Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2010 #821 Skrevet 28. april 2010 Ler meg fillete! OG Bella, og Kr82, jeg beklager skitsleng om Indre Østfold- Du kan tro jeg tok meg nær av det, satt og gråt en time etter at jeg hadde lest innlegget ditt . Neida, jeg er nok mer vidsynt enn som så, har da bodd både i hovedstaden og Bærum i mange år . Dessuten bor jeg ikke i "indre enfold" heller .
Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2010 #822 Skrevet 28. april 2010 Ja, det betyr altså at mange mannfolk er praktiske dyr, som ser verdien i ei dame som tjener masse penger selv og til felles beste. Da får mannen samtidig bedre råd selv. Fullstendig logisk dette Jaja, Steinar. Etter din logikk er nok jeg ganske verdiløs, og sikkert mange med meg.
Optimist40 Skrevet 28. april 2010 #823 Skrevet 28. april 2010 Ja, vi er tilbake til at relativt like barn leker best i sammen. F.eks at en ekstremt sjalu og innadvendt person vil gå dårlig i sammen med en som er ekstremt utadvendt og sosial. Det er i hvert fall viktig at man kan forstå hverandre igjennom kommunikasjon, og at man klarer å tilpasse seg etter hverandre uten at det føles helt feil for en av partene. Noe det tydeligvis føltes for deg i ditt tilfelle. Jeg er heldigvis ikke av den ekstremt sjalu typen under normale omstendigheter, men jeg hadde f.eks ikke godtatt at dama hilste på folk ved å kysse dem på munnen. Eller f.eks at en mann tok på puppene hennes. Dessuten er det aldri smart å selv prøve å gjøre den andre parten sjalu. Man behøve nødvendigvis ikke være veldig like, man behøver heller ikke være ekstremt hverken det ene eller det andre. Det er mye mellom ytterligpunktene dine. Ja, jeg gikk på en smell i fohold til å gå på akkord med meg selv, og så? Poenget er jo at man gjør mye for å få et forhold til å fungere, man er ikke alltid rasjonell i følelsesmessige forhold, man gjør mye i kjærlighetens navn og dette kan lett utarte / bli utnyttet av den part som føler ( bevisst eller ubevisst) at han / hun får et overtak på den andre. Jada er et kommunikasjons problem dette selvfølgelig, men ytterlighetene dine kommer man heller ingen vei med i lengden. Det eneste partene etter mitt syn må være genuint opptatt av er å gi all den kjærlighet man har, se den andre, klare å sette seg i den andres sted, ville det beste for den andre. Ja da behøver man ikke etter min mening å prate forholdet ihjel. Da handler man i forhold til at man ikke ønsker å trekke den andre ned, eller påtvinge den andre sine egne emosjonelle problemer, men litt selvinnsikt er en klar forutsettning. Hersketeknikker er ikke bra for forholdet: Som f. eks dårlig innpakket sjalusi, nedsettende bemerkninger om den andres interresser, utseende, eller annet, skriking, dårlig selvkontroll med hensyn til sinne, usaklige krangler, urasjonelle utbrudd, stadig uthenging av partneren i andres påhør, latterliggjøring, utakknemmelighet, ja listen er lang. Og forresten.. om en mann tok på puppene til dama di? Er det henne du skal reagere ovenfor da? Hvorfor det ? Fordi det er hun som har puppene? Mulig det var noe her jeg ikke forstod..hmmm.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #824 Skrevet 28. april 2010 Så menn som velger kvinner med penger er praktiske dyr ... men kvinner er golddiggere. Og det var vel ikke det at det var en nyhet at kvinner er opptatt av forholdet som var det store .. men at de er mer opptatt av det enn av penger - noe som er stikk i strid med det du pleier å forfekte.. At det finnes golddiggere av begge kjønn er utvilsomt. Men hvor stor andel disse utgjør er en annen sak. En relativt liten andel vil jeg anta. Jeg tror nok vi må kunne påstå (eller fastslå) at de fleste menn er mer praktisk anlagt enn de fleste kvinner er. Og med det så mener jeg at menn er fornøyd bare det praktiske i forholdet fungerer, noe mange kvinner ikke er fornøyd med tydeligvis. Hvorfor kan man jo lure på?
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #825 Skrevet 28. april 2010 Man behøve nødvendigvis ikke være veldig like, man behøver heller ikke være ekstremt hverken det ene eller det andre. Det er mye mellom ytterligpunktene dine. Ja, jeg gikk på en smell i fohold til å gå på akkord med meg selv, og så? Poenget er jo at man gjør mye for å få et forhold til å fungere, man er ikke alltid rasjonell i følelsesmessige forhold, man gjør mye i kjærlighetens navn og dette kan lett utarte / bli utnyttet av den part som føler ( bevisst eller ubevisst) at han / hun får et overtak på den andre. Jada er et kommunikasjons problem dette selvfølgelig, men ytterlighetene dine kommer man heller ingen vei med i lengden. Det eneste partene etter mitt syn må være genuint opptatt av er å gi all den kjærlighet man har, se den andre, klare å sette seg i den andres sted, ville det beste for den andre. Ja da behøver man ikke etter min mening å prate forholdet ihjel. Da handler man i forhold til at man ikke ønsker å trekke den andre ned, eller påtvinge den andre sine egne emosjonelle problemer, men litt selvinnsikt er en klar forutsettning. Hersketeknikker er ikke bra for forholdet: Som f. eks dårlig innpakket sjalusi, nedsettende bemerkninger om den andres interresser, utseende, eller annet, skriking, dårlig selvkontroll med hensyn til sinne, usaklige krangler, urasjonelle utbrudd, stadig uthenging av partneren i andres påhør, latterliggjøring, utakknemmelighet, ja listen er lang. Og forresten.. om en mann tok på puppene til dama di? Er det henne du skal reagere ovenfor da? Hvorfor det ? Fordi det er hun som har puppene? Mulig det var noe her jeg ikke forstod..hmmm. Ja, det er ikke vanskelig å bli utnyttet hvis man ikke sørger for at det ikke skjer selv. Og at man ofte ikke er rasjonell i følelsesmessige forhold, er (dessverre) bare et faktum. Man håper i det lengste. Som du sier så er det dama som har puppene, ja. Dermed er det i første rekke opp til henne selv å sørge for at hennes grenser overholdes. Hvis hun da ikke umiddelbart hadde forsøkt å stoppe at noen tok på puppene hennes, så hadde jeg skylt dette på henne og blitt rimelig forbannet. Det hadde garantert endt i et oppgjør på kammerset! Men forsøkte hun aktivt å hindre det, og mannen ikke ga seg, så hadde selvfølgelig jeg tatt affære direkte med han og satt en stopper for det på den måten.
Suzy Skrevet 28. april 2010 #826 Skrevet 28. april 2010 Som du sier så er det dama som har puppene, ja. Dermed er det i første rekke opp til henne selv å sørge for at hennes grenser overholdes. Hvis hun da ikke umiddelbart hadde forsøkt å stoppe at noen tok på puppene hennes, så hadde jeg skylt dette på henne og blitt rimelig forbannet. Det hadde garantert endt i et oppgjør på kammerset! Men forsøkte hun aktivt å hindre det, og mannen ikke ga seg, så hadde selvfølgelig jeg tatt affære direkte med han og satt en stopper for det på den måten. Er du helt spinnvill??? Jeg har opplevd at en gammel gris av en kollega tok meg på puppene på dansegulvet på en jobbfest. Mener du at det var mitt ansvar at det skjedde? Og selvsagt forsøker man umiddelbart å stoppe noen som tar en på puppene uoppfordret, men det har da ingenting med saken å gjøre. Er det uønsket så er det det - det er da virkelig ikke noe man får forhindret på forhånd. Du er rett og slett litt skummel du... *grøsser*
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #827 Skrevet 28. april 2010 Er du helt spinnvill??? Jeg har opplevd at en gammel gris av en kollega tok meg på puppene på dansegulvet på en jobbfest. Mener du at det var mitt ansvar at det skjedde? Og selvsagt forsøker man umiddelbart å stoppe noen som tar en på puppene uoppfordret, men det har da ingenting med saken å gjøre. Er det uønsket så er det det - det er da virkelig ikke noe man får forhindret på forhånd. Du er rett og slett litt skummel du... *grøsser* Du misforsto hva jeg mente! Selvfølgelig var det din kollegas feil og skyld. Og ikke ditt ansvar. Det jeg skrev var i tilfelle hvis hun ikke gjorde noe for å få stoppet det umiddelbart.
Suzy Skrevet 28. april 2010 #828 Skrevet 28. april 2010 Du skriver nå følgende: Som du sier så er det dama som har puppene, ja. Dermed er det i første rekke opp til henne selv å sørge for at hennes grenser overholdes. Før du utdyper at hun må stoppe det så fort som mulig osv.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 28. april 2010 #829 Skrevet 28. april 2010 Som du sier så er det dama som har puppene, ja. Dermed er det i første rekke opp til henne selv å sørge for at hennes grenser overholdes. Hvis hun da ikke umiddelbart hadde forsøkt å stoppe at noen tok på puppene hennes, så hadde jeg skylt dette på henne og blitt rimelig forbannet. Det hadde garantert endt i et oppgjør på kammerset! Men forsøkte hun aktivt å hindre det, og mannen ikke ga seg, så hadde selvfølgelig jeg tatt affære direkte med han og satt en stopper for det på den måten. Amazing Selvfølgelig prøver vi å stoppe at mannfolk tar oss på puppene mot vår vilje, vi tar jo ikke å gnir oss mot hendene som tar seg friheter. Derimot er det mannfolkas sitt ansvar å la være å ta oss på puppene. Jeg går jo ikke rundt å strutter med puppene og legger opp til at noen skal ta på dem. Noen ganger går det så kjapt at kvinnfolket ikke rekker å reagere før gubben er borte og vi står igjen med et mildt sagt sjokkert ansiktsuttrykk. Skal vi ha et skilt foran som sier "Vennligst ikke ta meg på puppene"? Sånn noe ala "Rør meg ei"-hjertene som henger på enkelte barnevogner.
Suzy Skrevet 28. april 2010 #830 Skrevet 28. april 2010 Skal vi ha et skilt foran som sier "Vennligst ikke ta meg på puppene"? Sånn noe ala "Rør meg ei"-hjertene som henger på enkelte barnevogner. Jeg hadde kjøpt!
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #831 Skrevet 28. april 2010 Du skriver nå følgende: Før du utdyper at hun må stoppe det så fort som mulig osv. Ja, jeg ser på henne som et oppegående og selvstendig individ og da er det i første rekke hennes oppgave å sørge for at hennes grenser overholdes. Min oppgave er å hjelpe henne om nødvendig.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #832 Skrevet 28. april 2010 Amazing Selvfølgelig prøver vi å stoppe at mannfolk tar oss på puppene mot vår vilje, vi tar jo ikke å gnir oss mot hendene som tar seg friheter. Derimot er det mannfolkas sitt ansvar å la være å ta oss på puppene. Jeg går jo ikke rundt å strutter med puppene og legger opp til at noen skal ta på dem. Noen ganger går det så kjapt at kvinnfolket ikke rekker å reagere før gubben er borte og vi står igjen med et mildt sagt sjokkert ansiktsuttrykk. Skal vi ha et skilt foran som sier "Vennligst ikke ta meg på puppene"? Sånn noe ala "Rør meg ei"-hjertene som henger på enkelte barnevogner. Ja, det er vel mange merkelige individer! Sikkert ikke dumt å ha en mann ved sin side som avskrekkingsvåpen da
Gjest Anjelika Skrevet 28. april 2010 #833 Skrevet 28. april 2010 Kan du egentlig noe som helst om kvinner Steinar? De fleste av oss liker ikke å bli tafset på puppene av tilfeldige menn på offentlige steder! At du skal bli SJALU om en kvinne blir antastet er jo helt hinsides, det er ikke som om vi hadde sittet der og storkost oss med alle folks hender på puppene våre om vi hadde vært single.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #834 Skrevet 28. april 2010 Kan du egentlig noe som helst om kvinner Steinar? De fleste av oss liker ikke å bli tafset på puppene av tilfeldige menn på offentlige steder! At du skal bli SJALU om en kvinne blir antastet er jo helt hinsides, det er ikke som om vi hadde sittet der og storkost oss med alle folks hender på puppene våre om vi hadde vært single. Husker jeg kysset ei vilt fremmed dame for mange år siden ute på byen i fylla. Og jeg kan love deg at hennes kjæreste ikke akkurat var mye blid på henne, ettersom han så at det skjedde. Men til meg sa han ingenting.
Gjest brutal_mann Skrevet 28. april 2010 #835 Skrevet 28. april 2010 Skal vi ha et skilt foran som sier "Vennligst ikke ta meg på puppene"? Sånn noe ala "Rør meg ei"-hjertene som henger på enkelte barnevogner. Niks! Dere kan heller ha den t-skjorta jeg faktisk så en gang. Der stod det "Made you look!"
Suzy Skrevet 28. april 2010 #836 Skrevet 28. april 2010 Ja, jeg ser på henne som et oppegående og selvstendig individ og da er det i første rekke hennes oppgave å sørge for at hennes grenser overholdes. Min oppgave er å hjelpe henne om nødvendig. Vet ikke om du har vært noe særlig på by'n (ja i festlige lag i det hele tatt)? Jeg har faktisk opplevd ganske mange ganger at det brått står en eller annen gjøk med nevene godt plassert midt på brøstet mitt - og uten at jeg har invitert. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å ikke oppleve sånne ting? :klø: Og får du tar den - jeg har ikke nødvendigvis vært alvorlig utringet altså...
Suzy Skrevet 28. april 2010 #837 Skrevet 28. april 2010 Niks! Dere kan heller ha den t-skjorta jeg faktisk så en gang. Der stod det "Made you look!" Veldig bra - en sånn vil jeg ha!
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #838 Skrevet 28. april 2010 Vet ikke om du har vært noe særlig på by'n (ja i festlige lag i det hele tatt)? Jeg har faktisk opplevd ganske mange ganger at det brått står en eller annen gjøk med nevene godt plassert midt på brøstet mitt - og uten at jeg har invitert. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å ikke oppleve sånne ting? :klø: Og får du tar den - jeg har ikke nødvendigvis vært alvorlig utringet altså... Hva med et hardt kne midt i skrittet?
Suzy Skrevet 28. april 2010 #839 Skrevet 28. april 2010 Hva med et hardt kne midt i skrittet? Før de har rørt meg? Jeg snakker om sånne - rett bort til meg og ta tak, le og forsvinne-typer - og ja dem er det faktisk forbløffende mange av.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #840 Skrevet 28. april 2010 Før de har rørt meg? Jeg snakker om sånne - rett bort til meg og ta tak, le og forsvinne-typer - og ja dem er det faktisk forbløffende mange av. Best å være føre var vettu Jaja, det finnes vel mange tullinger der ute dessverre. Jeg får visst bli mer oppmerksom på problemet når det blir aktuelt igjen og være avskrekkingsvåpen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå