Daria Skrevet 9. juli Forfatter #42922 Skrevet 9. juli Og når man har sett de bildene, er jo ikke beskjeden om at han ikke starter i morgen veldig overraskende...
Daria Skrevet 10. juli Forfatter #42923 Skrevet 10. juli Alle med sans for galgenhumor henvises til instakontoen til Uno-X Man får jo inntrykk av at de, i likhet med fotballandslaget, har veldig godt samhold og lagmoral - det må jo være en styrke. Bare bildene av Træen og Johannessen som kom i mål sammen en halvtime etter vinneren - smilende. I følge Træen hadde de fleipet med å spurte om plasseringen - og jeg var ikke sikker på om han ville latt meg vinne...
Roadrunner Skrevet 10. juli #42924 Skrevet 10. juli Apropos Insta, jeg har kost meg glugg med kommentarfeltene til Norwegian og British Airways de siste dagene. Spesielt kommentarfeltet hvor Norwegian utfordrer BA til logobytte på søndag - der er det SÅ mye gull! Og det fortsetter i kommentarfeltet hos BA hvor de aksepterer utfordringen (til slutt) Her er det ansatte som har hatt det gøy på jobb!
Daria Skrevet 10. juli Forfatter #42925 Skrevet 10. juli Feriesteming og vm-rus i skjønn forening Jeg så også en britisk ferieoperatør tilby Håland gratis ferie for resten av livet - men den måtte starte lørdag morgen
Daria Skrevet 10. juli Forfatter #42926 Skrevet 10. juli Å se Tour de France og høre på kommentatorene er å stadig tenke "dette har jeg jo hørt om før" - og så innse at det sannsynligvis var sist feltet var i samme område I dag: Sauegjetere på stylter 🐑
Daria Skrevet 10. juli Forfatter #42927 Skrevet 10. juli Så nært, men akk... 🚲 Jeg satt foroverlent med høy puls i spurten der 🦛
Daria Skrevet 10. juli Forfatter #42928 Skrevet 10. juli Nå demonsterer jeg sikkert min stilling som snerpet gammel frøken igjen, men er det ikke greit å ta på ungen noe mer enn en bleie i butikken - særlig når hun sitter i handlevogna? Ikke at jeg tror en handlevogn er speiselt ren - men kanskje også derfor... Men foreldrene var også paret som kranglet åpenlyst (-Kutt ut, det der er så usexy!), ikke kunne handle ferdig uten påfyll av snus og gikk ved siden av hverandre med handlevogn og barnevogn og så overrasket opp da jeg i et forsøk på å komme forbi smalt min vogn inn i en hylle, tilsynelatende uten å et øyeblikk se at de hadde noen part i det, så jeg klødde i så mange fordommer... Men lykke og glede - heisen går igjen etter å ha stått siden fredag, det gjør både livet og handleturen litt enklere. Jeg har begynt med butikk igjen, for å låne Odas formulering - det bir litt mye matsvinn når jeg baserer meg på hjemlevering. En kombinasjon av litt mye "kjekt å ha"-ekstrahandling og for mye ambisiøs langtidsplanlegging for min uforutsigbare form. Nå får jeg motivasjon for å komme meg ut i ferien og inspirasjon til å være kreativ og løsningsorientert med det jeg alt har i hus - og med Bunnpris i første blir det aldri krise.
Daria Skrevet 10. juli Forfatter #42929 Skrevet 10. juli Daria skrev (På 9.7.2026 den 13.54): 09.07: Tre lest, ingen kjøpt. 10.07: Fire lest, ingen kjøpt. Fotballspillere har en tendens til å framstå som ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen, sa hun fordomsfullt. Mye av det henger jo sammen med både ung alder og lav utdannelse - og det er selvfølgelig mange unntak (at Oscar Bobb leser Dostojevskij var jo en av de mer overraskende nyhetene før VM) - men jeg nærmerer meg konseptet "fotballspiller skriver bok" med en viss beven og lave forventninger. Tidligere Brann-keeper Håkon Opdal gjør all min tvil til skamme - Den ellevte mann er er filosoferende, eksistensiell sak omm keeperrollen, livet og fluefiske, med referanser til både Sisyfos, Camus (som også var keeper i sin ungdom) og mye annet. Sikket mest interessant for de med en viss interesse for fotball (og hvem har ikke det i disse dager), men lesverdig - og morsom, han har en god, selvironisk penn - også på mer generelt grunnlag.
Daria Skrevet 11. juli Forfatter #42930 Skrevet 11. juli Møtte en vegg av skjermer Jeg ser poenget hans i et litt større perspektiv, absolutt. Men samtidig er det noe med å klage over at ukjente voksne ikke så ettåringen hans på et legekontor - det er få steder jeg har mindre utadvendt overskudd til andre enn i helsevesensammenhenger, da har jeg som regel nok med meg selv (i den grad at telefonen også ofte får ligge i veska).
Daria Skrevet 11. juli Forfatter #42931 Skrevet 11. juli På nettsiden hadde t-skjortene jeg bestilte fargene plommelilla og burgunder - på pakningen het de brun og rød... Det skjer jo ikke så mye i denne varmen (og med denne formen) - jeg har hentet de nevnte plaggene, kjøpt is og sett tettheten av fotballsupportere på Aker brygge 11 timer før avspark, og ellers bare sløvet på sofaen foran viften. Sykkelsendingen står på - noen er i brudd, men jeg har ikke fått med meg hvem... Men jeg setter jo pris på at Torstein Træen legger bort Grandiosaen for å være live på tv2 og vise at han er ved godt mot, om enn en smule ovetrøtt
Daria Skrevet 11. juli Forfatter #42932 Skrevet 11. juli Litt nedkjøling for alle som allerede sitter ute i kø...
Sauen Shaun Skrevet 11. juli #42933 Skrevet 11. juli Her sitter man ute i skyggen, og prøver å samle krefter til grillparty og fotballkamp hjemme hos en kamerat 🤣 Har ikke vurdert å gå inn for å se sykkel i dag…
Daria Skrevet 11. juli Forfatter #42934 Skrevet 11. juli Lydnivået stemningen ute er stigende - noen kommer til å peake lenge før kampstart...
Daria Skrevet 11. juli Forfatter #42935 Skrevet 11. juli Ingen umiddelbar fare for overoppheting og heteslag på Rådhusplassen. Jeg er litt spent på hvor lenge gjengen som har rigget seg til i gata her holder ut...
Dallandra Skrevet 11. juli #42936 Skrevet 11. juli Daria skrev (2 timer siden): Lydnivået stemningen ute er stigende - noen kommer til å peake lenge før kampstart... Jeg tenkte det samme for et par timer siden: noen har startet festen alt for tidlig og kommer neppe til å få med seg kampen. Selv dras jeg mellom lysten til å se kampen (fomo) og behovet for å sove. Eller se og se. Siden denne kampen går på tv2 så er det radio som gjelder her i huset.
Daria Skrevet 11. juli Forfatter #42937 Skrevet 11. juli Kroppen lurer litt på hva jeg driver med - jeg har jo lagt meg tidligere enn dette i det siste - men jeg må gi det en sjanse. Vi skal ikkje sova burt sumarnatta når Norge spiller kvartfinale... Alfie Håland som snakker om gutungen...
Roadrunner Skrevet 11. juli #42938 Skrevet 11. juli Fremdeles oppe og klar her også, men har ipaden klar hvis det hele må avsluttes på senga...
Daria Skrevet 11. juli Forfatter #42940 Skrevet 11. juli Jeg har te (temperaturen sank jo under 25...) jordbær og sjokolade - og et hode som ikke orker å følge ballen så lenge om gangen, men det høres jo fort hvis det skjer noe. Det store spørsmålet så langt er jo hvorfor Ryerson har farget håret rosa...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå