Daria Skrevet i går, 11:05 Forfatter #42761 Skrevet i går, 11:05 Det jeg lurer litt på, med tanke på dagens store ikke-fotballrelaterte nyheter, er hvorvidt Slottet virkelig har klart å holde operasjonen skjult eller om vi tross alt fortsatt har en presse med litt anstendighet og evne til å holde munn og vise hensyn en gang iblant. Dessuten lurer jeg, med tanke på hvor raskt det har gått, på hvor lenge kronprinsessen sto på den listen før det ble offentliggjort. (Og så sender jeg en tanke til han som ikke får vært med sin mor og familie i disse dagene og samtidig skal håndtere sin egen dom. Man kan si mye om at han har ansvaret selv, men det går an å samtidig se hvor tøft det må være.)
Roadrunner Skrevet i går, 11:38 #42762 Skrevet i går, 11:38 Daria skrev (30 minutter siden): Det jeg lurer litt på, med tanke på dagens store ikke-fotballrelaterte nyheter, er hvorvidt Slottet virkelig har klart å holde operasjonen skjult eller om vi tross alt fortsatt har en presse med litt anstendighet og evne til å holde munn og vise hensyn en gang iblant. Dessuten lurer jeg, med tanke på hvor raskt det har gått, på hvor lenge kronprinsessen sto på den listen før det ble offentliggjort. (Og så sender jeg en tanke til han som ikke får vært med sin mor og familie i disse dagene og samtidig skal håndtere sin egen dom. Man kan si mye om at han har ansvaret selv, men det går an å samtidig se hvor tøft det må være.) Jeg håper egentlig at Slottet har brukt noen hvite løgner her. Men det sies vel at hun var på fengselsbesøk 7.juni, ergo må operasjonen ha funnet sted de siste 9-10 dagene. Ikke lange tiden før offentliggjøring... Men samtidig trolig vanskelig å holde hemmelig med tanke på programmet til Kronprisen som ble endret på kort varsel - de fleste skjønte nok at noe var i emming? Uansett blir det bare spekulasjoner, og jeg håper virkelig at dette går bra, og at hun får gode år fremover med vesentlig bedre helse.
Daria Skrevet i går, 11:41 Forfatter #42763 Skrevet i går, 11:41 De sier jo at det har gått bra så langt, vi får bare krysse fingrene videre.
Roadrunner Skrevet i går, 11:44 #42764 Skrevet i går, 11:44 Av andre temaer som diskuteres i boka her kan jeg oppsummere kort for egen del: - Jeg sov før kampen startet i natt, og er overraskende/urovekkende lite engasjert. Joda, følger med i nyhetsbildet, og var rask til å sjekke resultatet (i natt faktisk - måtte en tur innom toa rett over kl 02, så passet fint ). Joda, veldig moro at fotballherrene endelig er i VM igjen, men det blir vel mye for min del altså... - MC: Her ramlet jeg fullstendig av etter travle uker, og med svært lite tv-tid har det blitt solid etterslep. Tror jeg har kommet til ca episode 20... Så hvis jeg skal lese din og Sauens reaksjoner på episodene jeg titter innom nå, så må jeg endel sider tilbake i boka gitt (skjer ikke, unnskyld!) Men det går fint! Kan ikke rekke/prioritere alt! - På lesefronten har jeg nå startet på Jussi Adler-Olsens nyeste, etter å ha lest Jan-Erik Viks nyeste. Koser meg med bøkene mine kjære foreldre brått spanderte i mai Sånn, det var vel det "viktigste"
Daria Skrevet i går, 11:52 Forfatter #42765 Skrevet i går, 11:52 Det skal jo sies, med gyldighet for alle de overnevnte punktene, at jeg har noen flere sofatimer å fylle... Men selv jeg, med interessen og fritidsproblemene, synes dekningen av fotball-vm kan bli en anelse omfattende og detaljert. Akkurat nå er jeg på nest siste Bake-off-episode, hvor setningen My cream horn's just exploded selvfølgelig ikke ble tillagt noen form for dobbelbetydning...
Daria Skrevet 20 timer siden Forfatter #42766 Skrevet 20 timer siden Kongo utligner mot Portugal rett før pause - dette mesterskapet forsetter å by på overraskende øyeblikk...
Daria Skrevet 19 timer siden Forfatter #42767 Skrevet 19 timer siden Daria skrev (På 13.6.2026 den 17.07): 12.09: Ni lest ingen kjøpt. Lives of Houses er en antologi med tekster om hus og hjem - konkrete og mer abstrakte varianter, og primært, men ikke bare om forfattere og andre kjente menneskers hus. her er Yeats' irske tårn, W.H. Audens kaotiske New York-leilighet og Churchills landsted, men også tekster om å ikke ha hus, eksemplifisert ved den zimbabwiske forfatteren Dambudzo Marechera husløse eksiltilværelse (bl.a. i telt i Oxford). Som allid vil en sånn samling bli en variert opplevelse, men jevnt over er det både interessant og lesverdig. Ren av Alia Trabucco Zerán er en chliensk roman om klasseforskjeller, mødre og døtre. Hushjelpen Estela sitter i et tomt rom og forklarer seg - den sjuårige datteren i huset hvor hun har jobbet siden barnet ble født, er død - hvordan og hvorfor? Hva har Estela med det å gjøre? Fortellingen hennes går tilbake til hennes egen oppvekst på den fattige landsbygda og gir innblikk i livet som leves i overklassehuset hvor hun jobber - klasseforskjeller og forventninger et stykke fra det norske samfunnet. Jeg lurer veldig på hvor synlig dette også er i originalspråket - Estela kommenterer innimellom at hun bruker ord som "de" hun snakker til (politiet? noen andre?) neppe forventer at hun kan, men ellers er det få klassemarkører i det oversatte språket hennes. 17.06: Ni lest, to kjøpt. Som vanlig fikk jeg bursdagsgavekort fra Bokklubben (på 100 kroner, kan bare brukes på kjøp over 299...) og selvfølgelig lar jeg meg lure... To romaner i veskevennlige pocketutgaver - Clear av Carys Davies og Days of light av Megan Hunter. Begge forfattere som er nye for meg.
Daria Skrevet 19 timer siden Forfatter #42768 Skrevet 19 timer siden Kongos supportere danser, Portugals ser nokså molefonkle ut. Uavgjort kan være både seier og tap...
Sauen Shaun Skrevet 7 timer siden #42769 Skrevet 7 timer siden Daria skrev (På 16.6.2026 den 19.21): *venter på @Sauen Shaun sin reaksjon på dagens MC-episode* (Jeg har jo en anelse, men vil ikke spoile... ) Daria skrev (18 timer siden): Akkurat nå er jeg på nest siste Bake-off-episode, hvor setningen My cream horn's just exploded selvfølgelig ikke ble tillagt noen form for dobbelbetydning... Daria skrev (11 timer siden): Kongos supportere danser, Portugals ser nokså molefonkle ut. Uavgjort kan være både seier og tap... Heia på Kongo gjennom hele kampen jeg.
Daria Skrevet 6 timer siden Forfatter #42770 Skrevet 6 timer siden Når psykologen tar ferie tidligere enn jeg hadde regnet meg, passer det jo fint at fysio går i motsatt retning. I beste fall ender jeg opp med bare to avtalefrie uker i stedet for de fire jeg var forberedt på, og det gir fort en bedre sommer... Sauen Shaun skrev (1 time siden): Omtrent som forventet Nå er det bare igjen deltakere jeg stort sett har positive følelser for - jeg vil være lei meg for alle som ryker, glede meg over den som vinner og uansett være greit fornøyd med resultatet. For øvrig fant assosiasjonshjernen en uventet musikalsk avsporing i går, da Poh sa navnet på alle deltakerne og kom til ...Jamie, Callum... Veien til Jamie Cullum var jo uunngåelig kort Jeg så ham på jazzfestivalen i Kongsberg året etter denne opptredenen - den gangen vi begge fortsatt var twentysomethings...
Sauen Shaun Skrevet 4 timer siden #42771 Skrevet 4 timer siden Daria skrev (1 time siden): Når psykologen tar ferie tidligere enn jeg hadde regnet meg, passer det jo fint at fysio går i motsatt retning. I beste fall ender jeg opp med bare to avtalefrie uker i stedet for de fire jeg var forberedt på, og det gir fort en bedre sommer... Omtrent som forventet Nå er det bare igjen deltakere jeg stort sett har positive følelser for - jeg vil være lei meg for alle som ryker, glede meg over den som vinner og uansett være greit fornøyd med resultatet. Håper du får en nydelig sommer. Jeg synes herr Fatigue og fru Krystall bør dra langt avgårde i ferien i år… Også håper jeg Sarah har lært at arroganse er en dårlig egenskap, men jeg tviler på det… Resten av gjengen er jo vinnere alle sammen.
Daria Skrevet 2 timer siden Forfatter #42772 Skrevet 2 timer siden Vestlendingen snakket en gang så poetisk om det han kalte sjelens skiftende årstider - sjelen min kan godt tenke seg litt stabil sommer på alle måter nå...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå