Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #761 Skrevet 27. april 2010 Skal jeg si deg en ting, Steinar? Du er et av de minst oppegående og minst reflekterte menneskene jeg har vært borti noensinne. Vanligvis liker jeg å diskutere med folk jeg er uenig med - det er jo både interessant og utviklende å få nye perspektiver på ting. Men du derimot, til tross for at vi er uenige om det meste, evner ikke å gi meg innspill på noe som helst. Til det er du altfor enkel i hodet. Men greit nok, jeg skal holde meg langt unna diskusjoner hvor du er involvert. Du fremstår i tillegg som eiesyk, kontrollerende og manipulerende, og dermed som en person alle kvinner burde holde seg langt unna. Grøss.
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #762 Skrevet 27. april 2010 Skal jeg si deg en ting, Steinar? Du er et av de minst oppegående og minst reflekterte menneskene jeg har vært borti noensinne. Vanligvis liker jeg å diskutere med folk jeg er uenig med - det er jo både interessant og utviklende å få nye perspektiver på ting. Men du derimot, til tross for at vi er uenige om det meste, evner ikke å gi meg innspill på noe som helst. Til det er du altfor enkel i hodet. Men greit nok, jeg skal holde meg langt unna diskusjoner hvor du er involvert. Du fremstår i tillegg som eiesyk, kontrollerende og manipulerende, og dermed som en person alle kvinner burde holde seg langt unna. Grøss. Det er interessant å se at du tror du kjenner meg igjennom det jeg skriver her. Jeg er forsåvidt ærlig i det jeg skriver, men det blir allikevel et veldig begrenset og polarisert inntrykk du får av meg her. Jeg tenker problemet ditt er at vi rett og slett ser på saker og ting veldig ulikt. Folk er ulike. Til de grader også.
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #763 Skrevet 27. april 2010 Dette er tydeligvis noe du ikke har personlig erfaring med. Man kan ikke styre oppmerksomhet, man kan styre hva man gjør med den. Som sagt, hvis du oppfører deg litt avvisende, så mister folk fort interessen.
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #764 Skrevet 27. april 2010 Det er interessant å se at du tror du kjenner meg igjennom det jeg skriver her. Jeg er forsåvidt ærlig i det jeg skriver, men det blir allikevel et veldig begrenset og polarisert inntrykk du får av meg her. Jeg tenker problemet ditt er at vi rett og slett ser på saker og ting veldig ulikt. Folk er ulike. Til de grader også. Nei, jeg tror ikke at jeg kjenner deg. Det jeg imidlertid vet om deg gjennom innleggene jeg har lest, er bl.a. at du er helt besatt av at damen du skal slå deg til ro med er trofast, samt at alle mennesker skal innrette seg på den måten du mener er best for deg. Ja, vi er uenige, og nei, det er ikke det som er problemet. Jeg liker som tidligere nevnt vanligvis å diskutere med folk som har et annet syn på ting enn det jeg har, idet det er utviklende og inspirerende. Dumme folk derimot, har jeg ikke noe utbytte av å diskutere med overhodet.
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #765 Skrevet 27. april 2010 Nei, jeg tror ikke at jeg kjenner deg. Det jeg imidlertid vet om deg gjennom innleggene jeg har lest, er bl.a. at du er helt besatt av at damen du skal slå deg til ro med er trofast, samt at alle mennesker skal innrette seg på den måten du mener er best for deg. Ja, vi er uenige, og nei, det er ikke det som er problemet. Jeg liker som tidligere nevnt vanligvis å diskutere med folk som har et annet syn på ting enn det jeg har, idet det er utviklende og inspirerende. Dumme folk derimot, har jeg ikke noe utbytte av å diskutere med overhodet. Jeg vet ikke hva du foretrekker, men jeg krever altså et monogamt parforhold, og da er trofasthet mer enn viktig - også fra damens side. Hvordan mener du at jeg er dum da?
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #766 Skrevet 27. april 2010 Jeg vet ikke hva du foretrekker, men jeg krever altså et monogamt parforhold, og da er trofasthet mer enn viktig - også fra damens side. Øh. I likhet med de aller fleste mennesker her i verden, så ønsker jeg et monogamt parforhold. Jeg synes imidlertid at det enorme fokuset du har på trofasthet i diskusjonene her inne, vitner om en type usikkerhet som jeg finner ekstremt utiltrekkende. Dessuten så tenker jeg at dersom man skal gjøre utroskp til sånn diger greie som man skal snakke om hele tiden, gjøre til et stort tema, og for enhver pris unngå, så vil det forsure forholdet veldig. Big time. Hvordan mener du at jeg er dum da? Du evner jo overhodet ikke å sette deg inn i hvordan andre mennesker tenker! Dessuten er du ute av stand til å se at andre kan være forskjellige fra deg. For ikke å snakke om at du er veldig opptatt av å finne en slags "mal" for alle mennesker her i verden. Bare for å nevne noe. Jeg utdyper gjerne mer altså, så bare spør!
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #767 Skrevet 27. april 2010 Øh. I likhet med de aller fleste mennesker her i verden, så ønsker jeg et monogamt parforhold. Jeg synes imidlertid at det enorme fokuset du har på trofasthet i diskusjonene her inne, vitner om en type usikkerhet som jeg finner ekstremt utiltrekkende. Dessuten så tenker jeg at dersom man skal gjøre utroskp til sånn diger greie som man skal snakke om hele tiden, gjøre til et stort tema, og for enhver pris unngå, så vil det forsure forholdet veldig. Big time. Ja, men utroskap er ikke noe man snakker altfor mye om når det er tillit mellom partene. Du evner jo overhodet ikke å sette deg inn i hvordan andre mennesker tenker! Dessuten er du ute av stand til å se at andre kan være forskjellige fra deg. For ikke å snakke om at du er veldig opptatt av å finne en slags "mal" for alle mennesker her i verden. Bare for å nevne noe. Jeg utdyper gjerne mer altså, så bare spør! Tja, jeg har egenlig ikke noe problem med å sette meg inn i hvordan andre mennesker tenker da men. Eksempel? Og jeg vet at andre vil være mer eller mindre forskjellig fra meg. Og den "malen" du nevner må vel være at jeg gjerne generaliserer og ser på hva som vil være typisk eller gjennomsnittlig for en gruppe mennesker. Ofte ikke lett å diskutere på noen annen måte.
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #768 Skrevet 27. april 2010 Ja, men utroskap er ikke noe man snakker altfor mye om når det er tillit mellom partene. Nemlig. Og hvis man velger å gå inn i et forhold med en person, så er det jo blant annet fordi man har tillit til personen. Eventuelt så velger man å ha tillit til de man blir sammen med. Du ser imidlertid ut til å ha veldig vanskelig for å etablere tillit (jf det du har skrevet om folk som er sjarmerende, og som tiltrekker seg mange av det motsatte kjønn). Jeg har det ikke sånn. Alle jeg har vært sammen med har hatt en del kvinner svermende rundt dem, men det har da ikke plaget meg. Og den "malen" du nevner må vel være at jeg gjerne generaliserer og ser på hva som vil være typisk eller gjennomsnittlig for en gruppe mennesker. Ofte ikke lett å diskutere på noen annen måte. Det du ikke ser ut til å skjønne, er at når man ser forskningsrapporter, og da gjerne av den kvantitative typen, så sier disse jo ingen verdens ting om individer, men bare om generelle tendenser. At du ikke skjønner dette, forbauser meg ikke overhodet, for du later jo ikke ut til å være blant de som er aller best intellektuelt utrustet.
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #769 Skrevet 27. april 2010 Nemlig. Og hvis man velger å gå inn i et forhold med en person, så er det jo blant annet fordi man har tillit til personen. Eventuelt så velger man å ha tillit til de man blir sammen med. Du ser imidlertid ut til å ha veldig vanskelig for å etablere tillit (jf det du har skrevet om folk som er sjarmerende, og som tiltrekker seg mange av det motsatte kjønn). Jeg har det ikke sånn. Alle jeg har vært sammen med har hatt en del kvinner svermende rundt dem, men det har da ikke plaget meg. Du forstår tydeligvis ikke at jeg er mann! Jeg er mye mer aggressiv på slike områder enn du er som kvinne. Det du ikke ser ut til å skjønne, er at når man ser forskningsrapporter, og da gjerne av den kvantitative typen, så sier disse jo ingen verdens ting om individer, men bare om generelle tendenser. At du ikke skjønner dette, forbauser meg ikke overhodet, for du later jo ikke ut til å være blant de som er aller best intellektuelt utrustet. Takk for komplimentet! Og vær glad du ikke er mann, for da kunne jeg ha blitt irritert her Ikke helt enig i at det typiske eller gjennomsnittlige ikke sier noen verdens ting om individer. Mye av det som er typisk for en gruppe vil finnes i de fleste individer, bare i en større eller mindre grad enn hva som er gjennomsnittlig eller typisk. Alle mennesker er individer og ulike, men vi har samtidig en del fellesnevnere alle sammen.
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #770 Skrevet 27. april 2010 Øh. Så alt du prøver å si her er at jeg ikke har rett til å uttale meg fordi jeg ikke er mann? Vel, deg om det.
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #771 Skrevet 27. april 2010 Øh. Så alt du prøver å si her er at jeg ikke har rett til å uttale meg fordi jeg ikke er mann? Vel, deg om det. Nei, det jeg sier er at du har fordeler av å være kvinne
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #772 Skrevet 27. april 2010 Nei, det jeg sier er at du har fordeler av å være kvinne Javel??? Jeg skjønner virkelig ikke hva du vil frem til her.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #773 Skrevet 27. april 2010 Jeg tror at det Steinar sier, er at hvis du hadde vært mann, Ludovie, så hadde du fått deg en på trynet. :slår:
Gjest brutal_mann Skrevet 27. april 2010 #774 Skrevet 27. april 2010 Javel??? Jeg skjønner virkelig ikke hva du vil frem til her. Jeg tror at S40 frykter det faktum at en kvinne kan få pult en ny mann hver eneste dag om hun vil, mens en mann kan date hver eneste dag i et helt år og aldri få pult. Dette er et sosialt faktum kvinner sliter med å innrømme/ta inn over seg. Menn med stor M vet at de er atraktive nok til at hans kvinne® ikke vil finne på noe slik.
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #775 Skrevet 27. april 2010 Jeg tror at det Steinar sier, er at hvis du hadde vært mann, Ludovie, så hadde du fått deg en på trynet. :slår: Haha! Og dessuten, dersom jeg hadde hatt voldelige tendenser, så ville han så definitivt fått seg en på trynet også. Mere blod!
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #776 Skrevet 27. april 2010 Jeg tror at S40 frykter det faktum at en kvinne kan få pult en ny mann hver eneste dag om hun vil, mens en mann kan date hver eneste dag i et helt år og aldri få pult. Dette er et sosialt faktum kvinner sliter med å innrømme/ta inn over seg. Menn med stor M vet at de er atraktive nok til at hans kvinne® ikke vil finne på noe slik. Jeg har jo forlengst skjønt at Steinar er livredd for utroskap. Men ettersom det jo engang er sånn at menn generelt sett er mer utro enn kvinner, skjønner jeg ikke hva han maser om.
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #777 Skrevet 27. april 2010 Haha! Og dessuten, dersom jeg hadde hatt voldelige tendenser, så ville han så definitivt fått seg en på trynet også. Mere blod! Jeg har i hvert fall opplevd at enkelte kvinner kan være flinke til å spytte. Og det er jo en veldig fin kunnskap hehe
Steinar40 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #778 Skrevet 27. april 2010 Jeg har jo forlengst skjønt at Steinar er livredd for utroskap. Men ettersom det jo engang er sånn at menn generelt sett er mer utro enn kvinner, skjønner jeg ikke hva han maser om. Det er ingenting en mann frykter mer enn ei utro dame.
Gjest brutal_mann Skrevet 27. april 2010 #779 Skrevet 27. april 2010 Jeg har jo forlengst skjønt at Steinar er livredd for utroskap. Men ettersom det jo engang er sånn at menn generelt sett er mer utro enn kvinner, skjønner jeg ikke hva han maser om. Beklager å måtte skuffe deg men der er nok fordelingen lik mellom kjønnene. Det er motivene for utroskap som er forskjellige, ikke andelen.
Gjest Ludovie Skrevet 27. april 2010 #780 Skrevet 27. april 2010 Det er ingenting en mann frykter mer enn ei utro dame. Det tror jeg ingenting på. Såklart er det sånn at ingen - verken menn eller kvinner - ønsker å oppleve at partneren er utro. Det må være virkelig helt forjævlig grusomt. Men vet du hva, Steinar? En ting jeg faktisk ville syntes at hadde vært enda verre enn at partneren min var utro mot meg, ville vært om han hadde vært besatt av sånne ting, og dermed hadde vært opptatt av å kontrollere meg og sørge for at det ble minimale muligheter for meg til å være utro. Og for the record: Jeg har aldri vært utro, og jeg klarer heller ikke å se for meg at jeg skulle kunne være det. Allikevel - det er jo selvfølgelig helt umulig for meg å forestille meg alle mulige situasjoner som jeg vil kunne støte på i fremtiden, så jeg er tross alt realistisk nok til å kunne si at jeg aldri kan garantere det. Det kan for øvrig ingen. INGEN! Men allikevel, slik jeg ser det nå, veldig usannsynlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå