Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #801 Skrevet 28. april 2010 Det er det vel ingen som har sagt heller. Vi prater da alle med partnerne våre om utroskap, jeg vet godt hvor kjæresten min står og han vet godt hvor jeg står. Men det er en vesensforskjell på å prate om det og å stadig "minne hverandre på konsekvensene ved overtramp"! I et forhold med åpen og god kommunikasjon er det ikke behov for dette. Kunne jo da være interessant å få vite hvordan dere prater om utroskap? Jeg kan egentlig ikke se noen annen grunn til at man prater om det enn for å klargjøre grensene og minne hverandre om problemene ...
Gjest KateW Skrevet 28. april 2010 #802 Skrevet 28. april 2010 Nei, men selv om du ikke hadde hatt problemer med at din partner hilste med kyss på munnen, så betyr altså IKKE det at han ikke har problemer med at du gjør det. Og du sidestiller det med å ta på puppene med å kysse noen på munnen? Har du i det hele tatt vært utenfor Indre Østfold? Det er motivet bak som betyr noe, mer enn handlingen. Om en mann skulle korrigere min oppførsel basert på egen usikkerhet, så hadde ikke han vært mann for meg. Han kunne korrigert sine reaksjoner, så lenge jg er tydelig på hvem jeg elsker og hva jeg legger i mine handlinger, så vil ikke han ha grunn til å være sjalu.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 28. april 2010 #803 Skrevet 28. april 2010 Kunne jo da være interessant å få vite hvordan dere prater om utroskap? Jeg kan egentlig ikke se noen annen grunn til at man prater om det enn for å klargjøre grensene og minne hverandre om problemene ... Når man dater så finner man ut gjennom vanlige samtaler om utroskap er noe som blir akseptert, de fleste godtar ikke utroskap og sier at hvis så skjer så er det slutt mellom oss. Men de fleste par har ikke spesifikke utroskapssamtaler. Og er vi først helt i samsvar med hverandre på det området så er det ikke nødvendig å ta det opp med jevne mellomrom og "minne" hverandre på at vi ikke må være utro. Hvorfor minne noen om problemer som ikke er der og som aldri har vært et tema i livene vår fra før av?
Gjest Anjelika Skrevet 28. april 2010 #804 Skrevet 28. april 2010 Kunne jo da være interessant å få vite hvordan dere prater om utroskap? Jeg kan egentlig ikke se noen annen grunn til at man prater om det enn for å klargjøre grensene og minne hverandre om problemene ... Vi pratet om det som vi prater om alt fra været til krig og fred og religion og politikk og sånt imens vi ligger på sengekanten. Jeg var interessert i hans erfaringer, synspunkt og opplevelser av det, ikke i å kommunisere mine grenser. Men det går jo begge veier, han var like interessert i hva jeg følte og mente om saken. Og hans grenser blir jo også mine grenser (så lenge de er innenfor rimelighetens grenser ). Grunnen til at man prater om det er at man ønsker å bli bedre kjent med hverandre, jeg vil vite mest mulig om min partners følelsesliv og hans verdier. Jeg vet dette er vanskelig for deg å innbille deg, men utroskap er faktisk min minste bekymring i livet. Om jeg hadde hatt lyst til å snakke om konkret grensesetting, så er det bare for å høre hans slik at jeg evt kan justere meg etter dem (om de er rimelige). Selv gir jeg veldig frie tøyler, men respekterer om han er et hakk mer restriktiv og ønsker ikke å gjøre noe som kunne såret han. Jeg føler at en interesse for hvordan kjæresten tenker om det er et litt bedre utgangspunkt for åpen kommunikasjon enn en besettelse av å fortelle om sine grenser og konsekvensene av at de blir tråkket over. Det er som sagt forskjell på å prate om det og å formane.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 28. april 2010 #805 Skrevet 28. april 2010 Det er som sagt forskjell på å prate om det og å formane. Ja, det er en vesentlig forskjell etter min oppfatning.
Gjest Anjelika Skrevet 28. april 2010 #806 Skrevet 28. april 2010 Ja, det er en vesentlig forskjell etter min oppfatning. Ja, og det er den jeg tror Steinar ikke ser. Jeg kan prate om utroskap i lange baner med min kjæreste, vi hadde nettopp en veldig interessant samtale/diskusjon om det etter en episode av hjernevask. Men om han hadde "minnet meg på konsekvensene" hver gang jeg gikk på byn uten han så hadde det ikke vært like interessant å høre på akkurat..
kristian82 Skrevet 28. april 2010 #807 Skrevet 28. april 2010 Og du sidestiller det med å ta på puppene med å kysse noen på munnen? Har du i det hele tatt vært utenfor Indre Østfold? Snakk ikke stygt om østfold
Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2010 #808 Skrevet 28. april 2010 Snakk ikke stygt om østfold Enig, Kristian. Vi er opptil flere oppegående mennesker her, som er i stand til å se en sak fra flere sider, og ikke er opptatt av å prakke på noen våre meninger som de eneste saliggjørende .
LilleBille Skrevet 28. april 2010 #809 Skrevet 28. april 2010 (endret) Denne synes jeg var litt fornøyelig med tanke på at du Steinar stadig kommer tilbake til at kvinner er golddiggere osv.. Samboere med høyere utdanning og inntekt planlegger oftere å gifte seg med partneren sin enn samboere med lavere sosioøkonomisk status. Dette er tydeligst blant menn. Kvinners ekteskapsplaner er i større grad påvirket av hvordan de vurderer forholdet ... "Jeg ble litt overrasket over at menn vektlegger partnerens inntekt såpass mye og at det samme ikke ser ut til å gjelde kvinner. For menn er det også mer sannsynlig at han planlegger å gifte seg jo mer partneren tjener, sier Wiik." Endret 28. april 2010 av LilleBille
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #810 Skrevet 28. april 2010 Og du sidestiller det med å ta på puppene med å kysse noen på munnen? Har du i det hele tatt vært utenfor Indre Østfold? Det er motivet bak som betyr noe, mer enn handlingen. Om en mann skulle korrigere min oppførsel basert på egen usikkerhet, så hadde ikke han vært mann for meg. Han kunne korrigert sine reaksjoner, så lenge jg er tydelig på hvem jeg elsker og hva jeg legger i mine handlinger, så vil ikke han ha grunn til å være sjalu. Det dreier seg ikke bare om usikkerhet eller sjalusi. Folk har også ulike normer og regler. Altså hva som er akseptabelt å gjøre og hva som ikke er akseptabelt.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #811 Skrevet 28. april 2010 Når man dater så finner man ut gjennom vanlige samtaler om utroskap er noe som blir akseptert, de fleste godtar ikke utroskap og sier at hvis så skjer så er det slutt mellom oss. Men de fleste par har ikke spesifikke utroskapssamtaler. Og er vi først helt i samsvar med hverandre på det området så er det ikke nødvendig å ta det opp med jevne mellomrom og "minne" hverandre på at vi ikke må være utro. Hvorfor minne noen om problemer som ikke er der og som aldri har vært et tema i livene vår fra før av? Under normale omstendigheter, prater man selvfølgelig ikke om det i dagliglivet.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #812 Skrevet 28. april 2010 Ja, og det er den jeg tror Steinar ikke ser. Jeg kan prate om utroskap i lange baner med min kjæreste, vi hadde nettopp en veldig interessant samtale/diskusjon om det etter en episode av hjernevask. Men om han hadde "minnet meg på konsekvensene" hver gang jeg gikk på byn uten han så hadde det ikke vært like interessant å høre på akkurat.. Ja, men poenget er jo at hvis man prater om det en gang i mellom så blir begge samtidig minnet om problemene. Jeg ser ikke noe spesielt galt i det så lenge det ikke ender opp i beskyldninger, eller altfor kraftige formaninger. Men uansett syns jeg ikke utroskap skal være noe tabu-emne for par.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 28. april 2010 #813 Skrevet 28. april 2010 Ja, men poenget er jo at hvis man prater om det en gang i mellom så blir begge samtidig minnet om problemene. Jeg ser ikke noe spesielt galt i det så lenge det ikke ender opp i beskyldninger, eller altfor kraftige formaninger. Men uansett syns jeg ikke utroskap skal være noe tabu-emne for par. Er det noen som har sagt at det er et tabu-emne da? Vi snakker jo om utroskap sånn generelt, akkurat som vi snakker om andre ting når det naturlig kommer opp, som f.eks. hvis det er et tema i et tv-program eller det står en artikkel i et blad, avis eller magasin. Men vi setter ikke av tid til å snakke spesielt om utroskap og hva slags konsekvenser det vil få for vårt forhold.
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #814 Skrevet 28. april 2010 Denne synes jeg var litt fornøyelig med tanke på at du Steinar stadig kommer tilbake til at kvinner er golddiggere osv.. Samboere med høyere utdanning og inntekt planlegger oftere å gifte seg med partneren sin enn samboere med lavere sosioøkonomisk status. Dette er tydeligst blant menn. Kvinners ekteskapsplaner er i større grad påvirket av hvordan de vurderer forholdet ... "Jeg ble litt overrasket over at menn vektlegger partnerens inntekt såpass mye og at det samme ikke ser ut til å gjelde kvinner. For menn er det også mer sannsynlig at han planlegger å gifte seg jo mer partneren tjener, sier Wiik." Tja, det vil sikkert være en sammenheng mellom kvinners utdanning/inntekt og deres behov for en mann med inntekt. Altså, desto mindre inntekt ei kvinne har, desto mer avhengig er hun av mannens inntekt. Kan vel neppe kalle dette for å være en typisk golddigger da men. Og jeg kan selvfølgelig se logikken i at det er mer fristende med ei dame som tjener mer, enn ei som tjener mindre. Vi lever jo tross alt i en praktisk verden, også vi stakkars mannfolk
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #815 Skrevet 28. april 2010 Er det noen som har sagt at det er et tabu-emne da? Vi snakker jo om utroskap sånn generelt, akkurat som vi snakker om andre ting når det naturlig kommer opp, som f.eks. hvis det er et tema i et tv-program eller det står en artikkel i et blad, avis eller magasin. Men vi setter ikke av tid til å snakke spesielt om utroskap og hva slags konsekvenser det vil få for vårt forhold. Jada, jeg er enig i dette. Det må være "noe" som gjør at man prater om utroskap.
LilleBille Skrevet 28. april 2010 #816 Skrevet 28. april 2010 Tja, det vil sikkert være en sammenheng mellom kvinners utdanning/inntekt og deres behov for en mann med inntekt. Altså, desto mindre inntekt ei kvinne har, desto mer avhengig er hun av mannens inntekt. Kan vel neppe kalle dette for å være en typisk golddigger da men. Og jeg kan selvfølgelig se logikken i at det er mer fristende med ei dame som tjener mer, enn ei som tjener mindre. Vi lever jo tross alt i en praktisk verden, også vi stakkars mannfolk Og dette var det du leste ut av artikkelen? :klø: Når avhandlingen kom til at menn er mer opptatt av partnerens inntekt enn kvinner - kvinner er mer opptatt av forholdet.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 28. april 2010 #817 Skrevet 28. april 2010 Og dette var det du leste ut av artikkelen? :klø: Når avhandlingen kom til at menn er mer opptatt av partnerens inntekt enn kvinner - kvinner er mer opptatt av forholdet. Å lese artikler som fanden leser bibelen...
Gjest KateW Skrevet 28. april 2010 #818 Skrevet 28. april 2010 Å lese artikler som fanden leser bibelen... Ler meg fillete! OG Bella, og Kr82, jeg beklager skitsleng om Indre Østfold-
Steinar40 Skrevet 28. april 2010 Forfatter #819 Skrevet 28. april 2010 Og dette var det du leste ut av artikkelen? :klø: Når avhandlingen kom til at menn er mer opptatt av partnerens inntekt enn kvinner - kvinner er mer opptatt av forholdet. Ja, det betyr altså at mange mannfolk er praktiske dyr, som ser verdien i ei dame som tjener masse penger selv og til felles beste. Da får mannen samtidig bedre råd selv. Fullstendig logisk dette Og hvor er nyheten i at kvinner er mer opptatte av parforholdet enn menn? Det er jo ca 90% av alle samlivsbrudd som initieres av kvinner fordi de ikke er fornøyde ...
LilleBille Skrevet 28. april 2010 #820 Skrevet 28. april 2010 Ja, det betyr altså at mange mannfolk er praktiske dyr, som ser verdien i ei dame som tjener masse penger selv og til felles beste. Da får mannen samtidig bedre råd selv. Fullstendig logisk dette Og hvor er nyheten i at kvinner er mer opptatte av parforholdet enn menn? Det er jo ca 90% av alle samlivsbrudd som initieres av kvinner fordi de ikke er fornøyde ... Så menn som velger kvinner med penger er praktiske dyr ... men kvinner er golddiggere. Og det var vel ikke det at det var en nyhet at kvinner er opptatt av forholdet som var det store .. men at de er mer opptatt av det enn av penger - noe som er stikk i strid med det du pleier å forfekte..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå