Gå til innhold

Er du billig?


Steinar40

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke hvorfor du i det hele tatt vil involvere deg med damer. Du har hittil ikke nevnt noe positivt om dem, ikke ett ord. Det er din egen dumhet hvis du lar noen loppe deg.

Det finnes mye positivt med den rette dama. Dette er gulrota.

Og det finnes mye negativt med en som ikke er den rette. For meg da selvfølgelig.

Det er mye som skal passe og tas hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, de kvinnene med god økonomi er samtidig godt vant. Dermed blir det fort dyrt.

De forventer som regel en høyere standard på det meste som bolig, klær, reiser, gaver etc.

Godt vant eller bortskjemt - det er dyrt! ;)

Finnes faktisk oss som har en god økonomi uten at vi sløser av den grunn. I mitt tilfelle tar jeg avstand fra forbrukerkulturen av mange grunner, blandt annet miljøvennlige årsaker også.

Kan hende jeg er mer slik fordi jeg har vokst opp hos en mormor som har opplevd både 1ste og 2ndre verdenskrig og dermed ble jeg vant til å være glad for det vi har, uten å måtte gå hen å kjøpe dyre ting. Dyre ting gir meg heller ingen glede.

Jeg har kanskje pr i dag en ganske stor formue, men det merker jeg knapt. Skal jeg ut og reise så sparer jeg opp, og velger heller ikke luksus versjonen. Og nei, jeg er ikke gnien!

Derimot er fyren jeg deler leilighet et luksusdyr av en annen verden.. Derfor så spiser jeg ofte opp maten han vil kaste fordi den bare har gått et par dager ut av dato! ;)

Tror nok det er flere som meg. Så å si at ALLE kvinner er dyre.. det er å overdrive og generalisere feilaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det finnes sikkert alltid noen hederlige unntak også :)

På den annen side så vet jo ikke jeg hva du i praksis mener med "små enkle ting".

Det finnes helt sikkert mange små enkle ting til tusenvis av kroner ;)

Små enkle ting er for meg en sms, en tlf som egentlig ikke inneholder så mye annet enn at han bare ville høre stemmen min, en bamseklem om morgenen osv. Trenger faktisk ikke å koste noe i det hele tatt. Syns da ikke det er å være så kravstor. Jeg synes det er kjekkere å gi enn å få når det kommer til ting som koster penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes faktisk oss som har en god økonomi uten at vi sløser av den grunn. I mitt tilfelle tar jeg avstand fra forbrukerkulturen av mange grunner, blandt annet miljøvennlige årsaker også.

Kan hende jeg er mer slik fordi jeg har vokst opp hos en mormor som har opplevd både 1ste og 2ndre verdenskrig og dermed ble jeg vant til å være glad for det vi har, uten å måtte gå hen å kjøpe dyre ting. Dyre ting gir meg heller ingen glede.

Jeg har kanskje pr i dag en ganske stor formue, men det merker jeg knapt. Skal jeg ut og reise så sparer jeg opp, og velger heller ikke luksus versjonen. Og nei, jeg er ikke gnien!

Derimot er fyren jeg deler leilighet et luksusdyr av en annen verden.. Derfor så spiser jeg ofte opp maten han vil kaste fordi den bare har gått et par dager ut av dato! ;)

Tror nok det er flere som meg. Så å si at ALLE kvinner er dyre.. det er å overdrive og generalisere feilaktig.

Jeg begriper faktisk ikke helt hvorfor du bor sammen med en slags kompis som du f.eks må fly rundt å rydde opp etter etc.?

Jeg forstår imidlertid godt hvorfor han bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små enkle ting er for meg en sms, en tlf som egentlig ikke inneholder så mye annet enn at han bare ville høre stemmen min, en bamseklem om morgenen osv. Trenger faktisk ikke å koste noe i det hele tatt. Syns da ikke det er å være så kravstor. Jeg synes det er kjekkere å gi enn å få når det kommer til ting som koster penger :)

Joda, bra det. Men som du vet er det også en masse praktiske saker og ting som faktisk koster penger. Og de fleste vil ha dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, bra det. Men som du vet er det også en masse praktiske saker og ting som faktisk koster penger. Og de fleste vil ha dem.

Som???? Ser ikke problemet i det hele tatt. Virker som du leter etter problemer.

Så lenge begge har en fast inntekt, så må det da være mulig å bli enig om økonomien. Verre hvis en av dem jobber, den andre studerer, og den som studerer har skyhøye krav til materielle og praktiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Joda, bra det. Men som du vet er det også en masse praktiske saker og ting som faktisk koster penger. Og de fleste vil ha dem.

Hva er det de fleste (mener du kvinner?) vil ha? Kom gjerne med eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som???? Ser ikke problemet i det hele tatt. Virker som du leter etter problemer.

Så lenge begge har en fast inntekt, så må det da være mulig å bli enig om økonomien. Verre hvis en av dem jobber, den andre studerer, og den som studerer har skyhøye krav til materielle og praktiske ting.

Joda, hovedsaken er at ingen har urimelige krav til materielle og praktiske ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de fleste (mener du kvinner?) vil ha? Kom gjerne med eksempler.

Tja, det er vel ofte kvinner som vil pusse opp og kvinner som vil ha siste mote i klær etc. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begriper faktisk ikke helt hvorfor du bor sammen med en slags kompis som du f.eks må fly rundt å rydde opp etter etc.?

Jeg forstår imidlertid godt hvorfor han bor der.

Fordi han kaster så mye god mat som jeg kan spise vel. ;)

Her er grunnen: Alle de jeg har bodd sammen med (uansett kjønn!) har vært ræva på å rydde etter seg. Jeg derimot liker å rydde, jeg synes det er deilig avsporing.

Derimot har alle de jeg har bodd med elsket å lage mat, så de lager mat til meg. Han lager altså mye mat i huset (og av og til da handler denne ut av egen lomme), og jeg rydder opp og gjør rent. Grei deal? Dette er et gi og ta vennskap. Og det er ikke "en slags kompis", djizzus! Det er en av mine nærmeste venner som jeg ble kjent med for 10 år siden via min tidl samboer.

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hovedsaken er at ingen har urimelige krav til materielle og praktiske ting.

Da vil jeg bare gratulere meg selv å si at den som får meg til kjæreste må være verdens heldigste. Bra økonomi og ingen skyhøye krav...må da være en catch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han kaster så mye god mat som jeg kan spise vel. ;)

Her er grunnen: Alle de jeg har bodd sammen med (uansett kjønn!) har vært ræva på å rydde etter seg. Jeg derimot liker å rydde, jeg synes det er deilig avsporing.

Derimot har alle de jeg har bodd med elsket å lage mat, så de lager mat til meg. Han lager altså mye mat i huset (og av og til da handler denne ut av egen lomme), og jeg rydder opp og gjør rent. Grei deal? Dette er et gi og ta vennskap. Og det er ikke "en slags kompis", djizzus! Det er en av mine nærmeste venner som jeg ble kjent med for 10 år siden via min tidl samboer.

Jaja, det er mange ulike menneskelige relasjoner i denne verden sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg bare gratulere meg selv å si at den som får meg til kjæreste må være verdens heldigste. Bra økonomi og ingen skyhøye krav...må da være en catch.

En bra start i hvert fall. Men penger er ikke alt. Ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vil jeg bare gratulere meg selv å si at den som får meg til kjæreste må være verdens heldigste. Bra økonomi og ingen skyhøye krav...må da være en catch.

:goodbye: Rekker opp hånden og melder meg som "catch" jeg også.

Og vi er mange som tjener nok til å underholde oss selv, og kjøpe det vi trenger. Som eier våre egne leiligheter/hus, muligens hytte og bil etc. Vi har ikke krav om store dyre presanger, men blir minst like glade for små enkle ting (som ikke koster mye) - på grunn av tanken bak.

Som vi har prøvd å fortelle deg Steinar, gjennom flere tråder, at mange av oss vil ikke ha en mann for det han kan kjøpe/gi oss. Men for det han kan være for oss.

At du har valgt deg en golddigger er jo dumt av deg - men vi er mange som ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

En bra start i hvert fall. Men penger er ikke alt. Ikke for meg.

Du skriver i så forblommede vendinger mange ganger. Det ville vært interessant om du kunne fortelle i klartekst hvilke forventninger/krav du stiller til en eventuell partner og hva du selv kan tilby. Da mener jeg ikke materielt, men hva du har å by på som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra start i hvert fall. Men penger er ikke alt. Ikke for meg.

Nettopp det jeg vil frem til. Så lenge jeg har det grunnleggende, så driter jeg i antall nuller i tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bianca26

Nei, men desto høyere krav dama har, desto dyrere blir det også for mannen.

Hvis dama vil ha en Mercedes til kr 1 mill så blir det som regel ikke bare hun som må betale den.

Men om du dater bitchye kvinner som faktisk krever dyre gaver bør du jo se deg om etter noen annen. Gaver skal jo ikke kreves.

Jeg lover deg at ikke alle kvinner er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Rekker opp hånden og melder meg som "catch" jeg også.

Og vi er mange som tjener nok til å underholde oss selv, og kjøpe det vi trenger. Som eier våre egne leiligheter/hus, muligens hytte og bil etc. Vi har ikke krav om store dyre presanger, men blir minst like glade for små enkle ting (som ikke koster mye) - på grunn av tanken bak.

Som vi har prøvd å fortelle deg Steinar, gjennom flere tråder, at mange av oss vil ikke ha en mann for det han kan kjøpe/gi oss. Men for det han kan være for oss.

At du har valgt deg en golddigger er jo dumt av deg - men vi er mange som ikke er det.

Det er vel ikke akkurat riktig å si at hun er en golddigger.

Det er en ekstremt vanskelig og komplisert situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Tja, det er vel ofte kvinner som vil pusse opp og kvinner som vil ha siste mote i klær etc. ;)

Men de fleste kvinner bruker jo sine EGNE penger på klær. Og hva er galt i å pusse opp da hvis man har et kjøkken fra 80 tallet? Og dette er jo også noe begge kan dele på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat riktig å si at hun er en golddigger.

Det er en ekstremt vanskelig og komplisert situasjon.

For meg virker det som om du er ekstremt vanskelig å være sammen med. Du analyserer ALT og er mer kravstor enn mange oss damer. Bare en følelse jeg får etter å ha lest mange av dine innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...