Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Litt satt ut her av de fordømmende holdningene som kommer fram og jeg er virkelig glad for at ikke alle har et slikt forvrengt bilde av kvinner/menn og sex. Sex er noe man skal nyte og det skal ikke settes i en boks som noe ufint og umoralsk fordi om det praktiseres når man ikke er i et forhold.

Nå er det slik at vi alle har ulike behov og det er ikke alltid man er i et forhold eller faktisk er klar for å være i et forhold, men men trenger nærhet og sex. Hva er så galt med at to mennesker inngår en avtale om å ha et forhold basert på sex, nærhet og kos? Hvis jeg av ulike grunner ikke vil ha et fast forhold er det en glimrende løsning slik min livssituasjon er der og da , dette forholdet kan jo vare lenge det også alt etter hvordan avtalen er.

Hvis jeg etter et viss antall slike forhold treffer en jeg faller for og finner ut jeg vil satse på betyr det ikke at jeg blir utro, fordi jeg har hatt sex, kos nærhet forhold. Sistnevnte forhold er jo en avtale det også på lik linje som et par-forhold, forandrer noe seg avslutter man forholdet.

I de nærhet, kos sex forholdene jeg har hatt har vi alltid hatt avtale på at det er kun oss i denne perioden, skulle en av oss møte andre så avslutter vi det vi har først, på lik linje som man gjør i et parforhold. Så alt i alt bunner det på ærlighet kommunikasjon og uærlighet kan oppstå i alle forhold uavhengig hvilke avtaler som er gjort og jeg nekter å tro at jeg vært et bedre som menneske hvis jeg hadde hatt mindre sexpartnere. Faktisk så tror jeg at jeg kanskje er en mer spennende partner da jeg har erfart litt, levd, lært meg noe på veien og ikke minst lært meg til å ha et naturlig forhold til min egen kropp og seksualitet. Noe begge vi begge vil få et utbytte av i et evt parforhold. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Like barn leker best. Hvorfor skal jeg kaste bort tid med folk som har en livsstil jeg ikke liker eller respekterer?

Det jeg har sagt her, er at man må være to for å danse tango. La oss forestille oss at du og jeg var gifte. Lucky you :ler:

Men kunne jeg da ha vært utro mot deg hvis det ikke var ei villig og "billig" kvinne jeg kunne være utro med?

Og kunne du ha vært utro mot meg hvis det ikke var et villig og "desperat" mannfolk du kunne være utro med?

Poenget mitt er altså at man ikke kan være utro alene. Men hvem som har ansvaret er en helt annen sak.

Man velger å være utro. Du må ikke være utro fordi om det er en villig kvinne eller mann

der. Jeg er i hvert fall ikke sånn at jeg automatisk spriker med beina bare en mann viser litt interesse. Det er smigrende at en mann viser interesse, det betyr at det fortsatt er noen som finner meg attraktiv... men det holder ikke til å få meg til køys når jeg er etablert i et forhold. :nei::)

Skrevet (endret)

Hvis jeg etter et viss antall slike forhold treffer en jeg faller for og finner ut jeg vil satse på betyr det ikke at jeg blir utro, fordi jeg har hatt sex, kos nærhet forhold. Sistnevnte forhold er jo en avtale det også på lik linje som et par-forhold, forandrer noe seg avslutter man forholdet.

I de nærhet, kos sex forholdene jeg har hatt har vi alltid hatt avtale på at det er kun oss i denne perioden, skulle en av oss møte andre så avslutter vi det vi har først, på lik linje som man gjør i et parforhold.

I mine øyne virker dette særdeles spekulativt og direkte egoistisk.

Hvor ble det egentlig av følelsene her, tenker jeg.

Sannsynligvis har du vel ingen, og da ser jeg enda flere gode grunner til aldri å surre meg borti noen med denne innstillingen.

Og tror du poenget med parforhold er å ha flest mulig av dem?

... så avslutter vi det vi har først - herregud, sier jeg bare.

Hvor ble det av moral, etikk og omtanke for andre i samfunnet tro?

Det blir i hvert fall rimelig åpenbart hvorfor utroskap er så utbredt. Skremmende!

Endret av Steinar40
Skrevet

Man velger å være utro. Du må ikke være utro fordi om det er en villig kvinne eller mann

der. Jeg er i hvert fall ikke sånn at jeg automatisk spriker med beina bare en mann viser litt interesse. Det er smigrende at en mann viser interesse, det betyr at det fortsatt er noen som finner meg attraktiv... men det holder ikke til å få meg til køys når jeg er etablert i et forhold. :nei::)

Ja, det er jo bra det fortsatt finnes noen som klarer å holde bena samlet.

Skrevet

Kom til å tenke på en annen ting her - er det noen som faktisk får oppdragelse av foreldrene lenger?

Eller får ungene som regel penger for å forsvinne ut av foreldrenes åsyn ...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis har du vel ingen, og da ser jeg enda flere gode grunner til aldri å surre meg borti noen med denne innstillingen.

Det blir i hvert fall rimelig åpenbart hvorfor utroskap er så utbredt. Skremmende!

Kan man ikke ha nærhet, sex og kos uten kjærlighetsfølelser? Det er jo jo følelser med i bilde uansett.

Nei jeg tror ikke det er å ha flest mulig av de, det jeg sier at det er ikke alltid man på et stadige i livet man er klar for et parforhold, men man har andre behov, hva er umoralsk med det?

Hva har moral etikk for andre å gjøre her, så lenge man inngå en avtale og begge er fri og ledige til å gjøre det de vil? Skader dette noen?

Hvordan klarer du å få utroskap inn her, det er snakk om single frie mennekser og det betyr dermed ikke at hvis man har lettere for å være utro i et fohold senere enn hvis man har vært gift i 11 år.

Jeg har faktisk høy moral var gift i 11 år og aldri vært utro og aldri tenkt på det. Jeg var glad i min mann og hadde en enorm respekt for han noe jeg har den dag i dag og vi har enda et godt vennskapsforhold. Parforholdet ble avsluttet pga at vi var mer venner enn nooe annet, de sterke føelslsene var borte og det var kun vennskap igjen. Ingen av oss fortjente å leve i et sex og følelsesløst forhold så derfor avsluttet vi det. Forresten følelser var det men ikke de riktige for å holde liv i et forhold og ja vi enda glad i hverandre på vår måte, så det er mange måter man kan ha følelser på. Har du tenkt på at kjemi også er en følse?

Skrevet (endret)

Si meg kan du ikke lese???

Anonym skrev om klare avtaler, åpen og ærlig dialog og klare grenser og du begynner å syte om manglende moral og omtanke. Er du helt på feil jorde eller later du som? :vetikke:

Hva i alle dager er moralsk forkastelig med et gjensidig forhold mellom to samtykkende voksne. Vær så snill å forklare og hvordan i alle dager vil et slik forhold føre til utroskap - og nå får du jaggu utdype litt og gi f.. i de vanlige svade-jada-nada svarene sine :nei:

Endret av Suzy
Skrevet

Kan man ikke ha nærhet, sex og kos uten kjærlighetsfølelser? Det er jo jo følelser med i bilde uansett.

Nei jeg tror ikke det er å ha flest mulig av de, det jeg sier at det er ikke alltid man på et stadige i livet man er klar for et parforhold, men man har andre behov, hva er umoralsk med det?

Hva har moral etikk for andre å gjøre her, så lenge man inngå en avtale og begge er fri og ledige til å gjøre det de vil? Skader dette noen?

Hvordan klarer du å få utroskap inn her, det er snakk om single frie mennekser og det betyr dermed ikke at hvis man har lettere for å være utro i et fohold senere enn hvis man har vært gift i 11 år.

Javel, det er jo da bra at du har såpass vett at du ikke surrer deg borti folk som allerede er i forhold, men tror du det gjelder for alle andre?

Jeg har faktisk høy moral var gift i 11 år og aldri vært utro og aldri tenkt på det. Jeg var glad i min mann og hadde en enorm respekt for han noe jeg har den dag i dag og vi har enda et godt vennskapsforhold. Parforholdet ble avsluttet pga at vi var mer venner enn nooe annet, de sterke føelslsene var borte og det var kun vennskap igjen. Ingen av oss fortjente å leve i et sex og følelsesløst forhold så derfor avsluttet vi det. Forresten følelser var det men ikke de riktige for å holde liv i et forhold og ja vi enda glad i hverandre på vår måte, så det er mange måter man kan ha følelser på. Har du tenkt på at kjemi også er en følse?

Jeg mener i hvert fall at denne typen forhold ikke er veien å gå. Det blir fort bare surr.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Du skjønner det at det skal holde med et forhold her i livet og hvis det går skeis så må du leve alene og uten sex resten av livet... for ellers er du billig :fnise:

Skrevet

Hva i alle dager er moralsk forkastelig med et gjensidig forhold mellom to samtykkende voksne. Vær så snill å forklare og hvordan i alle dager vil et slik forhold føre til utroskap - og nå får du jaggu utdype litt og gi f.. i de vanlige svade-jada-nada svarene sine :nei:

Når folk har en innstilling at parforhold ikke er nødvendig, tror du da ikke at dette medfører mer utroskap?

Det sier det selv at det gjør, og forklarer sikkert også mye av det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner det at det skal holde med et forhold her i livet og hvis det går skeis så må du leve alene og uten sex resten av livet... for ellers er du billig :fnise:

Fader også betyr det at jeg må leve et liv med onani eller er det også umoralsk siden jeg er jente?? :lol:

Skrevet

Hvis et seriøst parforhold viste seg å ikke fungere, er det da ikke mulig å få til et nytt parforhold?

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Når folk har en innstilling at parforhold ikke er nødvendig, tror du da ikke at dette medfører mer utroskap?

Ingen som sier at parforhold ikke er nødvendig er det vel... det som blir sagt er at når man ikke er i et fast forhold i den betydning at de ikke har funnet en de ønsker å leve med ennå, så kan to voksne mennesker blir enige om å ha et seksuelt forhold inntil de finner noen de vil være både kjærester og elskere med. Det betyr ikke at de kommer til å være utro når de først etablerer et forhold til en kjæreste.

Love,love, love...

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Hvis et seriøst parforhold viste seg å ikke fungere, er det da ikke mulig å få til et nytt parforhold?

Hvor mange parforhold syns du er greit da?

Skrevet

En gjensidig relasjon mellom to mennesker og bare disse er vel ikke noen forkasting av parforhold - hvor får du det fra?

Og by the way - om et menneske ikke vil leve i parforhold betyr vel ikke det at de dedikerer livet sitt til å ødelegge andres. Du trekker de snodigste konklusjoner... :klø:

Skrevet

Ingen som sier at parforhold ikke er nødvendig er det vel... det som blir sagt er at når man ikke er i et fast forhold i den betydning at de ikke har funnet en de ønsker å leve med ennå, så kan to voksne mennesker blir enige om å ha et seksuelt forhold inntil de finner noen de vil være både kjærester og elskere med. Det betyr ikke at de kommer til å være utro når de først etablerer et forhold til en kjæreste.

Love,love, love...

Ja, et kvinnemenneske som hadde et slikt "forhold" hadde jeg ikke stolt på i ett sekund engang!

Og jeg kan garantere at det ikke bare gjelder for meg altså.

Det sier seg selv.

Skrevet

Hvor mange parforhold syns du er greit da?

Færrest mulig selvfølgelig. Poenget med parforhold er faktisk å prøve å få det til å fungere.

Skrevet

Ja, et kvinnemenneske som hadde et slikt "forhold" hadde jeg ikke stolt på i ett sekund engang!

Det sier seg selv.

Hvorfor?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt, men det er noen kriterier som skal være på plass, man skal være klar for å inngå et nytt seriøst parforhold, noe man ikke er rett etter et samlivsbrudd. Det er en del som skal på plass først og man bør være hel igjen som menneske før man inngår et nytt seriøst parforhold, hvis ikke drar man fort gamle uløste saker med seg inn i et nytt forhold. Det er jo stort sett alltid en grunn for at forhold tar slutt og jeg ønsker i hvertfall ikke ta med meg gamle problemer inn i et nytt forhold, jeg ønkser å finne tilbake til meg selv og min egenkjærlighet, først da kan jeg gi min nye partner den ubetingede kjærligheten som en partner fortjener ;)

(og jeg er samme gjest som skrev om sex, kos og nærhetforhold ;) )

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Det sier seg selv.

Mener du at når man er mellom forhold så skal man holde seg unna sex?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...