Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Igjen er Kevin og jeg på kynisk bølgelengde når resten av panelet blir for sentimentale og bløthjertet - eller går i psykose, som han formulerte det :ler: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Folkejury-medlemmet som åpnet med å si at hun ikke likte Sverige, sånn på generelt grunnlag, følger opp med å si at Portugal har vært min faste dopause i alle de år. Jeg har respekt for prinsipper :ler: 

Stian er ikke her, så nå får vi datinglivet til Jim i stedet...

Endret av Daria
Skrevet

Too epic to be true er jo en selvsikker tittel... Estland er klassisk jente-pop, og jeg liker det overraskende mye - jeg tror det trigger noe nostalgisk.

Skrevet (endret)

Det hjelper så lite å ha et budskap når det framføres på gresk i masete innpakning. Men de overarmene kan jo gi noen poeng fra utvalgte deler av publikum...

Endret av Daria
Skrevet

Bugarias rotete bidrag heter Bangaranga - jeg tror det betyr hullkort...

Skrevet

-Hun har ikke skrever låta, hun har funnet på låta - det er låtbingo.

Godt oppsummert :ler: 

Skrevet

Hei :vinke: Jeg datt inn her da jeg søkte etter en bestemt bok - og nå vil jeg bli værende på grunn av bokanbefalinger, all sporten og Bake-Off 😁

Jeg leste Lauren Groffs Matrix etter din beskrivelse, likte den veldig godt. Og nå har jeg begynt på Dear Mrs Bird, og så langt virker den så fin.

• Liker 1
Skrevet

:velkommen: :hoppe:

Så hyggelig at noen (utover de få jeg vet om...) har glede og utbytte av tjatringen min. Hvis både bøker, sport og Bake-off appellerer, har du et godt utgangspunkt for å finne deg til rette :ler: Mrs Bird og oppfølgerne har allerede gledet flere av dagbokens lesere, bare på grunn av at jeg gjorde et spontankjøp på et salgsbord på Ark - det er jo egentlig ganske fantastisk. 

Skrevet

Det hender jeg kommer hjem fra psykologen og googler navn og bøker (selv om det skjedde oftere med fagnerd-vestlendingen enn nå) - i dag kom jeg hjem fra tannlegen og googlet låter :ler: Uten hell, men jeg fikk litt Tom Petty-vibber - ikke nødvendigvis der, men i det området. Han er litt på amerikansk rock - visdomstannen min ble trukket til lyden av Bruce Springsteen. :fnise:

Jeg er fortsatt nummen fra haken til øret - både å smøre leppene og sette inn øreproppen bød på uvante, for ikke å si manglende, reaksjoner... Men hullet er fikset, smertefritt og billigere enn antydet, og jeg fikk hentet noen bøker på biblioteket etterpå; det må vel kvalifisere til en effektiv dag.

Skrevet

Ansiktet fungerer igjen normalt og middagen var etterlengtet... Etter noen dager med enkle og lite energikrevende løsninger var den dessuten av det litt mer komplette slaget - med total kjøkkeninnsats på under et kvarter (stekeovnen klarer seg jo på egen hånd) er del vel i overkant å si at den var avansert, men det var kjøtt, det var salat, det var gnocchi og stekt sopp og løk. Nå er det straks te - dagens første kopp :dåne:

Skrevet

Jeg antar at disse mennene utkledd som italienske nonnaer er en velkjent greie i Australia, men jeg synes bare det er sært og har mistet mye av engasjementet rundt dagers episode allerede... Humor er alltid vanskelig å eksportere, og dette føles veldig utdatert. 

Skrevet

Tiramisu med pistasj og chai? Jeg kan være interessert... 

Skrevet

De nonnaene var bare slitsomme… 

Skrevet

Det var litt KLM på 80-tallet over det - hverken menn i kvinneklær eller en parodisk aksent er så veldig nyskapende (eller korrekt) humor nå...

Skrevet

Fokuset til NASAs ingeniører da de skulle utstyret den første kvinnelige astronauten med toalettsaker: Spesialutviklet sminke. Samt tamponger - 100 stk burde holde for en uke. Siden menn tross alt vet best og ikke trenger å spørre på forhånd hva kvinnen faktisk ønsket og trengte... :himle:

*ser dokumentar*

Skrevet

Jeg hadde ikke fått med meg at det regnet, men plutselig var regnbuen der 🌈 Det er det mest fascinerende og fineste naturfenomenet - i teorien vet jeg hva som skjer, men fargene føles som en litt naturstridig bonus likevel. Jeg kan fint skjønne at den ble tillagt religiøs betydning. 

Skrevet

Så ingen regnbue her, men alt var svovelgult og det føltes utrygt å puste for et par minutter. 

Skrevet

Jeg våknet opp til snø i dag. Hvilket underbart vær! ❄️

Takk for Mrs Bird igjen, jeg elsker henne. Det vil si, jeg elsker ikke henne, men jeg elsker boken 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...