Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snø? :overrasket: Du bor åpenbart lenger nord, alternativt høyere over havet, enn meg - det eneste hvite som flagrer gjennom luften og legger seg på bakken her kommet fra kirsebærtrærne...

Jeg er nesten litt misunnelig på alt du har igjen å lese - etter mrs Bird er det ytterligere tre bøker om Emmy, og de taper seg ikke nevneverdig underveis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalitetstid med fysio på morgenkvisten; nå tyder det meste på kvalitet- og kvantitetstid med sofa og bøker... 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Bergen 😅

Skrevet

Kjent for sine store snømengder :ler: Men det var vosst bare østlandet som bøe spart for den starten på dagen i dag, så jeg på nett - definitivt mer JOMO enn FOMO...

Skrevet

Heldigvis ikke noe snø her sør heller i dag. :juhu: 

Skrevet

Helt i tråd med optimaliseringens tidsalder melder Aftenposten i en overskrift (jeg nekter å gå inn på saken) at en Harvard-lege mener at de fleste av oss bærsjer feil. Sjelden har det vært mer nærliggende å svare at det driter jeg i...

Skrevet (endret)
Daria skrev (13 timer siden):

Helt i tråd med optimaliseringens tidsalder melder Aftenposten i en overskrift (jeg nekter å gå inn på saken) at en Harvard-lege mener at de fleste av oss bærsjer feil. Sjelden har det vært mer nærliggende å svare at det driter jeg i...

😂

I dagens episode av kjøp-man-strengt-tatt-ikke-trenger-men-egentlig-trenger-likevel: Ark har 40 % på alle bøker. Da er det uunngåelig at man ryker på en smell. 7 stk bøker på vei i posten 😁

Endret av Harlekin
Skrevet (endret)

Grining hos vikarpsykologen og lesing på festningen - det må være onsdag... Jeg var litt sent ute til trikken - vi ankom samtidig, men perrongen er lang, jeg kom fra feil ende og løping er som kjent utenfor min kapasitet. En vennlig sjel så og skjønte min målbevisste, om enn minimale tempoøkning og trykket på døråpneren så trikken ventet - dagens gode gjerning.

Det lå en veske i postkassen - jeg innså at jeg hadde nok smykker og har utvidet etsy-shoppingområdet (jeg vil komme tilbake til en grønn stråhatt om en uke eller så...). Ny, håndlaget (det synes, på godt og vondt - det er tatt et par interessante sømvalg...), i mørk indiogo bomullskanvas. Litt mindre enn jeg hadde sett for meg (målene var oppgitt, så det er min forestillingsevne som kommer til kort...), men med plass til det viktigste (dvs også pocketbok og lesebriller). 

Endret av Daria
Skrevet
Harlekin skrev (6 timer siden):

😂

I dagens episode av kjøp-man-strengt-tatt-ikke-trenger-men-egentlig-trenger-likevel: Ark har 40 % på alle bøker. Da er det uunngåelig at man ryker på en smell. 7 stk bøker på vei i posten 😁

Dette trengte jeg ikke å vite :briller2: :digge: 

*sjekker nettsiden for sikkerhets skyld*

Skrevet (endret)
Daria skrev (På 2.5.2026 den 19.46):

02.05: To lest, ingen kjøpt.

Til A town called Solace, Mary Lawsons fiktive kanadiske småby, kommer det en septemberdag i 1972 en høy, mørk fremmed. Han har svært overraskende arvet et hus etter en bekjent fra sin barndom, passende nok akkurat i det han har flyttet fra sin kalde, karrierefokuserte urbane kone og sagt opp sin godt betalte, men lite givende revisorjobb. Han har selvfølgelig ingen planer om å bli boende der lenger enn noen uker for å samle tankene og klargjøre huset for salg, men... Nå er jeg litt ufin, det er både dybde, alvor og litterær kvalitet her, men det kan ikke stikkes under stol at det også er mer enn en smule forutsigbart. 

05.05: Tre lest, ingen kjøpt (siden nettbestillinger ikke teller før de er fysisk i hus :plystre: )

Den siste uka har jeg ved tre anledninger lest en hel bok i ett strekk - det sier litt om formen for tiden... Gårsdagens var Virginia Evans' The Correspondent - prisnominert og insta-hyllet brevroman. Sybil, 70+ og skilt, skriver brev (og en og annen motvillig mail) til alt og alle, fra forfattere (det er mye litterære referanser i boka) og offentlige personer til venner og familie. Til å begynne med er det ganske lett og muntert, men etter hvert som vi får mer innblikk i Sybils liv og fortid blir det mer komplekst og ikke fullt så feelgood som det rosa omslaget skulle tilsi - uten at det slutter å også være morsom og velformulert. Og for en peppermø på 40+ kan det jo være oppmuntrende eller beymringsfullt, alt ettersom, å se at selv sære gamle damer kan være mer ettertraktet enn hun tror og/eller ønsker å være :fnise:   

Endret av Daria
Skrevet

Jeg skjønner greia med at man vil lage mat man selv liker og ville valgt å spise, men sandwich innebærer faktisk brød, ikke poppadoms...

Skrevet

Declan - hot, dirty and delicious. Enhver dobbelbetydning var nesten utilsiktet... :fnise: 

Skrevet

Jeg tar (ingen) ansvar for eventuelle bokkjøp gjort mellom i går og i dag 😁

Kan ellers melde at snøen er borte, så nå er vi på den rette sti igjen.

Skrevet

Jeg legger selvfølgelig alt ansvar på deg - og sender regning :nigo:

Dagens planer skjer først kl 14, så jeg så for meg en sen, rolig morgen (og krysset fingrene for at det pågående veiarbeidet ikke ville bli altfor støyende altfor tidlig). Det var på ingen måte en del av mine beregninger at Bunnpris i første skulle bytte ut kjølediskene sine i dag, noe de begynte med ca 06.50...

Skrevet (endret)
Daria skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner greia med at man vil lage mat man selv liker og ville valgt å spise, men sandwich innebærer faktisk brød, ikke poppadoms...

Min onde side koste seg litt når «perfekte Sarah» ignorerte korreksjonen hun fikk underveis, og dermed sto igjen med en rett som ikke svarte til oppgaven… :sjenert:

Daria skrev (16 timer siden):

Declan - hot, dirty and delicious. Enhver dobbelbetydning var nesten utilsiktet... :fnise: 

:fnise: 

Endret av Sauen Shaun
Skrevet
Sauen Shaun skrev (10 minutter siden):

Min onde side koste seg litt når «perfekte Sarah» ignorerte korreksjonen hun fikk underveis, og dermed sto igjen med en rett som ikke svarte til oppgaven… :sjenert:

Hun er vanskelig å like - typen som utstråler at hun er her for å prestere (men på sine egne premisser), ikke for å ha det gøy, få venner eller lære og utfordre seg utenfor egen komfortsone. Du ser ikke for deg henne hjelpe en konkurrent under en stresstest...

Derimot har jeg blitt mer positivt innstilt til Laura denne sesongen - hun kledde nok å bli litt mer voksen og trygg.

Skrevet

Dagens morsomste fra timelistene på jobb: "Demontert taklampe på soverom. Kunde sov."

😂

Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Hun er vanskelig å like - typen som utstråler at hun er her for å prestere (men på sine egne premisser), ikke for å ha det gøy, få venner eller lære og utfordre seg utenfor egen komfortsone. Du ser ikke for deg henne hjelpe en konkurrent under en stresstest...

Derimot har jeg blitt mer positivt innstilt til Laura denne sesongen - hun kledde nok å bli litt mer voksen og trygg.

Veldig enig :jepp:  Den jeg sliter mest med denne sesongen, i tillegg til Sarah, er Andrè. Uten at jeg kan si hvorfor. Og jeg er ikke lei meg for at Rhiannon og Cath har reist hjem… 
Men ingen er så sjarmerende som Declan. :rodmer: 

Skrevet

Jeg savner heller ikke Rue - alt ble litt roligere med de tre ute... Hvem som røk i dag har jeg ikke fått med meg, jeg har vært utenbys og fått servert Nordlandstorsk (og fått med meg sei hjem til fryseren), det får bli underholdning på dagtid i morgen. Jeg har ambisjoner om biblioteket først, men med tanke på hvordan uka har vært, blir jeg ikke veldig overrasket om kroppen har innvendinger...

Harlekin skrev (7 timer siden):

Dagens morsomste fra timelistene på jobb: "Demontert taklampe på soverom. Kunde sov."

😂

Imponerende :fnise: Stillegående arbeider eller kunde med godt sovehjerte?

Skrevet (endret)
Daria skrev (19 minutter siden):

Imponerende :fnise: Stillegående arbeider eller kunde med godt sovehjerte?

Jeg tipper det siste! 😉 

Akkurat ferdig med Dear Mrs Bird 😩 Jeg likte den veldig godt. Det ble min 40. bok i år. Jeg logger på Goodreads. 

Endret av Harlekin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...