Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan vet du hva alle skikkelige menn vil ha, Steinar?

Skulle gjerne sett definisjonen på skikkelig mann.

Vel, min definisjon på en skikkelig mann er en mann som er ærlig, redelig og til å stole på.

Han er snill, men ikke dum-snill. Han har egne meninger og stiller krav til både dama og seg selv.

Han er rettferdig og kan ta avgjørelser - selv om dama blir litt sur ;)

Enig? hehe

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Helt uenig. En skikkelig mann har brede skuldre, flotte muskuløse armer, tredagers-stubb og vet hvordan han skal behandle en kvinne. Han aksepterer at kvinnen har hatt et liv før hun traff ham og legger seg ikke oppi hvor mange partnere hun har hatt før hun traff ham. Han er 100% sikker på at han er god nok for henne og respekterer henne for den hun er og den historie hun har med seg. Han stiller ingen krav til hva hun skal være. En skikkelig mann vet hva han skal gjøre for å bli den endelige partenren. :)

Skrevet (endret)

Helt uenig. En skikkelig mann har brede skuldre, flotte muskuløse armer, tredagers-stubb og vet hvordan han skal behandle en kvinne. Han aksepterer at kvinnen har hatt et liv før hun traff ham og legger seg ikke oppi hvor mange partnere hun har hatt før hun traff ham. Han er 100% sikker på at han er god nok for henne og respekterer henne for den hun er og den historie hun har med seg. Han stiller ingen krav til hva hun skal være. En skikkelig mann vet hva han skal gjøre for å bli den endelige partenren. :)

Ja, jeg regnet med et svar lignende dette.

Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor så mange forhold går rett til helvete i våre dager.

Og kanskje er da det største problemet at han ikke er 100% sikker på at hun er god nok for ham.

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg har en sånn en! \o/

Gjest Ludovie
Skrevet

Vel, min definisjon på en skikkelig mann er en mann som er ærlig, redelig og til å stole på.

Han er snill, men ikke dum-snill. Han har egne meninger og stiller krav til både dama og seg selv.

Han er rettferdig og kan ta avgjørelser - selv om dama blir litt sur ;)

Enig? hehe

Jepp, enig (i hvertfall i at dette er litt av definisjonen). Samtidig er det også litt av definisjonen på en skikkelig kvinne. Jeg ville likt det veldig godt dersom jeg ble oppfattet sånn! :)

Skrevet

Jepp, enig (i hvertfall i at dette er litt av definisjonen). Samtidig er det også litt av definisjonen på en skikkelig kvinne. Jeg ville likt det veldig godt dersom jeg ble oppfattet sånn! :)

Ja, kvinner og menn er riktignok relativt ulike mange ganger ;)

Men det er allikevel omtrent de samme egenskapene som gjøre både en skikkelig kvinne og en skikkelig mann :)

Hva er resten av definisjonen mener du da?

Gjest Ludovie
Skrevet (endret)

Ja, kvinner og menn er riktignok relativt ulike mange ganger ;)

Tja. Klart man kan hevde at kvinner er "sånn" og at menn er "sånn", men i såfall vil det da dreie seg om generelle tendenser, og ikke om noe man nødvendigvis kan dra ned på individnivå. Jeg tør påstå at det finnes mye større individuelle forskjeller innenfor gruppene "menn" og "kvinner", enn det gjør mellom gruppene som sådan.

Men det er allikevel omtrent de samme egenskapene som gjøre både en skikkelig kvinne og en skikkelig mann :)

Nemlig.

Hva er resten av definisjonen mener du da?

Jeg synes faktisk ikke at dette spørsmålet er så fryktelig interessant. Når jeg vurderer en fremtidig partner, så ser jeg på hvordan han er som menneske, og om det er et menneske jeg kan like og komme overens med, og om jeg tror at jeg kan få til å ha et bra samliv med ham. Jeg ville tenkt likedan dersom jeg hadde vært lesbisk, eller heterofil mann.

Jeg tar veldig avstand fra forestillinger om at menn skal være "sånn", og kvinner "sånn". Gjesp. Hva er poenget med det?

Endret av Ludovie
Skrevet

Tja. Klart man kan hevde at kvinner er "sånn" og at menn er "sånn", men i såfall vil det da dreie seg om generelle tendenser, og ikke om noe man nødvendigvis kan dra ned på individnivå. Jeg tør påstå at det finnes mye større individuelle forskjeller innenfor gruppene "menn" og "kvinner", enn det gjør mellom gruppene som sådan.

Så modig du er da ;)

Jeg er enig med deg i at det finnes store individuelle forskjeller både innenfor gruppene kvinner og menn. Og en variabel som gjør stor forskjell innenfor gruppene, vil jo da være homofile menn og lesbiske damer - det skal man ikke glemme. Dette kan jo fort medføre overlapping mellom gruppene.

Medfødt intelligens er en annen veldig viktig faktor tenker jeg. Alder har også meget stor betydning. Sammen med oppvekstmiljøet selvfølgelig.

Men uansett, så våger jeg å påstå at typisk så vil den gjennomsnittlige kvinne være "sånn", og den gjennomsnittlige mann være "sånn". Er ikke jeg tøff da? ;)

I mine øyne ville det vært veldig kjedelig om kvinner og menn var like, selv om det til tider skaper misforståelser og hodebry.

Jeg synes faktisk ikke at dette spørsmålet er så fryktelig interessant. Når jeg vurderer en fremtidig partner, så ser jeg på hvordan han er som menneske, og om det er et menneske jeg kan like og komme overens med, og om jeg tror at jeg kan få til å ha et bra samliv med ham. Jeg ville tenkt likedan dersom jeg hadde vært lesbisk, eller heterofil mann.

Jeg tar veldig avstand fra forestillinger om at menn skal være "sånn", og kvinner "sånn". Gjesp. Hva er poenget med det?

Hmmmmmmmm - ja, det kan du godt si. Så du har altså passert den mentale alderen til småripsa her som mener at en mann må være høy, mørk, ha brede skuldre og muskuløse armer?

Skrevet

Hmmmmmmmm - ja, det kan du godt si. Så du har altså passert den mentale alderen til småripsa her som mener at en mann må være høy, mørk, ha brede skuldre og muskuløse armer?

Åh, så man er smårips om man trenger et utseende som appellerer?

Skrevet

Åh, så man er smårips om man trenger et utseende som appellerer?

Nei, men når man ikke klarer å tenke litt lenger enn bare på utseendet og overfladiske verdier, da er man ikke moden mentalt sett.

Skrevet

Neida, for redde, dømmesyke og kjønnsfascistiske Steinar, HAN er moden mentalt sett, han. :skratte:

Skrevet

Nei, men når man ikke klarer å tenke litt lenger enn bare på utseendet og overfladiske verdier, da er man ikke moden mentalt sett.

Øh, det eneste du snakker om er vel penger, Steinar, så jeg føler vel litt på at du er ganske overfladisk selv....

Jeg må ha en mann som tiltrekker meg, hva det er kan jeg ikke nødvendigvis sette fingern på før jeg møter ham, og blir kjent med ham.

Utover det er trygghet, initiativ, gjennomførbarhetsevne, raushet, tydelighet og integritet viktig for meg.

Skrevet

Øh, det eneste du snakker om er vel penger, Steinar, så jeg føler vel litt på at du er ganske overfladisk selv....

Jeg må ha en mann som tiltrekker meg, hva det er kan jeg ikke nødvendigvis sette fingern på før jeg møter ham, og blir kjent med ham.

Utover det er trygghet, initiativ, gjennomførbarhetsevne, raushet, tydelighet og integritet viktig for meg.

Raushet?

Og du mener det bare er jeg som snakker om penger! :ler:

Forøvrig er absolutt alle mennesker overfladiske. Det spørs bare på i hvilken grad de er det.

Gjest Eurodice
Skrevet

Raushet?

Og du mener det bare er jeg som snakker om penger! :ler:

Forøvrig er absolutt alle mennesker overfladiske. Det spørs bare på i hvilken grad de er det.

Gjørs du på å kverulere, Steinar, eller er du bare dum? Ettersom du mener at raushet er det samme som å være spandabel med penger?

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Gjørs du på å kverulere, Steinar, eller er du bare dum? Ettersom du mener at raushet er det samme som å være spandabel med penger?

Rikt sexliv = ha sex med alt og alle

Raus = spandabel med penger

... etter noens oppfatning :gjeiper:

Skrevet

Jeg gjørs på litt her da, for å erte KateW ;)

Men på den annen side så inngår nok penger også i det å være raus i vår praktiske verden er jeg redd.

Skrevet (endret)

Rikt sexliv = ha sex med alt og alle

Raus = spandabel med penger

... etter noens oppfatning :gjeiper:

Jeg tror sikkert at noen definerer det slik, ja ;)

Men ikke jeg.

Et rikt sexliv kan man bare ha med en partner der det finnes gjensidig kjærlighet - altså attraksjon, respekt, omtanke og hensyn.

Og som sagt, det å være raus er ikke det samme som å være spandabel med penger, men penger inngår i begrepet.

Enig? :)

Endret av Steinar40
Skrevet

Du er jaggu ikke snau, Steinar. For meg er raus det motsatte av å være gjerrig. Og det jeg bryr meg aller minst om i den sammenheng er penger, så får vi se om du med ditt forholdsvis snevre menneskesyn klarer å forstå hva det betyr. Ønsker deg lykke til med det.

Skrevet

Du er jaggu ikke snau, Steinar. For meg er raus det motsatte av å være gjerrig. Og det jeg bryr meg aller minst om i den sammenheng er penger, så får vi se om du med ditt forholdsvis snevre menneskesyn klarer å forstå hva det betyr. Ønsker deg lykke til med det.

Det er helt utrolig hva jeg kan forstå ;)

Skrevet

Jeg tror helt ærlig ikke du forstår deg, jeg. Du måler andre menneskers verdi kun i hva du kan få av dem, ikke hva du kan gi dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...