Gjest Bianca26 Skrevet 4. mai 2010 #1061 Skrevet 4. mai 2010 Er det noe galt i det å ha et relativt tradisjonelt syn på parforhold? Imidlertid ser ikke jeg noe problem med samboerskap. Kontrollere? Jeg ønsker bare ei dame som har såpass vett selv at jeg IKKE behøver å kontrollere henne. Kontrollere noen blir bare pes. Jeg reagerer på at du automatisk regner med at de fleste kvinner ikke har såpass vett selv.
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1062 Skrevet 4. mai 2010 Jeg reagerer på at du automatisk regner med at de fleste kvinner ikke har såpass vett selv. I denne sammenheng interesserer ikke de fleste kvinner meg. Jeg ønsker bare å garantere at dama mi har såpass vett selv - som altså er det som interesserer meg.
Gjest Bianca26 Skrevet 4. mai 2010 #1063 Skrevet 4. mai 2010 I denne sammenheng interesserer ikke de fleste kvinner meg. Jeg ønsker bare å garantere at dama mi har såpass vett selv - som altså er det som interesserer meg. Hvorfor må du jobbe så hardt for å finne en slik garanti??
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1064 Skrevet 4. mai 2010 Hvorfor må du jobbe så hardt for å finne en slik garanti?? Fordi et forhold til ei dame som jeg ikke kan stole på, blir et helvete.
Gjest Bianca26 Skrevet 4. mai 2010 #1065 Skrevet 4. mai 2010 Fordi et forhold til ei dame som jeg ikke kan stole på, blir et helvete. Ja jeg skjønner det, men det jeg mener er: Hvorfor går du ut i fra at det er vanskelig å finne en kvinne du kan stole på???
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1066 Skrevet 4. mai 2010 Ja jeg skjønner det, men det jeg mener er: Hvorfor går du ut i fra at det er vanskelig å finne en kvinne du kan stole på??? Fordi alle mennesker er egoister. Og noen er større egoister enn andre. Derfor har man aldri noen garanti for at man finner noen man kan stole på.
Gjest Bianca26 Skrevet 4. mai 2010 #1067 Skrevet 4. mai 2010 Fordi alle mennesker er egoister. Og noen er større egoister enn andre. Derfor har man aldri noen garanti for at man finner noen man kan stole på. Du har da virkelig en forferdelig holdning til mennesker...
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1068 Skrevet 4. mai 2010 Du har da virkelig en forferdelig holdning til mennesker... Det er en realistisk holdning. Det finnes mange bra mennesker, og da er det opp til dem å vise meg det.
Gjest Bianca26 Skrevet 4. mai 2010 #1069 Skrevet 4. mai 2010 Det er en realistisk holdning. Det finnes mange bra mennesker, og da er det opp til dem å vise meg det. Hva med å snu det til å tenke at de fleste er gode og snille til det motsatte er bevist, istedet for at du skal mistenkeliggjøre alle damer og gå ut ifra at de er dårlige mennesker til det motsatte er bevist?
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1070 Skrevet 4. mai 2010 Hva med å snu det til å tenke at de fleste er gode og snille til det motsatte er bevist, istedet for at du skal mistenkeliggjøre alle damer og gå ut ifra at de er dårlige mennesker til det motsatte er bevist? Det er bare 2 sider av samme sak. Ingen er bare gode og snille, eller bare dårlige og slemme. Uansett må man vise hverandre hva man går for.
Suzy Skrevet 4. mai 2010 #1071 Skrevet 4. mai 2010 Ja jeg skjønner det, men det jeg mener er: Hvorfor går du ut i fra at det er vanskelig å finne en kvinne du kan stole på??? Fordi alle mennesker er egoister. Og noen er større egoister enn andre. Derfor har man aldri noen garanti for at man finner noen man kan stole på. Men hvorfor skulle noen kvinne ønske å bli stolt på av deg Steinar? Du ønsker å finne en kvinne som tenker som deg. Det er umulig - for hun kommer ikke til å stole på deg før du har bevist at du er til å stole på og det samme tenker du. Ergo kommer du bare til å treffe kvinner som er feil for deg og tenker helt annerledes enn deg og da var vi tilbake på start. Tar man utgangspunkt i at alle er til å stole på inntil det motsatte er bevist (og nei det trenger ikke innebære noen risiko for deg) så man en sjanse til å faktisk finne det mennesket man ønsker å ha i livet sitt og dele livet med.
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1072 Skrevet 4. mai 2010 Men hvorfor skulle noen kvinne ønske å bli stolt på av deg Steinar? Du ønsker å finne en kvinne som tenker som deg. Det er umulig - for hun kommer ikke til å stole på deg før du har bevist at du er til å stole på og det samme tenker du. Ergo kommer du bare til å treffe kvinner som er feil for deg og tenker helt annerledes enn deg og da var vi tilbake på start. Tar man utgangspunkt i at alle er til å stole på inntil det motsatte er bevist (og nei det trenger ikke innebære noen risiko for deg) så man en sjanse til å faktisk finne det mennesket man ønsker å ha i livet sitt og dele livet med. Hva med ei kvinne som stoler på meg da Det vil hun ha god grunn til.
Suzy Skrevet 4. mai 2010 #1073 Skrevet 4. mai 2010 Hva med ei kvinne som stoler på meg da Det vil hun ha god grunn til. Leser du i det hele tatt det andre skriver her inne??? Det er jo det jeg skriver - en kvinne (som deg) vil ikke stole på deg før du har bevist at du er til å stole på og vice versa - du vil ikke stole på en kvinne før hun har bevist at hun er til å stole på og hun vil ikke bevise noe før hun vet at hun kan stole på deg og du vil ikke bevise noe før du vet at du kan stole på henne og sånn går nu dagan... Skjønner du problemet her?
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1074 Skrevet 4. mai 2010 Leser du i det hele tatt det andre skriver her inne??? Det er jo det jeg skriver - en kvinne (som deg) vil ikke stole på deg før du har bevist at du er til å stole på og vice versa - du vil ikke stole på en kvinne før hun har bevist at hun er til å stole på og hun vil ikke bevise noe før hun vet at hun kan stole på deg og du vil ikke bevise noe før du vet at du kan stole på henne og sånn går nu dagan... Skjønner du problemet her? Men hvem har sagt at jeg vil ha ei kvinne som er akkurat som meg? Jeg vil ha ei dame som komplementerer meg.
Gjest Prøvekandidat Skrevet 4. mai 2010 #1075 Skrevet 4. mai 2010 Hva med ei kvinne som stoler på meg da Det vil hun ha god grunn til. Hun må bevise overfor deg at hun er til å stole på. Men du trenger ikke bevise for henne at du er til å stole på. Det er en logisk brist her... eller kanskje en egoistisk brist?
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1076 Skrevet 4. mai 2010 Hun må bevise overfor deg at hun er til å stole på. Men du trenger ikke bevise for henne at du er til å stole på. Det er en logisk brist her... eller kanskje en egoistisk brist? Har jeg sagt at jeg ikke må bevise at jeg er til å stole på?
Gjest Prøvekandidat Skrevet 4. mai 2010 #1077 Skrevet 4. mai 2010 Har jeg sagt at jeg ikke må bevise at jeg er til å stole på? Da blir det akkurat som Suzy sier, en evig runddans med at du skal bevise for henne og hun skal bevise for deg.. men hvordan dere skal klare å bevise noe som helst uten å omgås noen av de farene dere er så bekymret for, nei det skjønner jeg ikke.
Suzy Skrevet 4. mai 2010 #1078 Skrevet 4. mai 2010 (endret) Men hvem har sagt at jeg vil ha ei kvinne som er akkurat som meg? Jeg vil ha ei dame som komplementerer meg. Det tror jeg er høyst urealistisk - ingen kvinne som ikke har akkurat det samme synet på parforhold, tillit osv som deg vil finne seg i å bli stilt de kravene til som du gjør, eller vil forstå poenget med å måtte bevise at hun er til å stole på før hun kan få lov til å innlede et forhold til deg - og da var vi der igjen for har hun de samme synene som deg så vil hun kreve det samme av deg som du gjør av henne og da var vi på status quo. See? Endret 4. mai 2010 av Suzy
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1079 Skrevet 4. mai 2010 Da blir det akkurat som Suzy sier, en evig runddans med at du skal bevise for henne og hun skal bevise for deg.. men hvordan dere skal klare å bevise noe som helst uten å omgås noen av de farene dere er så bekymret for, nei det skjønner jeg ikke. Enten går det seg til av seg selv, eller så går det til helvete. Det er ikke så mange flere muligheter.
Steinar40 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #1080 Skrevet 4. mai 2010 Det tror jeg er høyst urealistisk - ingen kvinne som ikke har akkurat det samme synet på parforhold, tillit osv som deg vil finne seg i å bli stilt de kravene til som du gjør, eller vil forstå poenget med å måtte bevise at hun er til å stole på før hun kan få lov til å innlede et forhold til deg - og da var vi der igjen for har hun de samme synene som deg så vil hun kreve det samme av deg som du gjør av henne og da var vi på status quo. See? Jeg har vel ikke sagt noe om at hun må bevise at hun er til å stole på før det finnes et forhold? Det er umulig å bevise det før forholdet. Men da kan hun fortelle meg at hun er til å stole på, og så bevise det etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå