Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2010 #781 Skrevet 27. april 2010 Det er ingenting en mann frykter mer enn ei utro dame. Hvis en dame er utro, har da mannen selvinnsikt nok til å forstå at det muligens kan ha noe med ham selv å gjøre?
Gjest brutal_mann Skrevet 27. april 2010 #782 Skrevet 27. april 2010 Hvis en dame er utro, har da mannen selvinnsikt nok til å forstå at det muligens kan ha noe med ham selv å gjøre? Som oftest har det noe med begge å gjøre. Men jeg, basert på erfaring, vil si at det er som regel kvinnene som har det største ansvar. Uansett hvilken av partene som er utro. Ene og alene fordi kvinner som oftest kommuniserer for subtilt.
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #783 Skrevet 27. april 2010 Beklager å måtte skuffe deg men der er nok fordelingen lik mellom kjønnene. Det er motivene for utroskap som er forskjellige, ikke andelen. Greit nok for meg. Uansett synes jeg at Steinars hang-up vedrørende utroskap og kvinners dydighet er patetisk.
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #784 Skrevet 27. april 2010 Det tror jeg ingenting på. Såklart er det sånn at ingen - verken menn eller kvinner - ønsker å oppleve at partneren er utro. Det må være virkelig helt forjævlig grusomt. Men vet du hva, Steinar? En ting jeg faktisk ville syntes at hadde vært enda verre enn at partneren min var utro mot meg, ville vært om han hadde vært besatt av sånne ting, og dermed hadde vært opptatt av å kontrollere meg og sørge for at det ble minimale muligheter for meg til å være utro. Og for the record: Jeg har aldri vært utro, og jeg klarer heller ikke å se for meg at jeg skulle kunne være det. Allikevel - det er jo selvfølgelig helt umulig for meg å forestille meg alle mulige situasjoner som jeg vil kunne støte på i fremtiden, så jeg er tross alt realistisk nok til å kunne si at jeg aldri kan garantere det. Det kan for øvrig ingen. INGEN! Men allikevel, slik jeg ser det nå, veldig usannsynlig. Nettopp! Ingen kan garantere det. Derfor vil det være smart å minne hverandre på en gang imellom, hva konsekvensene blir ved et overtramp.
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #785 Skrevet 27. april 2010 Hvis en dame er utro, har da mannen selvinnsikt nok til å forstå at det muligens kan ha noe med ham selv å gjøre? Sannsynligvis ikke. Men det unnskylder ikke utroskap.
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #786 Skrevet 27. april 2010 (endret) Greit nok for meg. Uansett synes jeg at Steinars hang-up vedrørende utroskap og kvinners dydighet er patetisk. Nei, det syns jeg ikke. Trofasthet er et absolutt krav. Som ikke må overtråkkes. Kommunikasjon er beste virkemiddel. Endret 27. april 2010 av Steinar40
Gjest brutal_mann Skrevet 27. april 2010 #787 Skrevet 27. april 2010 Greit nok for meg. Uansett synes jeg at Steinars hang-up vedrørende utroskap og kvinners dydighet er patetisk. Det er jeg helt enig med deg i. S40 ser nok en del svakheter i relasjoner mellom menn og kvinner, men jeg føler at han takler disse tingene på feil måte. Der resultatet er at en blir redd for å leve.
Gjest Eurodice Skrevet 27. april 2010 #788 Skrevet 27. april 2010 Sannsynligvis ikke. Men det unnskylder ikke utroskap. Du har rett til å mene hva du vil, men jeg synes du tenker svært kategorisk og svart/hvitt.
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #789 Skrevet 27. april 2010 Nettopp! Ingen kan garantere det. Derfor vil det være smart å minne hverandre på en gang imellom, hva konsekvensene blir ved et overtramp. Nei. Så definitivt ikke. Det vil bare forsure et forhold, og det ville blitt er forhold som jeg så definitivt ikke ville ønsket å være i.
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #790 Skrevet 27. april 2010 S40 ser nok en del svakheter i relasjoner mellom menn og kvinner, men jeg føler at han takler disse tingene på feil måte. Der resultatet er at en blir redd for å leve. Jeg er helt enig.
Gjest KateW Skrevet 28. april 2010 #791 Skrevet 28. april 2010 Som sagt, hvis du oppfører deg litt avvisende, så mister folk fort interessen. Åh Herre! Det handler jo ikke om interesse, det handler om at noen FÅR oppmerksomhet. Folk er da ikke nødvendigis interessert i å ha sex med dette mennesket, men det har en utrstråling som gjør det lett å prate med. Rett og slett. Slike mennesker finnes det mange av, og at de liksom skal være billige eller mer utro syns jeg det er latterlig å mene! Å forandre en personlighet man har hatt hele livet for å gjøre en mann trygg på at jeg ikke puler rundt, når jeg aldri har pult rundt, er for meg en helt banal måte å tenke på.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #792 Skrevet 28. april 2010 Nei. Så definitivt ikke. Det vil bare forsure et forhold, og det ville blitt er forhold som jeg så definitivt ikke ville ønsket å være i. Hmmmmmmm - hva med å ha en åpen og god kommunikasjon da? Blir ikke det et problem å få til hvis noen temaer skal være tabu? I mine øyne er (nesten) ingenting tabu.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #793 Skrevet 28. april 2010 Åh Herre! Det handler jo ikke om interesse, det handler om at noen FÅR oppmerksomhet. Folk er da ikke nødvendigis interessert i å ha sex med dette mennesket, men det har en utrstråling som gjør det lett å prate med. Rett og slett. Slike mennesker finnes det mange av, og at de liksom skal være billige eller mer utro syns jeg det er latterlig å mene! Å forandre en personlighet man har hatt hele livet for å gjøre en mann trygg på at jeg ikke puler rundt, når jeg aldri har pult rundt, er for meg en helt banal måte å tenke på. Det er ikke snakk om å forandre personlighet. Det dreier seg mer om å tilpasse sin oppførsel. F.eks må du ikke kysse folk på munnen når du hilser på dem. Dette er ikke normalt i Norge. Det er heller ikke nødvendig å ha unødvendig fysisk kontakt. Det dreier seg bare om å tilpasse sin oppførsel etter hva som er akseptabelt for en partner.
Gjest KateW Skrevet 28. april 2010 #794 Skrevet 28. april 2010 Men det er ikke det jeg snakker om her, her var tema å velge seg buruglepartnere fordi de ikke er utro eller får oppmerksomhet. Mitt poeng er at enkelte mennesker har en personlighet som tilsier at de får oppmerksomhet. Den kan man ikke bare forandre for å tilpasse seg partner. Handlinger kan man tilpasse, men det var ikke det det var snakk om her. Du har hengt deg fryktelig opp i det med å kysse på munnen, Steinar. Jeg kan ikke skjønne at det bryr deg hvor jeg kysser folk jeg er glad i.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #795 Skrevet 28. april 2010 Men det er ikke det jeg snakker om her, her var tema å velge seg buruglepartnere fordi de ikke er utro eller får oppmerksomhet. Mitt poeng er at enkelte mennesker har en personlighet som tilsier at de får oppmerksomhet. Den kan man ikke bare forandre for å tilpasse seg partner. Handlinger kan man tilpasse, men det var ikke det det var snakk om her. Du har hengt deg fryktelig opp i det med å kysse på munnen, Steinar. Jeg kan ikke skjønne at det bryr deg hvor jeg kysser folk jeg er glad i. Ja, det er ofte deri problemene ligger - dvs. at man ikke forstår hverandre. Men selv om man ikke forstår et problem, så må man nok tilpasse seg allikevel. Altså, hvis vi var i sammen, og jeg følte at det å kysse noen på munnen var uakseptabelt, så måtte du ha sluttet med det. Selv om du ikke forstår hvorfor jeg mener at det er et problem.
Optimist40 Skrevet 28. april 2010 #796 Skrevet 28. april 2010 Selvfølgelig kan hun det. Bare å være litt avvisende det. Hehe... du er helt utrolig... Joa det der fungerer det, har vært i et forhold i 13 år og praktiserte den der varianten fordi eksen var sjalu og jeg var livredd for i det hele tatt å snakke med en annen mann når jeg var ute med venninner og han ikke hadde kontroll... Det ble jo ikke noe hyggelig for noen tenker jeg i ettertid. Jeg klarte ikke å ha det moro når jeg hele tiden måtte se "sur og avvisende " ut.. og fikk jeg oppmerksomhet var det av menn over 60 år og ofte med kommentarer om at jeg så sur ut. hmmm...kjempemorsomt.. Er det slik du vil at dama di skal ha det? Ikke moro når hun går ut med venninner? eller bare sitte hjemme å holde deg i hånden, fordi en eller annen mann kunne finne på å snakke til henne? og da vil hun automatisk hoppe til sengs med ham? Gjensidig respekt, tolleranse for ulikheter og forståelse for hverandre, JA , sjalusi? NEI... Jo mer sjalusi, jo flere restiksjoner og tilpassninger ut over det som føles komfortabelt, jo større sjans for at forholdet sprekker eller utroskap oppstår.. Og nei jeg er ikke billig.. ei heller fan av utroskap, men har levd så lenge og opplevd så mye at jeg faktisk vil tørre å påstå at alle kan, under de rette forutsettninger for akkurat denne personen, være utro. Dette vil alikevel ikke i mine øyne nødvendigvis bety at peronene er billig eller på annen måte egentlig et dårlig menneske. Ingen personer er like, ei heller situasjoner. Man må søke å lære noe av mennesker man møter gjennom livet, lære noe av situasjoner og anskaffe seg evnen til å se situasjoner fra flere sider. Samt alltid ha i bakhode at man ALDRI får hele bildet servert, alle mennesker tilpasser sine uttalelser til hva som gagner seg selv og hva som passer seg å si i det offentlige rom. Alle skjuler noe, eller holder noe tilbake. Husk det neste gang en venn betror seg til deg, hele bildet får du ikke, bare den delen de vil du skal se. Ikke generalisere, eller være for kategorisk eller for steil i egne meninger, det fører ikke noe godt med seg.
Gjest KateW Skrevet 28. april 2010 #797 Skrevet 28. april 2010 Ja, det er ofte deri problemene ligger - dvs. at man ikke forstår hverandre. Men selv om man ikke forstår et problem, så må man nok tilpasse seg allikevel. Altså, hvis vi var i sammen, og jeg følte at det å kysse noen på munnen var uakseptabelt, så måtte du ha sluttet med det. Selv om du ikke forstår hvorfor jeg mener at det er et problem. Det du bør forsøke og forstå er at det er forskjell på oppførsel og personlighet. Altså, man kan tilpasse oppførsel, men personlighet bør man ikke forandre på for å blidgjøre partner, da går man på akkord med seg selv. Da snakker jeg om iboende egenskaper og trekk. Jeg har ikke problemer med å forstå at du ikke liker at jeg kysser menn på munnen, for meg handler det om at jeg ikke gjør noe som betyr noe annet enn et hei. Da får du stole på meg og at jeg ikke er utro. Dersom din sjalusi er så sterk at du ikke tåler at jeg hilser venner av alle aldre og begge kjønn med et kyss, vil jeg først vurdere om jeg kan ha en så sjalu mann, før jeg eventuelt vurderer å tilpasse min oppførsel. Jeg hadde ikke hatt problemer med at min partner hilste med kyss på munnen.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #798 Skrevet 28. april 2010 Hehe... du er helt utrolig... Joa det der fungerer det, har vært i et forhold i 13 år og praktiserte den der varianten fordi eksen var sjalu og jeg var livredd for i det hele tatt å snakke med en annen mann når jeg var ute med venninner og han ikke hadde kontroll... Det ble jo ikke noe hyggelig for noen tenker jeg i ettertid. Jeg klarte ikke å ha det moro når jeg hele tiden måtte se "sur og avvisende " ut.. og fikk jeg oppmerksomhet var det av menn over 60 år og ofte med kommentarer om at jeg så sur ut. hmmm...kjempemorsomt.. Er det slik du vil at dama di skal ha det? Ikke moro når hun går ut med venninner? eller bare sitte hjemme å holde deg i hånden, fordi en eller annen mann kunne finne på å snakke til henne? og da vil hun automatisk hoppe til sengs med ham? Gjensidig respekt, tolleranse for ulikheter og forståelse for hverandre, JA , sjalusi? NEI... Jo mer sjalusi, jo flere restiksjoner og tilpassninger ut over det som føles komfortabelt, jo større sjans for at forholdet sprekker eller utroskap oppstår.. Og nei jeg er ikke billig.. ei heller fan av utroskap, men har levd så lenge og opplevd så mye at jeg faktisk vil tørre å påstå at alle kan, under de rette forutsettninger for akkurat denne personen, være utro. Dette vil alikevel ikke i mine øyne nødvendigvis bety at peronene er billig eller på annen måte egentlig et dårlig menneske. Ingen personer er like, ei heller situasjoner. Man må søke å lære noe av mennesker man møter gjennom livet, lære noe av situasjoner og anskaffe seg evnen til å se situasjoner fra flere sider. Samt alltid ha i bakhode at man ALDRI får hele bildet servert, alle mennesker tilpasser sine uttalelser til hva som gagner seg selv og hva som passer seg å si i det offentlige rom. Alle skjuler noe, eller holder noe tilbake. Husk det neste gang en venn betror seg til deg, hele bildet får du ikke, bare den delen de vil du skal se. Ikke generalisere, eller være for kategorisk eller for steil i egne meninger, det fører ikke noe godt med seg. Ja, vi er tilbake til at relativt like barn leker best i sammen. F.eks at en ekstremt sjalu og innadvendt person vil gå dårlig i sammen med en som er ekstremt utadvendt og sosial. Det er i hvert fall viktig at man kan forstå hverandre igjennom kommunikasjon, og at man klarer å tilpasse seg etter hverandre uten at det føles helt feil for en av partene. Noe det tydeligvis føltes for deg i ditt tilfelle. Jeg er heldigvis ikke av den ekstremt sjalu typen under normale omstendigheter, men jeg hadde f.eks ikke godtatt at dama hilste på folk ved å kysse dem på munnen. Eller f.eks at en mann tok på puppene hennes. Dessuten er det aldri smart å selv prøve å gjøre den andre parten sjalu.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #799 Skrevet 28. april 2010 Det du bør forsøke og forstå er at det er forskjell på oppførsel og personlighet. Altså, man kan tilpasse oppførsel, men personlighet bør man ikke forandre på for å blidgjøre partner, da går man på akkord med seg selv. Da snakker jeg om iboende egenskaper og trekk. Jeg har ikke problemer med å forstå at du ikke liker at jeg kysser menn på munnen, for meg handler det om at jeg ikke gjør noe som betyr noe annet enn et hei. Da får du stole på meg og at jeg ikke er utro. Dersom din sjalusi er så sterk at du ikke tåler at jeg hilser venner av alle aldre og begge kjønn med et kyss, vil jeg først vurdere om jeg kan ha en så sjalu mann, før jeg eventuelt vurderer å tilpasse min oppførsel. Jeg hadde ikke hatt problemer med at min partner hilste med kyss på munnen. Nei, men selv om du ikke hadde hatt problemer med at din partner hilste med kyss på munnen, så betyr altså IKKE det at han ikke har problemer med at du gjør det.
Gjest Anjelika Skrevet 28. april 2010 #800 Skrevet 28. april 2010 Hmmmmmmm - hva med å ha en åpen og god kommunikasjon da? Blir ikke det et problem å få til hvis noen temaer skal være tabu? I mine øyne er (nesten) ingenting tabu. Det er det vel ingen som har sagt heller. Vi prater da alle med partnerne våre om utroskap, jeg vet godt hvor kjæresten min står og han vet godt hvor jeg står. Men det er en vesensforskjell på å prate om det og å stadig "minne hverandre på konsekvensene ved overtramp"! I et forhold med åpen og god kommunikasjon er det ikke behov for dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå