Roadrunner Skrevet 17. august #43141 Skrevet 17. august Hadde heller ikke kjent han igjen, men sangen
Daria Skrevet 18. august Forfatter #43142 Skrevet 18. august (endret) Meg: Jeg trenger egentlig en liten svart skulderveske [et nokså reelt behov jeg har tenkt på og hatt i bakhodet på Fretex en stund]. Også meg [åpner etsy]: Blomster! Pinnsvin og ugler og den mest fantastiske glidelåsen! Jordbær! Jeg ver hvor mye en svart veske vil brukt (behovet skyldes primært at jeg slet ut den jeg hadde), det er bare ikke det som visuelt og umiddelbart appellerer mest til meg... Endret 18. august av Daria
Roadrunner Skrevet 18. august #43143 Skrevet 18. august Kjøp den midterste! Ugler, pinnsvin, rev og gøy!
Skravla Skrevet 18. august #43144 Skrevet 18. august Den med jordbær var skikkelig søt og sommerlig. Og har god plass. Og enig i at glidelåsen var herlig. Alle disse kan jo brukes, men kanskje ikke i de tilfeller den lille sorte ville bli brukt. Nå har jeg hatt lunsj på jordbærpikene. De har åpnet på Byporten. Og så en stopp på St.hanshaugen på vei hjem, så nå har jeg sitronterte (suprise) og makron til ettermiddagskaffen.
Daria Skrevet 18. august Forfatter #43145 Skrevet 18. august Det blir nok den fornuftige, anvendelige varianten denne gangen - så langt er dette den heteste kandidaten... Skravla skrev (38 minutter siden): Nå har jeg hatt lunsj på jordbærpikene. De har åpnet på Byporten. Og så en stopp på St.hanshaugen på vei hjem, så nå har jeg sitronterte (suprise) og makron til ettermiddagskaffen. Kake må jo til...
Daria Skrevet 18. august Forfatter #43146 Skrevet 18. august Den rojale opplysningstjenesten har forsømt sine plikter - det er allerede to uker siden prinsesse Euginie fikk sitt tredje barn og første datter. Nå har hun også fått navn - Adelaide Elizabeth Annina. Fordi noen av kongelig blod aldri kan få for mange fornavn (selv når de også har etternavn...).
Skravla Skrevet 18. august #43147 Skrevet 18. august Jeg så hun hadde fått barnet i Portugal - som er nesten majestetsfornærmelse. Nå er jeg kakekvalm som seg hør og bør.... 🎂
Daria Skrevet 18. august Forfatter #43148 Skrevet 18. august Jeg skulle til å si at fødestedet er jo ikke så viktig når det uansett ikke er arverett involvert, men det er det faktisk - den nyfødte er nummer 14 i arverekkefølgen. Vi får jo håpe at det ikke blir en aktuell problemstilling (og uansett har britene hatt utenlandsfødte monarker (med adskillig mindre britisk blod i årene) før...).
Daria Skrevet 19. august Forfatter #43149 Skrevet 19. august En liten forsamling dresskledde menn vandret over Wessels plass og forsvant inn i et av Stortingets sidebygg - og mannen i front var da vitterlig Jens Stoltenberg. Igjen er jeg så glad i dette landet hvor det et helt naturlig at finansministeren kan velge å forflytte seg til fots ute blant folk, uten en bevæpnet eller uniformskledd vakt i sikte. Selv forflyttet jeg meg - til fots - fra vikarpsykologens kontor til Halvorsens conditori... 1
Sauen Shaun Skrevet 19. august #43150 Skrevet 19. august Her har man visst fått med seg hjem en stor bolle med masse vaniljekrem i. Bare sånn siden vi er i kakemodus her… Jeg hadde nok klart meg best uten den bollen, men jeg fikk den gratis og den var så god…
Daria Skrevet 19. august Forfatter #43151 Skrevet 19. august Jeg føler vi er innom store deler av kulturspekteret på en gang når operasangerinnen Joyce DiDonato, etter å, sammen med en trio av strykere, ha framført dikt av Emily Dickinson tonesatt av en moderne konponist, henvender seg til publikum og sier begeistret We have really enjoyed your foorball team! For så å legge til What an un-Emily thing to say...
Daria Skrevet 20. august Forfatter #43152 Skrevet 20. august For første gang (så vidt jeg kan huske...) i mine 42 år som brillebruker, har jeg måttet gå tilbake for å få tilpasset nye briller. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenkte at de satt bra da de ble tilpasset ved henting, men det tar jo alltid litt tid å venne seg til noe nytt, så jeg regnet vel med at det ville gå seg til. Det gjorde det ikke - men nå skal jeg kunne titte over balkongkanten uten å frykte at de skal falle av...
Daria Skrevet 20. august Forfatter #43153 Skrevet 20. august Det kom en jogge-gjeng i matchende firma-tskjorter forbi omtrent i det regnværet tok seg opp. Godt jeg ikke har anlegg for skadefryd og denslags...
Daria Skrevet 20. august Forfatter #43154 Skrevet 20. august Daria skrev (På 11.8.2026 den 15.13): 09.08: Tre lest, ingen kjøpt. Monika Fagerholms Döda trakten/Kvinnor i revolt foregår i all hovedsak i løpet av ett intens år, fra sommeren 1975 til høsten 1976. I sentrum står 18 år game Alice, som spontant flytter fra moren på bygda til faren som bor utenfor hvedstaden (i Finland, selv om det er minimalt med stedsnavn i det meste av boka). Det handler om kunstnerdrømmer, om litteratur (det er mulig jeg nå endelig vil ta Doris Lessing ut av hylla), om terror, om hva som (kanskje) har skjedd, om hva som skal skje og om å bli voksen og finne ut hvem man er og vil være. Historien hopper mye og ukronologisk og er full av tilbakeblikk og frampek av typen "senere vil dette skje, men det er ikke viktig nå", en del tråder knyttes aldri og ikke alle svar kommer med to streker under (eller i det hele tatt) - og det er en sånn bok hvor det er helt greit, den er så godt skrevet at jeg kjøper alt uten innvendinger, 20.08: Fem lest, ingen kjøpt. Xochitl Gonzalez' Olga dies dreaming foregår primært i Brooklyn, men handler vel så mye om Puerto Rico. Olga og broren Prieto er født og oppvokst i Brooklyn, av puertoricanske, idealistiske foreldre. Hun er en skusessfull bryllupsplanlegger for fiffen med et fragmentarisk kjærlighetsliv, han er politiker med sine svin på skogen. Faren er død for mange år siden - rus og aids - mens moren valgte revolusjonen over familien da Olga var 13. De har ikke sett henne siden, men hun sender brev når hun føler for å mene noe om livene deres. Her er det med andre ord mye potensiale for eksplosjon - og det smeller både på det private og det politiske planet. Det blir alvorlig, men uten å bli mørkt og dystert eller slutte å også være morsomt - og så er det jo Matteo Du vet du leser gjennomarbeidet sakprosa når 200 av bokas 450 sider er bibliografi og noter... Empireworld er Sathnam Sangheras oppfølger til Empireland - der så han på hvordan Storbritannia har blitt formet av imperiet, nå snur han linsen og ser på hvordan det britiske imperiet har formet verden, på godt og vondt.Det er tidvis nokså tung lesing, men det er interessant, og godt skrevet. Sanghera er av de sakprosaforfatterne som klarer å ta plass i tekstene sine uten å komme i veien for budskapet - når han blir personlig føles det relevant.
Daria Skrevet 21. august Forfatter #43155 Skrevet 21. august Jeg gikk til biblioteket etter en god økt hos fysio (hvor jeg stadig ikke får ha noen hemmeligheter -Formen er fortsatt bra, ja? Jeg ser det på øynene dine... ) og beina melder at de ikke er interessert i å bidra noe mer med det første... Planløs helg (inkludert mandagen) - et variert vil og bør og har tenkt, men svært lite skal og må.
Daria Skrevet 21. august Forfatter #43156 Skrevet 21. august Det er ikke helt samsvar mellom skydekke og nedbørsmengde her nå...
Roadrunner Skrevet 21. august #43157 Skrevet 21. august Daria skrev (2 timer siden): Det er ikke helt samsvar mellom skydekke og nedbørsmengde her nå... Det er det her
Daria Skrevet 22. august Forfatter #43158 Skrevet 22. august Dagen så langt: Støyende varelevering utenfor 05.35, ingen avis (igjen), benkene på brygga var ryddet bort for å gjøre plass til et tech-arrangement og jeg satte meg i en fersk fuglebærsj. Helgestemning over hele linja...
Daria Skrevet 23. august Forfatter #43160 Skrevet 23. august En natt med mye støy både utenfor og innenfor husets vegger (noen tror åpenbart at de bor i enebolig... ), samt i hodet, hvor det pågår mye psykologrelatert bearbeiding og aktivitet for tiden, gir en svært sen og langsom formiddag (morgen føles ikke som et relevant ord...). Men det har blitt lest på en benk i parken, hvor det bør åpenbart at selv med 20+ grader er forskjellen på sol og skygge noe helt annet enn for bare et par uker. Tiden for yttertøy er nær...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå