Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

For øvrig må jeg jo nok en gang synge helsevesenets pris, fra fysio via ambulansepersonell til pleiere og leger - så trygg og ivaretatt, alltid. :hjerte: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei. Så kjipt med ny runde. :klem:

Skrevet

Jeg synes jo det er unødvendig - og overdramatisk...

Skrevet

Nei, ikke nå igjen… :trøst:  

Skrevet

:klem3:

(du kan se bort fra de to siste spørsmålene mine i pm-en, fant svaret her :jepp:

Skrevet

Når morgenen kommer litt tidligere enn antatt (men med 7+ timers søvn, så man klager ikke), formen er omtrent som man kunne forvente (den kunne vært bedre, men den kunne også vært verre) og dagens mål er en tur i butikken, blir det store spørsmålet om man hiver seg rundt (jeg bruker det uttrykket svært metaforisk... :fnise: ), kommer seg avgårde mens det fortsatt er relativt lite folk i butikken og aksepterer at det vil ta mye av dagens energi eller tar noen rolige timer først i håp om at det vil hjelpe å lade.

Leser, jeg har jordbær 🍓og planer om nokså horisontal lesing fram til TdF-start...

Skrevet
Roadrunner skrev (På 1.7.2026 den 15.40):

Det store spørsmålet er jo om det er eneste lampa på soverommet eller ei. 

Mistenker at det ikke er eneste lampe, og da kan vi jo fort skrive november før det vurderes tenker jeg :fnise:

Skravla skrev (På 1.7.2026 den 17.38):

Bytte pære tar nok ikke lang tid, men hvor lang tid tar det  få kjøpt inn?

Sauen Shaun skrev (På 1.7.2026 den 18.09):

Hadde det vært meg, så hadde det blitt ordnet samtidig som julepynten kommer fram… 🙈 Men jeg har bedre tro på deg, så jeg tipper september :jepp: 

Oh ye of little faith... :filer: 🛋️

Undervurder aldri en svaksynt kvinnes behov for leselys - jeg tørket til og med støv mens jeg var der oppe. Å bestige en gardintrapp helt uten støtte kvalifiserer for øvrig til ekstremsport under foreliggende tilstand og forutsetninger...

Skrevet

Jeg skjønte ikke hvorfor det luktet så rart på kjøkkenet etter at jeg hadde ristet brød - før jeg kikket ned i brødristeren og så den halvsmeltede gummistrikken... 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Jeg skjønte ikke hvorfor det luktet så rart på kjøkkenet etter at jeg hadde ristet brød - før jeg kikket ned i brødristeren og så den halvsmeltede gummistrikken... 

Da er spørsmålet: hvordan havnet den strikken i brødristeren? :fnise:

Skrevet

Via åpningen på toppen :fnise: Sannsynligvis har den sittet rundt en bunt vårløk eller noe sånt. Jeg har en liten meter kjøkkenbenk hvor alt skjer og hvor brødristeren står permanent framme (og innimellom får brødfjelen oppå seg av plasshensyn) - jeg har ingen problemer med å se hvordan det kan ha skjedd... :plystre:

Skrevet

Kanskje brødfjøla burde ligge på toppen av brødristeren, som et lokk, permanent? :ler: 

Skrevet

Jeg burde hverfall tømme smuleskuffen oftere... :fnise:

Det har blitt lunsjet - carpaccio og is og jordbær og utsikt, og en ypperlig rabarbrajuice :sikle:

Skrevet

Sommerforsøk: Trenger jeg egentlig facebook? Det skjer jo knapt av verdi og viktighet der lenger (bortsett fra når @Roadrunner er på langtur), det er bare tidstyv og vas. Nå har jeg fjernet appen fra startmenyen for å se om ute av syne, ute av sinn er alt som skal til...

Skrevet
Daria skrev (3 timer siden):

Sommerforsøk: Trenger jeg egentlig facebook? Det skjer jo knapt av verdi og viktighet der lenger (bortsett fra når @Roadrunner er på langtur), det er bare tidstyv og vas. Nå har jeg fjernet appen fra startmenyen for å se om ute av syne, ute av sinn er alt som skal til...

Et par, tre uker i året er kanskje ikke grunn god nok? :engel:

Men absolutt tidstyv ja, enig i det. Bruker det også litt til reiseinspirasjon, konsertinformasjon etc, men må absolutt bli flinkere til å hoppe ut igjen fremfor å scrolle tomt nedover feed-en...

Skrevet

Før handlet det i større grad om å holde kontakten med gamle kjente og få med seg det som skjedde, men nå er det langt mellom de personlige postene (og selv postet jeg sist til nyttår). Det er reklame, organisasjoner og institusjoner, og mange av dem poster uansett det samme på fb og insta. Det lille jeg vil gå glipp av, vil jeg sannsynligvis ikke savne...

Skrevet

Eneste jeg har savnet fra facebook er 3 strikkegrupper. Men takket være noen medlemmer så får jeg med meg det meste allikevel. :ler:

Skrevet

Man har jo som regel flere kanaler - og/eller informanter... :ler:

Nå blir det fotball på radio - ikke engang en vm-kamp mot Brasil gjør tven fristende for hodet om dagen. Men radio pleier å gå (hvis jeg holder meg våken :gjesp:)...

Skrevet

-Jeg har en melding til den norske keeperen: Ta den straffen!

Kommentatoren gjør det han kan for å bidra - og det funker! :danse:

Skrevet

En gammel 90-talls-hoppfjortis blir jo litt myk om hjerte av instabilder av Bjørn Einar Romøren og Janne Ahonen som ser VM sammen på storskjerm ute i Oslo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...