Daria Skrevet 18 timer siden Forfatter #42381 Skrevet 18 timer siden (endret) Når jeg har bodd steder uten balkong - selv da jeg hadde hus med uteplass - har jeg savnet det å ha en dør å kunne sette opp og lufte nesten mer enn jeg har savnet selve balkongen. Endret 18 timer siden av Daria
Roadrunner Skrevet 18 timer siden #42382 Skrevet 18 timer siden Daria skrev (8 minutter siden): Når jeg har bodd steder uten balkong - selv da jeg hadde hus med uteplass - har jeg savnet det å ha en dør å kunne sette opp og lufte nesten mer enn jeg har savnet selve balkongen. Enig, verandadør/balkongdør er gull! Jeg elsker en god veranda også da #bortskjemt, eneste jeg virkelig savner er tak over deler av uteplassen, slik at jeg kunne sittet ute under tak på lune, regntunge sommerdager.
Daria Skrevet 18 timer siden Forfatter #42383 Skrevet 18 timer siden Jeg har balkongen over som tak - det funker så lenge regnet holder seg helt loddrett...
Roadrunner Skrevet 18 timer siden #42384 Skrevet 18 timer siden Daria skrev (1 minutt siden): Jeg har balkongen over som tak - det funker så lenge regnet holder seg helt loddrett... Jeg har ingenting, så ved regn må døra lukkes helt. Ved helt loddrett regn, eller vind fra "riktig" retning kan døra stå med 3-4 cm åpning, men ikke mer. Litt kjipt #kravstor
Daria Skrevet 18 timer siden Forfatter #42385 Skrevet 18 timer siden Du får få deg en liten baldakin...
Sauen Shaun Skrevet 17 timer siden #42386 Skrevet 17 timer siden Roadrunner skrev (23 minutter siden): Enig, verandadør/balkongdør er gull! Jeg elsker en god veranda også da #bortskjemt, eneste jeg virkelig savner er tak over deler av uteplassen, slik at jeg kunne sittet ute under tak på lune, regntunge sommerdager. Vi har også verandaen over som tak over den ene verandaen vår. Den andre verandaen har ikke tak, og der må døra lukkes helt når det regner.
Daria Skrevet 16 timer siden Forfatter #42387 Skrevet 16 timer siden Når jeg i ESC-uka leser Sidsel Wolds nye bok om Israel, går hodet helt natulig hit (linjen om Tel Aviv er den naturlige broen...): Se dette som en påminnelse/advarsel om første semifinale i kveld...
Sauen Shaun Skrevet 15 timer siden #42388 Skrevet 15 timer siden Kanskje man skulle se semifinale i kveld… Hadde helt glemt at det er i kveld. Og i kveld er jeg alene hjemme, så fjernkontrollen er bare min.
Daria Skrevet 14 timer siden Forfatter #42389 Skrevet 14 timer siden Da høres det jo ut som om du burde benytte anledningen...
Daria Skrevet 12 timer siden Forfatter #42390 Skrevet 12 timer siden Laura og Sarah - Decker's angels Men skal vi virkelig tro på at én fra hvert lag kjapt og effektivt handlet ingrdienser til å lage hundretalls porsjoner..?
Daria Skrevet 12 timer siden Forfatter #42391 Skrevet 12 timer siden Daria skrev (På 11.5.2026 den 12.16): 10.05: Fem lest, ingen kjøpt. I avdelingen for selvforklarende titler: Norsk litteratur i Nazi-Tyskland : Forfatterar, forleggjarar og agentar under det nasjonalsosiaistiske kulturregimet. Også en tittel laget for å appellere til fagfolk, ikke bokkjøpere... Skrevet av Narve Fulås, professor emeritus i historie med utgangspunkt i Det litterære byrå, et samarbeid mellom en norsk advokat og en tysk-jødisk forlagsmann på 30- og 40-tallet. Om litteratur og moralske gråsoner, kunst og økonomi og politikk - og år forfatteren i sluttordene trekker linjene fram til liknende dagsaktuelle situasjoner, blir ting enda mer komplekst og aktuelt. For spesielt interesserte - og det er jeg tydeligvis... 12.05: Fem lest, tre kjøpt. Det var denne lille Ark-bestillinge noen lokket meg til... (Ansvar for egen handling (pun intended)? Hva er det?) Et bidrag til samlingen av Jane Austen-litteratur fra Janet Todd, The Six av Loren Grush, om de seks første kvinnelige astronautene (jeg så en dokumentar om en av dem nylig), og en artikkelsamling med den besnærende tittelen Psychogeography and psychotherapy. Psykogeografi var et fullstedig nytt og ukjent begrep for meg og nysgjerrigheten var umiddelbar og påtrengende...
Harlekin Skrevet 10 timer siden #42392 Skrevet 10 timer siden Daria skrev (2 timer siden): 12.05: Fem lest, tre kjøpt. Det var denne lille Ark-bestillinge noen lokket meg til... (Ansvar for egen handling (pun intended)? Hva er det?) Et bidrag til samlingen av Jane Austen-litteratur fra Janet Todd, The Six av Loren Grush, om de seks første kvinnelige astronautene (jeg så en dokumentar om en av dem nylig), og en artikkelsamling med den besnærende tittelen Psychogeography and psychotherapy. Psykogeografi var et fullstedig nytt og ukjent begrep for meg og nysgjerrigheten var umiddelbar og påtrengende... Det må ha vært en meget velmenende person 😇 Spennende med delfinale i ESC i kveld!
Daria Skrevet 9 timer siden Forfatter #42393 Skrevet 9 timer siden Jeg er klar, Edward af Silen er forhåpentligvis klar, forsyninger befinner seg i umiddelbar nærhet - nu åker vi! Harlekin skrev (5 minutter siden): Det må ha vært en meget velmenende person 😇 Du tror det, ja..
Daria Skrevet 9 timer siden Forfatter #42394 Skrevet 9 timer siden Men altså, det var vel ikke meningen at jeg skulle bli på gråten av den introen...?
Daria Skrevet 9 timer siden Forfatter #42396 Skrevet 9 timer siden Han vil nok ikke synes på en best kledd-liste etter dette heller...
Skravla Skrevet 9 timer siden #42397 Skrevet 9 timer siden 70-tallet ringte og ville ha klærne sine tilbake
Daria Skrevet 9 timer siden Forfatter #42398 Skrevet 9 timer siden De må gjerne beholde dem. Et par av lampeskjermene og stolene fra introen, derimot... *gimme*
Skravla Skrevet 9 timer siden #42399 Skrevet 9 timer siden Han kan bli veldig slitsom innen vi er ferdige på lørdag.....
Daria Skrevet 9 timer siden Forfatter #42400 Skrevet 9 timer siden Tog-sangen til Moldovia husker jeg jo med glede og entusiasme...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå