Daria Skrevet 10. august Forfatter #43101 Skrevet 10. august To gull på en time - det må jo være godkjent første EM-dag Kveldens høyeste sofspuls da Henriette Jæger løp siste etappe - selv om hennes nok var høyere
Daria Skrevet 11. august Forfatter #43102 Skrevet 11. august Myk oppstart etter ferien med fysiotime først kl 12.30 - også kjent som en sen og langsom morgen... Jeg drømte i natt om et slags åpent kontorlandskap hvor alle kvinnene snudde på hælen og gikk (bærende på sine elegante tekopper med skål) hver gang en mann sa noe nedsettende/kvinnefiendtlig/antifeministisk/dumt. Det var jo ganske befriende
Daria Skrevet 11. august Forfatter #43103 Skrevet 11. august Ting som også skjedde i hodet mitt i natt (relativt våken tilstand, ingen god forklaring...):
Daria Skrevet 11. august Forfatter #43104 Skrevet 11. august (endret) Det er jo litt deilig, ikke minst med tanke på hva som skjedde rett i forkant av ferien, at høsten første økt hos fysio blir den beste jeg har hatt på flere måneder At kroppen allerede er i gang med skrive takkekortet får jeg jo bare leve med (og håpe at jeg beveger meg noenlunde normalt hos psyklogen i morgen...) Dessuten fikk jeg en kompliment fra en annen pasient som syntes jeg var så fin på håret - som jeg hadde i en flette, for meg den enkleste og mest hverdagslige av frisyrer. Det er så hyggelig å få sånne utenfra-observasjoner om ting jeg ikke tenker over selv. Oppmerksomhetspoeng også til fysio, som så at jeg hadde nye briller - det er faktisk så ofte noen legger merke til det. Jeg kom meg innom Søstrene Grene etterpå og kjøpte nesten bare det jeg skulle - kulepenner, sitronmarmelade, drops. Det eneste ekstra jeg røk på var to små flasker med flytende kryddder - hhv ingefær og basilikum. Det hørtes ut som en god ide... Endret 11. august av Daria
Daria Skrevet 11. august Forfatter #43105 Skrevet 11. august Daria skrev (På 8.8.2026 den 21.41): 08.08: To lest, ingen kjøpt. Fra fotball til sykkel - sommerens tema fortsetter Monumentene i Geir Stian Ulsteins bok med samme navn er de fire store endagsrittene. I likhet med Ulsteins bok om fjellene i TdF er boka en underholdende blanding av personlige opplevelser og erfaringer (inkludert egen deltakelse i amatør-varsjonene av rittene), historie og kuriosa, samt mange bilder (bror Tor Simen Ulstein er hovedfotograf). Det gjør det også til en visuelt veldig fin bok - jeg mistenker at bildetekstene jeg ønsket meg er henvist til bokas siste sider av estetiske årsaker. Bare så synd at litt for mange korrekturfeil (at Battle of the bulge har blitt til Battle of the bugle er den verste) og merkelige orddelinger skjemmer inntrykket mer enn tekst under bildene ville gjort. 09.08: Tre lest, ingen kjøpt. Monika Fagerholms Döda trakten/Kvinnor i revolt foregår i all hovedsak i løpet av ett intens år, fra sommeren 1975 til høsten 1976. I sentrum står 18 år game Alice, som spontant flytter fra moren på bygda til faren som bor utenfor hvedstaden (i Finland, selv om det er minimalt med stedsnavn i det meste av boka). Det handler om kunstnerdrømmer, om litteratur (det er mulig jeg nå endelig vil ta Doris Lessing ut av hylla), om terror, om hva som (kanskje) har skjedd, om hva som skal skje og om å bli voksen og finne ut hvem man er og vil være. Historien hopper mye og ukronologisk og er full av tilbakeblikk og frampek av typen "senere vil dette skje, men det er ikke viktig nå", en del tråder knyttes aldri og ikke alle svar kommer med to streker under (eller i det hele tatt) - og det er en sånn bok hvor det er helt greit, den er så godt skrevet at jeg kjøper alt uten innvendinger,
Sauen Shaun Skrevet 11. august #43106 Skrevet 11. august Daria skrev (På 10.8.2026 den 13.57): -Det har blitt litt lite hekketrening... Og med denne observasjonen er EM i friidrett i gang... Etter gårsdagens og formiddagens sending er jeg overrasket over hvor mange norske deltakere det er som har kvalifisert seg til EM i år. Det dukker opp det ene ukjente navnet etter det andre på skjermen. Kjempegøy. Daria skrev (På 10.8.2026 den 14.16): Påminnelse til egen hjerne: Når de sier at en utøver har en stor ku, handler det om at det står Q etter vedkommendes navn fordi hen er direkte kvalifisert til finalen. Det betyr ikke at de har gård... 🐮 Møøø… Daria skrev (21 timer siden): Jeg gråter jo bare litt med hekkelløperen som går rett på trynet i nest siste hekk, på god vei mot semifinale... Men hun stopper likevel for å snakke med NRK, mens blod og tårer renner - det er imponerende. Jeg tror hjertet mitt hoppet over et par slag når hun falt. Det var vondt å se på. Og enda vondere å se blod og tårer på direkten… Daria skrev (21 timer siden): Amalie Iuel, som kjent samboer med Aksel Lund Svindal, kaller Karsten Warholm for Aksel i et intervju (og skynder seg å understreke at det er fordi hun savner ham ). Kommentatoren mener at omvendt hadde vært verre... Jeg tror kommentatoren er inne på noe der… Daria skrev (20 timer siden): Jakob Ingebrigtsen - nå snakker vi comeback Det hadde jeg ikke trodd, men den oppløpssiden var rå. Imponerende Daria skrev (20 timer siden): Jeg tror aldri jeg har sett Jakob Ingebrigtsen være så udelt glad og positiv i et seiersintervju. Det pleier alltid å være noe negativt å trekke fram, men nå var det mer joda, det hadde vært en tung vår - men samma det! Man aner en lettet mann... Presset var nok ikke lite på forhånd… Daria skrev (19 timer siden): To gull på en time - det må jo være godkjent første EM-dag Kveldens høyeste sofspuls da Henriette Jæger løp siste etappe - selv om hennes nok var høyere Fantastisk start på mesterskapet. Og hvis mamma Jæger skal skrike like mye hver gang datteren løper, så synes jeg synd i stemmebåndet hennes.
Sauen Shaun Skrevet 11. august #43107 Skrevet 11. august Daria skrev (3 timer siden): Det er jo litt deilig, ikke minst med tanke på hva som skjedde rett i forkant av ferien, at høsten første økt hos fysio blir den beste jeg har hatt på flere måneder At kroppen allerede er i gang med skrive takkekortet får jeg jo bare leve med (og håpe at jeg beveger meg noenlunde normalt hos psyklogen i morgen...) Dessuten fikk jeg en kompliment fra en annen pasient som syntes jeg var så fin på håret - som jeg hadde i en flette, for meg den enkleste og mest hverdagslige av frisyrer. Det er så hyggelig å få sånne utenfra-observasjoner om ting jeg ikke tenker over selv. Oppmerksomhetspoeng også til fysio, som så at jeg hadde nye briller - det er faktisk så ofte noen legger merke til det. Jeg kom meg innom Søstrene Grene etterpå og kjøpte nesten bare det jeg skulle - kulepenner, sitronmarmelade, drops. Det eneste ekstra jeg røk på var to små flasker med flytende kryddder - hhv ingefær og basilikum. Det hørtes ut som en god ide... God treningsøkt og koselige komplimenter er oppskrift på en god dag. Og flytende krydder høres spennende ut. Håper det kommer en oppfølgende kommentar på dette…
Daria Skrevet 11. august Forfatter #43108 Skrevet 11. august Hvis mamma Jæger skal fortsette å skrike like mye, kommer jeg til å få enda lavere terskel for å mute henne... Jeg liker jo å tro at jeg har litt oversikt, men det er jo primært på Diamond League-nivå - de på nivået under får primært oppmerksomhet under mesterskap. Formiddagsøkten i dag utgikk (jeg hadde min egen formiddagsøkt å prioritere), men fra en åpen verandadør hørte jeg Christina Vukicecic si ...han flyr over 2,19... og slo fast at det var høydekvalik for menn... -Som datter har jeg lyst til å si at ikke noe av det han sier er fornuftig, men som fagperson synes jeg jo han har helt rett... Dobbeltroller kan være vanskelig
Daria Skrevet 11. august Forfatter #43109 Skrevet 11. august Stav-treneren snakker om at vinden tar tak i staven. Det kan jeg kjenne på mine relativt korte gåstaver, med føttene trygt på bakken - å kjenne det i en flere meter lang stav når du er på vei opp, høres ikke så ideelt (eller så trygt) ut...
Daria Skrevet 11. august Forfatter #43110 Skrevet 11. august -Hon har det etter moren, hon er rablende galen av og til... Faren til stavhopper Kitty Faye
Sauen Shaun Skrevet 12. august #43111 Skrevet 12. august Av morsomme navn på utøvere i EM, må vel den estiske tikjemperen Tilga komme høyt på lista…
Daria Skrevet 12. august Forfatter #43112 Skrevet 12. august Det stiller jo visse forventninger til sinnelag og innstilling... Mitt sinnelag og innstilling til turister er ikke av det mest tilgivende akkurat nå - hvorfor må det være så mange av dem overalt, og akkurat der jeg er? (nærliggende svar er selvfølgelig sommer, ferie og at der jeg er enten er Frognertrikken forbi Vigelandsparken eller som i dag på festningen, men logikk gjør sjelden noe mindre irriterende...). Men jeg har fått lest med sjøutsikt (jeg er lokalkjent og vet hvor det er gode steder å sitte også utenom benker og andre opplagte steder), te og kake, og ser fram til roligere tider (hell er som kjent other people, hvertfall når de er der jeg ikke vil ha dem...). Før jeg kom så langt, var det som vanlig kleenex og vel så mye irrasjonalitet som (irriterende) logikk hos psykologen, og etterpå gikk jeg hjem. Trikken var forsinket (og sannsynligvis full av turister), formen er god for tiden og jeg skal uansett ikke noe i morgen, jeg tåler å bli litt ekstra sliten (og det er mulig jeg har fortjent frossenpizza til middag...),
Daria Skrevet 12. august Forfatter #43113 Skrevet 12. august Jeg kikket t og lurte på om det var regn på gang, og kom på at jeg hadde hørt noe om en solformørkelse... Men det er jo ikke veldig påfallende mørkt - ikke noe jeg ville ha reagert på (annet altså enn å tenke væromslag) hvis jeg ikke hadde visst.
Daria Skrevet 12. august Forfatter #43114 Skrevet 12. august Nå er den visst på sitt største - det ble mørkere, men jeg venter fortsatt mest på regn... Antagelig hadde effekten blitt større hvis det ikke var overskyet.
Roadrunner Skrevet 12. august #43115 Skrevet 12. august Heldige her - skyene trakk seg bort. Men uten fancy briller blir det ikke studering av sola nei!
Daria Skrevet 12. august Forfatter #43116 Skrevet 12. august Det er jo ikke verdt å risikere synet for... Man kan heller studere flammesokkene til tikjemperen fra Litauen - prikken over i'en på et antrekk holdt helt i rødt og gult
Daria Skrevet 12. august Forfatter #43117 Skrevet 12. august -Iuel i svingen for siste gang... Jeg mistenker at det entusiastisk bekreftende svaret på om hun hadde sovet godt i natt også handler om at hun er småbarnsmor
Skravla Skrevet 12. august #43118 Skrevet 12. august Hadde fancy briller og så litt av formørkelsen men det var skyet i Østfold.
Daria Skrevet 12. august Forfatter #43119 Skrevet 12. august Bronse i slegge Rørt vet jeg ingenting om...
Daria Skrevet 13. august Forfatter #43120 Skrevet 13. august (endret) -Det har vært et kjennetegn for min karriere at det alltid har vært et hinder i veien... ...sa hinderløperen, og innså det uplanlagte ordspillet og dobbelbetydningen omtrent l det han sa det Endret 13. august av Daria
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå