Gjest Kevlarsjäl Skrevet 30. mars 2010 #221 Skrevet 30. mars 2010 (endret) Steinar trenger ikke å ha kontakt med mennesker. Han har lært alt om livet via wikipedia og google, og internett lyver aldri. Jeg synes dette innlegget er morsomt, og veldig tatt på kornet, men samtidig bikker det faretruende mot gjetteland hvor det egentlig er litt urettferdig å bli plassert, selv for S40. Edit: ser at S40 bekfreter innholdet i innlegget, og at gjetningene du gjorde var korrekte.. Så nå synes jeg det bare er morsomt Endret 30. mars 2010 av Kevlarsjäl
Suzy Skrevet 30. mars 2010 #222 Skrevet 30. mars 2010 Jeg er vel redd du har klart å sette fingeren på det viktigste. Etter den søte kløe kommer den sure svie. Eller ingen armer ingen kake-teorien, som jeg liker å kalle den
Gjest KateW Skrevet 30. mars 2010 #223 Skrevet 30. mars 2010 Ja, tenk om det hadde vært så lett du! På den annen side, så er det faktisk ingen som helst tvil om at man nå kan lære mye mere gjennom Internett enn man kan gjøre av noe menneske på denne jord. Også i jobbsammenheng har Internett blitt gull verdt. Steinar og nå skal jeg være alvorlig og ikke fleipete, man kan ikke lære mer fra internett enn man kan gjennom kommunikasjon med andre mennesker. Man kan lære teorier og få kunnskap, men skal man bli kjent med mennesker, skal man lære om relasjoner og forhold, så må man forsøke, man må bli kjent med folk, man må prate, le og grine sammen med dem, man må kjenne på lukter og hvordan hud kjennes under hånda, man kan ikke sitte på nettet og lage seg en teori om hvordan best mulig treffe den minst mulig billige kvinnen, og så gå ut og finne henne. Det kan man ikke!
Steinar40 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #224 Skrevet 30. mars 2010 Fordi jeg selv har endret meg kraftig i løpet av de nevnte årene. Og jeg har som intensjon å fortsette med det. Det samme kan sies om de fleste av mine venner. Det er ikke så vanskelig å endre på verken vaner eller holdninger. Det handler kun om innstilling og bevisste mål. Vel, typisk endrer man seg hvis man er nødt til det. Samlivsbrudd, jobbytte etc. Så slike uforutsette endringer i livet vil selvfølgelig kunne påvirke livet. Men at endring blir vanskeligere med årene tror jeg uansett gjelder for de fleste. Men du kan jo gjerne fortelle om hvilke kraftige endringer du gjort i ditt liv?
Steinar40 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #225 Skrevet 30. mars 2010 Jeg synes dette innlegget er morsomt, og veldig tatt på kornet, men samtidig bikker det faretruende mot gjetteland hvor det egentlig er litt urettferdig å bli plassert, selv for S40. Edit: ser at S40 bekfreter innholdet i innlegget, og at gjetningene du gjorde var korrekte.. Så nå synes jeg det bare er morsomt Jeg har ikke bekreftet noe som helst annet enn at man kan lære utrolig mye fra Internett. Intet menneske innehar all informasjonen man kan finne på Internett. Det burde de fleste ha fått med seg.
Steinar40 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #226 Skrevet 30. mars 2010 Eller ingen armer ingen kake-teorien, som jeg liker å kalle den Hmmmmm, den var ny for meg!
Suzy Skrevet 30. mars 2010 #227 Skrevet 30. mars 2010 Hmmmmm, den var ny for meg! Har man ingen armer får man ingen kake - tar man ingen sjanser får man ingen dame osv
Gjest KateW Skrevet 30. mars 2010 #228 Skrevet 30. mars 2010 Hvis man har munn så kan man vel spise kaka? Eller krmt, slikke dama? :insert very blonde smiley:
Steinar40 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #229 Skrevet 30. mars 2010 Steinar og nå skal jeg være alvorlig og ikke fleipete, man kan ikke lære mer fra internett enn man kan gjennom kommunikasjon med andre mennesker. Man kan lære teorier og få kunnskap, men skal man bli kjent med mennesker, skal man lære om relasjoner og forhold, så må man forsøke, man må bli kjent med folk, man må prate, le og grine sammen med dem, man må kjenne på lukter og hvordan hud kjennes under hånda, man kan ikke sitte på nettet og lage seg en teori om hvordan best mulig treffe den minst mulig billige kvinnen, og så gå ut og finne henne. Det kan man ikke! Det var ikke akkurat parforhold jeg tenkte på når jeg skrev om alt man kan lære på Internett. Trodde egentlig at det ble forstått, men tok tydeligvis feil. Og jeg er selvfølgelig enig i det du skriver om at eneste måten er å bli kjente ute i virkeligheten. Imidlertid har Internett fordelen at man kan finne ut en del praktiske saker om ulike folk FØR man treffes eller unngår å treffes.
