Daria Skrevet 6. august Forfatter #43082 Skrevet 6. august Man får som kjent ikke mer moro, eventuelt drama, enn den man lager selv...
Daria Skrevet 7. august Forfatter #43083 Skrevet 7. august Når man sover før 23.15, er det strengt tatt ikke så urimelig å våkne i 7-tiden (selv med en våken halvtime fordi noen satt utenfor og skravlet en gang i natt), men kroppen kunne godt tenkt seg et par timer til likevel - to avtaler på en dag får jo fort følger dagen derpå... Så da ble det førfrokost på senga med te, kjeks, jordbær og et par blader jeg fikk i går. Stå opp snart nå. Tror jeg...
Roadrunner Skrevet 7. august #43084 Skrevet 7. august Noen planer i dag også, eller er det ingen hast opp av senga? Nyt en lang, rolig morgen hvis du kan - fullt lov det!
Daria Skrevet 7. august Forfatter #43085 Skrevet 7. august Planene er på "jeg burde vel komme meg ut en tur i løpet av dagen"-nivå, så her er det lite som haster. Men jeg har forflyttet meg fra senga til sofaen - via badet og frokostbordet - så det går framover
Daria Skrevet 7. august Forfatter #43086 Skrevet 7. august Jeg har vært ute Flere kvartaler hjemmefra har te til høstens utelesing-termoser blitt hamstret - dagsformen tatt i betraktning nærmer vi oss en treningsøkt...
Daria Skrevet 7. august Forfatter #43088 Skrevet 7. august Det høres alltid litt tvilsomt ut når kommentatoren i et skiskytingsrenn snakker om at noen har konkurrentene på skuddhold... Men de gamle er fortsatt eldst, særlig når det er snakk om Vetle Sjaastad Christensen og showrenn...
Daria Skrevet 8. august Forfatter #43089 Skrevet 8. august Kiwi har en pussig ordning for gammel frukt og grønt - de har én fast kilospris uansett vare. Resultatet er at man kan gjøre kupp på urter (som ofte bare trenger litt vann og tid) - i dag betalte jeg 50 øre for en liten dillpotte, så billig at han i kassa kommenterte det Basilikumen som kostet meg det dobbelte for et par uker siden lever fortsatt i beste velgående...
Daria Skrevet 8. august Forfatter #43090 Skrevet 8. august Jeg hadde et mål om en styrkeøkt i uka mens fysio har ferie - tre av fire får være godkjent og innebære at jeg har gjort meg fortjent til kake (nybakt, dessuten #snikskryt).
Daria Skrevet 8. august Forfatter #43091 Skrevet 8. august Daria skrev (På 2.8.2026 den 20.52): 02.08: En lest, ingen kjøpt. Oppstandelsen av Alfred Fidjestøl er boka om Ståle Solbakken og landslagets ferd gjennom en spinnvill VM-kvalifisering til sommerens mesterskap. Samling for samling, kamp for kamp. Her er fullsatte stadioner og mye regn, pressekonferanser om krigen i Gaza og Andreas Schjeldrups snapchat-tiltale, garderobeprat og treninger og alle de små logistikk-detajene jeg aldri har tenkt på å lure på, men nå blir umiddelbart fascinert av (et snev av fotballinteresse er nok et pluss....). Fidjestøl har sluppet inn i det aller helligste (så langt inn at han i følge metodekapitlet har fått prøve seg som materialforvalter), snakket med alt og alle, ikke minst Solbakken selv, og sett alt - og likevel er det ikke et eneste jeg i boka, med mindre han siterer noen. Dette er noe av det jeg elsker Fidjestøl som sakprosafortter for - han har en tydelig stemme i teksten, men er aldri til stede i historien. Det skal komme et bind to om selve VM - jeg gleder meg... 08.08: To lest, ingen kjøpt. Fra fotball til sykkel - sommerens tema fortsetter Monumentene i Geir Stian Ulsteins bok med samme navn er de fire store endagsrittene. I likhet med Ulsteins bok om fjellene i TdF er boka en underholdende blanding av personlige opplevelser og erfaringer (inkludert egen deltakelse i amatør-varsjonene av rittene), historie og kuriosa, samt mange bilder (bror Tor Simen Ulstein er hovedfotograf). Det gjør det også til en visuelt veldig fin bok - jeg mistenker at bildetekstene jeg ønsket meg er henvist til bokas siste sider av estetiske årsaker. Bare så synd at litt for mange korrekturfeil (at Battle of the bulge har blitt til Battle of the bugle er den verste) og merkelige orddelinger skjemmer inntrykket mer enn tekst under bildene ville gjort.
Daria Skrevet 9. august Forfatter #43092 Skrevet 9. august Damen som vandret midt i veien med barnevogn, hund og nesa i mobilen, så indignert opp da en bilist var frekk nok til å tute forsiktig på henne Riktignok graves det i krysset lenger opp i veien, men hele området er jo ikke stengt for trafikk... Jeg har lest og drukket te i parken og sett småfuglene glede seg over bærsesongen - et vanlig kompromiss når kroppen nedlegger veto mot hodets utferdsplaner.
Daria Skrevet 9. august Forfatter #43093 Skrevet 9. august Jeg vil gjerne minne NRK radios fotballkommentator (og eventuelt andre som trenger det) om at forskjellen på å beklage og å beklage seg er ganske stor. Han som ved en uhell sparket en motspiller i hodet var neppe borte og beklaget seg etterpå. Får vi håpe...
Daria Skrevet 10. august Forfatter #43094 Skrevet 10. august To par mye briller (hverdagsbriller i mørk kirsebær, solbriller i dalmatiner #cruella ) hentet hos optiker, to bøker (en roman jeg har stått på venteliste for, en ukjent Titanic-bok jeg snublet over) hentet på biblioteket, alle fristelser (de var ikke så store) motstått på Fretex. (Men de har et armbånd jeg sikler på - det er av det dyre slaget (og er ikke overpriset) og har ligget i monteren der i flere uker...). Første deilige tegn på hverdag - trikken har ikke lenger sommerruter. I morgen er fysio tilbake - etterlengtet på sin måte, men deilig vil nok ikke være det mest nærliggende ordet...
Daria Skrevet 10. august Forfatter #43095 Skrevet 10. august -Det har blitt litt lite hekketrening... Og med denne observasjonen er EM i friidrett i gang...
Daria Skrevet 10. august Forfatter #43096 Skrevet 10. august Påminnelse til egen hjerne: Når de sier at en utøver har en stor ku, handler det om at det står Q etter vedkommendes navn fordi hen er direkte kvalifisert til finalen. Det betyr ikke at de har gård... 🐮
Daria Skrevet 10. august Forfatter #43097 Skrevet 10. august Jeg gråter jo bare litt med hekkelløperen som går rett på trynet i nest siste hekk, på god vei mot semifinale... Men hun stopper likevel for å snakke med NRK, mens blod og tårer renner - det er imponerende.
Daria Skrevet 10. august Forfatter #43098 Skrevet 10. august Amalie Iuel, som kjent samboer med Aksel Lund Svindal, kaller Karsten Warholm for Aksel i et intervju (og skynder seg å understreke at det er fordi hun savner ham ). Kommentatoren mener at omvendt hadde vært verre...
Daria Skrevet 10. august Forfatter #43099 Skrevet 10. august Jakob Ingebrigtsen - nå snakker vi comeback Det hadde jeg ikke trodd, men den oppløpssiden var rå.
Daria Skrevet 10. august Forfatter #43100 Skrevet 10. august Jeg tror aldri jeg har sett Jakob Ingebrigtsen være så udelt glad og positiv i et seiersintervju. Det pleier alltid å være noe negativt å trekke fram, men nå var det mer joda, det hadde vært en tung vår - men samma det! Man aner en lettet mann...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå