Steinar40 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #861 Skrevet 29. april 2010 (endret) Det kan jo diskuteres hvor fornuftig det er å ta et oppgjør på kammerset når dama di blir forulempet på byn Må si jeg hadde fått litt bakoversveis hvis en idiot hadde klapset meg på ræva eller voldtafset på en pupp og kjæresten min hadde blitt sint på meg Sjalu er du nok, når du refser dama og ikke den ubehøvlede fyren som tafser ubedt.. Fornuftig? Nei desverre, finnes ikke noe fornuft i den type oppførsel, bare urasjonelle følelser. Jeg har truffet menn som deg, Steinar, og dessverre vært i forhold med en av dem. En gang ble jeg antastet av en mann da jeg var sammen med min daværende. Mannen som antastet meg kysset meg på munnen, stakk tunga langt ned i halsen på meg og skamkløp meg u brystene, det var utrolig vondt og han var skikkelig stor og sterk. Jeg frøs til is fordi jeg fikk sjokk. Partneren min sto og så på, og grep ikke inn. Etterpå kjeftet han meg huden full, mens jeg sto og kastet opp, fordi jeg var pen, og derfor utstrålte at det var greit at menn tok seg til rette med meg. I tillegg til at jeg ikke gjorde noe, selvsagt. Jeg måtte sporenstreks be om unnskyldning, og ble minnet om denne episoden, hvor jeg var UTRO i lang tid framover. Jeg trodde virkelig ikke at flere slike menn vandret på kloden, Steinar, men du har, dessverre bevist at der tok jeg feil. Jeg håper virkelig ikke at det finnes en kvinne som velger å gå inn i et forhold med deg. Jeg må bare si at kvinner er imponerende når de først har bestemt seg for å misforstå. Da er det jaggu ikke lett å få dere til å se det på noen annen måte etterpå! En mann som står og ser på at dama blir overfalt av et annet mannfolk er ikke noen mann. Så enkelt er det. Jeg har aldri ment noe annet enn at det er overgriperen som har skylda. Det eneste jeg forventer er at dama under normale omstendigheter viser at hun ikke er med på det. Imidlertid vil det jo alltid være fornuftig å vurdere i hvilke miljøer man vanker. Og ikke utsette seg selv for unødvendig risiko. Endret 29. april 2010 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #862 Skrevet 29. april 2010 Med praktisk mener du da? Legge gulv? Skifte dekk? Være løsningsorientert? Klare å gjøre fem ting på en gang, alle vellykket? I så fall kjenner jeg like mange, om ikke flere, kvinner som menn som er dyktige på dette, selvet inkludert. Nei, jeg mener at menn er mer opptatt av at det praktiske i livet fungerer (f.eks ferdig mat, rene klær, ryddig hus etc.) enn at følelseslivet i parforholdet fungerer. De fleste menn er ikke følelsesmennesker på samme måte som de fleste kvinner er.
Optimist40 Skrevet 29. april 2010 #863 Skrevet 29. april 2010 Jeg må bare si at kvinner er imponerende når de først har bestemt seg for å misforstå. Da er det jaggu ikke lett å få dere til å se det på noen annen måte etterpå! En mann som står og ser på at dama blir overfalt av et annet mannfolk er ikke noen mann. Så enkelt er det. Jeg har aldri ment noe annet enn at det er overgriperen som har skylda. Det eneste jeg forventer er at dama under normale omstendigheter viser at hun ikke er med på det. Imidlertid vil det jo alltid være fornuftig å vurdere i hvilke miljøer man vanker. Og ikke utsette seg selv for unødvendig risiko. Da må du nok bli bedre til å utrykke deg, om vi kvinnfolk så til de grader missfortår hva du egentlig mener, for du motsier deg selv også i dennne kommentare. Venter i spenning
Gjest KateW Skrevet 29. april 2010 #864 Skrevet 29. april 2010 Jeg har aldri ment noe annet enn at det er overgriperen som har skylda. Det eneste jeg forventer er at dama under normale omstendigheter viser at hun ikke er med på det. Imidlertid vil det jo alltid være fornuftig å vurdere i hvilke miljøer man vanker. Og ikke utsette seg selv for unødvendig risiko. Det var akkruat det han sa også.... OG igjen, der legger du skyld på at man vanker i feil miljø. Tror ikke du ser det selv, Steinar, men du er ikke så fryktelig lett å misforstå.
Sequax Skrevet 29. april 2010 #865 Skrevet 29. april 2010 Haha, jeg har nok hatt noen mistanker når det av og til glipper, men du vet han må passe på sitt selvpålagte image . Han er meget flinkt til å vokte over imaget sitt...faktisk side opp og side ned med så og si de samme svarene :gjeiper: Jeg må ta meg "Steinar-pause" av og til pga de mange intetsigende svarene hans, og hvis jeg besøker en Steinar-tråd igjen litt senere, hva finner jeg ? Jo, de samme svarene og konklusjonene som før pausen...
Sequax Skrevet 29. april 2010 #866 Skrevet 29. april 2010 Nei, jeg mener at menn er mer opptatt av at det praktiske i livet fungerer (f.eks ferdig mat, rene klær, ryddig hus etc.) enn at følelseslivet i parforholdet fungerer. De fleste menn er ikke følelsesmennesker på samme måte som de fleste kvinner er. Hva i...Steinar: du tar feil, heldigvis! Det er DU og kanskje en håndfull andre menn med ideologi fra tidlig middelalder som er mer opptatt av at dama skal være fungerende husholderske framfor livspartner. Selvfølgelig er det følelsene for dama som holder en normal mann i hus!!! Tror du VIRKELIG at vi ville valgt oss en mann for å underholde ham på denne måten ? Svaret er NEI, og der fikk du også nok et svar på hvorfor du er singel.
Steinar40 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #867 Skrevet 29. april 2010 Det var akkruat det han sa også.... OG igjen, der legger du skyld på at man vanker i feil miljø. Tror ikke du ser det selv, Steinar, men du er ikke så fryktelig lett å misforstå. La meg si det på en måte som du kanskje ikke kan misforstå her da! Hvis du reiser på Hells Angels årsfest, eller på Frelsesarmeens årsfest - i hvilken setting tror du at du vil ha størst risiko for å bli antastet?
Steinar40 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #868 Skrevet 29. april 2010 Da må du nok bli bedre til å utrykke deg, om vi kvinnfolk så til de grader missfortår hva du egentlig mener, for du motsier deg selv også i dennne kommentare. Venter i spenning Motsier hva da?
Steinar40 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #869 Skrevet 29. april 2010 Han er meget flinkt til å vokte over imaget sitt...faktisk side opp og side ned med så og si de samme svarene :gjeiper: Jeg må ta meg "Steinar-pause" av og til pga de mange intetsigende svarene hans, og hvis jeg besøker en Steinar-tråd igjen litt senere, hva finner jeg ? Jo, de samme svarene og konklusjonene som før pausen... Ja, beviser ikke det at jeg mener det jeg sier?
Tabris Skrevet 29. april 2010 #870 Skrevet 29. april 2010 Hvis du reiser på Hells Angels årsfest, eller på Frelsesarmeens årsfest - i hvilken setting tror du at du vil ha størst risiko for å bli antastet? Jeg har vært på fest hos Hells Angels, og jeg har vært på alkholfri tilstelning i kristen sammenheng. Førstnevnte gikk helt stille og rolig for seg, sistnevnte ble jeg tafset på.
Steinar40 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #871 Skrevet 29. april 2010 Hva i...Steinar: du tar feil, heldigvis! Det er DU og kanskje en håndfull andre menn med ideologi fra tidlig middelalder som er mer opptatt av at dama skal være fungerende husholderske framfor livspartner. Selvfølgelig er det følelsene for dama som holder en normal mann i hus!!! Tror du VIRKELIG at vi ville valgt oss en mann for å underholde ham på denne måten ? Svaret er NEI, og der fikk du også nok et svar på hvorfor du er singel. Du kan da kanskje forklare meg hvorfor ca 90% av alle samlivsbrudd er initiert av kvinnen som ikke er fornøyde i parforholdet? Hvorfor går så få menn?
Sequax Skrevet 29. april 2010 #872 Skrevet 29. april 2010 Ja, beviser ikke det at jeg mener det jeg sier? Jo, Steinar. Det gjør det.
Steinar40 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #873 Skrevet 29. april 2010 Jeg har vært på fest hos Hells Angels, og jeg har vært på alkholfri tilstelning i kristen sammenheng. Førstnevnte gikk helt stille og rolig for seg, sistnevnte ble jeg tafset på. Sikkert!
Sequax Skrevet 29. april 2010 #874 Skrevet 29. april 2010 Du kan da kanskje forklare meg hvorfor ca 90% av alle samlivsbrudd er initiert av kvinnen som ikke er fornøyde i parforholdet? Hvorfor går så få menn? Tja, godt spørsmål! Menn er vel generelt mer redde for å aldri finne seg noen igjen. I samme baner som du ferdes, det, Steinar ?
Gjest KateW Skrevet 29. april 2010 #875 Skrevet 29. april 2010 Nei, jeg mener at menn er mer opptatt av at det praktiske i livet fungerer (f.eks ferdig mat, rene klær, ryddig hus etc.) enn at følelseslivet i parforholdet fungerer. De fleste menn er ikke følelsesmennesker på samme måte som de fleste kvinner er. Hva? Huh huh, kanskje du trenger noen flere mannlige venner også?
Gjest Prøvekandidat Skrevet 29. april 2010 #876 Skrevet 29. april 2010 Hva? Huh huh, kanskje du trenger noen flere mannlige venner også?
Gjest KateW Skrevet 29. april 2010 #877 Skrevet 29. april 2010 La meg si det på en måte som du kanskje ikke kan misforstå her da! Hvis du reiser på Hells Angels årsfest, eller på Frelsesarmeens årsfest - i hvilken setting tror du at du vil ha størst risiko for å bli antastet? Basert på personlig erfaring, Frelsesarmeen. Men da hadde det kanskje ikke vært min skyld, da? Eller hadde det vært min skyld fordi jeg er såpass pen at jeg må forvente å bli plukket på?
Gjest KateW Skrevet 29. april 2010 #878 Skrevet 29. april 2010 Hvorfor går så få menn? Fordi de er trygghetsjunkies og pyser.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 29. april 2010 #879 Skrevet 29. april 2010 Basert på personlig erfaring, Frelsesarmeen. Men da hadde det kanskje ikke vært min skyld, da? Eller hadde det vært min skyld fordi jeg er såpass pen at jeg må forvente å bli plukket på? Han synes nok det er på sin plass med en burka med påskriften "Steinars eiendom" på hvis dama er så lite fornuftig at hun "valgte" å bli pen.
Optimist40 Skrevet 29. april 2010 #880 Skrevet 29. april 2010 (endret) Motsier hva da? I den ene setningen sier du at "selvfølgelig er det overgriperens skyld" , men i neste setter du forutsetninger for kvinnens reaksjoner igjen og i tillegg legger skylda på henne i setningen deretter for hvilke miljø hun befinner seg i / utsetter seg selv for. Vet du at arbeidsplassen er der det er størst risiko for seksuell trakassering? Og hva med årets julebord ? Mener du virkelig at kvinner ikke skal gå på jobb eller julebord ? Har vært på fest hos Bandidos i mine yngre dager, ingen antasting der. For vet du hva, de gutta der har faktisk mer respekt for damer enn en dresskledd direktør på Majorstua. Tafsing og den type oppførsel du beskriver, er individuell og ikke realtert til miljø. Siden du ikke er kvinne selv, har du neppe blitt tatt på pupper, rumpe eller i skrittet uten ditt samtykke. Så er vel på tide å legge den ballen død. For det er et tema du ikke vet noe om, og du viser tydelig at du ei heller er interresert i å lære noe om det. Endret 29. april 2010 av Optimist40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå