Gjest KateW Skrevet 16. april 2010 #521 Skrevet 16. april 2010 Det jeg mener er: De useriøse forholdene - der man altså ikke bor i sammen - med andre ord de såkalte pulekompis forholdene - er bare basert på utnyttelse og egoisme. Noe jeg syns er helt sykt. Og vi, flere av oss, prøver å si at man kan være avstandsKJÆRESTER uten å bare være knullekompiser. Har du så tungt for det, eller bare gjør du deg til?
Gjest KateW Skrevet 16. april 2010 #522 Skrevet 16. april 2010 Emosjonell makt - populært kalt ekte kjærlighet. ja ja, der overbeviste du meg vel om at du gjør deg til. Går ikke an å være så relasjons-svak og ikke tøyse
Steinar40 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #523 Skrevet 16. april 2010 Akkurat der tenker vi likt, Steinar. Men hva i himmelens navn har dette med makt å gjøre? Det er din tråd, og vil du ikke diskutere det, så bevares, det er ok. Men jeg lurer nå likevel. Når man opplever kjærlighet så har man makt over hverandre. Emosjonell makt. Og det fungerer bra så lenge det er gjensidig og på samme nivå. Men når den ene føler sterkere enn den andre, så blir det makt-ubalanse. Dette er ofte ikke bra.
Gjest KateW Skrevet 16. april 2010 #524 Skrevet 16. april 2010 Et avsluttet forhold .... seriøst eller useriøst - who cares!? Verdiløst kaller jeg et avsluttet forhold. Så du tror ikke mennesker som forsvinenr fra livet ditt har tilført det NOE av verdi? Kjære gode Steinar, for et utrolig fattig liv du må leve!
Steinar40 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #525 Skrevet 16. april 2010 Og vi, flere av oss, prøver å si at man kan være avstandsKJÆRESTER uten å bare være knullekompiser. Har du så tungt for det, eller bare gjør du deg til? Jeg har aldri sagt noe annet heller. Dere har misforstått det jeg har skrevet.
Steinar40 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #526 Skrevet 16. april 2010 ja ja, der overbeviste du meg vel om at du gjør deg til. Går ikke an å være så relasjons-svak og ikke tøyse Du har ikke opplevd det tydeligvis.
Steinar40 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #527 Skrevet 16. april 2010 Så du tror ikke mennesker som forsvinenr fra livet ditt har tilført det NOE av verdi? Kjære gode Steinar, for et utrolig fattig liv du må leve! Det kan godt hende at jeg har fått tilført noe av verdi, men et avsluttet forhold er verdiløst uansett.
Gjest KateW Skrevet 16. april 2010 #528 Skrevet 16. april 2010 Du har ikke opplevd det tydeligvis. Hva har ikke jeg opplevd?
Gjest KateW Skrevet 16. april 2010 #529 Skrevet 16. april 2010 Det jeg mener er: De useriøse forholdene - der man altså ikke bor i sammen - med andre ord de såkalte pulekompis forholdene - er bare basert på utnyttelse og egoisme. Noe jeg syns er helt sykt. Her, Steinar, presiserer du jo til og med at om man ikke bor sammen har man et useriøst pulekompisforhold. Klarer du ikke å lese det du har skrevet?
Woof Skrevet 16. april 2010 #530 Skrevet 16. april 2010 (endret) Jeg har aldri sagt noe annet heller. Dere har misforstått det jeg har skrevet. Pokker heller, Steinar.. Dette er det stadig tilbakevendende svaret ditt hver eneste gang (og det er ofte!) noen tar deg i å være inkonsekvent og ikke forholde deg til tidligere utsagn. For gudene vet hvilken gang; hvis du konsekvent mener noe annet enn det du skriver, hva mener du egentlig? Jeg har aldri sett på makan til sludder. Endret 16. april 2010 av Woof
Steinar40 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #531 Skrevet 16. april 2010 Hva har ikke jeg opplevd? Emosjonell makt, og avmakt, i kjærligheten.
Gjest KateW Skrevet 16. april 2010 #532 Skrevet 16. april 2010 Det kan godt hende at jeg har fått tilført noe av verdi, men et avsluttet forhold er verdiløst uansett. Om du har fått tilført noe av verdi er det ikke verdiløst, ser du ikke det? Det er jo livet som gjør man til den man er, på godt og vondt. Og det er det fine med liv og relasjoner.
Gjest KateW Skrevet 16. april 2010 #533 Skrevet 16. april 2010 Emosjonell makt, og avmakt, i kjærligheten. Det har du helt rett i, og takk og lov for det, for det er IKKE kjærlighet. Jeg har opplevd ekte, og betingelsesløs kjærlighet, som ikke handler om makt.
Steinar40 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #534 Skrevet 16. april 2010 Pokker heller, Steinar.. Dette er det stadig tilbakevendende svaret ditt hver eneste gang (og det er ofte!) noen tar deg i å være inkonsekvent og ikke forholde deg til tidligere utsagn. For gudene vet hvilken gang; hvis du konsekvent mener noe annet enn det du skriver, hva mener du egentlig? Jeg har aldri sett på makan til sludder. Herregud folkens, er dere helt blåste eller! 1. Seriøst parforhold der man bor og lever i sammen. 2. Seriøst kjæresteforhold der mål og intensjon er å bo og leve i sammen snart. 3. Useriøst pulekompis "forhold" der man ikke bor i sammen. Dertil finnes det visse andre unntak som er mer eller mindre seriøse, og som jeg ikke gidder å gjenta igjen. Les bakover!
Gjest KateW Skrevet 16. april 2010 #535 Skrevet 16. april 2010 leser man bakover finner man dette, sitatet, Steinar, og det er noe helt anna... Skrevet i dag, 11:58 Steinar40 skrev 16 april 2010 - 11:20: Det jeg mener er: De useriøse forholdene - der man altså ikke bor i sammen - med andre ord de såkalte pulekompis forholdene - er bare basert på utnyttelse og egoisme. Noe jeg syns er helt sykt. Her, Steinar, presiserer du jo til og med at om man ikke bor sammen har man et useriøst pulekompisforhold. Klarer du ikke å lese det du har skrevet?
Steinar40 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #536 Skrevet 16. april 2010 Om du har fått tilført noe av verdi er det ikke verdiløst, ser du ikke det? Det er jo livet som gjør man til den man er, på godt og vondt. Og det er det fine med liv og relasjoner. Jeg skrev at et avsluttet forhold er verdiløst. Ikke at livserfaringene nødvendigvis er verdiløse.
Woof Skrevet 16. april 2010 #537 Skrevet 16. april 2010 Herregud folkens, er dere helt blåste eller! 1. Seriøst parforhold der man bor og lever i sammen. 2. Seriøst kjæresteforhold der mål og intensjon er å bo og leve i sammen snart. 3. Useriøst pulekompis "forhold" der man ikke bor i sammen. Dertil finnes det visse andre unntak som er mer eller mindre seriøse, og som jeg ikke gidder å gjenta igjen. Les bakover! Det er ingen tvil om hvem som er blåst her, Steinar. Prøv noe du åpenbart har ekstremt lite trening i; Å gå i seg selv.
Steinar40 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #538 Skrevet 16. april 2010 Det har du helt rett i, og takk og lov for det, for det er IKKE kjærlighet. Jeg har opplevd ekte, og betingelsesløs kjærlighet, som ikke handler om makt. Jeg må bare få si at du er naiv! Hvis du oppviser en betingelsesløs kjærlighet overfor meg, så har jeg samtidig makt over deg. Hvorfor du ikke klarer å fatte det er meg helt ubegripelig :klø:
Gjest KateW Skrevet 16. april 2010 #539 Skrevet 16. april 2010 Nei, Steinar, og det er der jeg mener du har hatt et fattig liv, som må blande MAKT og KRAV inn i et forhold. Gjensidig kjærlighet og respekt er det jeg snakker om. Det har tydeligvis ikke du opplevd. Det er dine erfaringer og dine uttrykksmåter som gjør et jeg faktsik mener at du ikke aner hva du snakker om når det kommer til kjærlighet.
Steinar40 Skrevet 16. april 2010 Forfatter #540 Skrevet 16. april 2010 leser man bakover finner man dette, sitatet, Steinar, og det er noe helt anna... Skrevet i dag, 11:58 Steinar40 skrev 16 april 2010 - 11:20: Det jeg mener er: De useriøse forholdene - der man altså ikke bor i sammen - med andre ord de såkalte pulekompis forholdene - er bare basert på utnyttelse og egoisme. Noe jeg syns er helt sykt. Her, Steinar, presiserer du jo til og med at om man ikke bor sammen har man et useriøst pulekompisforhold. Klarer du ikke å lese det du har skrevet? Jeg klarer å se at det går an å misforstå det. Jeg kunne sikkert skrevet det på en tydeligere måte. Men jeg mente der bare pulekompis "forholdene" - som er useriøst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå