Jesse Skrevet 24. mai 2011 #1281 Del Skrevet 24. mai 2011 Så godt å høre at det har blitt bedre etter behandlingene Håper du blir bedre i ryggen snart også! Jeg går på Cerazette (gjorde det før fødsel også), og er veldig fornøyd! Etter en litt lang blødning i begynnelsen (2 uker eller noe), har jeg nå mistet mensen helt, og det gjorde jeg sist gang også! Jeg tror det med gratis behandling kun gjelder hos fysioterapeut, men er ikke helt sikker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 24. mai 2011 #1282 Del Skrevet 24. mai 2011 Det gjelder fysio og manuellterapauter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #1283 Del Skrevet 25. mai 2011 (endret) Æsj, var det jeg var redd for... Men jeg gikk til fysioterapeut for en del år siden, og det hjalp ingenting. Kiropraktor har hjulpet meg før. Dessuten finner de sikkert raskt ut om det har med bekkenet å gjøre eller ikke, og hvis det ikke er det, så spiller det jo ingen rolle hvem jeg går til. Kjipt at det skal være så dyrt, men jeg klarer ikke å gå sånn her lengre. Klarer ikke å løfte bilstolen med snuppa i ut av bilen engang. velkommen til Marmot, selv om jeg tror jeg vet hvem du er Endret 25. mai 2011 av ~lillefot~ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 25. mai 2011 #1284 Del Skrevet 25. mai 2011 Jeg har bare byttet nick og avatar altså. Siden det ble litt mye drama.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #1285 Del Skrevet 25. mai 2011 SLITEN ! I dag har det jammen gått i ett siden jeg stod opp: vi skal nemlig ut og reise i morgen, og da må jo alt være klappet og klart. Har vasket 3 maskiner med klær, en oppvaskmaskin, samt ryddet og vasket på kjøkkenet (det var seriøst bomba). Så var Tusle-mor og jeg hos ei som hadde masse sjal og bæretøy som vi prøvde/hun demonstrerte. Jeg fikk prøvd Manducaen, men fant vel ut at den ble en smule innviklet. Nå er det sikkert lettere når man har "teken" på det; men ja: innviklet! Tusle-mor overtalte meg til å prøve en slynge, og gjett hvem som sovnet med en' gang hun kom oppi den? Vi fikk tilbud om å låne den, men jeg takket nei (er så flaut hvis man glemmer å gi den tilbake, eller enda verre: vister den). Da sa hun at vi kunne få den istedet. Så nå har jeg fått meg slynge I morgen blir det pakking og atter pakking på meg - veldig vanskelig å vite hva jeg skal ta med til snuppa. Jaja, finnes vel butikker der vi skal om ho mor har pakket alt feil.. Ha noen supre dager, jenter, så prates vi neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 25. mai 2011 #1286 Del Skrevet 25. mai 2011 God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 26. mai 2011 #1287 Del Skrevet 26. mai 2011 God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 26. mai 2011 #1288 Del Skrevet 26. mai 2011 Goood tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. mai 2011 #1289 Del Skrevet 26. mai 2011 God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 26. mai 2011 #1290 Del Skrevet 26. mai 2011 Så bra at snuppa di likte slynge! God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. mai 2011 #1291 Del Skrevet 26. mai 2011 God tur Lillefot!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #1292 Del Skrevet 29. mai 2011 Et lite dikt til våre søte små: LIVETS HØYESTE LYKKE Den vesle varme ungen min Gjør rare lyder med tungen sin Han lager merkelige ord Til glede for sin stolte mor Min egen lille deilighet Jeg har slik gunstig leilighet Til gransking av den hvite rand Av undrerkjevens første tann En bitteliten snehvit spiss Av verdens minste tannebiss Du vesle fugleungen min Den lubne skjønne kroppen din Med de små rare klærne på Og foten din med tærne på Og hånden din og armen din Og lukten din og varmen din Er som et kjempemesseig hav Din mor kan øse lykke av Men uten kamp og uten slag Skal jeg gi slipp på deg en dag Hvor min du er -allikevel Skal du bli stor og bli deg selv Nå kan jeg bare pleie deg Og elske deg og eie deg Og leke med deg og ta i deg Og være bunnløst glad i deg Men når du selv om litt blir stor Så vil du si: "Nei, æsj da mor! " Og selvsagt har du rett i det Det finnes ikke vett i det Og så en dag om femten år Skal denne bylten uten hår Som sutter sine egne tær Si: "Mor, så gammeldags du er"! Og ser du mitt fotografi Så vil du le av det og si: "Tenk dette her er mor og far Å, gid så rare dere var! " Hva sorger det vil volde meg I strid for å beholde deg Hva kamp det enn vil skape meg Så vil jeg sikker tape deg... Vi snakker sammen uten ord For selvsagt sjønner jeg, din mor Allverdens rare gurglelyd Jeg legger munnen form av fryd Mot nakkegropens myke skinn... Å, vesle fugleungen min! --- Fikk helt tårer i øynene da jeg leste det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 29. mai 2011 #1293 Del Skrevet 29. mai 2011 Nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 29. mai 2011 #1294 Del Skrevet 29. mai 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. mai 2011 #1295 Del Skrevet 29. mai 2011 Nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 30. mai 2011 #1296 Del Skrevet 30. mai 2011 Nydelig dikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #1297 Del Skrevet 31. mai 2011 Hei jenter, da er vi hjemme igjen Det gikk veldig greit å fly med snuppa; ingen ørevondt (jeg ammet henne ved take off, men ved landing sov hun alle gangene). For det meste var hun våken mens vi var i lufta - stirret rundt seg og pratet i vei. Hun har begynt å prate og le mye mer nå, det er en fryd å høre på. Hun kan ligge og titte rundt seg og skravle i en halvtime i strekk Tremenningen til snuppa, som er en' uke eldre, var ikke like våken og pratsom som snuppa. Men det er fordi hun ble tatt før tiden, og fordi snuppa er overtidig. Det var litt gøy å se på utviklingen deres. Da vi kom hjem i natt var snuppa helt utkjørt, stakkars, så hun hylgråt mer eller mindre fra flyplassen og hjem. Vi stoppet et par ganger for å ta henne ut og strekke på henne, men det var fælt å høre på. Vi har fått den rutinen at vi legger henne rundt kl. 20 hver kveld, og dette er hun vant til, så å skulle være oppe helt til midnatt flere netter på rad tar på en liten kropp. Hun sov jo når hun var trøtt, men det er ikke helt det samme å sove på et fang når man er borte hos folk, som det å ligge i sin egen seng og vite at nå er det nattan. Så i dag har snuppa og jeg sovet helt til kl 11. Jeg lot henne styre morgenen helt selv i dag, for det tror jeg hun trengte. Jeg tok henne ikke opp før jeg var sikker på at hun hadde fått sovet ut. Deretter badet vi, og nå ligger hun i lekegrinda si og sover søtt Jeg skulle egentlig vært hos kiropraktoren i formiddag, men jeg avbestilte den i går. Jeg trengte - både for snuppa sin del og min egen - å ha en rolig morgen uten stress og mas. Enten bestiller jeg ny time igjen, ellers får jeg en time hos en fysioterapeut i stedet (har jo litt å si at man får det gratis hvis det viser seg at bekkenet er roten til alt ondt). I morgen skal jeg på sykehuset igjen for samtale med kirurgen som foretok keisersnittet. Regner med at hun har svaret på CT-scanningen. Spent på hva som venter meg... Ha en fin dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 31. mai 2011 #1298 Del Skrevet 31. mai 2011 manuellterapauter kan også knekke litt om det trengs, og det er gratis et halvt år etter fødsel om en har hatt bekkenløsning med gangsperre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. mai 2011 #1299 Del Skrevet 31. mai 2011 Høres ut som en liten hjerteknuser du har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~lillefot~ Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #1300 Del Skrevet 1. juni 2011 I dag har jeg vært på sykehuset og snakket med kirurgen som foretok keisersnittet på meg, og det viser seg at bekkenet mitt er såpass skjevt og i grenseland på målingene at neste gang vi får barn kan jeg velge selv om jeg vil prøve å føde normalt, eller bare ta keisersnitt med en' gang. Jeg ble rådet til det siste, for å si det sånn... Jeg snakket også med en anestesi-lege som skal videresende meg til en nevrolog (ang. ryggen) - så får vi se om jeg må i røntgen på nytt. Det kan hende det er noen blødninger som er årsaken til ryggvondtene. Men nå er det grillmat på gang her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå