mulig å ha slik humørforandring (må ha det etter sin mor, tror jeg..)

I dag er planen at vi skal gå til helsestasjonen (tar ca 1 time), for jeg vil veie snuppa. Det er åpen helsestasjon i dag. Vi skal ikke på 3 mnd. kontroll før snuppa er 3.5 mnd, og det er alt for lenge å vente for meg.

Da skal jeg hive i meg maten her, så håper jeg at humøret på prinsessemor holder seg oppe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du har vært til å notere ned datoer!

kjedelig at du må bare vente på at ryggen skal bli bedre av seg selv - men vi får håpe at det går fort!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var langt å gå til helsestasjonen i dag, ja...brukte 50 minutter hver vei. Var passe sliten da jeg kom hjem, men utrolig deilig å få brukt kroppen litt :)

Snuppas mål og vekt:

60 cm lang

40 cm rundt hodet

5520 gram

--

I går var jeg forresten i byen med min svigerinne og nevø :) Jeg fikk endelig kjøpt meg Toms skoene (disse: http://www.toms.com/womens/classics/black-canvas-classics-shoes). De er utolig lette og gode å gå på: anbefales :) Jeg burde selvfølgelig hatt en annen farge enn svart, men det var de eneste de hadde igjen i min størrelse.

I morgen skal vi banke løst kjøkkengulvet her: er naturstein (tror det er det de heter) som ligger der nå, og de er så skjevt lagt at det ser ikke ut: vekk med dem! Håper bare de ikke sitter så veldig godt fast, slik at vi får ferdig gulvet så fort som mulig.

--

Nå høljer det ned her - deilig å sitte inne da, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, så gøy at jeg inspirerer litt :takke:

Jeg måtte ha størrelse 7 (tilsvarer 37.5), for størrelse 8 (38.5) ble for store. Jeg bruker 38 til vanlig, og merket at jeg burde hatt størrelse 7.5, men det tror jeg ikke finnes. Så litt trange var de i begynnelsen, men de utvider seg en god del. Ergo: velg heller en litt for liten størrelse enn en litt for stor. Min svigerinne har også slike sko, og de er litt for store til henne nå som hun har "gått dem ut".

--

I dag har vært en lang og slitsom dag. Har vært avgårde og kjøpt stor bokhylle med min stefar (fikk ikke pakkene inn i vår bil), for så å dra hjem for å hakke opp kjøkkengulvet... Det var naturstein (tror det heter det) der før, som var lagt veldig ujevnt, så de måtte bort. Bråket og støvet noe fælt, så snuppa og jeg gikk en times tur i Lysløypa i stedet: masse opp -og nedoverbakker, så jeg var kjempesliten da jeg kom hjem. I kveld har jeg sendt mannen bort for helgen (han skal i utdrikningslag), og med en' gang han var ute av døra, begynte jeg å vaske her. Det var masse støv etter steinbankingen over alt. Nå er jeg kjempesliten, klokka er halv tolv, og jeg har et bursdagskort jeg må gjøre ferdig.

Gleder meg til å legge hodet på puta etterpå :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er snuppa mi 3 måneder gammel :rodmer:

Tiden flyr...

Det er utrolig å tenke tilbake på den læringskurven hun har hatt til nå; alt det den lille jenta kan :rodmer:

--

I dag har mannen og jeg hentet svigerfar på flyplassen; veldig koselig å ha ham her litt - vi ser ham bare en' gang i året, siden han bor utenlands.

Jeg har også truffet ei venninne som jeg ikke har sett siden vi gikk ut av Universitetet, så det var ekstra koselig :)

I går fikk vi lagt ferdig det nye gulvet på kjøkkenet - det ble vinylbelegg med skifer-liknende utseende. Det ble veldig bra :) Nå mangler det bare lister, men det får vi ta etter hvert.

Nå skal jeg sette meg ned og slappe av litt. Selv om jeg ikke har vært all verdens fysisk aktiv i dag, så tar det på å være mamma til verdens skjønneste lille prinsesse :rodmer: Hun ligger nå i sengen sin og sover søtt, mens mamma, pappa og farfar skal grille etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har hatt en strålende dag!! Gratulerer med 3 måneder på den lille jenta di :hjerte:

Tar på å bare være mamma ja - trenger ikke skje altfor mye uten at man er sliten etter dagen ;)

Hvordan sover jenta di nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine:

siden lørdag har snuppa tullet litt på nettene: Vi legger henne alltid i sengen sin kl. 20, og hun vet at da er det nattan. Vanligvis sover hun da til 4-5-tiden på morgenen, før hun vil ha mat, for så å sovne, og våkne igjen i 8-9-tiden. Men siden lørdag har hun altså bestemt seg for å våkne 3-4 ganger i løpet av natten. Jeg vet at hun mest sannsynligvis ikke er sulten hver gang, så jeg lurer på om det er oss hun våkner av (snorking o.l.). De små pleier vel å bli mer var for lyder etterhvert, og jeg tror snuppa har kommet til det stadiet nå. Mannen og jeg har så smått begynt å tenke på å flytte henne over på et eget rom (men da må vi finne ut hvor vi skal gjøre av mannens PC og kontorting først, for vi har bare 2 soverom).

--

Jeg har et spørsmål til dere alle: pysjene til snuppa er nå fulle av tran-gulp som jeg ikke vet hvordan jeg skal få vekk: har dere kloke KG-damer noen tips, for det ser ikke særlig pent ut... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marmot:

gallesåpe? Aldri hørt om... Hvor kjøper man det? Apoteket? Det skal definitivt prøves :) Takk for tips :)

--

I dag har jeg laget ferdig Lille Lo sin minneramme: Kjøpte en stor Ribba ramme på Ikea (52x52x4 tror jeg den var), og "tapetserte" først med noen fine ark jeg har funnet på hobbybutikk. Deretter fant jeg frem en heldress i str. 50, en lue i str. 37, en smokk, en bleie i str.1, to ultralydbilder, ett babybilde og et identifikasjonsbånd fra sykehuset :) Her kan dere se hvordan andre har gjort det: http://www.frumaela.com/2009/10/minneramme-til-thea-emilie.html

Ha en fin kveld alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Det selges mange steder hvor man kjøper tøybleier og ull, f.eks. Nøstebarn tror jeg har. Det er helt supert, får vekk absolutt alt av flekker! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt sitronsåpe fra Troll for å fjerne avføringsflekker, men tranflekker vet jeg ikke.. :sjenert:

Tror nok du kan ha rett i at de er mer vare på natten nå enn tidligere. Tror Lilletassen også våkner av at mannen hoster og snorker og holder på, så vi skal nok også flytte han over på eget rom snart. Dere kan jo prøve og evt flytte henne tilbake dersom det ikke funker så godt? For det virker jo som hun sover godt om natten (før hvertfall). Er mer slitsomt dersom man må opp mange ganger natten for å amme/gi flaske, da er det mer praktisk å ha de inne hos seg.. Vanskelig det der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Koselig med minneramme! Vi har en bok der vi skriver datoer, limer innbilder osv. Koselig å ha senere i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...