Daria Skrevet 13. juli Forfatter #42981 Skrevet 13. juli Nå vet vi hva de gjorde i bussen underveis - de har skiftet
Daria Skrevet 13. juli Forfatter #42982 Skrevet 13. juli Aleksander Schou snakker om å være inne på selveste slottet, og jeg lurer selvfølgelig på om det var en bevisst referanse
Daria Skrevet 13. juli Forfatter #42983 Skrevet 13. juli Kudos til helse-innsatsleder som stiller opp på direkteintervju med stamming. Det skal ikke utelukkes at han også blir et forbilde for noen i kveld.
Daria Skrevet 13. juli Forfatter #42984 Skrevet 13. juli Kronprinsen som trommeslager og ro-leder var jo helt konge
Daria Skrevet 13. juli Forfatter #42986 Skrevet 13. juli Og Rødehavet delte seg... Jeg er ikke overbevist om at jeg har tålmodighet til å følge hele turen, dette kan ta tid...
Daria Skrevet 13. juli Forfatter #42987 Skrevet 13. juli Jeg får også litt angst av disse som sittet og dingler med beina på utsiden av bussen...
Daria Skrevet 13. juli Forfatter #42988 Skrevet 13. juli Aleksander Schou opplyser folket om at Andreas Schjelderup er myndig og har lov til å drikke øl, selv om det ikke ser sånn ut
Daria Skrevet 13. juli Forfatter #42989 Skrevet 13. juli Med denne farten er det fortsatt et par timer til de er på Rådhusplassen... Jeg lurer litt på om noen ansvarlige angrer litt på valgene sine nå - tanken var god, stemningen er fantastisk, men spillerne må jo være slitne.
Daria Skrevet 13. juli Forfatter #42990 Skrevet 13. juli At Sigbjørn Johnsen måtte møte ti minutter tidligere til statsråd for å diskutere Tottenham med kongen er en av de bedte fotballhistoriene jeg har hørt Bildene av Kristian Thorstvedt som åpner ølflasker på kanten av bussen var forsåvidt også minneverdige Alt snakket om Smuget vekker vage minner om at jeg tror jeg var der en gang - jeg hadde aldri en stor utelivskarriere...
Daria Skrevet 13. juli Forfatter #42992 Skrevet 13. juli Da var det over - det gikk heldigvis litt raskere enn jeg på et tidspunkt fryktet. Sove nå (eller når folkevandringen er over...)
Sauen Shaun Skrevet 14. juli #42993 Skrevet 14. juli Her ga vi opp lenge før de nådde Rådhusplassen… Men for et mesterskap det har vært. Og for et landslag vi har. Bare å bøye seg i støvet. Og det beste har vært å kjenne på positivitet og samhold. Det å stå opp til gode nyheter, og ikke bare krig og elendighet er nydelig
Daria Skrevet 14. juli Forfatter #42994 Skrevet 14. juli Den middelaldrende surkjerringa vil gjerne innta krenkekrakken et øyeblikk (jeg har tross alt gått langt i dag og er sliten) for å annonsere at jeg vil ha meg frabedt å føle meg latterliggjort når jeg stiller et spørsmål i en butikk - og kanskje særlig i sportsbutikker, hvor jeg allerede er litt utilpass (og derfor sikkert også litt ekstra nærtagende, for all del). Jeg kom inn på XXL på Majorstua og spør den første ansatte jeg treffer på hvor de har treningsstrikker. -Treningsbånd, svarer hun og ler litt overbærende før hun viser meg i riktig retning. Altså, jeg beklager at jeg ikke brukte det helt korrekte begrepet, men du skjønte jo åpenbart akkurat hva jeg mente (og fysio, som har introdusert meg for konseptet, har aldri kalt det annet enn strikk). Du er selger, ikke lærer... Men nå har jeg strikker (og magemusklene hilser at det var en stund siden sist de ble tvunget til å gjøre situps), ærend er utført og akseptabel mengde mosjon for dagen er unnagjort (kveldstur en mulighet, ikke en nødvendighet) og jeg har fått vite mer enn jeg trengte om de forestående undersøkelsene til en tilfeldig dame på trikken (hun snakket stengt tatt ikke til meg, men vi fikk alle ta del i telefonsamtalen hennes...). Planen for resten av dagen er mindre strikker, mer strikking - med litt innsats er jeg ferdig med skjerfet før syklistene er i mål...
Daria Skrevet 14. juli Forfatter #42995 Skrevet 14. juli Sauen Shaun skrev (2 timer siden): Her ga vi opp lenge før de nådde Rådhusplassen… Jeg var i ferd med å kaste inn håndkleet, men så tok farten seg litt opp. Men det er jo ganske fantastisk - over 100 000 mennesker samlet i sentrum for fest og feiring, og det har tilsynelatende gått tilnærmet smertefritt. Jeg hørte ikke noe bråk i natt, så enten sov jeg godt eller så har folk gått andre veier. Det eneste jeg fikk med meg var tre gutter i 18-årsalderen, ivrig diskuterende Mbappé vs Haaland, med en yngre gutt i Nusa-drakt på slep. Noen hadde nok fått lov til å være med storebror og kompisene hans og oppleve festen...
Daria Skrevet 14. juli Forfatter #42996 Skrevet 14. juli Daria skrev (3 timer siden): Planen for resten av dagen er mindre strikker, mer strikking - med litt innsats er jeg ferdig med skjerfet før syklistene er i mål... Syklistene har fortsatt 77 km igjen - jeg er ferdig
Daria Skrevet 14. juli Forfatter #42997 Skrevet 14. juli -Her har vi Tobias fint framme - og den andre Tobias. Hvilken Tobias som er hvilken får seerne holde orden på selv
Daria Skrevet 15. juli Forfatter #42998 Skrevet 15. juli Jeg bøyde meg etter avisa og svimmelheten varslet behov for en rolig, stillesittende dag... Litt mye vandring i går, litt mye varme og laber form generelt (men jeg sover i det minste godt i varmen) - da blir dagens hovedplan (som ikke var så ambisiøs og avansert i utgangspunktet) vifte, vann og hvile - og fordypning i Jane Austen og Winston Churchill...
Daria Skrevet 15. juli Forfatter #42999 Skrevet 15. juli Jane Austen beskrev i et brev seg selv, da helsen sviktet, som "a very genteel, portable sort of invalid", og det kunne jo vært Tinder-bioen min...
Daria Skrevet 15. juli Forfatter #43000 Skrevet 15. juli (endret) Navnet skjemmer som kjent ingen - og det er jo ikke bikkja jeg fniser litt diskret av, men mannen som har kalt sin ankelhøye skjødehund Simba... 🦁 Dagens lille tur ut har gått til pakkeboksene (dette med å fylle på salget med nye ting underveis, og så sende meg mail om det, er bare ufint. (*host* *kremt* ) ) og Kiwi, hvor en av deres mange profesjonelle ansatte hadde satt igjen en kaffekopp blant varene. Endret 15. juli av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå