Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når det å kle på seg selv føles som en triumf og en kraftanstrengelse. Jeg skjønner jo at rikfolk holdt seg med påkledere den gangen dagligantrekket var noen hakk mer avansert enn nå...

Men bunaden er på, festet med min ikke-tradisjonelle, men samtidig ganske historisk tidsriktige kamébrosje og håret samlet i en akseptabel flettekrans av uklar varighet... Foreløbig barbeint, men nye sko er kjøpt for anledningen (note to self: Husk plaster i veska). Strengt tatt ikke bunadsko, men de er svarte og med sølvspenne og vil kunne brukes oftere enn en gang i året (og jeg har uansett fotsid stakk).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inn døra i bunad 19.45. I senga i nattkjole 20.01... :fnise: Alle var enige om at det hadde vært en fin dag (antar jeg), festen naturlige midtpunkt var selvfølgelig vesla på ni måneder og enhver ikke-sofasentrert aktivitet i morgen blir en uventet bonus...

Skrevet (endret)

Plott-tvisten ingen så komme: Jeg var ute av døra og på bussen før klokka ni og sitter nå på trikken hjem etter en morgentur til biblioteket... Fordi jeg våknet (ble vekket ( :kjefte:) 03.30 og ikke fikk sove igjen, og etter at hodet hadde benyttet anledningen til å utforske de tankene som er så lett tilgjengelige på den tiden av døgnet (det er jo da man burde hatt psykologtime...) kastet jeg inn håndkleet og kapitulerte i 7-tiden, med akutt rastløshet behov for å komme meg ut av huset. Jeg oppdaget ved en liknende anledning i fjor at Deichman på Røa meråpner klokka 7 også på søndager...

Kroppen lurer fortsatt på hva som traff den, jeg satser på at den ikke summer seg og innser hvor sliten den faktisk er før jeg har kommet meg hjem...

Endret av Daria
Skrevet

Snart middelaldrende kvinne med gåstaver og sekken lastet med biblioteksbøker tidlig en søndag morgen  stopper opp og utbryter et spontant Oi, hva er du? ved synet av en ukjent fugl. Så går hun langsomt og ustødig hjem til fugleboken sin og konstaterer fornøyd at det må ha vært en stilits. (Også kjent som Bevis A i saken "Alle blir likere sin mor med årene "...).

Skrevet
Daria skrev (8 minutter siden):

Snart middelaldrende kvinne med gåstaver og sekken lastet med biblioteksbøker tidlig en søndag morgen  stopper opp og utbryter et spontant Oi, hva er du? ved synet av en ukjent fugl. Så går hun langsomt og ustødig hjem til fugleboken sin og konstaterer fornøyd at det må ha vært en stilits. (Også kjent som Bevis A i saken "Alle blir likere sin mor med årene "...).

:fnise:

Skrevet

Snaut to uker før fotball-vm har vi sannsynligvis sett årets innsats fra et norsk herrelag i et vm-sluttspill - det skal litt til å toppe vm-bronse i ishockey. At svenskene ble slått på veien var jo en bonus... :fnise:

En seierssang er på sin plass...

Skrevet

Jeg har fra balkongen obsertvert både årets første svaler og sett det lokale pridetoget gå forbi - alt tyder på at det er juni og sommer (noe jeg har ganske ambivalente følelser for, relatert til den stadig like uavklarte psykologsitasjonen og våren som gikk med i dragsuget...). Men spurven som mellomlandet på rekkverket med munnen full av rede-materiale (og likevel kvitret) er vel litt etter skjema...?

Skrevet

Den kollektive VM-optimismen og ekstasen vil jo ikke bli mindre når vi leder 3-0 over Sverige etter 40 minutter - uten Ødegaard og Håland. :ball:Det vil bli noen slitsomme uker for de som ikke bryr seg... :fnise:

Skrevet

Kudos til de(n) i Fotballforbundet som fant på å invitere hockey-landslaget til Ullevål i kveld for å hylles.

Skrevet

Hjalmar Ekdal har kommet inn for Sverige - de tyr til Ibsen-våpen! :overrasket: :fnise:

🦆

Skrevet

Og de norske supporterne kontrer med Grieg-allsang, :fnise:

Skrevet

Nå jeg ser på insta at Ingrid Bjørnov skriver musikk til en musikal om Casanova, går jo tanken min umiddelbart hit:

Fordi jeg ikke husket hvem som sang, førte YouTube meg først hit, til en så obskur krok av MGP-grotten at jeg hadde glemt dens eksistens..

Skrevet (endret)

Det føles så feil å se russ i juni... :rodruss:

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet

Terapeuter ser alt, vet alt og registrerer alt som skjer - med røgntenblukk og radar. Jeg sier under oppvarmingen at jeg svimler litt i dag, og fysio kommenterer at hun hadde lagt merke til at jeg stoppet da jeg kom inn i gangen, hun hadde lurt litt om det var formrelatert. Med andre ord hadde hun, inne i salen med en annen pasient, ikke bare fått meg seg at jeg kom inn inngangsdøren, men også registrert at jeg ble stående der og lurt på hvorfor... (Grunnen var bare at jeg ventet på at noen skulle passere - gangen er relativt smal - men de var ikke på hennes pasient-radar... :fnise:). Jeg har sagt det før - jeg har ingen hemmeligheter lenger, jeg kan ikke skjule noe om jeg hadde villet - men det ser jo fysio heller ingen grunn til at jeg skal :ler:

Skrevet

Jeg tror ikke det er så hjelpsomt å ha Andy som en snakkende dommedagsklokke i hælene når alt går til helvete...

Skrevet

Nå har jeg sagt opp Aftenposten-abonnementet mitt, som jeg tror jeg har hatt sammenhengende i nesten 15 år, i protest mot at de krever ekstra betaling for å ikke dele informasjonen min med sine annonsører. Ikke fordi de ekstra 39 kronene i måneden betyr stort, det er bare prinsippet. Grunnleggende personvern skal ikke være forbeholdt de som kan betale for det.

• Liker 2
Skrevet

To kleenex, litt snakk om sommeren (fortsettelse vil følge neste uke - juni traff litt hardt og plutselig) og den oppløftende kommentaren Jeg ville vært mer bekymret om du ikke hadde noen reaksjoner på dette hos vikaren; et stykke grå cordfløyel fra restekurven på Sømsenteret; en bok hentet på biblioteket (og en ny hentemelding kom tradisjonen tro da jeg satt på trikken hjem...); en ryggsekk vurdert og forkastet på Fretex (jeg ville jo ikke betalt 799 for den da den var ny engang...); og en postkasse full av såpe... Restesåpe - avskjær og endestykker og andre smårester fra en liten produsent i Latvia. Så mye mer spennende enn å kjøpe en topakning Lano på Meny...

Skrevet
Daria skrev (På 1.6.2026 den 19.44):

Den kollektive VM-optimismen og ekstasen vil jo ikke bli mindre når vi leder 3-0 over Sverige etter 40 minutter - uten Ødegaard og Håland. :ball:Det vil bli noen slitsomme uker for de som ikke bryr seg... :fnise:

Noen av oss gleder oss allerede til det mesterskapet er over. :sjenert:

Daria skrev (På 2.6.2026 den 18.37):

Jeg tror ikke det er så hjelpsomt å ha Andy som en snakkende dommedagsklokke i hælene når alt går til helvete...

:fnise: 

• Nyttig 1
Skrevet

Du får trøste deg med at mange av kampene går sent - kampstart 21, 00 og 02. Det vil ikke dominere stua på dagtid - eller kollidere med Tour de France-sendingene... ;) 

Jeg er i gang med første Bake-off-episode - Hassans rullekake må jo være en  av tidenes mest episk mislykkede kaker...

Skrevet

-The morning glory is a bit limp...

Ny sesong, nye kofferter... :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...