Steinar40 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #941 Skrevet 29. april 2010 Hehe, jeg har fått med meg det du. Jeg beklager, jeg gikk ut fra hva ordet eiendom faktisk betyr. Dumme dumme meg. Ja, man lærer så lenge man lever
Suzy Skrevet 29. april 2010 #942 Skrevet 29. april 2010 Kjenner faktisk ei dame som ikke eier nåla i veggen. Så da syns hun at jeg kan betale i stedet vettu. Det er jo veldig praktisk! Hæh??? Hva i alle dager mente du nå?
Steinar40 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #943 Skrevet 29. april 2010 Hæh??? Hva i alle dager mente du nå? Jeg mener bare det jeg skriver. At jeg kjenner ei dame som har gjeld og liten inntekt. Sikkert mange sånne. Men alle de andre er heldigvis ikke mitt problem.
Suzy Skrevet 29. april 2010 #944 Skrevet 29. april 2010 Jeg mener bare det jeg skriver. At jeg kjenner ei dame som har gjeld og liten inntekt. Sikkert mange sånne. Men alle de andre er heldigvis ikke mitt problem. Hva er det du svarer på???? :klø: Jeg sier til deg at du ikke kan lage egne definisjoner på norske ord og du forteller meg at du kjenner en dame som har dårlig råd. Har du mista klinkekulene dine Steinis???
Steinar40 Skrevet 29. april 2010 Forfatter #945 Skrevet 29. april 2010 Hva er det du svarer på???? :klø: Jeg sier til deg at du ikke kan lage egne definisjoner på norske ord og du forteller meg at du kjenner en dame som har dårlig råd. Har du mista klinkekulene dine Steinis??? II eie v3 el. -et, -et el. åtte, ått (norr eiga, besl med egen) 1 ha i besittelse å e- er å forvalte verdier / ingen kan e- et annet menneske / alt jeg e-r og har / e- gods og gull / hvem e-r hunden? / selge alt en e-r / ikke e- nåla i veggen ikke eie noe
Gjest Eurodice Skrevet 29. april 2010 #946 Skrevet 29. april 2010 II eie v3 el. -et, -et el. åtte, ått (norr eiga, besl med egen) 1 ha i besittelse å e- er å forvalte verdier / ingen kan e- et annet menneske / alt jeg e-r og har / e- gods og gull / hvem e-r hunden? / selge alt en e-r / ikke e- nåla i veggen ikke eie noe Jeg leser noe her som jeg påpekte for deg tidligere: Ingen kan eie et annet menneske. Det virker ikke som du har tatt det inn over deg.
Gjest Eurodice Skrevet 29. april 2010 #947 Skrevet 29. april 2010 (endret) Kjenner faktisk ei dame som ikke eier nåla i veggen. Så da syns hun at jeg kan betale i stedet vettu. Det er jo veldig praktisk! Kan ikke du og jeg bli kjent, Steinar? For da kan jeg få hjelp av deg når jeg av og til har det litt trangt? Så kan jeg til gjengjeld stryke skjortene dine for eksempel. Endret 29. april 2010 av Belladonna
Optimist40 Skrevet 29. april 2010 #948 Skrevet 29. april 2010 Det er derfor man må lære triksene som får dette til å se ut som hendelige uhell Aha.. dumme meg, at jeg ikke har skjønt at det er innøvde triks..
Suzy Skrevet 30. april 2010 #949 Skrevet 30. april 2010 II eie v3 el. -et, -et el. åtte, ått (norr eiga, besl med egen) 1 ha i besittelse å e- er å forvalte verdier / ingen kan e- et annet menneske / alt jeg e-r og har / e- gods og gull / hvem e-r hunden? / selge alt en e-r / ikke e- nåla i veggen ikke eie noe Vet du.. jeg syns det er et utrolig billig triks å henge seg opp i de tingene som ikke er under debatt og late som man ikke skjønner bedre. Det hadde vært så gøy å debattere med deg om du faktisk kunne det og ikke bare opptrådte som provokatør
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #950 Skrevet 30. april 2010 Vet du.. jeg syns det er et utrolig billig triks å henge seg opp i de tingene som ikke er under debatt og late som man ikke skjønner bedre. Det hadde vært så gøy å debattere med deg om du faktisk kunne det og ikke bare opptrådte som provokatør Det er bare sånn mitt hode fungerer. Hopper litt fra det ene til det andre relativt fort. Sikkert ikke helt lett for andre å følge med på dette alltid, det kan jeg forstå. Så når det at dama er min eiendom betyr at hun er under min beskyttelse og omsorg, da er det bra?
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #951 Skrevet 30. april 2010 Det er bare sånn mitt hode fungerer. Hopper litt fra det ene til det andre relativt fort. Sikkert ikke helt lett for andre å følge med på dette alltid, det kan jeg forstå. Så når det at dama er min eiendom betyr at hun er under min beskyttelse og omsorg, da er det bra? nei. For dama di er sitt eget individ og sin EGEN eiendom. En kjæreste er ingen eiendom det er en likeverdig partner
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #952 Skrevet 30. april 2010 (endret) nei. For dama di er sitt eget individ og sin EGEN eiendom. En kjæreste er ingen eiendom det er en likeverdig partner Ja, men hun er sin egen eiendom og likeverdig partner for det. Bare at hun har meg å støtte seg på ved behov Hadde vært pokker så praktisk om dama gjorde som jeg bestemte, men det er jaggu vanskelig å få til altså! Endret 30. april 2010 av Steinar40
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #953 Skrevet 30. april 2010 Ja, men hun er sin egen eiendom og likeverdig partner for det. Bare at hun har meg å støtte seg på ved behov Hadde vært pokker så praktisk om dama gjorde som jeg bestemte, men det er jaggu vanskelig å få til altså! Ja jeg sa jo hun var partner. Jeg prøver å si at det å være din partner og å være din eiendom ikke er det samme. En eiendom er noe som er underlagt deg og som du kan gjøre hva du vil med, slik som tvn din. En partner er en du skal samhandle med og som skal være likeverdig deg. Man er ikke likeverdig om man er noens eiendom. Skjønner du ikke det? Og hvorfor ØNSKER du å bestemme over en annen? Liker du å undertrykke og kontrollere?
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #954 Skrevet 30. april 2010 Ja jeg sa jo hun var partner. Jeg prøver å si at det å være din partner og å være din eiendom ikke er det samme. En eiendom er noe som er underlagt deg og som du kan gjøre hva du vil med, slik som tvn din. En partner er en du skal samhandle med og som skal være likeverdig deg. Man er ikke likeverdig om man er noens eiendom. Skjønner du ikke det? Og hvorfor ØNSKER du å bestemme over en annen? Liker du å undertrykke og kontrollere? Jeg ser problemet, men det er ikke nødvendig å misbruke sin makt over andre. Derimot skjer det sikkert ofte dessverre. Jeg liker ikke å undertrykke eller kontrollere, men når et annet menneske ikke klarer å bestemme seg selv, så hadde det vært veldig praktisk å kunne bestemme.
Gjest Bianca26 Skrevet 30. april 2010 #955 Skrevet 30. april 2010 (endret) Jeg ser problemet, men det er ikke nødvendig å misbruke sin makt over andre. Derimot skjer det sikkert ofte dessverre. Jeg liker ikke å undertrykke eller kontrollere, men når et annet menneske ikke klarer å bestemme seg selv, så hadde det vært veldig praktisk å kunne bestemme. Jamen kjære vene. Poenget er at du skal ikke ha makt over kjæresten din. Makt hører ikke hjemme i et forhold. Ja om det er vanskelig å bestemme seg for noe er det kjekt å få råd. Av og til kan jeg være i situasjoner der jeg ikke klarer å bestemme meg og da søker jeg råd og sier sånn: Kan ikke du bestemme?. men da lar jeg han bestemme fordi jeg ville det og ikke fordi han har makt over meg. Endret 30. april 2010 av Bianca26
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #956 Skrevet 30. april 2010 Jamen kjære vene. Poenget er at du skal ikke ha makt over kjæresten din. Makt hører ikke hjemme i et forhold. Ja om det er vanskelig å bestemme seg for noe er det kjekt å få råd. Av og til kan jeg være i situasjoner der jeg ikke klarer å bestemme meg og da søker jeg råd og sier sånn: Kan ikke du bestemme?. men da lar jeg han bestemme fordi jeg ville det og ikke fordi han har makt over meg. Ja, da syns jeg flere damer burde gjøre som deg og la meg bestemme
Strenge Frk.Gerd Skrevet 30. april 2010 #957 Skrevet 30. april 2010 Ja, da syns jeg flere damer burde gjøre som deg og la meg bestemme Ikke sikkert du innehar i deg å ta den beste avgjørelsen? Hva kommer dette behovet for å bestemme fra?
LilleBille Skrevet 30. april 2010 #958 Skrevet 30. april 2010 Det er bare sånn mitt hode fungerer. Hopper litt fra det ene til det andre relativt fort. Sikkert ikke helt lett for andre å følge med på dette alltid, det kan jeg forstå. Så når det at dama er min eiendom betyr at hun er under min beskyttelse og omsorg, da er det bra? If you can't convince them, confuse them
Steinar40 Skrevet 30. april 2010 Forfatter #959 Skrevet 30. april 2010 Ikke sikkert du innehar i deg å ta den beste avgjørelsen? Hva kommer dette behovet for å bestemme fra? Det kommer av at jeg ser at kvinner kan ha så vanskelig for å bestemme seg. De kan ha så mange ulike hensyn å ta hele tiden. Da blir det vanskelig. Og når man halvveis har bestemt seg, så blir det vanskelig å snu seg noen vei.
Suzy Skrevet 30. april 2010 #960 Skrevet 30. april 2010 If you can't convince them, confuse them Tydeligvis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå