Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fantastisk. Jeg laget meg en skål popcorn pga denne tråden, takk for dagens underholdning! (Og takk Gud for at jeg allerede har en mann og ikke trenger å være redd for å treffe på Steinar som en mulig partner).

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg gjørs på litt her da, for å erte KateW ;)

Men på den annen side så inngår nok penger også i det å være raus i vår praktiske verden er jeg redd.

Jeg fikk en sms igår fra en person som blant annet skriver at jeg er en flott, raus dame og at han er utrolig glad i meg. Raus i denne sammenhengen har i hvert fall ingenting med penger å gjøre. Men jeg er rik på omtanke og kjærlighet til mine medmennesker. Det kan komme av at jeg ikke er så redd for å involvere meg, selvom jeg skulle risikere å bli skuffet. Man trenger ikke å la bitterheten gjennomsyre livet sitt.

Skrevet

[...]Et rikt sexliv kan man bare ha med en partner der det finnes gjensidig kjærlighet - altså attraksjon, respekt, omtanke og hensyn.

[...]

Enig? :)

:nei:

Du skal ikke undervurdere verdien av å treffe relativt ukjente, som ikke blir hengende rundt med skjemmende arr og blåmerker etterpå...

Smaken er som baken: Håret og stinkende. Det handler bare om å definere egne preferanser, uten å snakke så nedsettende om de som havner utenfor hva du foretrekker. Når du bruker ladede ord som krav, billig, horebukk og kaller folk for grisk, må du nesten regne med et tog av sinte fakkelbærende heksebrennere.

Det er en naturlov at om en gjør deg selv uspiselig, blir det langt mellom hver BJ. :fnise:

Skrevet

Jeg tror helt ærlig ikke du forstår deg, jeg. Du måler andre menneskers verdi kun i hva du kan få av dem, ikke hva du kan gi dem.

Dagens overlegent mest treffsikre. :jepp:

Skrevet

Seriøst mye pengeprat fra mannfolk her, deg også Steinar.

Virker som dere tror dette er alt vi tenker på.

Skrevet

Jeg tror helt ærlig ikke du forstår deg, jeg. Du måler andre menneskers verdi kun i hva du kan få av dem, ikke hva du kan gi dem.

Nei, der har du helt feil inntrykk av meg faktisk.

Jeg ser det som veldig viktig at jeg kan få gi et annet menneske det dette trenger.

Men det må altså være gjensidig som betyr at dette mennesket også må ønske å gi meg det jeg trenger.

Skrevet

Fantastisk. Jeg laget meg en skål popcorn pga denne tråden, takk for dagens underholdning! (Og takk Gud for at jeg allerede har en mann og ikke trenger å være redd for å treffe på Steinar som en mulig partner).

Du aner ikke hva du går glipp av! :smoke: hehe

Skrevet (endret)

Jeg fikk en sms igår fra en person som blant annet skriver at jeg er en flott, raus dame og at han er utrolig glad i meg. Raus i denne sammenhengen har i hvert fall ingenting med penger å gjøre. Men jeg er rik på omtanke og kjærlighet til mine medmennesker. Det kan komme av at jeg ikke er så redd for å involvere meg, selvom jeg skulle risikere å bli skuffet. Man trenger ikke å la bitterheten gjennomsyre livet sitt.

Forskjellen er bare at ei kvinne har alltid forventet å bli forsørget av en mann, mens en mann ikke forventer å bli forsørget av ei kvinne.

Da snakker jeg selvfølgelig om skikkelige mannfolk, ikke sånne utnyttende og ubrukelige folk.

Dette er gamle kjønnsroller som fortsatt henger godt med ute i virkeligheten.

Og som du nevner over her, av ei kvinne forventer en mann omtanke og kjærlighet når han sier raus. Samt et rent og ryddig hus og middag på bordet hver dag ;) hehe

Endret av Steinar40
Skrevet

Nei, der har du helt feil inntrykk av meg faktisk.

Jeg ser det som veldig viktig at jeg kan få gi et annet menneske det dette trenger.

Men det må altså være gjensidig som betyr at dette mennesket også må ønske å gi meg det jeg trenger.

Men da er du ikke nødvendigvis raus, vet du Steinar, om du ikke kan gi noe uten å forvente å få noe igjen, så er du ikke raus, da driver du med kjøp og salg.

Skrevet

:nei:

Du skal ikke undervurdere verdien av å treffe relativt ukjente, som ikke blir hengende rundt med skjemmende arr og blåmerker etterpå...

Smaken er som baken: Håret og stinkende. Det handler bare om å definere egne preferanser, uten å snakke så nedsettende om de som havner utenfor hva du foretrekker. Når du bruker ladede ord som krav, billig, horebukk og kaller folk for grisk, må du nesten regne med et tog av sinte fakkelbærende heksebrennere.

Det er en naturlov at om en gjør deg selv uspiselig, blir det langt mellom hver BJ. :fnise:

Ser det ikke som noe viktig poeng å være politisk korrekt her inne :ler:

Det er jeg mer enn nok IRL.

Skrevet (endret)

Forskjellen er bare at ei kvinne har alltid forventet å bli forsørget av en mann, mens en mann ikke forventer å bli forsørget av ei kvinne.

Da snakker jeg selvfølgelig om skikkelige mannfolk, ikke sånne utnyttende og ubrukelige folk.

Og som du nevner over her, av ei kvinne forventer en mann omtanke og kjærlighet når han sier raus. Samt et rent og ryddig hus og middag på bordet hver dag ;) hehe

Har du ennå ikke forstått at de fleste kvinner IKKE forventet å bli forsørget av en mann. Vi klarer oss stort sett selv.

Og definisjonen på skikkelig mannfolk er ikke en som tjener mye penger - det er helt andre egenskaper som gjør at han er det.

Raushet har ikke bare med penger og rydding av hus etc. å gjøre.

Jeg har venner som er rause - og det har ikke noe med penger eller ha jeg kan klare å få ut av dem til egen fordel.

Jeg kan ikke annet enn å synes synd på deg med det synet på mennesker du har.

Endret av LilleBille
Skrevet

For gud vet hvilken gang, Steinar; Snakk for deg selv. DU forventer et ryddig hus og middag på bordet hver dag. Din virkelighet er akkurat det. Din virkelighet.

Vi er noen som kan vaske lage maten selv.

Hvor gammel er du egentlig?

Skrevet

Men da er du ikke nødvendigvis raus, vet du Steinar, om du ikke kan gi noe uten å forvente å få noe igjen, så er du ikke raus, da driver du med kjøp og salg.

Tja, muligens. Jeg gir en del for så å se om jeg får noe tilbake igjen.

Får jeg da ingenting tilbake, så slutter jeg å gi også.

Dette er helt normalt.

Skrevet

Jeg har venner som er rause - og det har ikke noe med penger eller ha jeg kan klare å få ut av dem til egen fordel.

Så hva har det da med å gjøre ifølge deg?

Tror du virkelig på at du hadde hatt en venn som du ikke har noen fordeler av?

Skrevet

Tja, muligens. Jeg gir en del for så å se om jeg får noe tilbake igjen.

Får jeg da ingenting tilbake, så slutter jeg å gi også.

Dette er helt normalt.

Ved å gi et annet menneske noe det blir glad for, eller noe det mennesket trenger eller til og med noe jeg overrasker det med, så opplever jeg gleden til det mennesket og det gjør meg også glad. Å gjøre et annet menneske lykkelig og glad er mer verdt enn noe annet jeg kan tenke meg her i livet.

Dog FORVENTER jeg ikke denne gleden, jeg gir fordi jeg har lyst, og kun derfor, bonusen blir gleden til den andre.

DETTE er helt normalt.

Skrevet

Du har svart belte i kynisme du, Steinar. Det forklarer vel i grunnen menneskesynet ditt. Og endel andre ting.

Skrevet

Så hva har det da med å gjøre ifølge deg?

Tror du virkelig på at du hadde hatt en venn som du ikke har noen fordeler av?

Klart jeg har fordel av vennene mine - de gir meg vennskap - de bryr seg om meg og stiller opp for meg. Akkurat som jeg gjør for dem. Og de gir meg glede - noe jeg også forhåpentligvis gir dem. Men vi fører ikke regnskap-

Og ikke minst vi gjør det ikke fordi vi må - men fordi vi har lyst - og vi gjør det ikke for å få noe igjen.

Kan jeg gjøre noe for vennene mine - gjør jeg det fordi jeg bryr meg om dem - ikke for å få noe tilbake.

Mulig jeg er enkel - men jeg har heldivis flere enkle venner.

Gjest Ludovie
Skrevet

Hmmmmmmmm - ja, det kan du godt si. Så du har altså passert den mentale alderen til småripsa her som mener at en mann må være høy, mørk, ha brede skuldre og muskuløse armer?

Øh. Hva mener du? Tilfeldigvis så synes jeg at høy og mørk er attraktivt. Jeg mener da allikevel ikke at menn se ut på en bestemt måte - folk må da selvfølgelig få se ut som de gjør.

Skrevet (endret)

Ved å gi et annet menneske noe det blir glad for, eller noe det mennesket trenger eller til og med noe jeg overrasker det med, så opplever jeg gleden til det mennesket og det gjør meg også glad. Å gjøre et annet menneske lykkelig og glad er mer verdt enn noe annet jeg kan tenke meg her i livet.

Dog FORVENTER jeg ikke denne gleden, jeg gir fordi jeg har lyst, og kun derfor, bonusen blir gleden til den andre.

DETTE er helt normalt.

Ja, jeg er ikke uenig med deg i dette, og sånn har jeg følt det også.

Problemene oppstår imidlertid når det å få blir et krav fra den andres side.

Og man aldri får noe tilbake selv.

Endret av Steinar40
Skrevet

Du har svart belte i kynisme du, Steinar. Det forklarer vel i grunnen menneskesynet ditt. Og endel andre ting.

Når man levd endel år, og forstår hvordan mennesket og verden fungerer, så er det ikke til å unngå at man blir kynisk. Så det stemmer forsåvidt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...