Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Greit. Jeg mener dog fortsatt at det ikke er billig å ha en fast sex-partner, og jeg mener heller ikke at det er useriøst å være i et avstandsforhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, Steinar, og det er der jeg mener du har hatt et fattig liv, som må blande MAKT og KRAV inn i et forhold.

Gjensidig kjærlighet og respekt er det jeg snakker om. Det har tydeligvis ikke du opplevd. Det er dine erfaringer og dine uttrykksmåter som gjør et jeg faktsik mener at du ikke aner hva du snakker om når det kommer til kjærlighet.

Jeg skal gi deg rett i en ting, og det er at jeg aldri har opplevd betingelsesløs kjærlighet, og jeg regner aldri med å oppleve det heller.

Skrevet

Greit. Jeg mener dog fortsatt at det ikke er billig å ha en fast sex-partner, og jeg mener heller ikke at det er useriøst å være i et avstandsforhold.

Da kan vi bare konkludere med at vi er helt uenige i dette.

Skrevet (endret)

Men Steinar, hvordan i all verden kan du mene (om du ikke bare tøyser da) at to mennesker som har et eksklusivt kjærlighetsforhold, men bor i to byer grunnet praktiske omstendigheter ikke er seriøse?

Endret av KateW
Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Og DER Steinar, tror jeg faktisk vi har kjernen i alle dine diskusjoner og all din redsel, frykt og alle dine lister. Du er REDD for at en KVINNE skal få MAKT over deg.

Og DET, kjære, det er det forelskelse, følelser og kjærlighet handler om. Og det er du redd for. For du misforstått ser på det som makt når et annet menneske betyr noe for deg.

Bingo! :)

Skrevet

Men Steinar, hvordan i all verden kan du mene (om du ikke bare tøyser da) at to mennesker som har et eksklusivt kjærlighetsforhold, men bor i to byer grunnet praktiske omstendigheter ikke er seriøse?

Jeg mener ikke at de ikke er seriøse i sine egne øyne. Hvis det fungerer for dem, så værsågod for meg. Jeg har som sagt et slikt par i min egen slekt.

Men jeg syns ikke et slikt parforhold er seriøst. Målet må være å leve og bo i sammen. Ellers ser jeg egentlig ikke noe poeng med et parforhold.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Problemet er at slike individer faktisk finnes ute i virkeligheten.

Og jeg skal unngå dem for enhver pris.

Og på veien klarer du pga. den irrasjonelle frykten din å unngå en hel mengde andre kvinner også...

Skrevet

Hvor mye vant du? ;)

Skrevet

Pokker heller, Steinar.. Dette er det stadig tilbakevendende svaret ditt hver eneste gang (og det er ofte!) noen tar deg i å være inkonsekvent og ikke forholde deg til tidligere utsagn. For gudene vet hvilken gang; hvis du konsekvent mener noe annet enn det du skriver, hva mener du egentlig?

Jeg har aldri sett på makan til sludder.

Jepp. Nok et eksempel på et intetsigende svar...

Skrevet

Jeg mener ikke at de ikke er seriøse i sine egne øyne. Hvis det fungerer for dem, så værsågod for meg. Jeg har som sagt et slikt par i min egen slekt.

Men jeg syns ikke et slikt parforhold er seriøst. Målet må være å leve og bo i sammen. Ellers ser jeg egentlig ikke noe poeng med et parforhold.

INGEN har sagt at det ikke er målet, vi sier at det ikke er praktisk m ulig for øyeblikket, og du mener FORTSATT at de er useriøse?

Skrevet

har mine øyeblikk.... Steinar lurer ikke meg med machovåset sitt, han er egentlig ganske redd damer, for han forstår ikke hvorfor de ikke vil ha ham, og da er supergeneralsiering best... Tenker jeg...

Skrevet

har mine øyeblikk.... Steinar lurer ikke meg med machovåset sitt, han er egentlig ganske redd damer, for han forstår ikke hvorfor de ikke vil ha ham, og da er supergeneralsiering best... Tenker jeg...

Du er ikke alene om å tenke dette.......

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Hvor mye vant du? ;)

Kjærlighet og respekt, ikke makt og krav..

Skrevet

Du er ikke alene om å tenke dette.......

Tror faktisk ikke det, nei... Og du måtte innom? :fnise: Fint det, altså.

Skrevet

Tror faktisk ikke det, nei... Og du måtte innom? :fnise: Fint det, altså.

Klart jeg måtte sjekke PMS-trøkket ditt!!! :ler:

Skrevet

Klart jeg måtte sjekke PMS-trøkket ditt!!! :ler:

Hysj, ikke røp meg, da blir alle mine gode konklusjoner lagt til skamme!

Skrevet

Og på veien klarer du pga. den irrasjonelle frykten din å unngå en hel mengde andre kvinner også...

Om frykten min er irrasjonell eller ikke, kommer snart til å vise seg.

Men hittil kan det se ut som frykten har vært vel berettiget.

Og det er klart at man blir da sterkt farget av de erfaringene man gjør seg.

Skrevet

Hysj, ikke røp meg, da blir alle mine gode konklusjoner lagt til skamme!

Nei....søren og....*hvor har jeg lagt viskelæret...*

Konklusjonene dine er spot on, og ferdig med det! :)

Skrevet

INGEN har sagt at det ikke er målet, vi sier at det ikke er praktisk m ulig for øyeblikket, og du mener FORTSATT at de er useriøse?

Nei, ikke så lenge målet og intensjonen er å leve og bo i sammen innen rimelig tid.

Og med rimelig tid mener jeg da innenfor 2 år.

Skrevet

Kjærlighet og respekt, ikke makt og krav..

Er det virkelig ingen med såpass omløp her at de klarer å innse at kjærlighet og emosjonell makt er to sider av samme sak?

Og at respekt og krav også er to sider av samme sak?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...