Gjest KateW Skrevet 30. mars 2010 #230 Skrevet 30. mars 2010 Nå er dette en tråd om relasjoner, og du skrev at nettet kunne lære en mer enn noe menneske. Det var ikke så vanskelig å misforstå syns jeg. Den dagen du får deg en nettprofil og faktisk begynner med utsilingen din, så er jeg spent. En ting man lærer fort er at det er på nettet folk faktisk juger, for der KAN man juge, man kan si hva man vil for å få seg dame/type Eksempelvis: http://encyclopediadramatica.com/Fat_Girl_Angle_Shot
Steinar40 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #231 Skrevet 30. mars 2010 Har man ingen armer får man ingen kake - tar man ingen sjanser får man ingen dame osv Ja, det blir trist for den dama altså
Suzy Skrevet 30. mars 2010 #232 Skrevet 30. mars 2010 Ja, det blir trist for den dama altså Riight...
Neshorn Skrevet 30. mars 2010 #233 Skrevet 30. mars 2010 Ja, jeg er billig når jeg liker noen! Dessverre er det sjeldent jeg liker noen så har hatt få sexpartnere.
Steinar40 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #234 Skrevet 30. mars 2010 Nå er dette en tråd om relasjoner, og du skrev at nettet kunne lære en mer enn noe menneske. Det var ikke så vanskelig å misforstå syns jeg. Den dagen du får deg en nettprofil og faktisk begynner med utsilingen din, så er jeg spent. En ting man lærer fort er at det er på nettet folk faktisk juger, for der KAN man juge, man kan si hva man vil for å få seg dame/type Eksempelvis: http://encyclopediadramatica.com/Fat_Girl_Angle_Shot Ja, men problemet er at folk juger uansett - både på Internett og ute i virkeligheten. Hørte nylig at en eller annen undersøkelse hadde vist at folk ikke juger mer på Internett enn ellers. Så da kan du tenke deg selv. Jeg vil gå utifra at folk som juger på Internett, også juger i virkeligheten. Og de som er ærlige, vil stort sett være ærlige også på Internett.
Gjest KateW Skrevet 30. mars 2010 #236 Skrevet 30. mars 2010 Og hvor leste du den undersøkelsen, på internett? Du nærmer deg naiv nå Steinar. Jeg har ikke tall på menn som har truffet damer med ti år gamle bilder som er tjue kg siden, eller som har undertyrkt et par unger, lagt på årslønn og trukket fra trygd.
Steinar40 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #237 Skrevet 30. mars 2010 Ja, jeg er billig når jeg liker noen! Dessverre er det sjeldent jeg liker noen så har hatt få sexpartnere. Fornuftig
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 30. mars 2010 #238 Skrevet 30. mars 2010 Jeg vil gå utifra at folk som juger på Internett, også juger i virkeligheten. Og de som er ærlige, vil stort sett være ærlige også på Internett. For en naiv antagelse..
Steinar40 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #239 Skrevet 30. mars 2010 Og hvor leste du den undersøkelsen, på internett? Du nærmer deg naiv nå Steinar. Jeg har ikke tall på menn som har truffet damer med ti år gamle bilder som er tjue kg siden, eller som har undertyrkt et par unger, lagt på årslønn og trukket fra trygd. Tror jeg hørte det på radioen. Ja, men jeg sier jo det - at folk juger. Men det skjer ikke bare på Internett. Jobbsøknader har jo f.eks alltid vært beryktede for overdrivelser og jug. I mine øyne må folk som juger - uavhengig av hvor det skjer - være ekstremt lite intelligente. Hva innbiller de seg at de kommer til å oppnå med det når det kommer til å bli avslørt?
Steinar40 Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #240 Skrevet 30. mars 2010 For en naiv antagelse.. Nei, jeg tror faktisk at det stort sett er sånn. Hvorfor skulle ærlige og redelige folk sitte å juge på Internett? Btw, er du svensk eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå