Daria Skrevet 20. juni Forfatter #42781 Skrevet 20. juni Sverige har 6-6 i målforskjell etter to kamper. Det er jo imponerende på sitt vis....
Daria Skrevet 20. juni Forfatter #42782 Skrevet 20. juni Hvorfor er Mia Hundvin en del av NRKs VM-team...?
Daria Skrevet 20. juni Forfatter #42783 Skrevet 20. juni Erik Huseklepp ser fortsatt ut som en Ivo Caprino-figur - Askeladden 2.0
Daria Skrevet 21. juni Forfatter #42784 Skrevet 21. juni – Jeg er her som gjest på vegne av Fifa, og når Infantino er til stede sitter du ved siden av verten. Og så kom jeg med forslag til fredsprisen i årene som kommer, sier han med et smil. Den nederlandske kongen på VM-besøk. Hvordan si en hel del uten å tråkke i den diplomatiske salaten... Hans kone er for øvrig argentinskfødt, men å stille på deres kamper også blir kanskje mer diplomatisk - og nasjonalt - komplisert...
Daria Skrevet 21. juni Forfatter #42785 Skrevet 21. juni Jeg husker ikke når jeg hørte denne sist, men den surret i hodet mitt da jeg våknet i dag. Det hender jo jeg lurer litt på hva underbevisstheten egentlig driver med mens jeg sover...
Daria Skrevet 21. juni Forfatter #42786 Skrevet 21. juni Iran "kryper ned i ramma igjen". Jeg tror ikke kommentatoren mente det jeg umiddelbart så for meg...
Daria Skrevet 21. juni Forfatter #42787 Skrevet 21. juni Når dommeren blåser 2x4 korte støt i fløyta og treffer rett på intro-rytmen til en musikal-låt... (Selvfølgelig litt synd at det ikke var dommer Turpin, så vi fikk inn Sweeney Todd-referansen også for dobbel nerdeglede Men han er i VM).
Daria Skrevet 22. juni Forfatter #42788 Skrevet 22. juni En tilfeldig VM-arbeider søker ly for regnet ved TV2s utestudio ved arenaen og blir umiddelbart intervjuet på direkte Det er mye sendetid å fylle med kampstart kl 02... (og nei, jeg har ikke tenkt å sitte oppe).
Daria Skrevet 22. juni Forfatter #42789 Skrevet 22. juni Daria skrev (På 20.6.2026 den 19.56): 20.06: 12 lest, to kjøpt. Noe av det fineste med litteratur er at man kan plukke opp en ukjent bok med nokså lave forventninger og oppdage at man faktisk må lese den ut før man får gjort noe annet (og sånn forsvant første omgang av Nederland-Sverige...). Håvard J. Nilsens Heddas nyere historie var et nokså tilfeldig valg fra utstillingen med nye bøker på biblioteket, om Hedda som tidlig på 2000-tallet kommer til Trondheim som historiestudent. Boka følger både henne og pensumet gjennom det første studieåret og ser de små detaljene og de store linjene begge steder. Det er noen kollektiv-sveip fra både fortid og nåtid som nesten tar pusten fra meg, og en vennskapsskildring som er noe av det fineste jeg har lest på lenge; dessuten blir jeg nostalgisk både for Trondheim og studietiden. Som i mitt tilfelle ikke egentlig var sammenfallende, men jeg hadde nok venner som studerte der, til dels samtidig med Hedda, til at jeg var der en del - når Hedda vandrer i glassgata på Dragvoll ser jeg det plutselig for meg og vet hvor bokhandelen lå (og fortsatt ligger, for alt jeg vet)... 21.06: 13 lest. tre kjøpt. Rona Jaffes The best of everything kom ut første gang i 1958 (jeg har en nyutgivelse fra 2011) og hndler om fire unger kvinner i New York tidlig på 50-tallet. De jobber (hvertfall deler av tiden) på et forlagshus, bor i nedslitte leiligheter og drømmer om karriere, familie, lykke, et innholdsrikt liv og oppdager som så mange før dem at veien dit ikke nødvendigvis er så enkel og åpenbar og inneholder både frosker og andre omveier og nedturer. Mye har forandret seg siden 50-tallet, men mye er også ganske likt og lett gjenkjennelig. Boka er mindre forutsigbar enn man kanskje skulle tro - og jeg så ikke slutten komme, men jeg er ikke sikker på om jeg likte den... Bonus-underholdning når man leser en gammel bok; Det dukker opp en karakter som heter Ronnie Wood og jeg lurer litt på om det betyr noe - før jeg innser at selv om Rolling Stones er gamle, er de ikke så gamle. Den Ronnie Woods er født i 1947 og var definitivt ikke på date i New York i 1954... Rosenborg Svart på hvitt av Ingar Skrede hander om 1991-sesongen - jeg har lest den før og hatt en ønske om å haden i hylla, så jeg har sjekket antikvariater innimellom når jeg har husket det. Den som venter på noe godt finner en sportsgjenbruksbutikk med det fantastiske navnet Forza Hamar til slutt...
Daria Skrevet 23. juni Forfatter #42790 Skrevet 23. juni Noen ute brølte om finale i 04.30-tiden i natt - det virket som en god idé å sjekke kampresultatet... Jeg har forsåvidt feiret med å ro - uten trommer, men fysio teller gjerne høyt... I anledning det varslede sommerværet, vil jeg også minne om at hvitt undertøy under tynne hvite plagg på ingen måte er usynlig (hei til damen hvis trusevalg jeg kunne se fra andre siden av veien), og at underskjørt som hovedregel ikke skal være synlig for det blotte øye. Selv ikke om du har høy splitt... 1
Harlekin Skrevet 23. juni #42791 Skrevet 23. juni Det første jeg gjorde i dag morges var å sjekke kampresultatet. Heia Norge! Dette er så gøy
Sauen Shaun Skrevet 23. juni #42792 Skrevet 23. juni Her er man oppdatert på både MC og bake-off - og fotball Sauen har hatt en god dag.
Daria Skrevet 23. juni Forfatter #42793 Skrevet 23. juni Flat i baken og firkantet i øya? Her er man oppdatert på sommersalget hos Gudrun Sjödén - fortsettelse kan følge...
Daria Skrevet 23. juni Forfatter #42794 Skrevet 23. juni Ting jeg tilsynelatende aldri lærer: I kjeks og cookies vil jeg ha nøtter og sjokolade, ikke frukt og bær. Dagens feilvalg... Misforstå meg rett, de er absolutt spiselige og vil forsvinner uten problemer, men jeg vet hvordan de kunne forbedres...
Sauen Shaun Skrevet 25. juni #42795 Skrevet 25. juni Daria skrev (På 23.6.2026 den 16.54): Flat i baken og firkantet i øya? Her er man oppdatert på sommersalget hos Gudrun Sjödén - fortsettelse kan følge... Jepp Og jeg venter på fortsettelsen
Daria Skrevet 25. juni Forfatter #42796 Skrevet 25. juni Dagens overhørte: "Birthe, du trenger ikke spise på håret til Merethe..." Barnehage på tur Jeg har vært på rundtur i dag - buss til krystallegen (det skrangler fortsatt, men mindte enn sist), t-banen til biblioteket (de hadde en bok til meg) og Fretex (de hadde en liten sparebøsse i porselen to commemorate the first child of Their Royal Highnesses the Prince and Princess of Wales. Prins Williams fødsel, altså. Jeg hadde rojale lyster, men sto imot...) og trikk hjem (på veien dit bød Kiwi på årets første norske jordbær og sine vanlige irriterende ansatte. Jeg trodde det var en gjeng fjortisser som hadde høylydt og hysterisk fniseanfall et sted i butikken - det var noen av de ansatte. De hadde det så gøy at de heller ikke dag fikk med seg at de sto i veien for kundene...). Nå har jeg ingen plikter og avtaler før tirsdag og satser på kvalitetstid med viften... Men med 40+ andre steder skal man vel ikke klage (så mye) når det ligger på under 30 her...
Daria Skrevet 25. juni Forfatter #42797 Skrevet 25. juni Sauen Shaun skrev (4 timer siden): Jepp Og jeg venter på fortsettelsen Fortsettelsen er i følge posten underveis 📮Den inneholder (i anledning varmen ) en hvit ulljakke (et relativt reelt behov (jeg vurderte å kjøpe den i vinter og angret på at jeg lot være) - jeg har en liknende som er minst 15 år gammel og såpass preget av hyppig bruk at den ikke er så presentabel lenger) og et skjørt i flanell (fordi fotsidt flanellsskjørt umiddelbart slo meg som det mest fantastiske og uimotståelige sofa-plagget noensinne...).
Daria Skrevet 25. juni Forfatter #42798 Skrevet 25. juni Jeg liker både Callum og Jamie, men jeg håper litt ekstra på Laura nå - selv om det å trekke inn Jock gjorde også meg unødvendig emosjonell
Daria Skrevet 25. juni Forfatter #42799 Skrevet 25. juni Kjære Jean-Christophe, det er en grunn til at du ikke har sett blomkål i dessert før...
Daria Skrevet 25. juni Forfatter #42800 Skrevet 25. juni Det et ikke så ofte jeg finner på ar keg skal gå en kveldstur når klokka nærmer seg 21... Men det var jo så deilig ute, og posten hadde plassert de nevnte plaggene i en pakkeboks nær meg i løpet av ettermiddagen, så da ble det pakkehenting og en liten runde med beundring av roser, peoner og andre buskvekster.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå