Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anjelika
Skrevet

Du ville blitt overrasket fordi du skrev; "De kjønnsrollene der er bare inngrodde hos deg, Steinar." Det sier seg selv at dette absolutt ikke stemmer i denne store verden vi lever i.

Nei, det finnes plenty med sneversynte folk i verden. Kjønnsroller er likevel ikke så vesentlige for oss alle som de er for deg. Du kan mene så mye du vil at kvinner har lavere sexlyst enn menn og at de er underdanige og billige, det endrer ikke på at jeg har høy sexlyst og full kontroll over den samt min omgang med menn.

Ellers har jeg aldri kalt noen kvinne "billig", eller noen mann "desperat", til deres ansikt. Det ville vært mobbing, noe som ikke er akseptabelt.

Hva jeg kan tenke og mene er en helt annen sak.

Bare det at du benytter ordet på et offentlig forum er jo med på å videreføre og bygge under dette håpløse begrepet, samtidig som du får gjort det ganske klart at billige mennesker er lite verdifulle og fortjener null respekt.

Vet du forresten at personligheten blir fastlagt sånn ca i 30-35 års alderen, og at det deretter er ekstremt vanskelig å endre på den i noen vesentlig grad?

Vet du at man ikke bare kan slenge rundt seg omdiskutert (populær)vitenskap uten kildehenvisning og -kritikk og fremstille det som Sannheten?

Mitt perspektiv er i hovedsak bare at jeg absolutt ikke ønsker ei utro dame.

Egoistisk som jeg er, så tenker jeg også her først og fremst på meg selv - selvfølgelig ;)

Det er forståelig.

Om det er så konstruktivt å prøve å overbevise alle "billige" damer om at deres livsførsel er feil og ikke akseptabel er en annen sak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det finnes plenty med sneversynte folk i verden. Kjønnsroller er likevel ikke så vesentlige for oss alle som de er for deg. Du kan mene så mye du vil at kvinner har lavere sexlyst enn menn og at de er underdanige og billige, det endrer ikke på at jeg har høy sexlyst og full kontroll over den samt min omgang med menn.

Vel, jeg har påstått at sexlyst er helt individuell. Men i gjennomsnitt tror jeg at menn har større sexlyst enn kvinner (spesielt under 30 års alder). Uten å kunne bevise det selvfølgelig ;) Og jeg har ikke kommentert deg personlig, da jeg heller ikke kjenner deg.

Bare det at du benytter ordet på et offentlig forum er jo med på å videreføre og bygge under dette håpløse begrepet, samtidig som du får gjort det ganske klart at billige mennesker er lite verdifulle og fortjener null respekt.

Som jeg har sagt før, så må ALLE vise seg verdige i mine øyne for å få min respekt. Sannsynligvis legger jeg da en større betydning i ordet respekt enn det mange andre gjør. Respekt får man ikke av meg gratis - for å si det sånn. F.eks en snekker som gjør en bra jobb for meg, får min respekt for jobben han gjorde. Gjør han derimot ikke en bra jobb, så var det den siste jobben han gjorde for meg.

Skal vi være helt ærlige her, så er nok virkeligheten den at visse individer faktisk er mere verdifulle enn andre. Altså pga sine egenskaper og kunnskaper. I hvert fall for samfunnet. Men ingen skal behandles dårlig av den grunn.

Vet du at man ikke bare kan slenge rundt seg omdiskutert (populær)vitenskap uten kildehenvisning og -kritikk og fremstille det som Sannheten?

Det er ikke alltid like lett å finne noen kilder og referanser. Mye jeg ser i vitenskaplige TV-program etc. Men jeg tror det er rimelig sannsynlig at personligheten har blitt fastlagt gjennom de første 30-35 årene av livet. Merker det på meg selv også. Gammel vane blir vond(ere) å vende.

Det er forståelig.

Om det er så konstruktivt å prøve å overbevise alle "billige" damer om at deres livsførsel er feil og ikke akseptabel er en annen sak.

Jeg er ikke dummere enn at jeg forstår at jeg ikke kan overbevise noen her om noe som helst. Men det skader aldri for noen å tenke litt selv.

Skrevet (endret)

Som jeg har sagt før, så må ALLE vise seg verdige i mine øyne for å få min respekt. Sannsynligvis legger jeg da en større betydning i ordet respekt enn det mange andre gjør. Respekt får man ikke av meg gratis - for å si det sånn. F.eks en snekker som gjør en bra jobb for meg, får min respekt for jobben han gjorde. Gjør han derimot ikke en bra jobb, så var det den siste jobben han gjorde for meg.

Men hvordan finner du frem til denne snekkeren i utgangspunktet?

Du kan jo ikke vite at han er verdig til å bli hyret inn før du alt har hatt ham i jobb med din tankegang ... :vetikke:

Endret av Suzy
Skrevet

Men hvordan finner du frem til denne snekkeren i utgangspunktet?

Du kan jo ikke vite at han er verdig til å bli hyret inn før du alt har hatt ham i jobb med din tankegang ... :vetikke:

Her peker du faktisk på et konkret problem. Det er ikke lett å vite det på forhånd, nei.

Skrevet

Her peker du faktisk på et konkret problem. Det er ikke lett å vite det på forhånd, nei.

Og vips hadde vi ditt problem med kvinner i et nøtteskall :nigo:

Skrevet

Og vips hadde vi ditt problem med kvinner i et nøtteskall :nigo:

Jada, det kan jeg godt innrømme. Det er derfor det er så viktig å ikke leve fullstendig på ulike planeter.

Men dette er ikke bare mitt problem. Dette er et helt generelt problem som gjelder for absolutt alle når det gjelder parforhold - kvinner som menn.

Eneste forskjellen er hvor oppmerksom man er på det. Man blir selvfølgelig betydelig mer oppmerksom på det når man først har opplevd det på kroppen selv.

Skrevet (endret)

Nei, vi skiller oss fra dyrene med vår evne til å reflektere over ting. Det er mange, ofte menn, som prøver å bortforklare utroskap med å skylde på sine biologiske behov for å pare seg med flere en én kvinne. Den holder ikke. Har du lovet troskap, så har du lovet troskap.

Men vi er fortsatt dyr, som kan tenke abstrakt! Endret av gbnj
Skrevet

Når det gjelder skyld, så mener jeg at den utro part har skylda overfor sin partner og seg selv.

Og den som var med på det og er singel, har skylda overfor seg selv.

Hva slags skyld?
Skrevet

Jada, det kan jeg godt innrømme. Det er derfor det er så viktig å ikke leve fullstendig på ulike planeter.

Du lever på en planet helt for deg selv, tror jeg. Ser du ikke at ideene dine ikke er forenlige med virkeligheten? Jfr den talende lignelsen med snekkeren...

Men dette er ikke bare mitt problem. Dette er et helt generelt problem som gjelder for absolutt alle når det gjelder parforhold - kvinner som menn.

Og der du går feil er ved at du tror at det du mener og tenker er allmengyldig.

De aller aller fleste skjønner at man løper en viss risko for å bli såret eller misslykkes når man forsøker å innlede et forhold til et annet menneske og sånn må det faktisk være. Det finnes ikke garantier.

Eneste forskjellen er hvor oppmerksom man er på det. Man blir selvfølgelig betydelig mer oppmerksom på det når man først har opplevd det på kroppen selv.

Og å bli så oppmerksom, som du kaller det, at man låser alle muligheter for å lære andre å kjenne - ja da er man "føkka", for å si det enkelt :vetikke:

Skrevet (endret)

Hva slags skyld?

Hvis jeg som singel, klarer å surre meg borti et kvinnemenneske som jeg vet er gift, så er det bare min skyld og mitt ansvar.

Selv om hun påstår at hun skal skille seg og at det skal bli oss i sammen, så må allikevel jeg betale prisen hvis det ikke blir noe av.

Det er bare jeg som har ansvaret for meg og min oppførsel.

Endret av Steinar40
Skrevet

Du lever på en planet helt for deg selv, tror jeg. Ser du ikke at ideene dine ikke er forenlige med virkeligheten? Jfr den talende lignelsen med snekkeren...

Det kan godt hende, men du kan jo gjerne elaborere rundt hva du mener med ikke forenlige med virkeligheten ...

Og der du går feil er ved at du tror at det du mener og tenker er allmengyldig.

De aller aller fleste skjønner at man løper en viss risko for å bli såret eller misslykkes når man forsøker å innlede et forhold til et annet menneske og sånn må det faktisk være. Det finnes ikke garantier.

Joda, jeg vet det og er enig.

Og å bli så oppmerksom, som du kaller det, at man låser alle muligheter for å lære andre å kjenne - ja da er man "føkka", for å si det enkelt :vetikke:

Og jeg forstår dette og er enig i det også.

Skrevet

Jeg har alt utdypet i innlegget du har besvart. Var det noe spesielt du lurte på?

Skrevet

Jeg har alt utdypet i innlegget du har besvart. Var det noe spesielt du lurte på?

Jeg er vel redd du har klart å sette fingeren på det viktigste.

Etter den søte kløe kommer den sure svie.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Vet du forresten at personligheten blir fastlagt sånn ca i 30-35 års alderen, og at det deretter er ekstremt vanskelig å endre på den i noen vesentlig grad?

Dette utsagnet får meg til å lure på om du noen som helst gang har hatt kontakt med mennesker over lang tid.

Skrevet

Dette utsagnet får meg til å lure på om du noen som helst gang har hatt kontakt med mennesker over lang tid.

Steinar trenger ikke å ha kontakt med mennesker. Han har lært alt om livet via wikipedia og google, og internett lyver aldri.

Gjest KateW
Skrevet

:fnise:

Skrevet

Fordi at?

Du er vel nå sånn ca i 40-årene etter hva jeg har forstått.

Prøv da å endre din egen innstilling, din oppførsel og dine (u)vaner, så skal du fort få se hvor lett det er i praksis.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Fordi at?

Du er vel nå sånn ca i 40-årene etter hva jeg har forstått.

Prøv da å endre din egen innstilling, din oppførsel og dine (u)vaner, så skal du fort få se hvor lett det er i praksis.

Fordi jeg selv har endret meg kraftig i løpet av de nevnte årene. Og jeg har som intensjon å fortsette med det. Det samme kan sies om de fleste av mine venner.

Det er ikke så vanskelig å endre på verken vaner eller holdninger. Det handler kun om innstilling og bevisste mål.

Gjest KateW
Skrevet

Jeg vil anta at BM, på samme måte som meg, betviler at du med din bastante måte å kommunisere på virkelig har lyttet til hva andre mennesker tenker og mener om en del ting.

Skrevet

Steinar trenger ikke å ha kontakt med mennesker. Han har lært alt om livet via wikipedia og google, og internett lyver aldri.

Ja, tenk om det hadde vært så lett du!

På den annen side, så er det faktisk ingen som helst tvil om at man nå kan lære mye mere gjennom Internett enn man kan gjøre av noe menneske på denne jord.

Også i jobbsammenheng har Internett blitt gull verdt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...