Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Klart jeg har fordel av vennene mine - de gir meg vennskap - de bryr seg om meg og stiller opp for meg. Akkurat som jeg gjør for dem. Og de gir meg glede - noe jeg også forhåpentligvis gir dem. Men vi fører ikke regnskap-

Og ikke minst vi gjør det ikke fordi vi må - men fordi vi har lyst - og vi gjør det ikke for å få noe igjen.

Kan jeg gjøre noe for vennene mine - gjør jeg det fordi jeg bryr meg om dem - ikke for å få noe tilbake.

Mulig jeg er enkel - men jeg har heldivis flere enkle venner.

Tja, prinsippet med venner er egentlig enkelt, akkurat som du beskriver her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh. Hva mener du? Tilfeldigvis så synes jeg at høy og mørk er attraktivt. Jeg mener da allikevel ikke at menn se ut på en bestemt måte - folk må da selvfølgelig få se ut som de gjør.

Jeg mente om du klarer å se etter noe mer enn bare overfladiske verdier når du ser etter en partner?

Når man er yngre enn 25 år så er det nok ikke mange som klarer det - tenker jeg.

Skrevet

Ja, jeg er ikke uenig med deg i dette, og sånn har jeg følt det også.

Problemene oppstår imidlertid når det å få blir et krav fra den andres side.

Og man aldri får noe tilbake selv.

Mennesker som krever på den måten utgår per definisjon, av mitt liv.

Gjest Ludovie
Skrevet

Selvfølgelig ser jeg etter noe mer enn bare overfladiske verdier. Det samme tror jeg også gjelder mange under 25.

For meg er det ikke uten betydning hvordan fyren ser ut. Det betyr allikevel ikke at jeg kunne falt for noen utelukkende pga utseende - det må jo være en kjemi og et slags fellesskap der, jeg må like og respektere personen, og dessuten føle at jeg blir respektert tilbake. Dessuten er det sånn for meg at jeg synes at en mann som har et personlighet som jeg liker, automatisk blir mer attraktiv fysisk sett. Så disse størrelsene henger i høyeste grad sammen.

Når det er sagt, så finnes det nok en del menn som har et utseende som gjør at jeg ikke kunne falt for dem uansett hvor godt vi hadde kommet overens. Hvis dette gjør meg overfladisk i dine øyne, so be it.

Skrevet

Når man levd endel år, og forstår hvordan mennesket og verden fungerer, så er det ikke til å unngå at man blir kynisk. Så det stemmer forsåvidt det.

Husk at du ikke er den eneste som har levd noen år her.

Mange av oss andre har faktisk også noen år på baken, og vi klarer å se verden på en litt annen måte.

Men - takk for at du minner meg på at jeg skal glede meg over at ikke kynismen har tatt helt over livet mitt.

Skrevet

Mennesker som krever på den måten utgår per definisjon, av mitt liv.

Selv om du følte en ubetinget kjærlighet?

Skrevet

Selvfølgelig ser jeg etter noe mer enn bare overfladiske verdier. Det samme tror jeg også gjelder mange under 25.

For meg er det ikke uten betydning hvordan fyren ser ut. Det betyr allikevel ikke at jeg kunne falt for noen utelukkende pga utseende - det må jo være en kjemi og et slags fellesskap der, jeg må like og respektere personen, og dessuten føle at jeg blir respektert tilbake. Dessuten er det sånn for meg at jeg synes at en mann som har et personlighet som jeg liker, automatisk blir mer attraktiv fysisk sett. Så disse størrelsene henger i høyeste grad sammen.

Når det er sagt, så finnes det nok en del menn som har et utseende som gjør at jeg ikke kunne falt for dem uansett hvor godt vi hadde kommet overens. Hvis dette gjør meg overfladisk i dine øyne, so be it.

Nei, du speiler vel i hovedsak hvordan jeg ser på det selv.

Antar at det beviser at vi er mennesker begge to ;)

Skrevet

Husk at du ikke er den eneste som har levd noen år her.

Mange av oss andre har faktisk også noen år på baken, og vi klarer å se verden på en litt annen måte.

Men - takk for at du minner meg på at jeg skal glede meg over at ikke kynismen har tatt helt over livet mitt.

Ja, som med alt annet i dette livet har kynismen både sine fordeler og ulemper.

Den gjør at man ser verden og menneskets oppførsel veldig klart og tydelig, men samtidig ødelegger den for naivitet og troen på alt det gode.

Hva som egentlig er best er vanskelig å vite.

Skrevet

Selv om du følte en ubetinget kjærlighet?

Ikke bland tråder her nå, din skabb!

Mennesker som utnytter meg omgås jeg ikke, så jeg har ikke mulighet til å elske dem. Det er det jeg sier her.

Det du stadig gjentar er at alle kvinner BARE er ute etter å utnytte deg og den fantastiske rausheten din, og da er tipset mitt, hold deg unna gribbene, og kanskje du oppelver kjærlighet for den du ER, ikke for det du har.

Skrevet (endret)

Som mann så er det selvsagt utseende som avgjør når jeg forelsker meg. Så er snillhet, hjerne og alt det der som bonuser å regne.

Klart ubetinget kjærlighet finns! Man må bare ta seg tid til å lage en unge først, så kommer den. Skal du få det av dama, er vel oddsen tilsvarende å stikke av med lotto-toppgevinsten. Der finns i alle fall en heldig jævel, eller jævelinne, ukentlig. Så umulig er det ikke.

Men for at to mennesker som har det i seg å bli så sykelig fascinerte av hverandre skal treffes, slik at dette har en sjanse til å utvikle seg som et jevnbyrdig forhold, så skal det noe til, altså. Du kan ikke basere privatøkonomien din på en fremtidig lottogevinst, liksom...

din skabb!
:nei: Endret av Kamikatze
Skrevet

Ikke bland tråder her nå, din skabb!

Mennesker som utnytter meg omgås jeg ikke, så jeg har ikke mulighet til å elske dem. Det er det jeg sier her.

Det du stadig gjentar er at alle kvinner BARE er ute etter å utnytte deg og den fantastiske rausheten din, og da er tipset mitt, hold deg unna gribbene, og kanskje du oppelver kjærlighet for den du ER, ikke for det du har.

Jada, mamma :ler:

Skrevet (endret)

Du kan ikke basere privatøkonomien din på en fremtidig lottogevinst, liksom...

I California gjør de visstnok det.

De hadde gjort noen spørreundersøkelser der borte og da var det altså en del som tenkte å basere pensjonen sin på å vinne i lotto :sjokkert::ler:

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg er lottomillionær faktisk haha

Skrevet

Pass deg nå, ellers kommer alle golddiggerne etter deg!

Og det ønsker du ikke.

Har forresten vunnet kr 145 noen ganger i lotto jeg også :ler:

Skrevet

Pass deg nå, ellers kommer alle golddiggerne etter deg!

Og det ønsker du ikke.

Har forresten vunnet kr 145 noen ganger i lotto jeg også :ler:

145 kr er hyggelig det også. :)

Jeg leverte inn kupongen på spøk og ren impuls, jeg spiller vanligvis ikke på lotto. Og jeg var bare 20 år da dette skjedde.

Sa til typen at jeg skulle tjene oss litt ekstra penger til noen pils og mat til helgen.. og vips så var man plutselig flere millioner rikere iløpet av kvelden. En SMULE surrealistisk. :ler:

Skrevet

145 kr er hyggelig det også. :)

Jeg leverte inn kupongen på spøk og ren impuls, jeg spiller vanligvis ikke på lotto. Og jeg var bare 20 år da dette skjedde.

Sa til typen at jeg skulle tjene oss litt ekstra penger til noen pils og mat til helgen.. og vips så var man plutselig flere millioner rikere iløpet av kvelden. En SMULE surrealistisk. :ler:

Ja, det kan jeg tenke meg - ettersom jeg dessverre ikke har opplevd det selv (ennå) hehe

Livet er et tilfeldighetenes spill.

Skrevet
Så bra! Så fikk du råd til hushjelp, og kunne slippe å basere fremtidig husarbeide på at du skal finne en som elsker deg så ubetinget at hun gjør alt sånt for deg med glede... :fnise:
Skrevet

Så bra! Så fikk du råd til hushjelp, og kunne slippe å basere fremtidig husarbeide på at du skal finne en som elsker deg så ubetinget at hun gjør alt sånt for deg med glede... :fnise:

Ettersom jeg er kvinne må det isåfall bli en mann som elsker meg så ubetinget at han gjør alt sånnt med glede! :ler:

Men jeg gjør faktisk tilnærmet alt av husarbeide her, selv om en av mine nærmeste venner bor hos meg (mann). Jeg hadde gjort det med litt mer glede hvis han hadde lagt merke til det eller satt pris på det. Men nå gjør jeg det bare for at det ikke skal se ut som et horehus her og jeg er lei av å mase på han.

Skrevet

Ettersom jeg er kvinne må det isåfall bli en mann som elsker meg så ubetinget at han gjør alt sånnt med glede! :ler:

Men jeg gjør faktisk tilnærmet alt av husarbeide her, selv om en av mine nærmeste venner bor hos meg (mann). Jeg hadde gjort det med litt mer glede hvis han hadde lagt merke til det eller satt pris på det. Men nå gjør jeg det bare for at det ikke skal se ut som et horehus her og jeg er lei av å mase på han.

Han høres ut som et typisk mannfolk.

Skrevet

Han høres ut som et typisk mannfolk.

Hehe.. i aller høyeste grad ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...